Nolottaa miehen perheen huonot käytöstavat (ov)
Me asumme ulkomailla, mutta joka vuosi lähetämme mieheni veljelle ja siskolle (joilla molemmilla myös lapsi), mieheni äidille, mieheni isälle ja hänen uudelle vaimolleen sekä heidän kahdelle lapselleen joululahjat. Tulee kalliiksi, mutta lähetämme kuitenkin.
MUTTA. Omituista on se, että he eivät koskaan katso tarpeelliseksi muistaa miestäni jouluna millään tavoin. Saattaa tulla joulukortti tai anopilta joku lehti paketoituna, muttei varsinaisia jouluahjoja. Kuitenkin he kaikki siellä Suomessa ostelevat toisilleen lahjoja, myös aikuiset. Miksi he sulkevat poikansa/veljensä kaiken ulkopuolelle. Mitään riitoja tms. ei todellakaan ole.
Mistä johtuu näin moukkamainen ja juntti käytös? Olen monesti ajatellut, että ei mekään enää lahjoja lähetettäisi kuin lapsille, mutta miehelläni on niin kultainen sydän, että hän haluaa lahjat laittaa kaikille. Harmittaa vaan, kun hän ei sitten kuitenkaan saa lahjoja kuin minulta ja minun perheeni lähettämät lahjat.
Kommentit (20)
meillä isovanhemmat paapovat muita lastenlapsia, mutta jotenkin vaan meidän perhe jää täysin unholaan. Ei synttärikorttiakaan, serkut kyllä otetaan mukaan ulkomaillekin. Ärsyttää!!
Ja appiukolla ei todellakaan ole rahasta puutetta. Taitaa vaan olla kyse siitä, että kun on poissa silmistä, on poissa sydämestä.
Noh, ehkä mieheni jo ensi jouluna taipuisi siihen, että lähetetään lahjat vain lapsille. Turhaa se on aikuisia ihmisiä lahjoa, kun kerran edes kiitosta ei ikinä tule, saati sitten muistamista siltä suunnalta.
Hyvää joulua sinulle kakkonen!!
Moukkamaista on odottaa " vastalahjoja" .
Ja tärkeintähän se antaminen onkin! Mutta joskus koko homma tuntuu silkalta hyväksikäytöltä.
Miehen sisko vielä lapsen saatuaan valitteli sitä, että nyt ei varmaan saa enää joululahjoja, kun kaikki ostaa vaan lapselle ja sen tähden ollaan sitten aina oikein huolella valittu siskolle ja miehellensä oikein kiva lahja.
Alkaa vaan kyllästyttää tämä yksipuolinen touhu.
Hyvää joulua sullekin!
ap
Moukkamaista on mun mielestä heidän olla edes kiittämättä lahjoista.
Sitä paitsi asutaan puolet vuodesta aina Suomessa, jolloin ollaan kovastikin tekemisissä, joten kyllä he meidän mieltymykset ym. tietävät. Musta on ihan sama lähettävätkö mulle mitään, mutta poikaansa/veljeään voisivat muistaa joulunakin!
ap
Kuulostatte sympaattiselta ja ihanalta perheeltä ja itse kun olen tälläinen yhteydenpitäjä-/lahjanantajatyyppi, tunnen suurta sympatiaa teitä kohtaan.
Oikein Lämmintä Joulua hankien keskeltä täältä Suomesta:)
t. 2
Minä ei ole toivonut mitään enkä tarvitse/enkä halua yhtään lahjaa.....
Olen kuitenkin niitä toisille ostanut mutta vasta lahjaa en todella odota... Se ei taida tänä päivänä ollakkaan enää antamisen ilo vaan se että saatetaan toinen kiitollisuuden velkaan että saataisiin itse niitä lahjoja...
Miksi ihmeessä ostaa niitä lahjoja kun ei saa kun pahan mielen kun toinen ei sitten ymmärtänytkään ostaa???
Vierailija:
Miksi ihmeessä ostaa niitä lahjoja kun ei saa kun pahan mielen kun toinen ei sitten ymmärtänytkään ostaa???
No kuten sanoin, miehelläni on todella suuri sydän ja hän haluaa muistaa PERHETTÄÄN jouluna. Kummallista on se, että perhe ei halua häntä muistaa. Kyllä joulun jälkeen muut sisarukset hänelle kertoo, mitä saivat vanhemmiltaan lahjaksi ja mitä lapset saivat. Eikö sun mielestä ole yhtään outoa, että viidestä lapsesta vain yhtä ei muisteta jouluna?
ap
että mun mielestä on väärin ap:n miehen perheeltä ostaa kunnon lahjat muille, muttei ulkomailla asuville!! Ei voi olla vain asuinpaikasta kiinni, miten muistetaan!
t.3
...kateellisuus!... tuo sai; minä en...
