Kolmi- ja varsinkin nelikymppiset ensiäidit SÄÄLITTÄÄ
Olette pelkäämisestä kuolleita ettekä anna lastenne tehdä mitään niin, että heistä tulee ylivarovaisia allergisoituneita NÖSSÖJÄ, jotka vaan soittaa pianoa jossain tanan musiikkiopistossa teidän pakottamina. Pidätte niillä pyöräilykypärää ja jarrusukkia päivät pitkät ja suojaatte ne tuhansilla heijastimilla.
Teette lapset vuoden ikäerolla tai mikä vielä säälittävämpää - saatte kaksoset hedelmöityshoidolla. Aina kun näen kaksosia näillä ikälopuilla äideillä olen aivan varma, että luomuna ei ole lasta saatu, kun ei ole tarpeeksi ajoissa hommaan ryhdytty, kun on ollut niin kiire saada AUTO ja TALO ja kaikenkorvaavat VAUVA- ja muut vakuutukset. On se oma napa niin tärkeä!
Kannattiko lykätä lastentekoa noin helvetin myöhäiseksi? Oletteko ajatelleet kuinka helkkarin vanhoja itse olette sitten kun lapsenne saavat lapsia? Ja nykyisellä EI SAA TEHDÄ SITÄ eikä tätä ja varo sitä ja tätä - pelkäämiseen opettavalla kasvatusasenteellanne lapsenne tekevät itse omia muksuja vasta viiskymppisinä JOS SITTENKÄÄN.
Valvottaako, mitä? Onko rankkaa? Väsyttääkö? Mua ei, joten HAHHAHHAA!!!
-24 vuotias
Kommentit (144)
Miksei kukaan ole kertonut minulle? Turhaan olen kotihoidontuella...
T: äiti 33v
niin pidä haavekuvasi. Valvo onnellisena 24-vuotiaana akateemikkona lastesi unta ja siunaa erinomaisuuttasi. Olet ainoa, joka sen huomaa. Muut taitavat pitää sinua kypsymättömänä ja lapsellisena. Ehkä säälittää hiukan lapsesikin.
Jos rahaa on riittävästi peruselintarvikkeisiin ja tarpeellisten vaatteiden ja muun vastaavan ostoon, lapsi tuskin on onneton jos vanhemmalla/vanhemmilla on lapselle aikaa ja vanhemmista on kasvattajiksi. Ja jos onkin onneton niin syynä varmasti on joku muu kuin se vuokrakerrostalokämpän muovimatto. Kyllä niitä onnettomia ihmisiä on luksusasunnoissa ja kerrostalolähiöissä.
Kaikki " vanhat" äidit eivät ole varakkaita ja korkeasti koulutettuja, eivätkä nuorena lapsen saaneet köyhiä amislaisia. Ja vaikka olisikin köyhä ammattitukinnon opiskellut kerrostalolähiössä asuva nuori äiti, ei se tee automaattisesti huonoksi vanhemmaksi. Eikä ylempi korkeakoulututkinto ja hieno omakotitalo tarkoita että lapset automaattisesti voisivat hyvin. Kyllä niitä lastensuojelun asiakkaita löytyy kaikista ihmisryhmistä.
meillä on 3 asuntoa länsi-helsingissä ja rakennetaan mökkiä espooseen nuuksioon. eipä tarvi lasten asua hoasilla tai kääriä burgereita hesellä kun opiskelevat yliopistolla. lisäksi kun on vanhat vanhemmat perinnöt voivat tippua ennen eläkeikää...
sillonen poikaystävällä oli fiksumpi ja oli panematta mua paksuksi. No vuosia meni, oikeata miestä ei ollut, vaikka seurustelin jo 16v tähän ikään asti kolmen eri miehen kanssa, väliin pikkujuttujakin. Kun minä en ainakaan edes huoli lasteni isäksi ketä tahansa. Sinä taidatkin olla eri juttu?
Kun tapasin sen Oikean, ei vauvaa kuulunutkaan, ja varmasti ei ekana ostettu taloa tai autoa, vaan parin kuukauden päästä TJOT, nyt on kaksoset hedelmöityshoidolla ja elämä on yhtä onnea. Ja kyllä, kyllä väsyttää, mutta kyllä suakin väsyttää kun olet mun ikäinen, HAH!!!!! t. N30
Mutta mihin kastiin mä kuulun. Esikoinen on synnytetty 21-vuotiaana ja kuopus 30-vuotiaana. Elämän tilanne oli kakskymppisenä erilainen, mutta puutetta ei nähty, suuri kiitos siitä kuuluu myös vanhemmilleni, jotka auttoivat opiskeluaikana. Nyt on sitten sitä maallista mammonaa, ja enpä koe muuttuneeni äitinä. Kasvatus on aina ollut sama ja pysyy samana vaikka viimevuonna muutimme vuokralta omaan taloon. Onnellinen olin nuorena äitinä ja onnellinen nyt " vanhana" äitinä.
Vierailija:
meillä on 3 asuntoa länsi-helsingissä ja rakennetaan mökkiä espooseen nuuksioon. eipä tarvi lasten asua hoasilla tai kääriä burgereita hesellä kun opiskelevat yliopistolla. lisäksi kun on vanhat vanhemmat perinnöt voivat tippua ennen eläkeikää...
No sinä se säällittävältä vaikutat. Ei taida olla kovasti elämänviisautta sinulla, kun tuollaisia lauot. Olisi varmaan kannattanut jättää lasten teko sinun myöhäisemmäksi, niin tietäisit jotain tai osaisit arvostaa toisia.
