~*~ TOUKOTOIVEIDEN LOPPUVIIKKO (To-Su) ~*~
Aika tuntuu menevän kuin siivillä... Näin useampi lapsisena tuntuu ettei kerkeä miettimään raskautta ollenkaan, se vain tulee mukana.
Tänään ajattelin siivota tuota pihaa. Se nimittäin on täynnä kesän remontti tarpeita jotka on onnistuneesti lumen alle jääny. Ei ole kivaa kun lumen seasta pilkistää ties mitä ja lapsiakin pitää koko ajan muistuttaa ettei siihen ja siihen kannata mennä. Huomenna sitten teen sisä siivouksen kun isäntä ottaa lapset retkelle ja saan ihan itse rauhassa siivota. JIPII!!!
Mä olen tehnyt jäälyhtyjä ihan urakalla koska itse pidän niistä todella paljon. Nyt olisi jo 13 lyhtyä tehty, ja ajattelin että panen ne pihatietä valaisemaan. Joulu valmistelutkin pitäisi tänään aloittaa varovasti. Käsi toimii ja nyt uskaltaa jo hieman tehdä jotain.
Onko teistä kukaan nähnyt ihmeellisiä unia? Mä olen nyt kolme kertaa nähnyt unta naapurin papan piha kuusesta!!! (Mikä on todella suuri)
Eka unessa kävin ripustamassa pumpattavan barbaran sinne kuusen latvaan ja naureskelin sisällä kuinka sen nuken tukka lepattaa tuulessa, toka unes näin että olin käynyt miehen kanssa katkomassa kaikki oksat pois siitä ja siinä oli pelkkä runko jäljellä. Sitä sitten nauroimme miehen kanssa sisällä kun pappa kiersi ympäri kuustä ja ihmetteli kuka tämän on tehnyt. Kolmas uni olikin sitten se että olin pistänyt kuusen puoliksi.
Ihan ihme unia...
Eilen muuten huomasin että pinnasänkyyn ei tahdo enään saada lakanoita vaihdettua kun on maha edessä... Tai sitten mun kädet on kutistunut.
Poika heräsi joten mie sanon morot ja toivotan hyvää huomenta muille...
Oletteko jo paljon ajatelleet synnytystä? Itseä se mietityttää.
Kommentit (42)
minäkin täällä näin aikaisin!
heräsin kyllä jo viideltä! kait se joulupukin tulo jo jännittää:)
ärsyttää vaan herätä näin aikasin kun ei kuitenkaan jaksa tehä mitään kun ei ole pakko. menee hukkaan tää aika.
sain siskolta eilen ihania pieniä piparkakkutaloja, ilman koristeita. saan ne sitten itse koristella makuni mukaan. kivaa!
on se kyllä kumma kuinka jotkut jaksaa/kerkiää panostaa noinkin paljon jouluun. siskollakin kymmenkuukautinen poika ja mies joka on uusavuton :) ja iso omakotitalo. siel on pihat ja talo muutenkin kun jostain satukirjasta. kateellisena niitä ihailen.
tottakai sitä itekkin yrittää luoda tunnelmaa kotiin mutta ei viitti niin kauheesti panostaa kun ei kotona kuitenkaan joulua vietetä. no ehkä minäkin sitten isona :)
mäkin olen nähny koko raskausajan ihan ihme unia! kaikkia ei tässä kehtaa edes kertoa. toissa yönä näin unta että mieheni oli bruce willis ja tietty se pelasti mut, bruce on muutenkin käväissy mun unissa viime aikoina. kerran se oli mun isä!
parhaita on ne unet jossa saan tietää kumpaa odotan. kerrrankin olin niinku lääkärissä ja siel oli piitoheittimell kuvattu seinälle kuva mun kohdusta. lääkäri selitti että tyttö tulee ihan selvästi ja osotti kuvaa. kohtu oli jakautunu neljään eri lokeroon, yhdessä oli lapsi, toisessa prinsessa-leluja yms. jne. eihän siinä voinu kun olla samaa mieltä lekurin kans. ihan sekoo :)
kertokaa muutkin ihmeessä unistanne!
