Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun vien lapsen lääkäriin, voinko samalla pyytää lääkäriä katsomaan, onko minulla silmätulehdus?

Vierailija
21.12.2005 |

Vai täytyykö varata erikseen aika?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri jaksaa joustaa, niin hän voi sen katsoa. Mutta mikään pakko ei ole, eikä siitä tule loukkaantua.

Vierailija
2/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tulevat vastaanotolle kirjoitamansa " vaivalistan" kanssa ja aikaa varattaessa ovat ilmoittaneet vain yhden asian käynnin syyksi! Jos on monta asiaa, pyytäkää varaamaan tupla-aika!

Äidin silmätulehduksen nyt kyllä ehtii katsoa lapsen ajalla, se ei kauaa vie.

Terv. tk-lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä voi mennä samalla ajalla vaikka vikoja olisi enenmmän kuin yksi..

Vierailija
4/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uusi omalääkärimme kieltäytyi edes kommentoimasta kun kyselin yhden lapsen vastaanotolla toisen lapsen vaivasta. Ei suostunut edes kommentoimaan sitä, olisiko tälle toiselle lapselle varattava oma aika. Että näin meillä. Mahtaa olla terveysasemalla vilskettä kun meidän omalääkärin monilapsiset perheet käyvät varaamassa aikaa jokaiselle lapselle erikseen :-) T. Neljän äiti

Vierailija
5/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sulla oo duuni mitä pitäs hoitaa.. Jos oot tauolla tee hyvä ihminen jotain järkevämpää. Ei ihme että terveyskeskuksissa jonotetaan.

Vierailija
6/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytän jotain lapsistani lääkärissä, niin kyselee samalla, onko muuta vaivaa, tarvitseeko uusia reseptejä, kyselee jopa kuulumiset. Pari kertaa olen omaan silmätulehdukseeni saanut reseptin lapsen lääkärikäynnin yhteydessä. Vaikka käyttäisin kolmea lasta korvakontrollissa, ei tarvitse kuin yksi aika varata. Minusta tuo 15 minuutin aika joka ikistä pikkuvaivaa varten ruuhkauttaa terveyskeskukset. Jos jotain isompaa ilmenee, niin lääkäri kyllä kehottaa varaamaan uuden ajan. Kerran hän tuli jopa töihin aikaisemmin, että poikani pääsi käymään lääkärissä ennen koulun alkua. Aivan ihana lääkäri.

Vierailija
7/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyl saannut sanottua omatkin vaivat lapsen lääkäri käynnillä yleensä aina.Ei siinä oo mitää ongelmia ollut.

On tietysti selvää jos on jokin isompi juttu niin ei lääkärillä aika riitä välttämättä ruveta lapsen lisäksi toista potilasta katsomaan samal ajal.

Ja mikään pakko ei tietenkään oo kun aika on vaan yhdelle!

Vierailija
8/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystysaikana EI höpötetä muita asioita kuin se nimenomainen päivystyksellistä lääkärinhoitoa vaativa asia. Lasten päivystysajalla ei myöskään aleta valittaa omia kolotuksia, koska sehän on mitä kätevin tapa kiertää päivystysmaksu ja ruuhkauttaa koko päivystys. Itse kyllä siitä huolimatta voisin äidin silmätulehduksen samalla ajalla katsoa ja reseptin kirjoittaa, siinä nyt ei mene kuin minuutti jos on selkeä tapaus. Periaattessa kyllä silti äidin pitäisi maksaa siitäkin päivystysmaksu.

Jos taas olette menossa tavalliselle vastaanottoajalle, lääkärillä ei ole niin kiire, ja yleensä kyllä ehditään useampiakin asioita käsitellä. Ei ole mitään sääntöä, etteikö yhdellä kerralla saisi puhua kuin yhdestä asiasta. Lähes kaikilla potilailla on useampikin murhe mielessä, ja tottakai niitä käsitellään. Normaali vastaanottoaika on yleensä 20 minuuttia, voi siinä potilas itsekin kellosta vähän katsoa, ettei venähdä yli. Kaikki ylimennyt aika on seuraavalta potilaalta pois. Jos kaikkea ei kerralla ehdi, sitten voi varata loppuja varten uuden ajan. Eli tärkeimmistä kannattaa aloittaa.

Terv. toinen lääkäri (tk, sairaala ja mitä milloinkin)

Vierailija
9/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä potilaat jotka tulevat useamman vaivan kanssa ovat niitä itsekeskeisiä ihmisiä jotka eivät mieti muita lainkaan! heidän useampien vaivojensa takia ajat ovat myöhässä.mielstäni ei vaadi kummoisempaa kuin aikaa varatessa sanoo hoitajalle että minulla on pari vaivaa josta haluan kysyä niin saa tupla ajan!!! miettikää itse,lääkärillä 10-20 min per asiakas. ja asiakas vaatii lääkäriltä PANEUTUMISTA vaivoihinsa( tai muuten saamme av:lla kuulla tylystä tohtorista) niin ei tuosa ajassa kovain kuommoisiin vaivoihin ajatuksella paneuduta. ja tämä vikahan ei ole tohtoreitten, josta saavat varmaan joka kerta kuulla kun ajat myöhässä.... :)

Vierailija
10/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikaisemmin oli itsestään selvää, että kaksosista toinenkin katsottiin samalla ajalla kuin yksikin lapsi katsottiin. Nyt on lääkäri vaihtunut eikä se enää käykään päinsä.

Vierailija
11/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointtini oli (tajusit tai et ;) että jokainen pystymme vaikuttamaan aikojen paikkaansa pitävyyteen miettimällä etukäteen miten itse haluaisimme lääkärinä potilaittemme toimivan.... yhden aivan kanssa yhdelle ajalle vai 5vaivan kanssa yhdelle ajalle.

Tämän ihmeelisemmästä asiasta ei kyse, enkä voi asiaa enää yksinketrtaistaa. jos haluat ymmärtää minut väärin niin estraadi on sinun ;))