Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi vee.. en päässyt hakemaani kouluun (sosionomi) harmittaa niin ***tusti!

Vierailija
28.06.2008 |

.Mitähän nyt kannattaisi tehdä? Kannattaiskohan esim. oppisopimuksella lähihoitaakoulutus? Ja sitten yrittäs ensi vuonna uudelleen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko realistiset mahdollisuudet päästä ensi vuonna? Mieti tältä pohjalta.

Vierailija
2/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn ohessa..olen lähihoitaja ja viihdyn työssäni;mutta haluaisin lisäkoulutusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaahan mikä olisi järkevintä nyt kun tulevaisuudessa haluaisin työskennellä esim. perjetyöntekijänä, lastenkodissa, turvakodissa tms.?

terv. ap

ps. kyllä kiva aloittaa nyt lomat :(

Vierailija
4/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ole vaan nuorille? (itse 30v.)

Aiempi korkeakoulututkinto mulla on mutta aivan eri alalta.

T. ap

Vierailija
5/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työttömänä, hanki alalta työkokemusta "työharjoittelijana työmarkkinatuella" tms.... Auttaa pääsyä kouluun ja auttaa myös hahmottamaan pääsykokeen asioita eri tavalla...

Vierailija
6/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös suorittaa avoimen opintoja, mikäli mahdollista... Ja kun kerran olet "aikuinen ihminen" voit hakea monenlaiseen koulutukseen, niin kannattaa katsoa amk-sivuilta mitä kaikkia vaihtoehtoja on... Sosionomi-opintojakin mielestäni järjestetään nuoriso- ja aikuiskoulutuksena, lähi- ja monimuoto-opetuksena ....

Työkkärin kautta voi kysellä noita harjoitteluasioita ja niitä on kyllä monen ikäisille ja mielestäni monenlaisia vaihtoehtoja nykyään...

Ja PS: Sosionomi ei suinkaan ole koiran virka, vaan antaa TOSI PALJON mahdollisuuksia....

Vierailija
7/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaahan mikä olisi järkevintä nyt kun tulevaisuudessa haluaisin työskennellä esim. perjetyöntekijänä, lastenkodissa, turvakodissa tms.?

terv. ap

ps. kyllä kiva aloittaa nyt lomat :(

Yksi mahdollisuus on hakeutua lähihoitajaksi ja myöhemmin siltä pohjalta sosionomi-aikuiskoulutukseen. Tai haet tammikuussa alkavaan koulutukseen (mahdollisesti jossain päin Suomea järjestetään). Lisäksi avoimen AMK:n tai YO:n joistakin kursseista voisi olla hyötyä vastaisuudessa.

Vierailija
8/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoimen yo:n opintoja mulla on kaksi approa, tekiskö vielä lisää?

Hain juuri sellaiseen aikuisten monimuoto-opetukseen (mutta vain yhteen paikkaan, ilmeisesti olisi knnattanut hakea moneen eri paikkaan?)

Vierailija
9/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toisesta kun teet cumun pääset avointa väylää yliopistoon.

Mutta jos sosionomiksi mielit, kannattaisi suorittaa sinne kuuluvia avoimen amk:n opintoja. Lähihoitajaopiskelukin varmasti kannattaa.

TV. Sosionomi, joka meni yliopistoon lukemaan sossuksi ( ja työskennellyt paikoissa joihin haluaisit työskentelemään )

Vierailija
10/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pääseekö avoimen yo:n väylää?

Mulla on jo yksi maisterin tutkinto kylläkin.

Onko sosionomin ja sos, tt:n palkoissa eroa, onko sulla tietoa? (toki vaihtelee paikasta toiseen mutta noin keskimäärin)

t. ap

Vierailija
11/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sosionomin ja sos, tt:n palkoissa eroa, onko sulla tietoa? (toki vaihtelee paikasta toiseen mutta noin keskimäärin)

t. ap

Sosiaalityöntekijöiden kk-palkka on suunnilleen sama, kuin minkä itse tienaan vuorotyöstä. Sosiaalityöntekijäthän tekevät työtä virka-aikana, elleis sitten kiinnosta esim. sosiaalipäivystys, josta saa päivystyslisää.