apua, toivottavasti ei kelit lämpene liikaa aattona. täällä on puissakin niin ihanasti lunta ja kaikkee. yleensä se vaan lähtee puista ekana. kiva jos jotain räntää vaan sataa. ikävä lukeekin sitten kolareista ym. kun kelit huononee. mä en muuten pysty nykyään lukeen edes aamulehtee itkemättä. kuolinilmoitukset saa viimeistään hanat auki.
tää on kyl hassua aikaa tää raskaus. on kauheen ilonen olo ja onnellinen ja silti melke joka päivä itketttää ;)
onko kellään tullu jotain ihme mielihaluja?
mulle ei ole tullu niinkään ruoka aineisiin, mutta mulla on kauhee himo mandariinin hajusiin saippuoihin ja muihin ihonhoitotuotteisiin. pakko pestä käsiä koko ajan saippualla että ne tuoksuu hyvältä!
kaupassa saattaa tehdä jotain kauheesti mieli mutta sit kotona se voi jo edota.
synnytys on sellanen asia jota en ole oikeastaan ajatellu ollenkaan. kaikkea muuta sitten olenkin, senkin edestä.
joko haluan alitajuntaisesti työntää sen ajattelun pois tai sitten yksinkertaisesti en pidä sitä vielä tällä hetkellä tärkeänä. se tulee ajankohtaseksi sit sairaalassa viimeistään. tosi monet kyselee että eikö mua pelota synnytys, ja sit ne kattoo mua kun vierasta sikaa kun sanon että ei pelota kun en ole asiaa edes ajatellu!
tottakai sitä olis hyvä miettiä mutta kohtuus kaikessa. ite olen ainakin sellanen että jos liikaa aattelen niin paniikki iskee.
nytpä tuli juttua...
yrittäkää ymmärtää...
masussa tasasesti kova meno, eli sinne ei mitään uutta. neuvolakin vasta 2.1.06! kiva nousta puntariin heti joulun jälkeen, vielä kun ei ole niitä kiloja tullu niin kyl joulun jälkeen on. ja reilusti!
nyt ei muuta, päivemmällä ehkä lisää...
meppe81 ja ruoto21rv
Joulu se jo ovella kolkuttaa. Tänään täytyy käydä viemässä paketteja ja vielä ostamassa yksi. Osa on kyllä paketoimattakin. Muuten ei mitään uutta omaan napaan. Masu ei oo kamalasti kasvanut, odotan milloin se oikein pulpahtaa esille ja tunnen ensimmäiset liikkeet. =) Ens keskiviikkona olisi neuvola. Tänään olisi hieroja, ihana kun se hieroo hartiat hyväksi,tuntuu että päätä ei olisi ollenkaan hieronnan jälkeen.
Aamulla olikin kipakka pakkanen kun heräsin. Miinus kahdeksantoista astetta. Autokin meinasi olla aika kankea. Mutta ei pidä valittaa.
Hyvää päivänjatkoa kaikille.!
Heidi 16+2
Huomenia myös minunkin puolesta : )
Meillä on ollut aivan älyttömän kova hässäkkä täällä töissä ja en ole ehtinyt kuin vilkaista teidän viestejänne. Olin siis eilen siellä neuvolassa ja kaikki hyvin, sydänäänet kuuluivat kirkkaina, hemppa oli 126 (laskenut aika paljon) pissassa ei ollut mitään erikoista ja painoa on tullut nyt yhteensä 2,6 kiloa (ei nyt niin hirveesti saisi tullakaan, kun on jo ennestään vaikka muille jakaa ; ) Meillä onkin sitten rakenneultra heti 27.12 aamu 8:salta, ihanaa päästä jälleen näkemään pikkuinen!!!! Vaikka potkut tuntuu ja näkyy jo ulospäinkin, niin aina sitä jaksaa ihmetellä, kuinka ihana se vauva on kun sen näkee kuvaruudussa...
Meillä laitetaan tänään tytön kanssa joulukuusi ja huomenna tehdään sitten piparkakkutalo. Ihanaa, kyllä joulu saa jo tullakin : )
Ja nyt taas töihin...hyvää päivänjatkoa kaikille!!!
Laura 21+3
(Runollinen alku, vai mitä..) ;)
Ihanaa, pian saa maistella herkullisia jouluruokia oikein olan takaa, ja joulunahan saadaan me mahakkaatkin oikein luvan perästä vaikka yölläkin syödä.. nami..
