Oulun kirppiksellä kävijät - varokaa TÄTÄ JOBBARITÄTIÄ!!
Jos olette Oulusta ja olette käyneet esim. Second Hand Storella myymässä tavaroitanne, olette varmaan törmänneet n.60-vuotiaaseen silmälasipäiseen tätiin, joka kiertää kirppistä mieluiten klo 17 jälkeen (silloin uudet myyjät ovat laittamassa tavaroitaan).
Tuo täti kyselee ihan ystävällisesti tavaroista nimenomaan silloin kun niitä sinne pöytiin roudataan, kyselee "Onko sinulla näitä kuppeja monta, kun minulla juuri meni tämmöinen rikki?" ?tai "Onko tämä pesty", "Onko tämä kuinka vanha?".
Ko. täti myy viikonloppuisin tavaroita moninkertaisilla hinnoilla Oulussa, Hiukkavaaran kirppiksellä. Siis että ottaa aivoon!!
Kommentit (35)
verottajalle. Jos tekevät hommaa ammattimaisesti, pitää siitä maksaa verot. Tuskin kukaan sitä kuitenkaan tekee.
minä en ainakaan koskaan myy, vaan hinnoittelen 200 % yläkanttiin... ;-)
jos kantti kestää ja kateus iskee. Eikö se ole yks ja sama kuka ne sun romut ostaa kunhan saat ne kaupaksi? Se kai on sun tarkoitus!?
Ensinnäkin, haluan kiittää palautteesta, jota saimme suoraan kirppiksen sähköpostiin ko. aiheesta. Aihe on ollut esillä meidän henkilökunnan kesken jo aikaisemmin ja olemme huomanneet ongelman tiettyjen asiakkaiden kohdalla.
Olen tänään laittanut kirpparillemme tiedotteita asiakkaille, joissa pyydämme asiakkaita antamaan myyjille hinnoittelu- ja pöydäntäyttörauhan. Toivottavasti niistä on jotain apua, mutta todennäköisesti kaikille pelkät tiedotteet ei riitä.
Toivommekin että näissä tapauksissa, myyjät olisivat välittömästi yhteydessä henkilökuntaan, jotta voimme puuttua asiaan. Ymmärrämme hyvin, miten ärsyttävää on, jos joku hengittää niskaan tai pahimmassa tapauksessa penkoo myyjän laukut, eikä sellainen käytös ole missään tapauksessa hyväksyttävää.
Me haluamme pitää kirpparimme viihtyisänä sekä asiakkaille että meille henkilökunnalle, emmekä hyväksy kyseisenlaista toimintaa.
Selvää on, että trokarit ovat ja pysyvät, niistä emme varmasti koskaan eroon tällä alalla kokonaan pääse. Toivomme kuitenkin, että myyjien ja henkilökunnan yhteistyöllä saamme tehtyä asialle jotain, meidän kaikkien viihtyvyyden vuoksi.
Toivottavasti myös sinä, palautteen lähettäjä, pääset lukemaan tämän viestini. Et jättänyt sähköpostiosoitetta, joten en voinut vastata palautteeseesi suoraan.
Kierrätysterveisin
Terhi Vallineva/Second Hand Store, Oulu
Kirpparilla jossa löytöjä voi tehdä nostaa heti kirpparin tasoa, mutta nykyisin nuo uudelleen myyjät pitävät huolen siitä että hintataso pysyy korkeana joka taas karkoittaa asiakkaita kun eivät koskaan ehdi niitä halpoja hintoja näkemään.
ihmetyttää nuo "vapaan yritystoiminnan" ihailijat; tämähän on harmaata taloutta räikeimmillään, liiketoimintaa josta ei makseta mitään veroa. Ja te jotka lahjoitatte tavaroita hyväntekeväisyyteen: miltä tuntuisi jos saisitte tietää että vaikka SPR:n työntekijät veisivät parhaat tavarat päältä ja tekisivät niillä tuohta itselleen? Joillekin kirppari on hyväntekeväsiyyteen rinnastettavaa toimintaa, jos hinnat on tarkoituksella alakanttiin siksi että joku todella tarvitseva saisi tavaran - ei siksi että joku ahne trokari voisi vetää mahdolisimman ison siivun välistä.
Kirpparilla jossa löytöjä voi tehdä nostaa heti kirpparin tasoa, mutta nykyisin nuo uudelleen myyjät pitävät huolen siitä että hintataso pysyy korkeana joka taas karkoittaa asiakkaita kun eivät koskaan ehdi niitä halpoja hintoja näkemään.
miltä tuntuisi jos saisitte tietää että vaikka SPR:n työntekijät veisivät parhaat tavarat päältä ja tekisivät niillä tuohta itselleen?
Tuossa tapauksessahan kirpparin henkilökunta keräisi tavarat edullisesti ja myisi ne omassa pöydässään...
En usko että kukaan harrastaa kirpparitoimintaa pyhästä jaloudestaan että joku toinen saisi tavaraa "halvalla". Siinä tapauksessa kannattaisi lahjoittaa tavarat suoraan niitä tarvitseville eikä maksaa pöytävuokria kirppariyrittäjille. Niin minä teen, lahjoitan tavarat suoraan eteenpäin niitä tarvitseville.
paino juuri sanalla SUORAAN. Eikö sinua ärsytä, että käytetyn tavaran tarvitsijat joutuvat halpojen tavaroiden puuttuessa maksamaan ehkä kaksinkertaisen hinnan lihottaessaan jotain välikättä?
