ny on pakko PURKAA VITUTUSTA...
miehen läheisiltä ja erittäin tutuilta tuli joulukortti jossa luki Janne Jannela + Nina..
Niin vituttaa, etteivät muka tiedä sukunimeäni ja etunimikin sattuu olemaan Niina, ei Nina :( Ollaan paljon tekemisissä, tunnettu vuosia ja tuo nainen tekstailee mulle, joten olen tosiaan luullut että tietävät edes nimeni!!!!
Pitäisikö oikasita tuo asia, halusiko tahallaan loukata ja ilmaista " et kuulu sukuun" tai " sinusta ei olla kiinnostuneita" MITÄ??
Kommentit (39)
Me olemme saanut montakin korttia " Maija Mehiläinen & Matti" tai " Matti Mehiläinen perheineen" tai päinvastoin.
Lisäksi sukunimemme on usein kirjoitettu väärin tai taivutettu väärin, ihan jopa lähisukulaisetkin tekevät niin.
En ole koskaan ajatellut, että noissa em. kirjoitustavoissa olisi jotain kummallista tai loukkaavaa. Samaan tapaan lähettelen itsekin kortteja.
mieheni otti minun sukunimi, eli hänellä on nyt kaksoisnimi. Ja tänä vuonna ensimmäinen kerta joulukortti appivanhemilta tuli oikein, eli miehelle kaskoisnimi ja minulle oma sukunimi.
On vaikea, niiiiin vaikea - mutta ei häiritse oikeastaan. Mistähän he sen nyt huomasivat yht' äkkiä?
lapsilla vielä on sama sukunimi kuin minulla ja 10 vuotta oltu naimisissa.
Ihmetyttää kyllä, mutta siinäpä ihan rauhassa pyöriköön omissa piireissään. Kiinnostukseni on loppunut. Mitä sitä omaa aikaansa tuhlaamaan ihmisiin, jotka ei ole kiinnostuneita.
Me asutaan ulkomailla, ja se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että postista tulee väärin kirjoitetut nimet, kaikille perheenjäsenille, etu- ja sukunimi väännettynä vaikka minkämoiseen muotoon. Ja kun joskus on tullut meidän luukkuun vahingossa naapurin postia, niin kyllä heidänkin ihan tavallisista paikallisista nimistään on saatu vaikka minkälaisia muotoja!
enpä ole älynny, että moisesta voisi nykästä hernettä nenään ;-)
No, minä olenkin niin typerä, että tykkään tiimarin korteistakin. Ja niistä invalidiliiton korteista. Minusta on aina älyttömän hellyttävää, kun saan kortin. Että joku muistaa minua niin paljon, että jaksaa/viitsii vielä näinä tekstiviestiaikoina lähettää kortin. Ihanaa!
Ajatus on se tärkein! Joku ajattelee minua ja perhettäni.
Aijuu, eräänä vuonna kun tyttäremme oli jo parivuotias, laittoi mieheni isoäiti kortin, jossa luki: X ja Y Meikäläinen ja pikkuherra ;-)
En kuvitellut sen ketään haittaavan.
Saimme esim. äidiltäni kortin, jossa luki mieheni nimi +perheineen.
Saimme myös kortin jossa oli minun+mieheni etunimet ja mieheni sukunimi.
Ja pari korttia, joisa oli minun (suomalainen, mutta vähän harvinaisempi) sukunimeni kirjoitettu väärin. Ja molemmat tulivat minun ystäviltäni.
So what. Minä olin iloinen jokaisesta kortista.
Ihan tosi. Nyt on vuosi 2005, kohta 2006, ei nykyään enää puhuta äpäröistä. Moisen sanan käyttö on tosi törkeää!
Kun en laiskuuksissani jaksa kirjoittaa toista sukunimeä tai se ei mahdu korttiin tai en tiedä/muista.
