Laskeeko teidän lapset 4-vuotiaana 100:aan virheettömästi?
Poika tuolla vessassa juuri laskelee ties kuinka monetta kertaan 100:aan...Mietin vain, kuinka yleistä se on? Tuskin nyt mikään erityislahjakkuus on mutta olisi mielenkiintoista tietää.
Kommentit (10)
Kun ei muista oikeaa järjestystä niin sitten ei...
Ei, kun tuli vain mieleeni, kun ei sen ikäisiä tuttavapiireissämme ole eikä sitä kerhokavereiden vanhemmilta tule tällaisia kysyttyä. Luulin, että kaikki 4-v. laskevat 100:aan mutta sitten eräs kerran kommentoi, ettei hänen vaan...
Ettei tarkoitus nyt todellakaan ollut " kehuskella" , arvon rouvat...
Mutta on kyllä matemaattisesti lahjakas, osaa nyt 6-vuotiaana laskea joitakin laskuja jo. Ei ole kyllä äidin peruja...
nimim. juuri ja juuri matikasta läpipäässyt
ps. Ainiin, ja mielestäni ei todellakaan tarvitse 4-vuotiaan vielä osata laskea sataan. ;)
Mun tyttö on 6 vuotias ja osaa laskea kuuteentoista ja takaperin ei laske yhtään. Muuten älykäs tyttö, mutta matematiikka ei ole hänen alansa.
Itse olen hyvin matemaattinen, mutta ei ole tyttö tullut äitiinsä.
nyt ekaluokalla ja osaa plus ja miinuslaskut päässä laskea. esim. jos kysyy paljonkon on 78- 32 tulee vastaus tuota pikaa...myöskin kertotauluja osaa päässä laskea....ei ole äidin peruja :) mutta vastaavasti on hieman kömpelömpi motorisesti vaativissa asioissa.
Mutta hän onkin asperger-lapsi ja kiinnostunut numeroista ja kirjaimista...
Mutta tajuaa jo aika hyvin yhteen- ja vähennyslaskuja.
kyllä meillä ainakin lasketaan ja toisin päin 100-0.. sehän on 4-vuotiaan perusoppi, ei kait kellään vain ole niin jälkeenjäänyt ettei vielä tuossa iässä osaa!!