Stellanoord, minulle on täysin samanlaisia nenäongelmia, nenässä tuntuu haava joka kipristelee ikävästi, toinen ongelma nenässä on jatkuva tukkoisuus. Astmalääkkeitä otan nyt normaaliin malliin, mutta tuohon nenään ei erikseen ole mitään. Kannattaa laittaa nenän limakalvolle Bebanthenia, se auttaa ja vie kipua, sama käy sitten rinnanpäihinkin. =)
Tämä masuasukki on ihmeen voimakas ja vilkas lapsi, ja luonnettekin taitaa löytyä jo..
Kun kumarrun eteenpäin ja masutalon tilat pienenee niin jopas Myttynen rupeaa potkimaan että pysytään omalla puolella... hassu!
Sitten vielä noista unista, huh..
Minulle näyttää varsinaisia aikuisviihdeunia, onneksi niissä on sentään oma mies mukana. Mutta hassuinta on etten joskus tiedä onko uni totta vai unta ja olen ihan pölmistynyt herätessäni, voitte uskoa että miestä naurattaa. Muitakin unia näyttää, esim. mitä tehdään jouluna tai uutenavuotena ja nämäkin tuntuvat siltä kuin tapahtuvat oikeasti.
Kaveri oli nähnyt samanlaisia unia, ja sanoi että unet vain hulluuntuvat loppua kohti.
Nyt kahville, (pari kuppia päivässä pystyy jo juomaan..)
ihanaa pakkaspäivää rakkaat kanssaodottajat!
pid ja Myttynen 19+5
PS: Amina, synnytys mietityttää jo, äitipolilla siitä mainitsin niin sanoivat että jos pelottaa niin menen sitten käymään siellä loppuraskaudessa. Ponnistusvaihe oli viime kerralla niin raju (vain9min) että pelottaa että menetän taas kontrollin.. Mutta ollaanhan tässä jo kokeneempia.. =)
Mulla oli ekan synnytyksen kesto reilu 9h ja ponnistusvaihe 20min
Tokan kesto yli 18h ja ponnistusvaihe 10min
Kolmannen kesto 2vrk ja ponistusvaihe 4min ja neljännen kesto 3h josta ponnistusvaihe 50sek eli ei minuuttiakaan... Kauhistuttaa jo etukäteen. Epiduraalit ei ole yhdessäkään synnytyksessä auttanut ja voitte uskoa että olen kaikki puudutukset ym käynyt kertaalleen ainakin kokeilemassa joten kokemusta löytyy.
Ja jokainen synnytys mennyt 2viikkoa yli!!! Huoh.
Mulla oli ihan jopa jotain kysyttävääkin mutta enhän minä sitä enään muista... =oD
Niin, olisiko kenelläkään tietoa kenelle pitää puhua että saa synnytyksen jälkeen piuhat poikki? Neuvolan tätille olen puhunut että tää viides on sit viimmeinen ja haluan katkaista piuhat... Täti vaan sanoo että älä nyt vielä mieti tuollaisia kun olet niin hyvin synnyttänyt ja varmasti voit vielä lisääkin tehdä. Ei nykyään monet enään jaksa tehdä noinkaan montaa kuin sinä. Mutta, HALOO... Ei kai miun yksin täydy maailmaa lapsilla täyttää!!!
Huomenta!
Itsekin olen ollut aikaisesta liikkeellä, kun neuvolassa käynti oli. Muuten on lomaa eli tässä tapauksessa joulusiivousta edessä.
Neuvolakuulumisia
rv 19+0
SF-mitta 15cm
painon nousu: kuukaudessa noin kilo tullut lisää
verenpaine: 120/70
pissa oli hyvä
hemppaa meillä ei oteta kuin labrassa lähetteellä
Sydänääniäkin koitettiin kuunnella ja nopeaa jumputusta kyllä kuultiin, mutta beibi lähti karkuun aina ja potkasi pari kertaa anturiakin. Saa nähdä pysyykö veitikka paikallaan ensi viikon ultrassa ollenkaan, aktiiviselta vaikutti :) Toissa iltana potkaisi pari kertaa niin lujaa, että mieskin tunsi. Ei meinannut uskoa, että ihan oikeasti TUO OLI POTKU.
