ny on pakko PURKAA VITUTUSTA...
miehen läheisiltä ja erittäin tutuilta tuli joulukortti jossa luki Janne Jannela + Nina..
Niin vituttaa, etteivät muka tiedä sukunimeäni ja etunimikin sattuu olemaan Niina, ei Nina :( Ollaan paljon tekemisissä, tunnettu vuosia ja tuo nainen tekstailee mulle, joten olen tosiaan luullut että tietävät edes nimeni!!!!
Pitäisikö oikasita tuo asia, halusiko tahallaan loukata ja ilmaista " et kuulu sukuun" tai " sinusta ei olla kiinnostuneita" MITÄ??
Kommentit (39)
Minusta ajatus on tärkein, eikä mikään kirjoitusasu.
Anoppi ei ole yli 10 vuoteen oppinut kirjoittamaan minun nimeäni oikeen, enkä ota siitäkään koskaan pultteja. Eikä hän muuten oman lapsenlapsensakaan nimeä aina kirjoita oikeen. Mutta onko sillä nyt niin väliä??
Eikä kaikkien sukunimiä voi aina muistaa.
En ole edes ajatellu että pitäis loukkaantua jotenkin!
mutta että tuo pännii!! ymmärrän sen että jos tyttö- ja poikaystävät vaihtuu niin ei voi kaikkea muistaa/ tietää, mutta ollaan kauan tunnettu noidenkin kanssa. mua loukkaa paljon!
mitä mieltä ootte, voisinko mainita tälle naiselle (n. 35v.) että olen muuten Niina.. vai ?
mun nimi oli väärin. Nimi mikä kortissa oli, ei todellakaan oo lähellekkään mun, mutta entä sitten???? Kyllä tajusin, kenelle on jouluterveisensä halunnut osoittaa! Ja olin iloisesti yllättynyt kortista!
On ulkomaalainen nimi joka voidaan helposti lausua suomeksikin. ei pitäis olla vaikea kirjoittaa. pojan nimi lausutaan lähes aina väärin. en ymmärrä sitäkään.
Mutta itse yleensä kun kirjoitan kortit laitan esim serkulle: mia Miisala + mikko.
minäkin mietin erään ystävämme nimeä, että onko yhdellä vai kahdella iillä, no ei tiennyt kyllä miehenikään.
Tosin Nina ja Niina kyllä erottaa lausumisella, mutta Pia /Piia ja Mia/Miia yms.on ongelma.
sukunimet kyllä tiedän, mutta etenkin uusperheisiin pitää todella miettiä keille kortin osoittaa, kun ei kaikki mahdu sille pienelle riville..
herneitä nenään. Nauratti vaan kun pääsi sinne +elukat osastolle! :)
että laitatte semmosen, joka lausutaan niinkuin kirjotetaan ;). Säästyy ihminen tämmösiltä murheilta.
l' hinnä postin ihmisten työtaakan vuoksi kirjoitan yhden sukunimen.jos voisin laittaisin pelkät etunimet ;) . loukkaannu sitten jos nimenä olisi vaikka ex nimi tai ihan vaikka kaisa (vaikka oikeasti oletkin niina ;))) pienet on murheet.................
Taisinpa itsekin lähettää kolmisen kappaletta kortteja, joista puuttui AVOPUOLISON sukunimi, kun ei tullut itselle tai miehelle mieleen sitten millään... Onneksi näistä kaksi oli miehiä, jotka (kai) eivät niin joulukortteja tutkaile.
Mutta mistä pahuksesta minä niiden sukunimet tietäisin? Ollaan tunnettu jo vuosia juu, mutta eipä siinä niitä sukunimiä kysellä tai käytetä. Joulukorttia kirjoittaessa meneekin sitten sormi suuhun...
No, jos suuttuvat, niin ongelma on kyllä minun puolestani heidän ;)
jos Niina ei kestä sitä että yksi ii puuttuu joskus, niin vaihda nimeä ÄKKIÄ!
t. Pia yhdellä iillä, jopa kahdella iillä ja jiillä joskus kirjoitettu..
Miksi turhaa lähettää kortteja, kun kaikilla näyttää olevan vain valittamista. Yksi valittaa kirjoitusvirheistä, toinen sukunimen puuttumisesta, tai tiimarin korteista tai lasten valokuvista tehdyistä korteista jne.
Eipä näytä enää olevan se hyvänmielen tuottaminen pääasia, kun noin pikkumaisiin seikkoihin tartutaan...
Nyt olen minäkin tainnut loukata monia. Laitan aina vain yhden sukunimen talouksista, joissa niitä useita. Kaikki keille kortteja lähetän on niin läheisiä, että haluaisin laittaa pelkät etunimet, mutta ajattelen, että posti löytää perille paremmin, kun on sukunimikin joukossa. Täytyy varmaan muuttaa tapojaan.
....eikö tosiaan ole muuta murhetta??? tästä hyvästähän voit vaikka ukon haukkua.... sehän se on kuitenkin syyllinen kun ei ole tehnyt selväksi sinun nimeä.... ja muutenkin..
Poikaystävääkin se ärsytti, ja niinpä hän alkoi kutsua vanhempiaan, näiden kuullen tietysti, Tertaksi ja Antaksi. Aika pian tehosi.
On vissiin hienompi niin. Mulla on kaksiosainen nimi, joten joulukorteissa on yleensä vain miehen sukunimi. Paras veto oli isovanhemmillani: joulukortissa vain mieheni nimi + perheineen. Kaikki tämä lähinnä huvittaa.
Oon itekin lähettänyt kavereille kortteja jossa lukee kaverin etu- ja sukunimi ja sit + poikakaverin etunimi. Mä olen luullut olevani ystävällinen kun oon pannu miehekin nimen korttiin, Ei oo ees tullu mieleen että voisin jotenkin loukata kortillani.
Sitten jos läheteään esim. hääkutsuja tai muita niin sitten on musta kohteliasta panna molempien sukunimet.
kun korteissa yms. lukee Mia, vaikka olen Miia. Pitäisi tietää, jos on koskaan lukenut lähettämääni viestiä, korttia tms...