masennus pilaa koko elämäni
koko elämäni menee hukkaan, en saa elää tavallista elämää mitä muut. miksi en voi ikinä tuntea iloa tai onnea tai mitään positiivista.
pilaan vain muittenkin perheenjäsenten päivät olemalla näin negatiivinen ja surkea koko ajan. mitään en saa aikaan, mistään en iloitse, vain huonolla tuulella tai sängyn pohjalla.
mies on nyt lomalla, mutta sekin tuntuu minun kannalta hukkaan menevältä, kun ei mitään hyvää tai iloista ole vaikka tavallaan olisi mahdollisuus jos vain voisin paremmin ja jaksaisin asioita järjestää.
Kommentit (46)
selvästi ole ikinä kokenut masennusta. se on meinaa eri asia kuin alakulo johon tuo liikkuminen auttaa. en tietenkään kiellä sitä että omega-3 rasvahapot ja muutoinkin terveellinen ruokavalio ei olisi hyvästä ja kannattaisi joka tapauksessa mutta ei se masennus lenkillä käynnistä parane.
Oletko ap käynyt lääkärillä? Saanut ehkä jonkin lääkityksen? Jos et niin kannattaa hankkia ja jos taas olet niin kannattaa silti käydä lääkärissä ja kertoa ettei olo helpotu.
Toivottavasti sinua helpottaa tietää että meitä on muitakin ja tila ei ole ikuinen. kyllä sinä paranet ja pystyt taas nauttimaan elämästä.
t. masennuksesta parantunut.
on mulla äskettäin saatu lääkeresepti, en ole vielä sitä aloittanut. käyn myös terapiassa.
mulla on vaan sellainen tunne, että tämä tila vaan on ikuinen. olen kärsinyt niin pitkään masennuksesta ja ahdistuksesta, etten muista aikaa ilman niitä. en osaa kuvitella, että voisin koskaan nauttia elämästä. en tiedä mitä järkeä tällaisessa elämässä on, minusta ei ole mihinkään.
ap
ne on kuitenkin aikamoista kemiallista myrkkyä sivuvaikutuksineen, vaikka siihen tiettyyn oireeseen auttaisivatkin.
kokeile reilua annosta e-epaa. ainakin ensin.
Minulla oli aikoinaan keskivaikea masennus ja suunnittelin itsemurhaa. Kyse oli enää ainostaan tekotavasta ja -ajasta.
Kalaöljyillä on saatu tutkimusten mukaan apua suurina annoksina jopa laitoksessa olleille "toivottomille" skitsofreenikoille, joihin lääkitys ei vaikuttanut. Ravinnolla ja liikunnalla on VALTAVA merkitys ihmisen psyykkiseen je fyysiseen hyvinvointiin. Mielialalääkkeet jopa lisäävät itsemurhariskiä tai ovat teholtaan lumelääkkeiden luokkaa. Eli saman tehon saavuttaa puristamalla itse pillereitä esim. vehnäjauhoista ja vedestä.
Tietenkin itseään voi pettää loputtomiin, juosta terapioissa (yleensä yhteiskunnan sponsoroimana), jatkaa roskaruoan mussuttamista sohvalla maaten ja tosi-tv -ohjelmia tuijottaen, napaten säännöllisesti PLASEBOJA vastaavia nappeja.
Jos toisaalta haluaa parantua, niin siihenkin on mahdollisuus mm. Omega 3 -rasvahappojen avulla. Kyse on puhtaasti kemiasta ja aivojen tasapainosta. Ihmiset ovat luonnollisesti erilaisia - eikä osa haluakaan koskaan parantua.
Sellaisten jotka eivät osaa arvostaa sitä mitä heillä nyt on. Sellaisia jotka eivät osaa nauttia elämästä sellaisena kuin se on. Sellaisina jotka odottavat liikaa liian helpolla.
Nykyään kyllä olen jo avannut silmäni ja iän sekä äitiyden myötä olen tullut onneksi suvaitsevaisemammaksi. Ja olen tyytyväisempi itseeni, oikein inhottaa miten olen voinut aiemmin noin ajatella.
Itselle olisi kyllä silti edelleen todella kova paikka syödä mielialalääkkeitä. Jotenkin siitä ei vaan pääse irti että ne on heikkoja varten.
