Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi tehdä pojalle, joka haluaa pukeutua tyttöjen vaatteisiin?

Vierailija
19.12.2005 |

Poikani, 6-vuotias, on halunnut koko lapsuutensa pukeutua tyttöjen vaatteisiin. Hän on tehnyt itselleen mm. ' pitkät hiukset' siten, että käyttää pitkää huivia päässään tai pyyhettä, jonka sitoo näyttämään pitkiltä hiuksilta. Tämän lisäksi hän etsii kaikki isosiskon yöhameet ja pitää niitä sekä leikkii barbeilla. Pääasiassa tyttöjen kanssa. Tämän lisäksi hän ihailee missejä ja muita naisellisia naisia, keräilee lehtiä, joissa on heidän kuviaan ja katsoo ohjelmia misseistä tms.

En tiedä mitä tehdä, olen yrittänyt olla ymmärtäväinen asian suhteen. Kävimme psykologilla ja hänen mielestään pojallamme on identiteettiongelma, mutta mitään muuta hän ei osannut sanoakaan.

Muilla kokemusta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa hormonihoidot mahd. aikaisin, niin voi vielä saada tytön näköosen tytön. Jos siis todetaan, että pojan kuuluisi olla toista sukupuolta.

Vierailija
22/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tule takaisin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:56"]Aloittajahan vastasi, lukekaa koko ketju. Kyse ei ollut oikeasti hänen pojastaan, vaan hänen pikkuveljestään, joka todellisuudessa jo aikuinen. Ap halusi vain tietää, miten av:lla reagoitaisiin vastaavaan tapaukseen.

[/quote]

Siis missä lukee näin?

Vierailija
24/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2005 klo 22:35"]

Poikani, 6-vuotias, on halunnut koko lapsuutensa pukeutua tyttöjen vaatteisiin. Hän on tehnyt itselleen mm. ' pitkät hiukset' siten, että käyttää pitkää huivia päässään tai pyyhettä, jonka sitoo näyttämään pitkiltä hiuksilta. Tämän lisäksi hän etsii kaikki isosiskon yöhameet ja pitää niitä sekä leikkii barbeilla. Pääasiassa tyttöjen kanssa. Tämän lisäksi hän ihailee missejä ja muita naisellisia naisia, keräilee lehtiä, joissa on heidän kuviaan ja katsoo ohjelmia misseistä tms.

En tiedä mitä tehdä, olen yrittänyt olla ymmärtäväinen asian suhteen. Kävimme psykologilla ja hänen mielestään pojallamme on identiteettiongelma, mutta mitään muuta hän ei osannut sanoakaan.
Muilla kokemusta?

[/quote]

Tässä näin ap kertoo, että kyseessä oli testi siitä, miten asiaan suhtaudutaan. Kyseessä ei ollut hänen poikansa vaan jo aikuinen veljensä.

Vierailija
25/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei näköjään onnistu. Mutta katsokaa ketjua alkupäästä, ap siellä aika pian paljastaa, että ei ole kyseessä hänen poikansa vaan veli, joka on jo ehtinyt kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
26/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy et viesti 2 on kirjoitettu tänä aamuna.

Vierailija
27/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 5 vuotias tyttöni pukeutuu poikien vaatteisiin...

Vierailija
28/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään identiteettiongelma. Tyttäresi on syntynyt väärään sukupuoleen. Ei se ole mikään asia joka pitäisi hoitaa pois. Tyttären sukupuoli pitää korjata silloin kun sen aika tulee, mutta tyttären ajatusmaailmaa ei voi muuttaa. Mä en tosin tiedä mitä itse tekisin, koska se voi aiheuttaa koulukiusaamista.