Joku kyseli nenäjutuista. Mulla itselläni alkoi tänään vuotamaan oikein verta nenästä, kun niistin. Ja jatkuvasti huomaan limakalvojen olevan herkässä. Neuvolassa sanoin asiasta aamulla ja sanoin asian olevan ihan tavallista, niin ala- kuin yläpäässäkin limakalvot ohenevat raskausaikana.
Yöllä kyllä näen unia, mutta nyt ei ole mitään muistikuvaa millaisia. Aika sikeästi olen nukkunut koko raskauden ajan, onneksi. Viime yönä taisin välttyä vessassa käymiseltäkin, mutta siitäkään en ihan varma ole, koska välillä olen lähes unessa, kun käyn vessassa.
Mutta nyt täytyy varmaan siirtyä siivouksen pariin!
Auringo
zzz.....olisipa taas nukuttanut. Vaikka herättiin vähän yli 10, mutta silti..
Tänään pitäisi viedä kummipojalle joululahja, ja jouluruokiakin pitäisi ostaa.Kinkun paisto olisi vuorossa huomeniltana.
Jee saadaan tuoda kuusi sulamaan tänään!!! =D mä oon kuin joku pikkupenska, kun joulu on kyseessä..;)
On mullakin noita omituisia unia ollut, esim. yksi yö mä muka laitoin paavin viraltaan jonkinlaista pahvinpalasta vilauttelemalla hänen naamansa edessä,ja paavi polvistui siinä mun edessä joten kai musta tuli sitten uus paavi =D
Tosi outoa.
Ja aamupuuron keittoon........
Kristiina 19+1
Nenä-ongelmia täälläkin!
lahjat ostettu mut ei vielä viety. tänään ja huomenna leikitään sit vissiin joulutonttuja.
Mulla on nyt huono päivä niin ei oo paljon kirjoittavaa..
onko teillä uusperheillä ongelmia ex:än kanssa kun perheeseen on tulossa uus vauva? oon saanu kuulla ja kestää niin paljon paskaa etten jaksa enää . tuntuu siltä et ois parempi jos ne ei menis sinne enää.
ex ei kerro mulle mitään mitä ne tekee, se häipyy heti kun avaan suuni. en edes tiedä missä se asuu..enhän mä voi antaa lapset sinne kun sillä on vielä väkivaltainen tausta..
Autttakaa nyt joku, en jaksa tätä!!
väsyny my_selene ja Remppa rv 17+
Menipäs tänään herääminen taas myöhäiseen... no se voi olla, että joudun tänään illalla valvomaan myöhään salaisissa tontun touhuissa kun mies lähtee kaverin kanssa viihteelle. Ja kun on sitten koko huomisen kotona niin kaikki pitää ehtiä tänään.
Synnytys mua ei oo vielä ainakaan jännittänyt ollenkaan enkä oo koko asiaa oikein osannut vielä ajatellakaan. Johtuisikohan osaksi ainakin siitä, että kun on ensimmäistä kertaa liikkeellä niin ei sitä osaa ainakaan pelätä =D
Nenä vaivaa täälläkin. Limakalvot on ihan kuivat ja nenä tukossa. Bepanthen ahkerassa käytössä ja keittistippoja kävin ostamassa kun ei tuota nasolinia viitsisi ihan kauheasti käyttää...
Ja sitten ne unet. Aikuisviihteen puolelle tuntuu täälläkin kovin usein menevän =D Ja jos ei sitä niin sitten vauvoja. Ja ennen kun saatiin tietää, että poika on tulossa niin unissa vauva oli aina poika. (paitsi kerran niitä oli kaksi ja ne oli karvaisia simpansseja =D) Tosi usein näen kyllä vauvaunia. Yhtenäkin yönä näin unta missä olin vauvan kanssa mun vanhemmilla. Sylissä vauva oli ihan oikean kokoinen, mutta sitten se olikin kuitenkin niin pieni, että mahtui nukkumaan vaarin kenkään...
Eilinen ilta meni kaverin kanssa leffassa. Oli kiva päästä vähän tuulettumaan. Tänään mennään sitten käymään miehen mummolla kahvilla ja sitten illasta mun pitääkin aloittaa ne tontun touhut kun mies lähtee viihteelle. En tiedä pitäiskö tänään koittaa vähän siivotakin kun huomenna täällä makaa koko päivän krapulainen mies =D En nyt mitään paniikkia ota joulusiivouksesta kuitenkaan kun ei joulua kotona olla.