N
koko elämäni menee hukkaan, en saa elää tavallista elämää mitä muut. miksi en voi ikinä tuntea iloa tai onnea tai mitään positiivista.
pilaan vain muittenkin perheenjäsenten päivät olemalla näin negatiivinen ja surkea koko ajan. mitään en saa aikaan, mistään en iloitse, vain huonolla tuulella tai sängyn pohjalla.
mies on nyt lomalla, mutta sekin tuntuu minun kannalta hukkaan menevältä, kun ei mitään hyvää tai iloista ole vaikka tavallaan olisi mahdollisuus jos vain voisin paremmin ja jaksaisin asioita järjestää.
terveyskeskuslääkäriKIN voi määrätä
tsemppiä ja aajattele oma elämääsi- ja sen laadun parantamista- mies elää omaa elämäänsä
mutta harvoin masentunut ihminen jaksaa sinne lenkille lähteä.
Masennuslääkkeetkin ovat vähän niin ja näin.. Aina ne eivät auta. kokemusta on.
vähintään yhtä tehokkaita kuin masennuslääkkeet. Eli ihan turha vähätellä ravinnon merkitystä. Lisäksi, jos ravinnossa ei ole tryptofaania, on turha odottaa nopeaa toipumista masennuksesta.
Paras ja nopein ja ennenkaikkea turvallisin tunnettu masennuksen hoitokeino on sähkösokkioito eli ECT.
Lisäisin tuohon vielä sen, että sellaisten, jotka syyttävät muita ongelmistaan, joilta puuttuu elämänhallinnan taito. Eivät osaa ryhtyä mihinkään vaan jäävät jumittamaan samoihin ajatuksiin.
Eri asia tietysti, jos on kokenut vaikka jotain hyvin traumaattista, tai on todella vaikeassa elämäntilanteessa, josta ei oikeasti pääse pois.
Sellaisten jotka eivät osaa arvostaa sitä mitä heillä nyt on. Sellaisia jotka eivät osaa nauttia elämästä sellaisena kuin se on. Sellaisina jotka odottavat liikaa liian helpolla.
Nykyään kyllä olen jo avannut silmäni ja iän sekä äitiyden myötä olen tullut onneksi suvaitsevaisemammaksi. Ja olen tyytyväisempi itseeni, oikein inhottaa miten olen voinut aiemmin noin ajatella.
Itselle olisi kyllä silti edelleen todella kova paikka syödä mielialalääkkeitä. Jotenkin siitä ei vaan pääse irti että ne on heikkoja varten.
N
Psykologi-lehden numerossa oli juttu masennuslääkkeistä. Ne auttaa vain joillakin, useimmilla ei. Lääkeyhtiöt tekee kaikkensa jotta totuus niistä ei paljastuisi.
Olen itsekin masentunut ja tällä hetkellä ilman lääkehoitoa. Olen kahden vaiheilla, pitäisikö aloittaa uudestaan kun ajan oloon se vaikutus tuntuu hiipuvan. Elän toivossa että vihdoin pääsisin terapiaan. Olen sairastanut masennusta lapsesta asti, vanhemmiltani sairaus jäi huomaamatta. Tuntuu että aivoissa on tapahtunut niin peruttamattomia muutoksia etten varmaan koskaan toivu kunnolla. Masennus on kuitenkin merkki siitä että joku on vialla ja siihen tarvitsen terapiaa.
tekstisi kuvaa hyvin masentuneen ajatusmaailmaa:
negatiiviset tulkinnat asioista--->negatiivinen mieliala---> vähemmän mielihyvää tuottavaa toimintaa--->negatiivinen mieliala
Masennuksesta parantuminen vaatii negatiivisten ajatusketjujen ja tulkintojen tunnistamista ja niistä poisoppimista
tai siitä e-epasta? tutkimuksien mukaan auttaa, mutta onko paikalla ketään jolla asiasta omakohtaista kokemusta?
Eikö terapian tarkoituksena on saada ihminen tajuamaan ajatusmaailmansa vääristyneisyys.
Miten negatiivisista ajatuskuluista ja tulkinnoista
voi oppia pois?
Esimerkiksi terapiassa. Kai niistä voi itsekin oppia pois, mutta terapeutin avulla se lienee helpompaa.
kalaöljystä huolimatta. aloitin sen juuri sen takia että olin kuullut hyvää siitä. eipä ollut apua siihen. tukka ja iho kyllä on hyvässä kunnossa.
Kokeile vaikka E-EPA tai EyeQ-nimisiä kalaöljyvalmisteita, pellavansiemenöljyä, rasvaisia kaloja. Liiku runsaasti. Jo 20 minuutin kävely saa mielihyvähormonit liikkelle. Vältä roskaruokaa - siitä tulee vaan näppylöitä, läskiä ja kurja olo. Syö runsaasti vihanneksia, hedelmiä, kokojyvätuotteita, vähärasvaisia maitotuotteita ja pähkinöitä. Tepsii kummasti.