************Keskiviikkona heinikset************
Huomenta!
Aloitan pinkan 3viikon nettipimennon jälkeen. Muutimme joulukuun alussa ja näin kauan meni ennen kuin netti rupesi toimimaan. Kyllä tuli vieroitusoireita kun ei päässyt lukemaan ja kirjoittamaan kuulumisia.
Ylihuomenna on jännä päivä np-ultra! Toisaalta pelottaa onko masussa kaikki hyvin kun tietää tuon ultran perimmäisen tarkoituksen.
voi, ei täytyy lopetella ja kirjoittaa paremmin kun tyttö rupeaa päikkäreille. levittää just laatikosta tärkeitä papereita ja nyt tuli huuto
sassa 12+1
Kommentit (26)
...käväisemään täällä.
Onpas moni käynyt tänään neuvolassa ja ultrassa! Voi että oon niin kateellinen, kun en ite pääse vielä reiluun viikkoon kuuntelemaan sydänääniä ja näkemään salarakasta! Onnen halaus kaikille, jotka ovat saaneet kuulla ja nähdä!!!! Oon niiin iloinen teiän puolesta!
Vielä tarkennusta siitä mitä sanoin äitiysrahasta: nykyäänhän sen saa kuukauden tulojen perusteella, jos työsuhde/määräyskirja jatkuu äippäloman alusta ainakin puolivuotta. (Eivät tosin kelallakaan osanneet sanoa kuinka pitkä aika riittää " kai se puoli vuotta on" )
Ihanaa uusi raskausviikko taas alkanut!
AnnaMaria ja salarakas 11+0
koska kuva oli niin epätarkka, että ei siinä mitään mittaileen pystyny (turvotuksia), onneks! En olis halunnukkaan mitään millitietoo ja lääkäri sano, että ei silmämääräsesti olis mitään erikoista niskassa, eikä muutenkaan mitään poikkeevaa. Menin nimittäin tohon ultraan, että la selkiytyis ja ennenkaikkee tietysti halusin saada mielenrauhan, että siellä ihan oikea ihmisenalku kasvaa. Ja siellä se oli! Pikkuvauvani, joka sätki ja potki kädet ja jalat välillä suoristaen. Ihan kun se olis tienny, että nyt mua kattellaan... Puhun ihan höpsöjä, mutta niin mahtavalta tuntuu, että. *hehkuttaa ja tuulettaa silmät märkinä*
La voi vähän siirtyä, mutta ei virallisesti nyt viä ainakaan, kun kuvasta oli vaikee tarkasti mitata, vaikka hyvin aivotkin esim. näky ( =D ) ja 6 päivää siirtyis ton ultran jälkeen, mutta mennään nyt näillä laskennallisilla viikoilla viä. =)
Cath + toukka rv 11+2
Täältä haleja kanssa kaikille ultrassa käyneille!! Kirjotin juuri pitkän pätkän tekstiä ja tumpelona sain sen jo johonkin hävitettyä.
Meidänkin hippunen antoi eilen kuulua itsestään, hetken vaan ja heikosti mutta kuitenkin..pikku sydän puksutti 144. Mahtoi ajatella että mitäs tulette tänne sorkkimaan, antakaa olla :) Mutta oli se ihanaa, vedet siinä silmiin tuli..
Eilisen ja tän päivän on kuvottanut aikalailla, taitaa hippu antaa samalla mitalla takas kun on häiritty.
En kyllä malta oottaa ensiviikon ultraan. Voi että, joku oli nähnyt sormea suuhun yrittävän..hui, varmasti ikimuistoista!!
Minulta se lähtee aina näitä lennokkaita otsikoita.. Jospa keksis jouluksi jotain säväyttävämpää=)
Me kun tosiaan asutaan täällä Saksassa, ei meillä ole neuvolaa, vaan täällä käydään omalla gynegologilla. Aika tiuhaan on täällä käynnit ja aina saa kattoa ultralla (mikä onkin IHANAA!!) Tänään saatiin erittäin epämääräisen kierronvuoksi hukassa ollut rv:kin selville (10 rv:llä mennään), mutta sen tarkempaa ei. Mulla on ollut myös aivan kamala pahoinvointi=oksentaminen ja hyvä, että edes vesi pysyy sisällä. Päätettiin sit lääkärin kanssa, että menen lääketippaan pariksi päiväksi sairaalaan, niin saadaan tilanne vähän rauhoittumaan. Olis ottanut vaikka heti, mut en halua olla perheen luota poissa jouluna, joten sain pahoinvointi supot siks aikaa. Joulun jälkeen pitää sit mennä=(Esikoista odotin ja synnytin siellä Suomessa ja siellä silloista pahoinvointi vähäteltiin neuvolassa. Sanottiin vaan, että sehän kuuluu asiaan. Oksensin sit läpi koko raskuden ja sain refluksi lääkkeetkin siinä lopulla. Myös siellä jouduin (itse kyllä menin äitipolille, kun olin jo niin huonossa kunnossa) tippaan.Ihanaa, kun täällä otti heti todesta tämän pahoinvoinnin.
Mutta se oman olon surkuttelusta..
Nyt on lahjat ostettu ja jos sais jostain energiaa, niin siivoan tämän kämpän joulukuntoon. Huomenna olis tarkotus laittaa kuusi kuntoon. saapa nähdä miten sitä pitää varjella koiralta ja pojalta (kaikki pallot ja valot sun muut kiinnostaa niin kovasti!) Toivottavasti saadaan mekin vähän lunta tänne, nin olis kotonen olo=) Nyt sapuskan laittoon, miesväki odottaa nälissään!
Wekku rv10+?
En oo moneen päivään ehtiny kunnolla lukea pinoja enkä kirjoittaa.
Tänään kävin ultrassa, kun pyhänä alkoi vaivaamaan, onko kaikki hyvin. No, kyllä oli. Syke näkyi ja siellä pikkuinen liikuskeli. Koko vastasi ihan hyvin viikkoja. Nla:n mukaan 10+5, ultran mukaan 10+2.
Enpä nytkään ehdi kummempaa, mutta piti tuo käydä kertomassa.
Tsemppiä kaikille!
T@hti rv 10+5
Kävin tänään siis aamusella siellä neuvolassa vihdoin. Jump jump jump saatiin kuulumaan vasemmalta kyljeltä. Oli vesseli mennyt sinne piiloon. Olipa ihana kuulla että elämää siellä on. Huomenna sitten jo lääkäri ja terkka laittaa pikalähetteen ultraan raskauden keston selvittämiseksi ja np ultraan. Ohho, nyt se sitten taas alkaa tää odotus tosissaan.
Oltiin tänään koko päivä pienemmän kanssa astmakokeissa ja tuloksena saatiin astma. Eli läääkettä annetaan säännöllisesti. Vuoden se jo ehti kärsiä ennenkuin sai apua. VOi pientä.
Ai niin mun toi synnytyssairaala vaihtui kättäristä naisteklinikaksi kun kuulun riskiraskausryhmään. Milla diagnosoitiin sjögrenin syndroma keväällä ja sitten taustalla kummittelee ms tauti, jota ei ole vielä voiti diagnosoida (onneksi)
Piritta 12+0