Olen 30v, ja odotan ensimmäistä, joka on aikaan saatu hedelmöityshoidoilla. Neljä vuotta sitten aloitettiin lasten yrittäminen, joten älä puhu yleistäen. Joillakin voi mennä kymmen vuottakin ennen kuin onnistaa. Toisten elämäntilanne voi muustakin syystä sellainen, että ei ole voinut lasta hankkia, esim.kumppani puuttuu. Ja mitä se sinulle kuuluu missä järjestyksessä joku haluaa elämänsä rakentaa. Taidat olla itse jostain syystä katkera ja kateellinen.
Parempaa joulumieltä sinulle!
t.tuleva onnellinen äiti!
Olen hyvin hyvin onnellinen meidän pojasta ja että saimme hänet, koska mitään muuta en elämältä toivokaan kuin lapsen (ja totakait terveyttä ym.)
Mutta kyllä minä ainakin olen katellinen niille joilla on omakotitalo ym. ja on aika rankkaan olla opiskella, tosin koulupäivät ovat huomattavasti lyhyempi kuin työpäivät.
Mutta eihän sitä aina voi saada mitä haluu. Itse en vain uskaltanut oottaa 10 vuotta, ja sitten vasta tehdä lapset, koska eihän niitä lapsia niin vain TEHDÄ.
Minua SÄÄLITTÄÄ todella ne äidit, joita pahoinpidellään kotona, jotkut jopa kuoliaaksi asti. Myös säälittää pienet lapset, joiden vanhemmat ovat joka viikonloppu umpikännissä. Ja säälittää ne miljoonat lapset, joilla on tänään ja huomennakin nälkä ja vielä ensi viikolla eikä ruokaa ole. Puhumattakaan orvoista, joiden vanhemmat menehtyvät HIV-tartuntaan.
Jos joku säälii ikääni ja lastani, niin siitä vaan!
t. Melkein nelikymppinen pienen esikoisen äiti
Luulevat oikeasti että kaikesta selviää rahalla ja asiat on kunnossa jos vaan on rahaa ja omaisuutta. Voi luoja. Kärttyisiä vanhoja akkoja, jotka ihan selvästi katuvat kun aloittivat elämisen lapsen tahtiin vasta nyt. Katkeria ryppynaamoja joita lapsetkin sitten kouluiässä häpeää.
Kuka vaan osaa mitata ja punnita ja laittaa piikin peffaan. Jos käytös on noin ala-arvoista, niin voisi ajatella jotain tk:n arkistossa työskentelyä.
Vierailija:
Luulevat oikeasti että kaikesta selviää rahalla ja asiat on kunnossa jos vaan on rahaa ja omaisuutta. Voi luoja. Kärttyisiä vanhoja akkoja, jotka ihan selvästi katuvat kun aloittivat elämisen lapsen tahtiin vasta nyt. Katkeria ryppynaamoja joita lapsetkin sitten kouluiässä häpeää.
Ja katkera tilitys jatkuu... Hanki elämä, onhan sulla vielä aikaa, toivottavasti myös kykyä.
mitä iloa saat toisten lyttäämisestä? Mä en jaksa sun kypsymättömyydestäsi hetkahtaa, mutta joku ehkä jaksaa.
Me olemme mieheni kanssa 25-vuotiaista saakka toivottu lasta. 4 vuotta on kulunut, hoitoja on tehty, mutta vielä ei ole onnistanut. Että kovaa vauhtia tässä ollaan tulossa 30-vuotiaaksi ensisynnyttäjäksi tai ehkä jopa 35-vuotiaaksi ensiadoptiolapsen äidiksi.
En usko kuitenkaan, että lapsissamme on mitään säälittävää. He tulevat erittäin rakastettuina perheeseemme, johon heitä on rakkaudella odotettu ja kauan. Säästä säälisi jollekin toiselle, joka sitä kenties tarvitsee. Ehkäpä itsellesi?
Säälittää ap, joka vääntänyt lapset junnuna, varmaan vielä ekan vastaantulleen kaksilahkeisen kanssa. Ei taida sekään isukki enää olla maisemissa, se kun tiedetään että harvaa alle n. 25v miestä kotielämä kiinnostaa..
Ap siellä sitten vuokrakämpässään katkerana ja ennenkaikkea kateellisena yrittää provoilla.
No, onneksi mulla ja monella muulla yli kolmekymppisellä äidillä on terveet lapset, talous turvattu ja fiksu mies joka ei baareissa juokse.
Voi rauhassa keskittyä lasten kasvattamiseen ja perhe-elämään. Ei tarvitse kateellisena arvostella muita ja muiden elämää!
ja silti lapsen alle 30 vuotiaana. Mutta ei kaikki löydä sitä elämän kumppania juuri silloin kun ap haluaisi ihmisten lapsia saavan. Tai sitten se lapsi ei tule nappia painamalla. Kyllä niitä hedelmöityshoitoja tehdään alla 30 vuotiaille.
Mutta onhan se fakta, että lapset on parempi saada vähän nuoremana. Mutta ei musta kuitenkaan esim. 35v oo liian vanha. Vetäisin rajan 40 vuoteen.
Sehän on ihan tilastollista faktaa. Miksi kieltää tosiasioita.
Tyhmä äiti on aina pahasta ja ap on lapsellinen, kypsymätön ja tyhmä. Jo se,että jaksaa kirjoittaa pitkän provon ko. aiheesta, kertoo siitä, että älyllisesti taso on varsin korkea.BUAHHHH. Terveisiä Jasminille ja Jere Antonille ap! Kun he ovat 13-ja 15, niin olet uudelleen raskaana, mutta eri miehelle ja kaikki alkaa alusta!
Lapset tehdään nuorena....
Ei lapset tarvii rahaa vaan rakkautta...
Saathan sinä rassukka aina haaveilla... tuolla aivokapasiteetilla ei ole selvitty edes peruskoulusta!
=DDDDDDDDDD
Vierailija: