Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oulun kirppiksellä kävijät - varokaa TÄTÄ JOBBARITÄTIÄ!!

Vierailija
14.10.2009 |

Jos olette Oulusta ja olette käyneet esim. Second Hand Storella myymässä tavaroitanne, olette varmaan törmänneet n.60-vuotiaaseen silmälasipäiseen tätiin, joka kiertää kirppistä mieluiten klo 17 jälkeen (silloin uudet myyjät ovat laittamassa tavaroitaan).

Tuo täti kyselee ihan ystävällisesti tavaroista nimenomaan silloin kun niitä sinne pöytiin roudataan, kyselee "Onko sinulla näitä kuppeja monta, kun minulla juuri meni tämmöinen rikki?" ?tai "Onko tämä pesty", "Onko tämä kuinka vanha?".

Ko. täti myy viikonloppuisin tavaroita moninkertaisilla hinnoilla Oulussa, Hiukkavaaran kirppiksellä. Siis että ottaa aivoon!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku ostaa jotain halvalla ja myy sitä kalliimmalla? Niin markkinat pelaavat.

Jos saat kaupittelemastasi tavarasta sen hinnan, jonka olet siitä pyytänyt, pitäisi sinulle kai olla yksi lysti mitä tavaralle tapahtuu sen jälkeen? Meneekö se jonkun tädin kaappiin vai kiikuttaako täti sen omaan pöytäänsä ja pyytää siitä euron enemmän.

t. kirppariasiakas (joka ei itse myy kun kerran vuodessa omien lastensa vaatteita)

Vierailija
2/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjien pöydistä ja myy ne moninkertaisella hinnalla itse. Siinä mielestäni kirpparin idea vesittyy. Siinä joku muu olisi voinut tehdä "oikean" löydon itselleen.

Sitten ärsyttää suunnattomasti,kun ko täti muka kyselee tavaroista, ihan kuin olisi itselleen ostamassa. Miksei suoraan sano, mitä tarkoitusta katselee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eiköhän kaikki tunne ton äidin. Samoin kuin vanhemman pariskunnan, jotka esittää olevansa ihan taviksia, ja ihastelevat suureen ääneen "kato, tästä Petterille housut!" ja kuitenkin vievät ne omaan kirppispöytään. Mua haittaa just toi asenne, että että valehdellaan ihmisille. Sinänsä mua ei haittaa, vaikka joku trokari tavarat ostaisikin, kunhan saan rahani. Mut tarviiko yrittää pissata silmään sentään?

Mut sit noiden trokarien keskinäinen kateus ja panettelu on ihan omaa luokkaansa. Kerran toi täti tuli sanomaan tuosta miehestä, että varo tota miestä, se tekee kirppismyynnillä bisnestä! Älä myy sille mitään! Mersulla ajelee, vaikka eläkeläinen, pöh!!"... :D

Vierailija
4/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin huolet...

Vierailija
5/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ärsyttää teidän asenne. heti kun joku yrittää ansaita rahaa, kenties pienen eläkkeen lisäksi, heti ollaan haukkumassa. sä sait minkä pyysit eikö riitä?

Vierailija
6/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksien idea on kierrätys, ei se että yritetään venyttää jokaisesta vanhasta tavarasta mahdollisimman paljon euroja pois.

Minä haluan myydä edullisesti juuri heille, jotka jotain nimenomaista tavaraa tarvitsevat, en kaipaa jälleenmyyjiä vetämään välistä.

Vierailija
7/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa voi ansaita muillakin tavoin.

Vierailija
8/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sä sait minkä pyysit eikö riitä?"

Vierailija
9/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni kirppismyynnin pointti on se, että pistetään hyvä tavara kiertoon.

Sinänsä ei ole mitään sitä vastaan, että joku muukin siitä hyötyy, jos hän ei yrittäis vedättää. Joka ikinen tajuaa, kuinka vastenmielistä on, kun joku valehtelee päin naamaa, ja itse tietää hänen valehtelevan.

Viimeksi tää täti tuli tinkaamaan jo valmiiksi tosi edullisesta tuotteesta puolta pois, siksi että siinä oli kulmassa pölyä, joka oli tarttunut kirppiksellä. Tuote oli muovia eikä siitä pilalla. Mun mielestä se on törkeää käytöstä, eikä sitä tarvitse sietää.

Vierailija
10/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppispöytäänne kiertelee pyöreähkö, vaaleat polkkahiukset omistava sinihupparinen n. 60-vuotias nainen.

Hän kerää myöskin tavaraa, erityisesti laatumerkkejä toisilta kirppareilta ja myy ne sitten kalliilla siellä missä hänellä on vakiopöytä. Esim. osti pöydästäni lasikoristeen hintaan 1,2€ ja vei sen toiselle kirpparille ja pyytää 4€.

Vierailija
11/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko idea kylla vesittyy naiden trokareiden ansiosta - onhan se aika tylsaa jos itse laittaa sen verran halvat hinnat etta vahemmankin ansaitseva saisi vaatteita ym. halvemmalla, niin ne samat vaatteet onkin sitten puolta kalliimmalla myynnissa parin paivan kuluttua. lisaksi ns. kirppariloytojen tekeminen tulee todella vaikeaksi kun siella on "ammattilaiset" rohmuamassa kaiken heti kattelyssa..

Vierailija
12/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyn vaikka uudenveroiset haalarit parilla eurolla ja ostaja vauva sylissään vaikuttaa silmin nähden ilahtuneelta, myös mulle tulee hyvä mieli. Trokareista ei tule hyvä mieli, koskaan.

"sä sait minkä pyysit eikö riitä?"