Ja oma napa mellastaa samaan malliin. =)
[color=red]pikku-milli + paco 21+6[/color]
Hereillä on oltu jo monta tuntia, mutta nyt vasta ehdin koneen ääreen, kun on joululaatikoiden paistaminen käynnissä:) Ihanaa, alkaa tuntua jo ihan joululta, vaikka siitä joulurauhasta ei ole vielä merkkiäkään. Tukka putkella saa koko ajan tehdä kaikkea ja kaupungillekin pitäisi vielä anopin kanssa pistäytyä Niin ja huomenna vielä ruokakauppaan, kun lapsilisät tulevat vasta silloin:(
Mulla on kanssa ihan ihme unia melkein joka yö, vaikka normaalisti hyvä jos kaks kertaa vuodessa kattelen unta! Huomattava osa on kyllä seksiunia (ja mikäs sen mukavampaa!) ja toinen osa sit väkivaltaisia painajaisia!
Ja limakalvoista sen verran, että mullakin on nenä ihan rikki sisältä. Sama juttu oli silloinkin, kun ensimmäistä odotin.
Nyt on pakko mennä, kun esikko kaipaa ruokaa!
pricilla 16+2
Kauppaan pitäisi lähteä, muttakun ei huvita...
Ihme unia olen nähnyt myös. Viimeyönä mentiin muka miehen kanssa naimisiin ja minä vaan kattelin vieraiden joukossa istuvaa ihmistä, jota oikeasti rakastan. Yksi yö synnytin vauvan perätilassa ja sen pää lähti irti ja jäi kohtuun. Toisessa unessa synnytin pojan, jolta puuttui naamasta nahka ja selässä oli luiset siiventyngät. Yhdessä unessa sitten ultrattiin ja vauva osoittautui täysin terveeksi tyttövauvaksi :) Saa nähdä kumpi tulee! Meillä on siis kolme tyttöä ennestään. Aikuisviihdeunia näen myös, mutta yleensä niissä on kyllä joku muu kuin oma mies... *hups*
Eilen illalla tuntui mahassa outoa kipua. Laitan kyllä ilmavaivojen piikkiin. muuten olo on yllättävän hyvä, joskin laiskottaa...
Kolmosen odotuksessa kärsin todella pahasta akneongelmasta ;) Nyt on sitten naama täynnä ihottumaa. Otsa on ihan vereksellä raapimisesta. No tammikuun alussa on lääkäri, jos sais sitten hyviä vinkkejä.
Joku kyseli ongelmista Exän kanssa. Meillä miehellä on kaksi lasta ennestään ja molemmilla vielä eri äiti... Vanhimman lapsen äiti on todella mukava ja heilläkin on nyt pieni lapsi ja on kotona, niin usein päivällä siellä kyläillään tyttöjen kanssa. Mutta tämä toinen tapaus... Kun esikoista odotettiin, niin oli kyllä hankalaa! Huijas meitä niin, että ollaan nyt ulosottokierteessä, perui yhteishuoltajuuden ja eväsi tapaamiset. Kaiken päälle löi mua. Sillä ei oo asiaa astua meijän kynnyksen sisäpuolelle ja tietää sen.
Nyt kauppaan ostamaan viimisiä joulujuttuja ja illalla lahjanvientikierrokselle ympäri etelä-suomea
Nalluri ja ötökkä 18+5
My-Selene: tsemppiä noihin teidän uusperhekiemuroihin. Itsellä ei ole asiasta kokemusta, mutta eihän se varmaan koskaan helppoa ole. Tosi paljon on kiinni siitä, millaisissa väleissä pysytään eron jälkeen, miten uudet puolisot suhtautuvat asiaan jne.
Yrittäkää nyt vielä jutella exäsi kanssa, kyllähän te kuitenkin joudutte olemaan tekemisissä jo lastenkin takia. Onko sun ex jotenkin katkera tai kateellinen, kun ei suostu kommunikoimaan?
Meillä alkaa olla joulusiivoukset tehty ja ruokavalmistelutkin mallillaan. Huomenna joudutaan ajelemaan ympäri Etelä-Suomea sukulaisissa, toivottavasti ei tule ihan karmea ajokeli.