Ja mulla itselläni on niin erikoinen etu sekä sukunimi, että se on tosi harvoin oikein kirjoitettuna. (esim. joka kerta kun apteekista saan resepti lääkettä, niin yleensä mun etunimi on väärin kirjoitettu).
Enkä ole asiasta moksissaan.
Kiitos kortista, by the way, nimeni on Niina
Saati sitten muut miehen tutut. Mun puolelta kaikki kyllä kirjottaa aina miehen (ja lasten samalla) sukunimen. Mutta väliäkö hällä. Vähän nauratti, kun kummi kirjoitti lapsen sukunimen 2 kertaa ihan väärin:b
Vanha tapahan on laittaa miehen nimi ja perheineen. Siitä ei ole kyse. Ymmärrän myös hyvin, jos ei-niin-tuttujen kohdalla laitetaan " X.X ja Hanna"
Tässä on kyse kaverista, miehen sukulaisista, ystäväperheestämme, ja olen vielä tekemisissä tämän kortin lähettäjä-rouvan kanssa koko ajan. Tunnen vain itseni hölmöksi, eivät ilmeisesti tiedä nimeäni..
Maapette, loistava idea, mut en tiedä kehtaanko=)
ap
ELI ko nimet voidaan lausua niinkuin kirjoitetaan tai Piia, Miia, Niina, Veera ja Roosa.
en jaksa ikinä kirjoittaa osoiteriville kaikkien perheenjäsenten nimiä niin laitan yleensa vain Perhe Virtanen.
ja miehen siskontytölle laitan kortin yleensä niin että kirjoitan vain hänen ja poikaystävän etunimet. en edes tiedä poikakaverin sukunimeä vaikka ovatkin seurustelleet jo pidempään, ei ole ikinä tullut puheeksi.
itsekkin laitoin muutaman juuri niin! Toivottavasti saan nyt vihat ja kaikenmaailman manaukset päälleni! Meillekkin tullut sellaisia kortteja, eikä ole tullut mieleen että joku voisi suuttua sellaisesta..
ja toisilla on sitten taas vaikeeta ymmärtää tuo Nina, miehen mummu aina kirjoittaa Niina, anopin sain parissa vuodessa opetettua siihen että se on yhdellä iillä. ja ollaan mekin saatu joulukortteja joissa lukee just tuolleen, enkä mä oo sillä päätäni vaivannu. yksille tutuille lähetän aina joulukortin jossa nimi lukee tuossa muodossa. tosin ne nyt ei edes asu yhdessä, joten tuntuis hassulta kirjoittaa muulla lailla, saatikka nyt että jättäis sen miehen nimen kokonaan pois.
kirjoittaa englantia taitamattomana hanen nimensa Gay, eipa tuo mies ikina siita ole loukkaantunut enka ole itse tohjennut sita vanhalle aidilleni oikaista. Ja mun anoppi kirjoittaa kaikki kirjaimet minun nimessa vaarin. Ei ole vaarallista.
tää oli osasyy siihen että vaihdoin sukunimeni kun menin naimisiin.
Vierailija:
Ja mulla itselläni on niin erikoinen etu sekä sukunimi, että se on tosi harvoin oikein kirjoitettuna. (esim. joka kerta kun apteekista saan resepti lääkettä, niin yleensä mun etunimi on väärin kirjoitettu).
Enkä ole asiasta moksissaan.
mutta pakko kommentoida, että itse en ainakaan jaksa korttiin laittaa kuin kaverini koko nimen ja ukosta vain etunimen. Tällaisia susipareja tunnen monia, ja jos kirjoittaisin 50 korttia pitkine nimineen... Ei kiitos. Etunimi toki voisi olla sitten oikein kirjoitettu.
Avomieheni kummilapsen vanhemmat lähettivät joulukortin jossa oli niiden äpäröiden kuvat vain MIEHENI nimellä! Minua ei edes kuoressa mainittu... Ovat todella omituisia muutenkin mutta luulisi että minut voisi mainita kun nyt kuitenkin ollaan yhdessä asuttu jo kaksi vuotta:(