Ihanaa. Meillä alkaa käydä siivooja kerran viikossa! Eka kertaa tulee
enne joulua. Todella luksusta taaperoiden äidille!
Kommentit (32)
Hoh-hoijaa, en tietenkään leimannut sinua kateelliseksi siksi, että " saat itse pidettyä ohjat käsissä kaikinpuolin" . Mutta luepa nyt ensimmäinen viestisi uudestaan ihan ajatuksella: ap iloitsee siivoojan palkkaamisesta ja sinä heti ensimmäisenä ryntäät kommentoimaan: " MINÄ en ikinä päästäisi ketään kotiini, MINÄ ehdin siivota itsekin" . Veikkaisin että suurin osa ihmisistä tulkitsisi kyseisen reaktion kateudeksi. Olen kovasti pahoillani, jos siitä ei ollutkaan kyse. Siinä tapauksessa viestisi oli yksinomaan asiaton ja antoi lähettäjästään yksinkertaisen, typerän kuvan. Tosin tuollaisiahan viestejä av:lla aina saa, jos kertoo jostain iloisesta asiasta.
Vierailija:
en todellakaan ole kateellinen. En vain tarvitse apua, sillä tykkään siivota. Anoppi tarjoutui tulemaan siivoamaan ja muutenkin auttamaan, kun olin päässyt laitokselta, kieltäydyin kohteliaasti, sillä tekemisen puute tulisi taatusti, jos valmista odottaisi.Olen ammatiltani perhetyöntekijä ja nähnyt kuulkaas melko monenlaisia asuntoja, joten todellakin nautin omasta puhtaasta, kauniista kodistani. Ihana nähdä oma kädenjälki.
Ihmetyttää, että heti pitää leimata kateelliseksi, jos saa itse pidettyä ohjat käsissä kaikinpuolin elämässään, eikä ole riippuvainen muiden avusta.
Mutta ehkä mua hävettäisi, jos vieras ihminen näkisi tämän meidän arkikaaoksen pahimmillaan... t. se joka ollut siivousringissä 2 vuotta
ps. kakkonen, minä kadehdin sinua. Mulla ei tahdo pysya arki hallinnassa. Mutta olikos sinulla vain yksi lapsi? Ja olitko äitiyslomalla? Sorry, en muista. Tilanne on vähän eri kahden lapsen töissäkäyvällä äidillä, jonka mies on vielä reissutöissä. Välillä on sellainen kaaos että huh huh. Mutta onni löytyy arjesta, kuitenkin :)
mutta kuka haluaa mitenkin,itse en ajattele että minkalainen koti kelläkin on tai kuinka sotkuista,teen työni mikä pitää,ainakin siivoojaa tarvitaan kun tavarat sikin sokin:)
Mutta varmasti tuokin on kivaa kun isoin homma lattioiden pesu ynm. jää viikoista pois.
Kiva kun meitä työllistetään,ei se ihmisestä laiskaa tee jos siivooja käy,silloin aikaa jää muuhun ja onhan se niin että minäkin teetän paperi töitä muilla kun en pidä niistä.
Taitaisi vain naapurit katsoa kieroon, jos kotiäitinä siivoojan tilaisin käymään. ;) Eikä taitais olla varaakaan...
Nauti siis siitä ylimääräisestä vapaasta, jonka siivooja sinulle antaa! )
Viime kesän jälkeen siivousjälki huononi selvästi. Jouduimme valittamaan esimiehelle lähes joka kerran jälkeen. Lisäksi vuoden mittaan laitoimme merkille että meitä laskutettiin 1,5 tunnista, mutta siivoojat - 2 kpl - olivat siivoamassa meillä vajaan tunnin. Tämä siis huomattiin, jos oltiin siivouspäivinä kotona.
Loppuvaiheessa näytti siltä, että meille oikein vittuiltiin, kun jouduimme valittamaan jäljestä. Eli tehtiin huonoa työtä, mutta palautetta ei sitten osattu ottaa vastaan oikealla tavalla. Seuraavilla kerroilla jälki oli entistä huonompaa.
Siivousfirma veloitti meiltä lähes 30 e tunti eli n. 190 kuukaudessa (asumme pk-seudulla). Laskutettavia tunteja oli siis yht 3/kk, ja aina työskenteli kaksi ihmistä eli 6 ihmistyötunnista veloitettiin. Eikä kotitalousvähennys kata ihan koko vuoden siivouskuluja, siinäkin on joku raja.
Tekis mieli kertoa täällä tämän firman nimi ja meidän alueen piiritoimisto, jotta jokainen voisi sitä välttää. Suurehko firma kyseessä.
Ehkä jossain vaiheessa voisimme taas harkita kotisiivousta mutta tuohon firmaan päin emme edes vilkaise.
Viime kesän jälkeen siivousjälki huononi selvästi. Jouduimme valittamaan esimiehelle lähes joka kerran jälkeen. Lisäksi vuoden mittaan laitoimme merkille että meitä laskutettiin 1,5 tunnista, mutta siivoojat - 2 kpl - olivat siivoamassa meillä vajaan tunnin. Tämä siis huomattiin, jos oltiin siivouspäivinä kotona.