Vähän harmittaa, kun esikoisen kummitäti on taas lupauksistaan huolimatta vetämässä vierailunsa pystyyn. Hän on ollut tosi kiireinen töissä eikä olla nähty moneen kuukauteen ja aina kun olen tarjoutunut menemään sinne, on hänellä ollut muuta menoa. Enkä nyt tosiaankaan edes halua häneltä mitään lahjaa kummipojalle, olisi vaan mukava edes joskus ehtiä näkemään vanhaa ystävää... Etenkin kun hän ITSE aikanaan pyysi saada tulla kummiksi ja olemme olleet tosi läheisiä. Toisaalta ymmärrän kyllä, että onhan hänellä ne omatkin jouluvalmistelut kaiken työhärdellin päälle.
Jos nyt en enää ennen joulua ennätä koneelle, niin haluaisin jo tässä vaiheessa toivottaa teille kaikille oikein iloista joulua ja kaikkea hyvää tulevalle vuodelle. Olette todellä tärkeä vertaistuki, tulisin varmaan mökkihöperöksi jos en saisi tänne kirjoitella.
Pampula 18+4
Oltiin aamulla rakenneultrassa. Kaikki oli hienosti, " osat" paikallaan ja muutenkin kasvanut ns. normien mukaisesti. Aluksi nukkui, mutta rupesi sitten liikkumaan ja potkimaan kovasti. Kertoi kätilö sitten meidän toivomuksesta sukupuolenkin. Sanoi kuitenkin ensin, että ei sitten ota vastuuta mistään, jos sattuukin niin että sanoo väärin. Kysyi meiltä, että " näettekö mikä tuossa on?" ja siinähän se oli selvä pippeli. Niin, että eiköhän se nyt sitten poika ole :). Oli kyllä ihana joululahja. Siis se, että vauvalla on kaikki hyvin. Meille on aivan sama kumpi tulee, koska esikoinen on kyseessä. Pääasia, että on terve.
Mulla on tänään vika työpäivä ennen talvilomaa. Huomenna on sitten hirveä hösis, kun koti pitää siivota ja laittaa vielä vähän jouluruokia jne. Eilen leivoin pipareita muumipiparkakkutaloa varten, jonka tänään kokoan. Meille tulee jouluksi miehen vanhemmat ja veli perheineen, joten vilskettä riittää (= kolme pientä tenavaa). Ainoo ikävä puoli on tää flunssa, joka mua on vaivannut jo viikonlopusta lähtien. Mullakin tulee nenästä jatkuvasti verta, kun niistän. Tosi harvoin multa on verta tullut nenästä, joten on tosiaan limakalvot vähän ohuet.
Tämän jälkeen ennätän tänne palstalle tod.näk. joulun jälkeen, joten
[Color=Red]Hyvää Joulua kaikille![/color]
Pid: ex on katkera siitä et olen pystyny jatkamaan enkä elää sitä edellistä huonoa elämää. luulee et meiän ero oli mullekin herkkua. tajusin et ei auta elää itsesäälissä vaan tehä jotain tästä elämästä ja oppia virheistä. ex juo aika paljon ja syyttää mua siitä et meiän suhde ei toiminnu. ennen se vastas kun kysyin et onko ne syöny tai milloin ovat heränneet. nyt ei mitään. lapsetkin saa käyttää tuttia vaikka olen lopettanu sitä täällä. tosi kiva sit kun joutuu selittää et täällä on säännöt ja siellä ei. karkkiakin ne saa aina kun ne ovat siellä ja täällä ei. kuinka sit käy kun lapset mene kouluun ja läksyt jää tekemättä kun isällä ei tarvii tehä mitä ei haluaa. samaa kun puhuis seinälle kun ei saa vastausta. tää tilanne paheni kun ex sai tietää et meille tulossa vauva. onkohan lastenvalvojast apua et pääsis keskustelamaan ja saamaan sitä tajumaan et on sääntöjä ja et lasten elämä sielläkin kuuluu mulle. ja et haluaisin ihan mielelläni edes tietää missä se asuu niin et tiedän et mihin mä mun lapset lähettää...
Jos vaan pääsis juttelee sen kaa..
