Miksi te tahallaan pelottelette esikoistaan odottavia?
Nämä jutut täällä että " sattui niin että luulin kuolevani" , miettikää kuinka paljon pahaa mieltä saatte aikaan. Harvalla niitä komplikaatioita tulee ja suurin osa selviää kohtuullisessa ajassa ja puudutteet on keksitty.
Kommentit (26)
En silti hyväksy toisten pelottelua. Tiedän, että olen huono synnyttäjä ja mulla on alhainen kipukynnys, siitä johtuu.
Vierailija:
minäkin luulin kuolevani. seuraava syntyy takuulla pelkosektiolla!
in, että jos 10 sentin aukosta työntyy 40 senttinen niin ei se ihan kivutta sieltä tule. Minun pelkoani on lievittänyt kun tiedän mitä kaikkea voi käydä ja tiedän prosenttiluvut kuinka usein niitä käy. Olen ottanut itse selvää ja voin sanoa, että on suorastaan rikollista kuinka sektiota mustamaalataan ja alatiesynnytyksen riskejä vähätellään. Menen silti alatiehen, mutta en voi käsittää moista valheellisuutta virallisen lääkärikunnan taholta.
tui se mistä hyvänsä! Ei ole positiivista tai negatiivista, luonnollista tai luonnotonta kipua, on vain kipua.
enkä nyt tarkoita edelleenkään, ettei saisi kertoa, että synnytys sattuu! tottakai se sattuu!
mutta jos joku pelkäävä kysyy esim. sattuuko repeäminen, tarvitseeko SIIHEN KETJUUN TULLA KERTOMAAN, MITEN REPESI PERSEESEEN JA SATTUI NIIN PIRUSTI?
kun suurin osa ei edes tunne koko repeämistä.
Harva täällä tahallaan haluaa ketään pelotella. Kannattaa esikoista odottavien jättää lukematta paljonkin jos ei halua tietää. Kaikki sen tietää, että suurimmalla osalla synnytys sattuu kuin h..tti. Harvemmille se on kivuton nautinto.
Kipu on yksilöllinen kokemus. Mielestäni synnytyskipu on ns. luonnollista kipua. Siinä työnnetään lasta maailmaan.
Minusta on turha pelätä repeämistä koska jos niitä tulee niin sitten tulee, mutta rajut repeämiset ovat todella harvinaisia.
Turha pelätä etukäteen sellaista mistä ei voi tietää.
Ja lukea kannattaa todellakin faktatietoon perustuvia juttuja. Tämä palsta ei ole hyvä paikka tutustua aiheeseen synnytys. Paitsi ehkä tuo synnytyspuoli tuolla.
Tällä palstalla kun voi kirjoittaa kuka vaan mitä vaan.