Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillain ihmisillä on pakkomielle valehdella????

Vierailija
15.06.2008 |

Toisten täytyy valehdella asioista joiden valehtelemisessa ei ole mitään järkeä ja jolla ei voiteta yhtään mitään. Ei ymmärrä ei....

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin helvettiin se perustuu??

Mulla on yks tuttu joka tasasin väliajoin jää kiinni valehtelusta.. Mitä se luulee voittavansa sillä et valehtelee päin naamaa??

Luulis et ois ihan sika noloa kun jää kiinni.. Aika säälittävää.. ja ikää tyypillä on 33v. et luulis jo elämän opettaneen sentään jotain..

.

Vierailija
2/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se itekään tajua että puhuu itsensä pussiin koko ajan.

Mä en kyllä luota sen juttuihin ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et onks niillä ns. "päässä vikaa" ??? Onks tollanen joku oireilu jostain psyykkisestä sairaudesta vai mihin tollanen perustuu?

Oon nyt oikeesti niin raivoissani taas kyseisen tyypin pelleilysta, et ei tosikaan. Mä sanoin nyt sille et mee hoitoon!

t.ap

Vierailija
4/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkkutyttö valehteli ja niin teki isänsäkin. Molemmat olleet psykiatrisessa hoidossa.

Vierailija
5/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ns. "valkosen valheen" ymmärrän, et perutaan joku tapaaminen tms vedoten vaikkapa vatsatautiin, mut ihan päivänselvistä asioista valehtelu.. Hohhoijaa. Säälittävää kertakaikkiaan! Pistää vihaks!

Ja tääkin tyyppi on äärimmäisen fiksu ja menestyy hyvin työelämässä, ja kaikki luulee et se on niin rehti ja reilu (siis jotka eivät tunne hyvin)..

(ap:n tilitysta taas tääkin)

Vierailija
6/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ns. "valkosen valheen" ymmärrän, et perutaan joku tapaaminen tms vedoten vaikkapa vatsatautiin, mut ihan päivänselvistä asioista valehtelu.. Hohhoijaa. Säälittävää kertakaikkiaan! Pistää vihaks!

Ja tääkin tyyppi on äärimmäisen fiksu ja menestyy hyvin työelämässä, ja kaikki luulee et se on niin rehti ja reilu (siis jotka eivät tunne hyvin)..

(ap:n tilitysta taas tääkin)

No niin, sieltä se tuli. Ap valehtelee itsekin. Ei se ns. valkoinen valhe ole sen parempi kuin muutkaan valheet. Taidat itse olla se valepukki.

Vierailija
7/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, sieltä se tuli. Ap valehtelee itsekin. Ei se ns. valkoinen valhe ole sen parempi kuin muutkaan valheet. Taidat itse olla se valepukki.

[/quote]

Vierailija
8/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa minulla ei ole, mutta kokemusta patologisesta valehtelijasta kyllä. Aivan uskomaton, us-ko-ma-ton tapaus. Valehteli ihan kaikesta, jatkuvasti sellaisestakin, josta jää ihan varmasti ja ihan heti kiinni. Hänellä se oli ihan varmasti jo sairauden asteella. Onneksi tiemme erosivat, se oli jo pelottavaa.

(Ne, joiden tekee mieli kritisoida minua, kun hylkäsin ystävän, tiedoksi, että tutustuimme ulkomailla opiskellessamme, ja hän palasi sitten Etelä-Amerikkaan, minä Suomeen.)

Vierailija
9/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan voi väritellä todellisuutta esimerkiksi miellyttääkseen muita, tehdäkseen itsestään kiinnostavamman, ehkä valehtija uskoo ettei hän kelpaa sellaisenaan, vaan on saatava jostakin lisäarvoa ollakseen kiinnostava. Siis itsetunnon puutetta ja miellyttämisen halua.

Valheilla on tietysti myös tapana ruokkia itseään, on keksittävä vielä suurempia valheita että edelliset näyttävät tosilta. Jos valehtelulla onnistuu vielä saavuttamaan jotakin (esim. huomiota), sitä on saatava lisää.

Vierailija
10/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä päästän täällä jos jonkinlaista sekaisin totuutta, liioittelua ja joskus myös valheitakin. Livenä en niin tee. Ja ikää on 34v

Vierailija
11/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkseen ystävänsä, kunnes tajuavat tulleensa huijatuksi. Sitten ottaa taas uuden uhrin. Keksii mitä kummallisempia ja säälittäviä tarinoita millä saa nämä ihmiset puolelleen.

Ihan joka päiväisissäkin asioissa valehtelee. Voisipa melkein sanoa ettei mikään juttu pidä paikkansa.

Jotenkin pelottavaa katsoa sen touhuja. Pystyy mihin tahansa saadakseen sen mitä haluaa.

Vierailija
12/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tuttavani suusta monet samat tarinat monta kertaa aina eri kerroilla eri ihmisten kokemina ja eri tavoin värittäminä. Kun olen kysynyt asiasta, vastaus on ollut juuri tuo "Tarina ja sen viihdyttävyys ovat totuutta tärkeämmät."

Vierailija
13/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli kohdallani juuri tuosta jonkun mainitsemasta huomion hakemisesta, yritin tehdä itsestäni kiinnostavan muiden silmissä. Taustalla moniongelmainen alkoholistiperhe, jossa sain kasvaa väkivallan varjossa ja muuten oman onneni nojassa. Kotona en saanut huomiota (paitsi silloin kun tuli turpiin) joten hain sitä muualta.

Valehtelu jäi, kun kasvoin aikuiseksi, muutin pois lapsuudenkodista ja elämä rupesi menemään hyvin.

Vierailija
14/14 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseinen ihminen ei ole mikään toisia "käyttävä" psykopaatti tapaus. Et jotain sellasta "huomaa mut" juttua tossa täytyy taustalla olla. Tapauksella myös sairaalloinen lapsuudenkoti.

Kyllä se varmaan olis viisainta mennä jonnekkin ammatti-ihmisen puheille niitä traumojaan purkamaan.

Toivottavasti menee. Harmittaa kun esitin asian hälle niin rumasti. (huusin mee hoitoon)

-ap-