Tällä hetkellä sellainen fiilis et haluaisin pitää lapset kotona jouluna koska täällä ne ainakin ovat tervetulleita. se ottaa niitä sinne tyyliin " jos on pakko" .
Hyvää joulua ainakin teille muille!
my_selene ja Remppa rv17+
Ihanaa et kaikki oli hyvin ja onnea pienelle pojalle! oli varmaan kiva käydä ultralla ennen joulua niin voitte viettää rauhallista joulua!
Kaikke hyvää teille!
my_selene ja Remppa rv17+
my_selene, koeta pärjätä, nää joulut on muutenkin aika jolloin monella on murheita. en tiiä mistä johtuu, koeta edes lasten takia säilyttää joulumieli.
sua varmaan auttas jos puhuisit jonkun ammattilaisen kans joka tietää tälläsistä ongelmista. voimia jaksaa saat täältä, tai ainaskin kovasti niitä lähetän :)
itellä ei ole kokemusta tälläsistä asioista mutta tiiän että lapsen parasta ajattelisin joka tapauksessa!
nenä muuten täälläkin kuiva ja verta tulee tosi helposti, mutta onko kellään ollu ongelmia korvien kans? eli mun korvat, varsinkin alkuraskaudes saatto olla päivänkin ihan lukossa. vielä nytkin ne välillä menee lukkoon ja tuntuu ilkeeltä. lääkäri sano että sekin voi johtua raskaudesta kun verisuonet laajenee nenäs niin ne sit puristaa korvan ilmaputkia tai jotai! ihan utopistista.
noista unista viel, mulla ne unet joista ei ääneen puhuta on kans aika rankkaa k-18 matskua :) ei meinaa kehdata ukollekkaan kertoa kuinka rajua yöllä on taas ollu ;) monesti olen heränny siihen ku saan oikein mahtavan o:n!
mutta eihän siinä mitään pahaa ole, nautitaan unista niin kauan kun ne hyviltä tuntuu!
mulla saattaa kans kirjottelu jäädä tältä joululta tähän.
täten tahdon toivottaa jokaiselle kanssasisarelle oikein rauhallista ja lämmintä joulua! halaus kaikille ja kiitos!
syökää hyvin ja nauttikaa odotuksesta!
meppe81 ja ruoto21rv
Viimeistä viedään ja sitten on edessä yli viikon talviloma-ihanaa!
My_selene: tsemppiä ja jaksamista exän kanssa!
Soile: Onnea pienestä pojasta!
Me käytiin eilen siellä 3-D ultrassa Femedassa. Oli kyllä aivan mahtava kokemus! Suosittelen lämpimästi! Saatiin paljon kuvia ja DVD meidän omasta pienestä nyytistä! Kasvonpiirteet näkyi selvästi ja kaikki oli muutenkin kunnossa rakenteiden suhteen. Vauva on nyt noin 460 gr. painava, joten kohta ollaan saavutettu voipaketin koko. ;)
Saatiin myös tietää se sukupuoli. Niin vahvasti kuin " oireet" viittasivatkin poikaan, tulee meille pieni PRINSESSA!!!! En kyllä meinannut ensin uskoa sitä kun poikatunne oli niin vahva, mutta Bruno sitten sanoi että asia on 100 % varma ja hän ostaa kaikki vaaleanpunaiset hörhelöt meiltä jos on erehtynyt. ;)
Tämä 3-D kokemus oli kyllä minun ja mieheni paras mahdollinen joululahja! Tuijottelen kuvia lähes taukoamatta...
Haluan omasta puolestani toivottaa kaikille oikein rauhallista ja ihanaa joulua!
Emmi ja pikku prinsessa 21+5
Emmille onnea pienestä tytöstä!
Mekin ollaan menossa jotain rv 25+ 4d-ultraan, ehkä brunolle. Erinomaista ja rauhallista joulua teille ja varmasti on paras joululahja!
Kiitos kaikille tsempeistä, auttoi vähäsen. =)
*haleja*
my_selene ja Remppa
My_selene : Kyllä kannattaa ottaa yhteys sosiaalityöntekijään. Ei voi olla sallittua että et tiedä missä miehesi asuu kun lapset on hänellä osan ajasta. Varsinki jos on väkivaltainen tausta. Kannattaa toi asia selvittää heti seuraavana arkipäivänä!! Mieluummin liioitellen selvittää asiat kuin katuu jälkeenpäin että ei tehnyt asialle mitään.
