Onko Nalle Puh tyttö vai poika?
Entäs Nasu ja ne muut? Kengu ainakin on selvästi nainen, ja Ruu on poika.
Kommentit (74)
Pikaisella Googlauksella kaikki Nalle Puh -hahmot olisivat poikia paitsi Kengu.
Nasu tyttö
Tiikeri poika
Ihaa poika
Kani... hmm en osaa sanoa
Kengu ja Ruu äiti ja poika munkin mielestä;)
..paitsi Kengu, joka on Ruun äiti. Nasukin on ihan "he", ei "she".
Jos siis lukisitte sitä vain suomenkielellä eikä teillä olisi hajuakan he/she:stä.
Mä ainakin siitä kun sillä ei ole housuja vaan vain se paita.
jos se olisi tyttö niin sillä olisi jotakin pyllyn suojana
Mä ainakin siitä kun sillä ei ole housuja vaan vain se paita. jos se olisi tyttö niin sillä olisi jotakin pyllyn suojana
Mutta eihän Kengullakaan ole mitään pyllyn suojana, vaikka on äiti.
Onko Nasu sitten tyttö, koska on pukeutunut semmoiseen raidalliseen "koteloon"(?), joka peittää alaruumiin?
perustunee kirjan syntyajankohdan herrain uimapukumuotiin :)
Suosittelen A.A. Milnen alkuperäisen kirjan lukemista (sukupuolet voi tarkistaa englanninkielisestä teoksesta) ja kammottavien Disney-versioiden heittämistä romukoppaan. Sama koskee Peter Pania, H.C. Andersenin satuja ja Muumeja (jotka eivät ole Disneyn, tiedän kyllä).
joten Winnie the Pooh = nainen?
Onko Nalle Puh siis alunperin tyttö???
Nasun kotelotyyli perustunee kirjan syntyajankohdan herrain uimapukumuotiin :)
Toivottavasti se muoti palaa vielä joskus; tahtoisin nähdä mieheni uimarannalla NASUNA ;-D
päässä eikä hametta. Kengu on nainen.
se on ainoa jolla on silmäripset.
Itse asiassa, en muista koskaan ajatelleeni että yksikään muista olisi tyttö, edes lapsena. Hmm, kummallista?
sekä suomennoksiin perehtyneenä kerron nyt varmana tietona:
Kaikki ovat poikia paitsi Kengu.
Suomennoksissakin Nalle Puhin sukupuoli selviää, jos lukee muita kuin Disneyn hömppäversioita: kirjan alussa kerrotaan, että Puhin oikea nimi oli Kalle/Knalle.
Omat tyttäreni ovat hirmu pettyneitä tähän asetelmaan. :)
Nalle Puhin esikuva oli tyttö. A. A. Milnen versiossa Nalle Puhista tehtiin poika.
On se poika.
Juuh, onhan sen ääni aivan SAIRAAN tyttömäinen ja kaikkea... Hehe
Omasta näkemyksestäni ne kaikki on poikia, paitsi Kengu.
Eikö se Herra Kontiola voi viitata Puhin isään?
Minusta Nalle Puh on kyllä enemmänkin tyttö. Hän(/se) on ylitunteellinen, irrationaalinen ja herkkä, jotenkin feminiininen olemukseltaan. Lisäksi käyttää punaista paitaa. Nasu taas on poika (tai miespuolinen).
Siis ettekö ole kattoneet nalle puh -leffoja? Niistähän jo äänestä huomaa kaikkien muiden olevan poikia paitsi Kengun. :) mulle on ainakin ihan pienestä asti ollut selvillä sukupuolet?