Miksi jotkut miehet eivät kestä arkea perheen kanssa?
Mikä ihme siinä on, että kun ollaan ensin lapsia saatettu alulle ja sitten yhtäkkiä EVVK koko perhe" leikki" ? EI UMMARRA!
Kommentit (27)
Mä en ikinä jaksa ymmärtää näitä naisia, jotka sylkevät oman sukupuolensa päälle. Mikä on mennyt pieleen? JOs ei tule toimeen toisten naisten kanssa, niin kannattaa katsoa ihan sinne peiliin...ai mut sehän on helpompaa syyttää muita...
Miehet ja naiset on yksilöitä, joista löytyy mätämunia molemmista. Tällaset parisuhteen ja perheen työnjakoon liittyvät ongelmat on yleensä aika monisyisiä ja juontaa juurensa pitkälle, esim. lapsuudenperheen malliin. Tai sitten siihen, että naine on tottunut miehen kanssa kahdestaan ollessaan tekemään " kaiken" ja mies ei osaa ottaa uutta roolia, kun lapsen syntyessä työmäärä naisella vain kasvaa.
Vierailija:
katkerat äidit kiroavat kun ovat itse niin täydellisiä ja miehet niin kauheita... hui hirvitys... katsokaa ämmät peiliin!!! Jos mies kerran on niin valtavan huono miksi helvetissä teette lapsen sellaisen kanssa???Ja kun olen monia katsellut (osaa läheltäkin) jotka jaksavat valittaa kun " mies ei tee mitään" niin ne naiset yleensä on niitä joiden miehet tekevät vaikka mitä, mutta naiset, voi itku ja harmi kun kesken av surffailun tarvii vaihtaa vauvalta vaippa...
ÄLKÄÄ AINA SYYLLISTÄKÖ MIEHIÄ! Miehet kun keskimäärin ovat huomattavan paljon mukavampi (ja ahkerampia) kuin naiset.
T. Nainen
täälläkin jo joku sivusi asiaa...
pyytäkää... puhukaa...älkää olettako ja nalkuttako
kaikkiin ei tehoo mutta joihin tehoo vaikutus on huomattavasti tehokkaampi ja sopuisampi...
ehkä sen takia kun tämä aihe on ajankohtainen täällä kotona.
mies ei jaksa,kun minä en tee mitään...eli teen omat kolmivuoroduunit,hänen firman papreiasiat ja muuutamat asiakkaat,hoidan kodin,lapsen,koiran,ruokaostokset ja muutenkin meidän elämä on 90-10 tekemisten suhteen.
nyt kun olen raskaana ja äitiyslomalla on ymmärrettävää etten ehkä jaksa tehdä kaikkea tuota ainakaan samalla vauhdilla kuin ennen.teen kotihommat edelleen mutta omassa tahdissa, vaikea imuroida kun supistaa tai oksettaa yms.mukavaa
no ukko sanoi ettei jaksa mun saamattomuutta...ja kun häntä ärsyttää kahvikuppi pöydällä...joo ja mua kans ärsyttää kun ukko makaa soffalla ja vaatii palvelua. kuka vittu minua palvelee...
no onneksi ei enää asuta saman katon alla,edelleen teen kotihommat omaan tahtiini ilman että kukaan naputtaaa mulle...
Jos mies alusta lähtien sivuutetaan pikku apurin rooliin, niin vaikea siinä on oppia vastuulliseksi perheenisäksi. Monella naisella on tosi hanakka ja omiva ote lapseen ja kodinhoitoon.
Tuo siis voi olla yksi syy.
Toinen on miesten yleiset rooliodotukset. Kun mies on nuori, kaveriporukoissa pidetään akkamaisena kiinnostusta lapsia ja kodinhoitoa kohtaan. Mies pätee teininä ihan eri jutuilla kuin naiset.
Tuopa ei kertarykäisyllä muutukaan... naisilla on 9kk aikaa kasvaa uuteen rooliin, mutta miehelle se lapsentulo ei ole niin konkreettista vielä raskausaikana.
Kolmas juttu on kotikasvatus. Meidän sukupolvessamme jo monessa kodissa vaadittiin miehiäkin osallistumaan kotitöihin - mutta monessa ei laisinkaan. Ja VAIKKA meillä poikiakin olisi vaadittu tamppaamaan mattoja, niin PERUSVASTUUN omissa kodeissamme kantoivat kuitenkin äidit ----> me itsekin nykyään herkästi omaksumme sen roolin, että juuri me naiset huolehdimme asioiden sujuvuudesta ja miehet " auttavat" - jos auttavat.
Neljäs juttu on yleinen ajan henki, joka korostaa viihtymisen ja menemisen pakkoa. Hiljaista tavallista ARKEA ei tahdota kestää - eivät kestä kaikki äiditkään, muuten. Tällä palstallakin moni äiti valittaa, että on pakko päästä tuulettumaan tai palaamaan heti äitiysloman jälkeen töihin, kun " pää ei kestä kotonaoloa" . Mitenkäs se kamalasti eroaa tuosta miesten suhtautumisesta, pohjimmiltaan?
Vierailija:
täälläkin jo joku sivusi asiaa...pyytäkää... puhukaa...älkää olettako ja nalkuttako
kaikkiin ei tehoo mutta joihin tehoo vaikutus on huomattavasti tehokkaampi ja sopuisampi...
Tuota tapaa on yritetty. Ei teho eikä uppoa minun hyvinkoulutettuun mieheeni. Mutta auta armias kun kirkaisen: ' Nyt se saatanan läskiperse ylös ja siivoamaan' . Johan alkaa tapahtua. Itse taidan olla samanlainen, turhat lätinät eivät minua saa liikkeelle...
et kun se nainen ottaa kodista vastuun mies ei oikein edes osaa ottaa osaa niihin töihin ei tiedä mikä olis se mitä saa tehä ja mitä ei.. sit kun jotain tekee nainen tokasee et ei tollalailla mees ny pois tieltä ni mä tees sen oikein.... meilläkin kävi joskus niin et silloin harvoin kun exä rupes siivoon ja aattelin auttaa tää tosissaan suuttu mulle että mitä siihen änkeet
Vierailija:
Älkää tosiaan naiset tehkäö niitä lapsia " omina projekteinanne" ja ottakaa se mieskin heti alussa mukaan lapsen hoitoon, antakaa vastuuta jne. Älkää omiko lasta ja kuvitelko, että mies pysyy paremmin rinnalla, jos saa lepäillä tarpeeksi.
Se on vanha tosiasia, että siihen kiintyy jota hoitaa. Jos mies ei hoida lapsiaan, lapset eivät opi kunnolla luottamaan isäänsä, ja lopulta käy niin, että mies saa kokea lapsista vain ne huonot puolet, huudon, kiukuttelun ja kitinän, puolison väsymyksen ja haluttomuuden, sen että aina jää kakkoseksi, jos itse haluaa jotain ja lapsi haluaa jotain...
Ja jos tähän tulee vastaukseksi, että mitäs sitten jos mies ei vaan hoida, niin sitten kannattaa katsoa peiliin. JA ne jotka harkitsevat lasten tekoa lapsia haluamattoman miehen kanssa, harkitkaa uudelleen! Perhe-elämä on ihanaa kun perhe todella toimii, mutta jos arki on vain yhden harteilla, niin ongelmia tulee varmasti!