Vertailetteko kuka sai mitäkin?? jos kaikki saisi paketin niin sitten valitettaisiin että tuo sai arvookkaamman kuin minä, tai minä olisin halunnut tuommoisen lahjan ja nyt sen sai sisko X...
jos olette paremi palkkaisia ja he kuvittelevat ettette tartte mitäään. ja jos ostamanne lahjat ovat arvokkaita, ja tuntevat itsensä vaivaantuneiksi koska eivät itse voi ostaa samanlaisia?
se on se alemmuuskompleksi, joka suomalaisille on yleistä.
Kortilla ?? ja sillä anopin kapisella lehdelle???
Nekö ei ole muistamista???
on väärässä. Käytöstavat kunniaan, tiedätte itse, että olette oikeassa ja ajatelkaa että olette fiksuja kun edes te muistatte näitä muita...
t. 2
Mä ihmettelen vaan sitä, että miten yksi lapsi suljetaan pois lahjomisesta. Itselleni en todellakaan ole mitään haluamassa. Mulla on vaan paha mieli mieheni puolesta.
Olisitteko te valmiita tekemään omille lapsillenne näin? Että yksi ei saa lahjoja, muut kyllä? Ilmeisesti, näistä vastauksista päätellen.
Mulle kaikki on samanarvoisia, lapset sekä omat sisarukseni jne. Laitan lahjan kaikille. Sen takia kummastuttaa, että joissain perheissä lapset ei olekaan samanarvoisia.
Haluaisinkin, että te, joiden mielestä mä olen ahne, niin miettisitte, että tekisittekö omille lapsillenne näin? Ja olisiko väärin jos ilman lahjaa jäänyt lapsi olisi siitä pahoillaan? Olisiko hän ahne kun ei saanut mitään, vaikka muut saivat.
Ja korostan edelleen sitä, että en halua itselleni yhtään lahjaa heiltä!
ap
Ja ymmärrän pahan mielen asiasta.
Kerro onko mitenkään mahdollista että teidän lahjanne olisivat niin hyviä etteivät muut kehtaa lähettää teille mitään? (Eikös se lähettäminenkin ole aika kallista?)
Lähetetään aina jotain kohtalaisen kevyttä, eli esim. cd -levyjä yms aikuisille ja lapsille jotain lelua tai joku ihana vaate, jota tiedän ettei Suomesta saa. Postimaksut on tietty kalliita, mutta meidän paketin lähettäminen maksoi n.20¿, kun kaikki lahjat lähtivät yhdessä paketissa ja miehen isä sitten lupasi toimittaa lahjat perille siellä Suomen päässä.
Mun mielestä olis kiva, kun lähettäisivät vaikka yhteisesti miehelleni kirjan tai vaikka suklaalevyn tai hiihtosukat. Ihan sama, ei sillä lahjan arvolla ole niin väliä, kunhan miehestänikin tuntuisi, että hänen perheensä hänestä välittää!
ap
Todella törkeää vuodesta toiseen olla antamatta vastalahjaa jos toisesta suunnasta muistetaan aina.
... Minä en edes tiedä mitä sisarukseni saavat lahjaksi vanhemmiltamme vai saavatko mitään.... Minä en saa mitään mutta en koe itseäni syrjityksi vaikka joku saisikin paketin....
Joulunako se teillä mitataan arvostus?? Pakettien määrässä nimenomaan?? onhan sitä aikaa koko vuosi muistaa ja arvostaa lähimmäisiään...
En tarkoita että tasa-arvoisuus lahjoissa tarkoittais jotain vertailua, vaan lahjan antajan pitäisi ymmärtää olla tasapuolinen kaikkia kohtaan!! On väärin suosia toisia ja ikäänkuin vaivihkaa unohtaa toiset lapset, höh!!
Kyllä minuakin häiritsee oman mieheni vanhemmat (olemme opiskeleva nuoripari) jotka eivät lähes koskaan anna meille yhtään mitään. Minut on vain kasvatettu antamaan vähästänikin. Itse rakastan antaa lahjoja, oli se sitten pienikin..
Nytkin saamme omilta vanhemmiltani rahaa josta olen todella kiitollinen, miehen hyvintoimeentuleva äiti antaa varmaan jonkun kipon jos sitäkään. Tämän jälkeen olen itse päättänyt että itse tuen lapsiamme tulevaisuudessa aikuisiässäkin.