Joka tapauksessa olisin varmaan tyttäreni tukena mahdollisimman paljon, sillä mitä ikinä käykin niin tie aikuisuuteen tulee olemaan raskas. On olemassa enemmänkin ihmisiä jotka ovat syntyneet väärään sukupuoleen ja heille on huudettu pienestä pitäen, että eivät saa pukeutua eri sukupuolen vaatteisiin koska ovat poikia/tyttöjä. Ja heidän pitää käyttäytyä "oikean" sukupuolensa mukaisesti. Se aiheuttaa masennusta, syrjäytymistä ja voi johtaa jopa itsemurhaan. Tai siis, miltä teistä tuntuisi jos yhtenä päivänä vain heräisitte eri sukupuolen ruumiissa ja tuntisitte että teidän oma keho ei kuulu teille? Sen takia termi "sukupuolenvaihdos" on vanhanaikainen. Termi "sukupuolenkorjaus" kuvaa sitä enemmän.

Vierailija
29/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija"

ja pitää mekkoa! 
Veljekset ikäeroa n. vuosi, se kuului tuohon ikään, nyt ovat jo 16 ja 17 vuotiaat ekä mekkoja ole pidetty tuon lapsuusiän jälkeen, molemmilla pojilla on tyttöystävät.

[/quote]

vanha ketju, mutta ylläoleva pätee täysin myös mun aviomieheen, joka on biseksuaali transvestiitti :)

ei asiat ole niin yksioikoisia. Harva tuon ikäinen pukeutuu vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin julkisesti, vaikka olisi millainen halu siihen.

Vierailija
30/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pukeutua. Ei se tarkoita vielä mitään, ei ole merkki homoudesta tai väärään sukupuoleen syntymisestä jne. Sellaiset tulee ilmi kyllä ajan kanssa, mutta ihan tavalliset heteropojatkin voi käydä läpi kauden, jolloin tyttöys kiinnostaa. Oma paras lapsuudenystäväni on poika ja hän tykkäsi pukeutua minun hameisiini ja "tehdä hiukset" hartiahuivista. Perusheteromies siitä tuli. Toinen hyvä ystävä on transsukupuolinen ja pienenä piti kiltisti mekot sun muut, ja nyt elää miehenä.

Vierailija
32/33 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:23"]Lainaus ei näköjään onnistu. Mutta katsokaa ketjua alkupäästä, ap siellä aika pian paljastaa, että ei ole kyseessä hänen poikansa vaan veli, joka on jo ehtinyt kasvaa aikuiseksi.

[/quote]

Mitä sekoilet? Ei missään lue veljestä mitään!!

Vierailija
33/33 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolia on vain kaksi: mies ja nainen. Tämä on biologinen fakta. Elimistö pysyy miehen tai naisen elimistönsä aina eikä sitä esteettisellä ”sukupuolen Korjausleikkauksella” voi vaihtaa. Sukupuoli-identiteetin hämmennys on eri asia kuin itse sukupuoli.

Lapsen oikeus mielestäni on se, että hänen biologisen sukupuoLensi mukaista sukupuoli-identiteettiä vahvistetaan. On hyvä erottaa lapselle, että leikit ovat leikkejä, mutta että hänet on kutsuttu tähän maailmaan selkeästi tyttönä/poikana, joka voi tehdä kyllä kaikenlaisia asioita maailmassa, olipa sitten tyttö tai poika. Ei kannata vahvistaa mahdollista sukupuolidysforiaa eli sukupuoli-identiteetin hämmennystä, vaan rakkaudella muistuttaa, että vaikka nyt sinulla onkin leikki tyttönä olemisesta menossa, niin muistathan, että olet äidille ja isälle rakas poika. Mies/ isä osaa parhaiten vahvistaa pojan identiteettiä miehenä, mutta esteetikkojen poikien kohdalla on osattava huomioida juuri tämä esteettisyyden kaipuu, jolloin äärimaskuliinisten juttujen kanssa kannattavilla herkkänä. Esteettisyyttä ja herkkyyttä voi toteuttaa myös pojan identiteetistä käsin.