Voi että ärrsyttää!!
Kaverin lapsella on synttärit heti joulun jälkeen (tapanina) jonne tietty mennään.
Mutta kaveripa pamautti minulle viimeksi tavatessamme että haluaa sitten lapselleen erikseen joulu ja synttärilahjat koska synttäri kuitenkin erillinen juhla.
No olen ostanut lapselle jo melko arvokkaankin lahjan ja näemme joulun seutuun vasta silloin synttäreillä, en haluaisi enää ostaa toista lahjaa.
Eli olenko " ilkeä" jos vien vain sen yhden lahjan vai pitääkö vielä hankkia erillinen juttu jonka paketoi toisenlaiseen paperiin..?
kertokaas mielipiteenne?
Kommentit (6)
ja voit myös mainita että satsasit tähän yhteen lahjaan kahden lahjan edestä.
ap
Eli voin varmaan viedä hyvillämielin tuon yhden lahjani sitten..? =)
Voithan tehdä sen vieläkin ja kysyä häneltä mielipiteen annetaanko se joulu vai synttärilahjana.
Olen myös syntynyt tapanina ja lapsena se hiukan tuntui surulliselta kun synttärit jäivät joulun varjoon, toisin kuin muilla sisaruksilla, joita sitten erikseen muistettiin syntymäpäivilläkin. Nythän on vaan mukava olla joulun lapsi kun " synttäriä" vietetään monta päivää. Nyt kun ne paketitkaan ei ole enää niin tärkeitä.
Minä olen tehnyt lasten kummien kanssa " sopimuksen" että joululahjoja ei tarvitse tuoda, mutta on kiva jos jollaikin tavalla muistavat syntymäpäiväinä. Joululahjat kun hukkuvat kaiken muun sekaan ja joulupukkihan ne tuo. Synttärilahjan tietää keneltä se on ja siitä voi sitten kiittää oikeaa tahoa.
Toisaalta tuntuu kummalliselta tämä lahjojen tilaaminen. Eikö se kuitenkin ole ihan vapaaehtoista ja hyvään tahtoon perustuvaa ilahduttamista. Vai olisiko äiti huomannut tämän synttäriasian ?
Jotenkin ajattelin että olet kummi. Etkö siis olekaan? Eiköhän yhden kin lahjan kanssa meneminen ole enemmänkin kuin riittäävää. Kaikkea sitä kuuleekin...
Jaa mut nytpä keksin! Annat äidin mieliksi vielä 10 euroa kirjekuoressa, että tuossa on sitten synttärilahja. Tajuaa ehkä vähän sitten, että rahaa menee.