Vierailija
12/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan suuria eroja. Pääkaupunkiseudulla ilmeisesti sossujen palkat parempia. Itse hakeuduin yliopistoon vuorotyön vuoksi, kuten kaikki muutkin siellä olevat sosionomit ( tunnen todella monta ).

Soveltuvuuskokeita ei ole, sinne pääsee avointa väylääkin pitkin.

Mutta sossun ja ohjaajan työssä on eroja, se kannattaa sisäistää ( vaikkapa päätösvastuu ).

T. 12

Vierailija
13/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoritat avoimessa sos. työn tutkintoja työn ohessa niin pääset suoraan opiskelemaan sossuksi. Ainakaan pääkaupunkiseudulla et saa kuin sossun sijaijuuksia sosionomin koulutuksella. Helsingissä sosionomin ja sossun palkkaero on kuitenkin noin 500e.

Vierailija
14/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko vuodesta toiseen kuunnelle huorittelua, olla fyysisen väkivallan uhkan alla koko ajan ja ottaa lyöntejä vastaan silloin tällöin? Huostaanotettujen elämä on hetkittäin ollut/on edelleen aika hurjaa. Ikävä kyllä itsekkin muuttuu kyyniseksi tuossa työssä. Elämä opettaa.

Mikäli vasta opiskeluja suunnitelet, mieti ihmeessä vielä kerran ala. Itse ainakin saattaisin valita toisin. On henkisesti todella kuluttavaa.

Vierailija
15/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin sosionomiksi Oulusta vuonna 2000 ja sain itselleni ihanan koulutuksen. Lto:n työtä olen valmistumisen jälkeen tehnyt ja hieman lisäkouluttanut samalla itseäni. Minulla on esiopettajan pätevyys ja erityispedan perusopinnot. Tsemppiä vaan uudelleen hakuun! Panosta pääsykokeissa ja erityisesti haastattelussa!

Vierailija
16/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuva on melko sama, voit toimia esim. päivähoidossa tai ohjaajana, palkkaerokin vaan n.150 e. Sitten kun oot lähihoitaja tai alan opiskelija, niin töitä löytyy joka puolelta, voit sitten opiskella sosionomiksi ja tehdä keikkaa opiskelun ohella.

Vierailija
17/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstään paljon. Hänellä hyvä kontakti nuoriin ja hän puuhailee kaikkea mukavaa heidän kanssaan, vie jopa omalle mökilleen jne...

Vierailija
18/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidossa lähihoitajan palkka on n.1600 mutta esim. sairaalassa yli 1800 e.

Vierailija
19/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran varasijalla olet !

Ja niillä varasijojen numeroilla ei välttämättä enää väliä sitten ole.

Esimerkkinä kaverini, joka oli varasijalla 17 tms.

Hän soittele koululle moneen kertaan, näytti todella olevansa kiinnostunut paikasta. No muutama hakija peruutti tulonsa, ja kaverini pääsi sinne kun koulua oli käyty jo hetken aikaa. Hän oli tarpeeksi sinnikäs, ja jonosta ei siinä vaiheessa sitten enää alettu muita varasijalaisia kyselemään...

Vierailija
20/24 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran varasijalla olet !

Ja niillä varasijojen numeroilla ei välttämättä enää väliä sitten ole.

Esimerkkinä kaverini, joka oli varasijalla 17 tms.

Hän soittele koululle moneen kertaan, näytti todella olevansa kiinnostunut paikasta. No muutama hakija peruutti tulonsa, ja kaverini pääsi sinne kun koulua oli käyty jo hetken aikaa. Hän oli tarpeeksi sinnikäs, ja jonosta ei siinä vaiheessa sitten enää alettu muita varasijalaisia kyselemään...

Aivan älyttömän epäreilua!

-eräs varasijalta päässyt - rehellisesti