Vierailija
13/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myymästä mitään liian halvalla. Ukolla on kans vakkaripöytä Paljetiellä, jonne se sitten kantaa kassikaupalla muilta kirpputoreilta haalittuja tavaroita ja tottakai kauppaa niitä vähintäänkin kolminkertaisella hinnalla omaan ostohintaansa verrattuna.

Vierailija
14/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä. Oikeesti, montako sellaista ihmistä tässä maassa on, jotka oikeesti tienais jotain näillä ?

Jos sä ostat jotain eurolla ja myyt sen 4.llä, sä saat voittoa 3 euroa.

Tästä kolmesta sä maksat sitä omaa paikkavuokraa, sulta kuitenkin nyysitään jotain, joku menee rikki, myyjä itse voi rikkoa jotain jne.

Ok, se on nuijaa, että huomataan jotain huippua ja sitten se myydään niin että laitetaan nolla perään, mutta kun mä menen kirppikselle, en mä ajattele että voi, nyt toi saa tästä 2 euroa, kun itse myy.

Mun ystävä myi kerran ison kasan vanhoja suomalaisia laseja n 5 euroa kpl, kun olis voinut huutiksessa saada niistä 10 euroa kpl. Nyt hänen ei tarvinnut pakata, ottaa kuvia, tarkkailla tiliä, vastata typeriin kysymyksiin ja tällä trokarilla kaiken lisäksi meni tästä lasikasasta 2 lasia rikki, kun itse pakkaili niitä. Eli ...

antakaa niitten eläkeläisten tienata ne muutamat euroset, kyllä ne on sen ansainnut. Jos sattumoisin tiedätte mitä esim Helsingissä voi vuokra olla kaupunginkin asunnossa ja mitä kaikkea sontaa siihen saa kestää, mä ihan mielellään voin antaa moiselle perunarahat.

Ja me kaikki voidaan tehdä periaatepäätös ettei trokareilta osteta ?

Vierailija
15/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monet tekevät tätä ihan ammattimaisesti mutta eivät maksa siitä mitään veroa, samoin työkkäri- tms. korvauksia saatetaan nostaa aivan surutta. Eniten itseäni häiritsee jobbarien aggressiivisuus: ryntäävät ensimmäisenä paikalla tönien muut tieltään ja saattavat käyä penkomaan tavaraa kasseista ennen kun niitä on purettu. Samoin tuo että kaikki arvotavara päätyy secon hand liikkeisiin tai hinta moninkertaistuu tekee kirppareista ikäviä paikkoja: kalliita ja huonolaatuisia.

Vierailija
16/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks noista osti multa kerran sukset muka itselleen, vaikka sukset oli miesten sukset ja ilmi selvästi tuolle trokarille liian pitkät...No olipa nuo samaiset sukset heti seuraavana päivänä toisella kirppiksellä myynnissä, hintaa vaan oli lisätty puolet lisää (itse siis myi 30 eurolla ja hän pyysi 60 euroa!)

No toisen kerran kun olin myymässä niin tuo samainen naikkonen tuli heti kyselemään polkutroktorin hintaa ja silloin sanoin suoraan h'änelle, että että en myy sulle kun huomenna viimesitään tavara on myynnissä muualla monta kertaa kalliimmalla!

No tuo nainenhan suuttui tiestysti ja alkoi suureen ääneen valittamaan toiselle trokarille että kumma myyjä kun ei myy hänelle klun olis pojan pojalle ostanut jne jne...

No se toinen trokarikaan ei uskaltanut sitten sitä traktoria ostaa...niinpäs se sai ihan tavallisen kirppisostajan pikkupoika itselleen ja halvalla;D

Ai, että mä nautin tilanteesta!;D

Vierailija
17/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista yritteliäisyyttä pitäisi päinvastoin kunnioittaa: moni liikemies on tuollaisella nappikaupalla aloittanut.

Eivät siis tunnu kateelliset luuserit tästä maasta loppuvan.

Te myytte liian halvalla jos tuommoista toimintaa esiintyy -toki on moraalitonta antaa hölmöjen pitää rahansa...

Vierailija
18/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on harvinaisen röyhkeä. Oltiin kaverin kanssa myymässä Hiukkavaaran kirppiksellä ja kaveri laittoi aamulla pöytään Arabian seinälautasia, jotka oli saanut anopiltaan eikä niistä siis kovinkaan paljoa ollut vailla.

Tämä sama silmälasitäti osti seinälautaset edullisesti ennenkuin kirppis avattiin eikä hävennyt yhtään vaikka laittoi ne lautaset samantien omaan pöytäänsä myyntiin puolta kalliimmalla ja kaverini kävi hänelle siitä mainitsemassa.

Kiertäkää kaukaa sen trokarin pöytä jos Hiukkavaarassa käytte.

Vierailija
19/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahastaa välistä, hyi

Vierailija
20/35 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksei joku saisi tilaisuuden tullen ostaa halvalla ja myydä sitten omassa pöydässään kalliimmalla? Niinhän kaikki bisnes toimii.

Kuka on päättänyt että kirppistoiminnan pitäisi olla jollain tavalla "jaloa" ja että siinä pitäisi tavarat käytännöllisesti katsoen lahjoittaa pois?

Eiköhän kyse ole siitä, että näitä valittajia ottaa päähän se että on itse tullut myytyä liian halvalla ja että joku toinen pystyy hyötymään heidän "mokastaan".

Btw. Itse en koskaan käy myymässä tai ostamassa kirppikseltä mitään, ostan kaiken uutena ja LAHJOITAN kaiken pieneksi jääneen vähävaraisemmille.