En usko että kukaan harrastaa kirpparitoimintaa pyhästä jaloudestaan että joku toinen saisi tavaraa "halvalla". Siinä tapauksessa kannattaisi lahjoittaa tavarat suoraan niitä tarvitseville eikä maksaa pöytävuokria kirppariyrittäjille. Niin minä teen, lahjoitan tavarat suoraan eteenpäin niitä tarvitseville.
Ei kyse nyt ole kateudesta vaan siitä, että on todella ärsyttävää, kun esimerkiksi (minulla on n. 2krt/vuosi kirppispöytä työkaverin kanssa) pöytää täyttäessämme - se on samalla myös kivaa rupattelua kaverin kanssa - ko. täti penkoo laatikoitamme tai laukkujamme, ja tinkii hintoja, kirppis on suurimmalle osalle ihmisistä kivaa ajanvietettä, jolla saa vähän taskurahaa ja tavaraa kiertoon sekä itsekin tekee siellä monenlaista löytöä. Trokarit todellakin pilaavat koko kirppisidean, varsinkin tuollaiset törkeät tapaukset.
Moni oli tämän pointtini ymmärtänytkin, kiitoksia kovasti.
ei kannata myymään kirppikselle jos haluaa niitä välttää. Tänne Helsinkiin tulee joka viikonloppu bussillinen venäläisjobbareita ja ostavat kaiken minkä irti saavat, myyvät sitten Venäjällä kalliimmalla.
tosissaan sinä olet saanut sen mitä halusit ja sillä selvä.ilmeisesti kauppa on tälle tädille kannattava.
pistä korkeemmat hinnat itse jos kateeksi käy.
meitä on jokaan junaan ja osa jää asemalle.
hanki hei elämä:)
myyjien pöydistä ja myy ne moninkertaisella hinnalla itse. Siinä mielestäni kirpparin idea vesittyy. Siinä joku muu olisi voinut tehdä "oikean" löydon itselleen.
Sitten ärsyttää suunnattomasti,kun ko täti muka kyselee tavaroista, ihan kuin olisi itselleen ostamassa. Miksei suoraan sano, mitä tarkoitusta katselee.
En tiedä, mutta löytyisikö Oulun seudulta sellaista kirpparia, jonka pöytävuokrat olisivat kohtuulliset? Esim. 10-15 €/vko? Silloin pystyisi myymään oikeilla kirpparihinnoilla. Harmittaa 30-40 €/vkovuokrat, koska silloin ei oikein kannata myydä 0,10-0,50 €:lla. Milloin on niitä peräkärry/takakonttikirppiksiä ja missä?
Ainakin Oulunsalon, Kiimingin ja Haukiputaan kirppiksillä on ihan kohtuulliset paikkavuokrat. Oulun keskustan lähettyvillä pöytävuokrat on isommat, mutta niin ovat varmasti myös yritysten tilavuokrat isompia. Tuohon 10 - 15 euroon / viikko ei oikeasti mikään vuokraa ja palkkoja maksava yrittäjä pysty. Pöytävuokristahan yrittäjä tilittää valtiolle ensin 24 % arvonlisäveroa, eli kympistä 2,40 euroa ja sillä lopulla pitäisi maksaa kaikki yrityksen kulut ja palkat. Ei onnistu käytännössä; onhan tuo nähty, kun muutama on aloittanut liian halvoilla vuokrilla ja lopettanut toiminnan kannattamattomana muutaman kuukauden tai vuoden sisään.
sori ,tuloo vähän myöhässä vastaus mutta homman nimi on se että kun myyt tavaraa hinnalla X ja saat siitä sen mitä pyydät ,sen jälkeen sinun valitusoikeus poistuu eli et voi enää valittaa jos joku myy tavaran kalliimmalla...niin toimii markkinasysteemi ja kaupankäynti.itsekin olet ostanut tavaran ja mahdollisesti myynyt sen voitolla eteenpäin,,,that+s simppeliä hommaa,,,sinulla ei ole enää sen jälkeen valitusoikeutta kun olet saanut siitä sen rahan mitä pyysit,on aivan sama vaikka seuraava myy sen satasien voitolla ,,toki sinua harittaa mutta voi voi !
[Itse vientavarat nykyisin kirpparille , jossa hyvin napakasti on nämä kiertelijät karsittu. Ja kun kirppis on kiinni--- eli auki vain myyjoille tavoiden laittamista varten , niin tosiaan näillä haahuillijoilla ei ole miään asiaa ovista sisään penkomaan tavaroista parhaat päältä.
i]Kirppiksien idea on kierrätys, ei se että yritetään venyttää jokaisesta vanhasta tavarasta mahdollisimman paljon euroja pois.
Minä haluan myydä edullisesti juuri heille, jotka jotain nimenomaista tavaraa tarvitsevat, en kaipaa jälleenmyyjiä vetämään välistä.