Pitääkö perhepäivähoitoon viedä omat nenäliinat?
Kuopus aloitti perhepäivähoidossa ja hoitaja pyysi tuomaan nenäliinoja kun pojan nenä vuotaa. Vanhemmilta lapsilta ei ole kyllä pyydetty tuomaan (olleet eri hoitajalla) enkä olis kyllä keksinyt niitä pyytämättä viedä.
Kommentit (24)
kunnon räkätaudissa vanhempien kuuluu tuoda nenäliinat.
en ole vanhemmille sitä sanonut. Pitäisivät minua kuitenkin niuhona, kuten täälläkin huomaa. Jos kaikilla neljällä lapsella nenä vuotaa solkenaan niin käytän halvinta käsipyyhettä, nessuihin ei yksinkertaisesti ole varaa.
vanhempien kuuluu tuoda lapselleen flunssa-aikana nennäliinat.
En tosin ole ilennyt ikinä pyytää. Kulukorvaus on tosiaan 4,26€/pv kokopäivälapsesta ja sen pitäisi kattaa kaikki lapsesta aiheutuvat kulutu. Näinhän se ei oikeasti ole vaan hoitaja maksaa omasta pussista joka kuukausi osan kuluista.
Nyt kaupunki ohjeisti tehostamaan käsihygieniaa ja saimme 1,5l käsidesiä ja 100kpl hanskoja pyllynpesuja varten. Jatkossa ostamme ne itse ja taas tulee lisää kuluja, mutta korvaus ei nouse yhtään.
Minä en ole koskaan pyytänyt vanhemmilta mitään. Purkat/xylitolipastillit annan jokaiselle suuhun syönnin jälkeen vaikka nekin kuuluisi vanhempien tuoda mikäli haluaa lapsensa saavan purkan tai pastillin.
Mulla tosin on vain 1 hoitolapsi omien kahden lapsen seurana ja kun on täällä niin on kuin omana eli saman arvoinen kuin omatkin lapseni ja samat säännöt/oikeudet koskee häntäkin enkä vanhempia rokota siitä.
huulirasvat ja perusvoiteetkin.