Itsellä oli eilen neuvola ja yritin hiukan puhua näistä supistuksista mutta seurataan tilannetta. Eihän ne vielä kipeätä ota mutta huomaan että ne johtuvat rasituksesta eli aina iltaisin varsinkin työpäivän jälkeen. Pissa testi tehtiin ja se oli puhdas.
Tärkeät mitat lupasin kertoa jonkun " galluppiin" eli
vkoja 21+0
painon nousu n. 4 kg (vähän enemmän kuin esikon kanssa. silloin tuli n 9 kg yhteensä)
sydänäänet n 150 (kuulemma kuin tyttö mutta esikko " huijas" kans aluksi äänillään. vasta lopussa äänet hidastui)
sf 19.5 (käyrien yläpuolella, mutta niin kasvoi esikkokin aluksi, sitten tasaantui. itse olen 160 cm niin tuntuu maha niin isolta)
Oliko joku muu tieto... ei vissiin. Tosiaan väsyttää ja supistelee. ja esikko on alkanut uhman niin ei meinais yhtään jaksaa välillä. itku kun alkaa niin ei lopu ollenkaan. ja yöllä saattaa kiukutella yli tunnin... ja mahaan sattuu välillä kun sitä nostelen. Mutta olkoot, en jaksa valittaa neuvolas ku kaikki kuuluu kai asiaan. =) teille sit marmatan.
Ihanaa ku tulee joulu. Viimeinen joulu toisten nurkis. ens jouluna saa häärätä omas kodis. =) mutta tämä anopin joulu sopii hyvin kun on väsynyt ja kiireinen muutenkin. Esikko jo meni mummolaan. saan käydä tänään vielä kaupas ja leipoa. työpäivät kun on aina klo 8-18 niin ei jaksais pojan kanssa asioille enää. yövuorot onki 14 tuntia... mutta vapaita on sitten enemmän kuin muilla.
jollekin piti vielä kommentoida.. niin noi unet. mä oon kans nähnyt pornoa unissani =). Ja välillä ihmettelen ku kumppani on nainen! ja myös saatan herätä isoon O:hon. mikä on kiva paitsi että siihen perään saattaa tulla iso supistus. ja kun oon nähnyt vauvaunia niin ne on ollu mukavia. tyttö ollu joka kerta. ultra uni oli kamala ku vauva oli ihan epämuodostunut ja toises ultras sillä oli 7 sormea toisessa kädessä. Tytö tuntuu oudolta ku poikatunne on vahva. Mutta tyttö olis ihana!! =)
nyt pakko jatkaa töitä. kaikille oikein mukavaa ja rauhallista joulua!!
hanimböörd 21+1
Omituisten unien kerhoon liityn minäkin. Painajaisia (onneksi kuulema ihan normaalia). Ensimmäisessä vauvaunessa työntelin vauvaa vaunuissa markkinoilla ja siltä irtosi jatkuvasti pää, jota sitten kierittelin takaisin kiinni... Toisessa vauvaunessa letittelin synnärillä tyttövauvan pitkää,pitkää vitivalkoista tukkaa *puistatus* Onneksi nukkuminen muuten on helpottunut, ettei enää univelassa tarvi pyöriä, kait sitä on sen verran " möykkyyn" jo tottunut.
Viimeistä työpäivää vedellään ja sitten 5 päivän kaivattu loma!
Onko muuten muilla nenäongelmia? Mulla on nenä sisäpuolelta ihan vereslihalla/ruvella ja kun eilen satuin asiasta siskolle rutisemaan, niin hänellä oli kuulema raskausaikana ihan sama juttu. En mä tajunnutkaan sitä edes pistää raskauden piikkiin, mutta oisko sitten joku limakalvojuttu?! Yöksi oon yrittäny bepanthenilla rasvailla... Muuten oon oikein yllättynyt kuinka " tavallisena" iho on pysynyt. Sen kummempia extrafinnejä ei oo tullut, ei sen puoleen muuttunut normaalia sileämmäksikään... Ei sitten kertakaikkiaan mistään saa revittyä vanhan kansan uskomuksia / tuntemuksia sukupuolesta :-P