Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettääkö muilla laittaa lasten tekemiä koristeita, piirustuksia jne. esille?

Vierailija
19.12.2005 |

Tuli mieleen tuosta joulukuusen koristelu ketjusta, että minussakin on vähän sellaista täydellisyyteen pyrkivän vikaa, että en haluaisi pilata esim. keittiön seiniä laittamalla niihin lasten tekemiä piirustuksia, ne kun eivät ole niin hienoja. Tietenkin arvostan niitä, mutta toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. Joskus on tullut kavereiden luona ihmeteltyä, että miten he viitsivät laittaa niitä lasten tekemiä juttuja joka paikkaan ja sitten selitellä että tässä piirustuksessa on äiti, vaikka siitä ei saa mitään selvää.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan näytä arvostavan lastesi töitä.Varmaan kivaa lapsillesi,kun näkevät,että äiti viis veisaa kovalla työlle tehdyistä piirustuksista.

Muistavat varmasti koko ikänsä,että äiti se aina sullo syvimpään lokeroon piirustukset yms työt.

Miksi hankit lapsia " komeaan" desing kotiisi?

Vierailija
2/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kehyksiin seinllä yms. ja osa on minusta todellakin hienoja! mutta en laita joka sotkua esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen aika täydellisyyteen pyrkijä, mutta kyllä haluan, että lapsen piirrustuksia on esillä. Lapsihan niitä parhaan taitonsa mukaan väkertää ja esittelee onnellisena :) Mä olen ostanut sellasia kivoja kehyksiä ja meillä on niissä oikein kiva aikaajoin vaihtuva taidenäyttely!

Vierailija
4/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen työt ovat AINA hienoja ja arvokkaita,vaikka niistä ei saisikaan selvää.

Vierailija
5/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi hävetä lapsensa taidetta? Ootko ap ihan terve?

Nehän on ihaninta maailmassa! Sydämen pohjasta tehtyä aitoa tunnetaidetta, eikä mitään kaupallista hapatusta - lapsi piirtää vain itselleen tärkeitä asioita. Lapsen jokainen piirros on täydellinen; rohkea ja elävä ja ilmentää tekijäänsä ja hänen maailmaansa.

(minä puhun nyt lähinnä taaperoikäisistä, jotka eivät vielä ajattele että mikä piirustus on " hyvä" ja mikä " huono" , kun taide ei ole sillä tavalla esittävää.)

Vierailija
6/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelen, että aikansa kutakin, ei niitä lasten tekemiä piirustuksia oikeasti niin kovin montaa vuotta tulekaan, ja ovat ihan hellyttäviä ja ihania. Toisaalta en muutenkaan ole mikään kovin koristeellinen ihminen, en laittaisi huippukalliita design-koristeita tai grafiikkaakaan joka paikkaan. Sama pätee lasten piirustuksiin ja koristeihin, niitä laitetaan silleen " sopivasti" ja kun tulee uusia, niin vanhat laitetaan pois (pakkaan pahvilaatikkoon ja ullakolle, kiva katsella sitten kun ovat isoja.)

Vierailija
7/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi käydä tuollainen ihminen ihan täysillä

Vierailija
8/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiemurainen viiva, on niin hieno, että se on kunniapaikalla ja esittelen sitä kaikille vieraillemme. Niitä saattaa vähän hymyilyttää, mutta minkäs sitä äiti rakkaudelleen voi :).

Vierailija
9/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ole samanlainen maku tässäkään asiassa? Lapsenne mielestä hänen paras työnsä saattaa olla joku aivan muu kuin mitä itse pidätte arvossa. Symmetria ja teidän silmiinne ihastuttavat värisävyt eivät välttämättä näytä hänelle samalta. Jos lapsi on puuhassa täydestä sydämestä, älkää ainakaan ottako työtä kesken pois siinä vaiheessa kun se TEISTÄ näyttää valmiilta.

Vierailija
10/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on säästetty, mutta en todella halua niitä katsella. Lasteni piirustukset säilytän tietäen, että niitäkään ei kukaan koskaan katso. Vai kiinnostaako teillä se, mitä olette itse piirtäneet lapsena, ei mulla ainakaan.

Vierailija
11/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni on sanonut samaa..Kiva katsella,että mitä tuli pienenä tehtyä=)

Vierailija
12/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin nyt vain sellaista ajatusta, että ei haluttaisi laittaa niitä joka paikkaan kun ne " pilaa" sen sisustuksen. Varmasti kaikki ajattelee joskus noin, ette vaan nyt halua ymmärtää minua. ap

Vierailija
13/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kiva katsoa myöhemmin mitä oli piirtänyt. piirustuksissa oli ainakin vuosiluku ellei koko päiväystä. omilta lapsiltakin laittanut joitain jemmaan... esikoinen teki 1,5v ikäisenä " lumisadetta" lyömällä lyijykynällä reikiä paperiin tiheään kuin rankka lumimyräkkä ja minusta se oli taiteellisena oivalluksena niin hieno, että pääsi muistolaatikkoon. :D

Vierailija
14/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkoitin nyt vain sellaista ajatusta, että ei haluttaisi laittaa niitä joka paikkaan kun ne " pilaa" sen sisustuksen. Varmasti kaikki ajattelee joskus noin, ette vaan nyt halua ymmärtää minua. ap

Vierailija
15/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirsi paperille käkkyrän, osoitti sitä ja sanoi:" Auto." Siihen sitten kirjoitettiin taideteoksen nimi sekä taiteilijan nimi ja ikä. :)

Mä olen estetiikasta nauttiva ihminen, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin estetiikka.

Vierailija
16/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelmana se, että poika oikein tehtailee taidetta. Joka ikinen pahvin kulmasta leikattu hukkapaa pitäisi liimata ikkunaan niin ettei ulos näe.

Vierailija
17/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä halua kuusen loppuun saakka hiottua täydellisyyttä " pilata" jollain päiväkotiaskarteluilla.... anteeksi vaan!

Vierailija
18/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en kyllä halua kuusen loppuun saakka hiottua täydellisyyttä " pilata" jollain päiväkotiaskarteluilla.... anteeksi vaan!

Vierailija
19/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustuksessa kolme väriä, ja kun lapset sitten piirtävät jonkun oranssin piirustuksen, niin minua niin harmittaa laittaa se siihen jääkaapin oveen, kun se erottuu niin pistävästi muusta sisustuksesta. ap

Vierailija
20/37 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen sisustusalalla, joten katselen kyllä kaikkea vähän ammattinikin puolesta kriittisellä silmällä! Toki meillä lasten piirrustuksia on tallessa, mutta ei niitä kyllä ympäri taloa ole seinille ripustettuna!