Loppuvaiheessa näytti siltä, että meille oikein vittuiltiin, kun jouduimme valittamaan jäljestä. Eli tehtiin huonoa työtä, mutta palautetta ei sitten osattu ottaa vastaan oikealla tavalla. Seuraavilla kerroilla jälki oli entistä huonompaa.
Siivousfirma veloitti meiltä lähes 30 e tunti eli n. 190 kuukaudessa (asumme pk-seudulla). Laskutettavia tunteja oli siis yht 3/kk, ja aina työskenteli kaksi ihmistä eli 6 ihmistyötunnista veloitettiin. Eikä kotitalousvähennys kata ihan koko vuoden siivouskuluja, siinäkin on joku raja.
Tekis mieli kertoa täällä tämän firman nimi ja meidän alueen piiritoimisto, jotta jokainen voisi sitä välttää. Suurehko firma kyseessä.
Ehkä jossain vaiheessa voisimme taas harkita kotisiivousta mutta tuohon firmaan päin emme edes vilkaise.
kotitalousvähennyksen? Ei sitä saa pimeästä työstä. Jos maksaa 12,50/tunti, niin ei voi millään olla laillista. Ymmärräthän, että jos saa 10 euroa tunti, menee sosiaalikuluja päälle varmasti lähes 50 % ja lisäksi työ sisältää alvin 22%. Eli 25 e/2 tuntia ei ole mahdollista laillisesti. Sitäpaitsi jos se siivooja on yksityinen, saa vähentään 10% palkkakulusta + kaikki sosiaalikulut. Jos on firma (joka ei tolla hinnalla tee) niin saa vähentään 60% alvillisesta hinnasta ja ensin omavastuu on 100 euroa (siis per vuosi).
Meillä on nyt käynyt muutaman kerran siivooja ja olen ajatellut palkata ensi vuodeksi kerran kuussa periaatteella. Tuntihinta on 27,50 ja siivousta 3,5 tuntia (2 siivoojaa eli ovat paikalla 1,75 tuntia). Meillä 116 neliötä ja sisältää: matot ulos, imurointi, lattioiden pesu, pintojen pyyhintä (tasot, ovet jne.), roskiskaapin siivous, vessan siivous, kylpyhuoneen siivous. Olikohan siinä kaikki? Ja tänään tekivät yht 4 tuntia ja sis. myös uunin pesu ja saunan pesu.
ystäväpiiriini verrattuna jopa melkein kliinisen puhtaana:). Mutta koska meillä on rahaa sen verran, että voidaan palkata siivoja käymään kerran viikossa, miksi emme sitä tekisi? Nyt voimme käyttää siivoamiseen menevän ajan johonkin muuhun, perheen yhteiseen aikaan. Pääsemme esim. lauantai-aamuisin luistelemaan tai ulkoilemaan ilman sitä takaraivossa jyskyttävää " pitäisi siivota" ajatusta. Tarkoittaako tämä siivojan käyttö sitä, että olen jotenkin kadottanut elämäni hallinnan, kuten 2 tuossa jossakin välissä sanoi? Jos käyttäisin saman summan kuukaudessa baarissa käymiseen tai vaatteiden ostamiseen, ei kukaan olisi milläänsäkään. Suomessa on vain tapana, että kaiken pitää tapahtua raskaimman kautta ja pitää raataa ja kärsiä. Jos saa jotain helpommalla, on se väärin ja henkilö laiska ja huono ja vaikka mitä.
Minä itse aion nauttia jokaisesta perjantaista, kun tulen töistä puhtaaseen kotiin, eikä tarvitse alkaa tehdä mitään siivoushommia!
olen vähän kateellinen. Toistaiseksi kuitenkin kotiäitinä, joten ei auta kuin siivota itse. Heti kun menen töihin, meillekin tulee siivoja arjen helpotukseksi.
Kerro siivousfirman nimi? Minullakin on yksi firma jota en todellakaan suosittele, ainakaan kotisiivoukseen (tekevät siis muutakin) ja pääkaupunkiseudulta sekin.
yhdistelmätuella palkattu, työkkärin kautta työllistetty siivooja. Palkanmaksun yms. paperityöt hoitaa kyläyhdistyksen sihteeri, siivoaa 6h päivässä, maksaa 17€ pv. Sikamaisen halpaa ja tekee hyvää työtä. Aivan mielettömän ihanaa!! Hyödynnän välillä myös lastenhoitoon että pääsen kampaajalle tms.
Vierailija:
Meillä käy myös siivooja 2krt kuussa siksi että en halua käyttää kaikkia lauantaita siivoamiseen tai siitä stressaamiseen. Eiköhän Suomessa olisi moni äiti onnellisempi jos tästä typerästä luterilaisesta " Kärsi, kärsi ja uurasta" mentaliteetista päästäisiin eroon! Ja ihan kiva jos joku tykkää siivota, mutta älä leimaa siivoojaa käyttäviä ohjansa menettäneiksi luusereiksi!