pika-apua, paljon maksaa tankillinen bensaa noin suurinpiirtein?
Kommentit (41)
aika yleinen tankin koko on 45-55 ltr. eli karkeasti 90-110e, jos ysikasia tankkaa. huonompilaatuinen ysiviitonen on vähän halvempaa.
Mopon tankkaus tyhjästä täyteen maksoi yleensä noin 15 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan peruskoulumatikkaa! kerrot litrahinnalla tankin koon. karkeasti 40-90 litraa vetää henkilöautojen tankit. Helppoa.
Aika karkea on arviosi tankkien koosta. Missä henkilöautossa on 90 litran tankki?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida ihan viiskymppii riittää.
17 vuotta vanha aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Kun tankki tyhjä, 70 e tankkaus, niin saan saa kaupunkiajoa n. 860 km, maantieajoa yli 900 km.. Mulla on sarjahybridi.
Syysi vastata 17 vuotta vanhaan aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tankki tyhjä, 70 e tankkaus, niin saan saa kaupunkiajoa n. 860 km, maantieajoa yli 900 km.. Mulla on sarjahybridi.
Veikkaan syyksi sitä että joku paskanaama meni sen nostamaan ylös.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan syyksi sitä että joku paskanaama meni sen nostamaan ylös.
-eri
Päiväyksen osaa katsoa jokainen ihan itse.
Ääliöille tiedoksi
Bensa ei ole niin kallista kuin voisi verraten vuoteen 2009 kuvitella
Rahan arvo on laskenut ja mm. palkat nousseet
Pointti - 50 euroa 2009 ei ole 50 euroa 2026
Riippuu autosta. Itsellä menee noin 60 litraa, eli nykyhinnoillla melkein 120e. Normaalin auton tankin koko lienee 40-70 litraa, eli minimi olisi 80e/tankki nykyhinnoillla.
2009 vuonna tuo 50e taisi riittää hyvinkin. Nyt menee tuplaten.
Tankkaa on juuri tyhjän auton tankin täyteen bensaan. Maksoi vähän päälle 20 euroa...
Autona .minulla on VW kaasuauto jossa on 10 l bensatankki
Vierailija kirjoitti:
Ääliöille tiedoksi
Tulot ovat romahtaneet sitten 2009, jolloin olin vakituisessa työssä, mutta nyt olen työtön!
Vierailija kirjoitti:
LAUKAUS!
LAUKAUS!
SARRRJA!
Mulla menee tällä bensan hnnalla noin 78e siihen, että tankki on täysi.
Vierailija kirjoitti:
Ääliöille tiedoksi
Siivoojien palkka 8€/h vuonna 2008 vastaisi ostovoimaltaan noin 10,8€/h vuonna 202526. Siivoojien nykyiset tuntipalkat (~11€/h) ovat siis käytännössä saman verran kuin vuoden 2008 inflaatiokorjatun tason!
Jos 50 litran tankki ja bensa 1,80, niin tankillinen noin 90 euroa. Mutta eihän se yleensä tyhjä ole, jos pääsit mittarille asti.
Vierailija kirjoitti:
Ääliöille tiedoksi
Vuonna -81 sai metallimiehen tuntipalkkalla 5 litraa bensaa ja nyt saa 8 litraa.
Kyllä mä muistan useinkin tankanneeni 50 € katevarauksella tankin täyteen, siis niin, että summa jää vielä reilusti alle sen 50 € (mutta yli 40€). Toki mulla oli aikanaan pikkuauto.