Kolmi- ja varsinkin nelikymppiset ensiäidit SÄÄLITTÄÄ
Olette pelkäämisestä kuolleita ettekä anna lastenne tehdä mitään niin, että heistä tulee ylivarovaisia allergisoituneita NÖSSÖJÄ, jotka vaan soittaa pianoa jossain tanan musiikkiopistossa teidän pakottamina. Pidätte niillä pyöräilykypärää ja jarrusukkia päivät pitkät ja suojaatte ne tuhansilla heijastimilla.
Teette lapset vuoden ikäerolla tai mikä vielä säälittävämpää - saatte kaksoset hedelmöityshoidolla. Aina kun näen kaksosia näillä ikälopuilla äideillä olen aivan varma, että luomuna ei ole lasta saatu, kun ei ole tarpeeksi ajoissa hommaan ryhdytty, kun on ollut niin kiire saada AUTO ja TALO ja kaikenkorvaavat VAUVA- ja muut vakuutukset. On se oma napa niin tärkeä!
Kannattiko lykätä lastentekoa noin helvetin myöhäiseksi? Oletteko ajatelleet kuinka helkkarin vanhoja itse olette sitten kun lapsenne saavat lapsia? Ja nykyisellä EI SAA TEHDÄ SITÄ eikä tätä ja varo sitä ja tätä - pelkäämiseen opettavalla kasvatusasenteellanne lapsenne tekevät itse omia muksuja vasta viiskymppisinä JOS SITTENKÄÄN.
Valvottaako, mitä? Onko rankkaa? Väsyttääkö? Mua ei, joten HAHHAHHAA!!!
-24 vuotias
Kommentit (144)
Miten nyt yhdistät jarrusukat ja pyöräilykypärän kyseiseen lauseeseen. Oonko mä puhunut jotain vaatteista?
niin silloin se on tarkoitettu niin. Eli mahot tyytyköön osaansa. Kyseessä on luonnonvalinta.
mutta jos (mikä on hyvin epätodennäköistä) kyseessä ei ollut provo, kirjoittaja paljasti kyllä tekstillään vääjäämättä paitsi kouluttautumattomuutensa, myös heikon älynsä... Eiköhän ole ihan jokaisen oma yksityinen asia, milloin lapsia saa/hankkii/haluaa? Sinä, kuten ei meistä kukaan muukaan,et voi tietää vieraitten ihmisten elämästä ja siitä, miksi heille lapsi on siunaantunut tietyssä iässä. Lapset eivät tule maailmaan tilaamalla, eikä muuten tule se kumppanikaan kohdalle vain sormia napsauttamalla. Olen täysin vakuuttunut siitä, että valtaosa näistä " iäkkäämmistä" äideistä pystyvät olemaan lapsilleen rakastavia äitejä, jotka kasvattavat lapsensa rauhaa rakastaviksi ja suvaitsevaisiksi. Siihen sinä et pysty.
terv: toinen 24 vuotias äiti, akateeminen ja toisia kunnioittava sellainen
että iällähän ei oikeasti ole mitään vaikutusta siihen, kuka on hyvä äiti ja kuka ei. Itse ainakin huolehdin lapseni turvallisuudesta ja terveydestä (jarrusukat yms.) koska rakastan lastani ylikaiken. Enkä pelkää pyytää neuvoa muilta, jos minua jokin asia askarruttaa. Olen itsekin kasv.tiet.maisteri, mutta en luulottele tietäväni kaikesta kaikkea. Vaikka olen lapseni paras asiantuntija, tulevat konkareiden neuvot joskus todella tarpeen!!
Vierailija:
Miten nyt yhdistät jarrusukat ja pyöräilykypärän kyseiseen lauseeseen. Oonko mä puhunut jotain vaatteista?
Vaatii ihan pikkuisen älliä, mutta selviytynet?
- ei yleistä asioita pelkän oman kokemuspohjansa perusteella
- ei vähättele toisia iän, koulutuksen jne. pohjalta
- ei luule olevansa itse sitä parempi, mitä enemmän toisia haukkuu
- ei saa sairaalloista tyydytystä turhasta riidan haastamisesta vaan keskustelee rakentavasti ja osaa perustella väitteensä
Älä huoli AP, sulla on kypsäksi ihmiseksi vielä piiiiiiittkä matka.
" Teinilogiikkaa :)
Vierailija:
ajattele sitä, että teillä ei paljoa ole elämää jäljellä, kun saatte lapsenlapsia. Teiltä jää se elämänvaihe kokematta ettekä ole voimissanne tukiverkkona lapsillenne. Kummallista elämänsuunnittelua, sanon minä ja ollaan niin suunnitelmallisia, niin suunnitelmallisia muka.
Kyllähän parikymppisenä itsekin piti kolmikymppisiä vanhoina ja esim. kuusikymppisiä ikäloppuina. No, kunhan itse pääset hieman kypsempään ikään, huomaat ettei se elämä lopukaan 29-vuotiaana.
Oletetaan, että 30-vuotiaana lapsia saaneen äidin lapsi saa omia lapsia 30-vuotiaana. Tuolloin tämän päivän " vanha äiti" on 60-vuotias eli usein vielä työelämässä ja OK kunnossa. Totta kai vanhemmiten erilaisia kremppoja tulee kaikille, mutta tuo kirjoitus suunnilleen tuomitsi kaikki yli viisikymppiset vanhainkotiin tai sairaalaan... "
Olen itse vasta 22 vuotta. Olen yhden lapsen äiti, toinen haaveissa. MUTTA...Osaan ajatella ihan omilla aivoillani, en ajattele että 30-vuotias olisi vanhus, ei todellakaan. Sillä ei meidän iässä NIIN paljon eroa ole...Siskoni ovat 32 ja 36 vuotiaita, ja ovat nuorekkaita molemmat.
Tässä onkin kyse lähinnä siitä, että miten eri ikäiset ihmiset suhtautuu toisiinsa. todella alentuvaa tekstiä osalla näistä vanhemmistakin äideistä. Todellakin kuulutte aivan samaan kastiin ap:n provokatiivisen aloituksen kanssa. Niin kaivo vastaa kuin sinne huudetaan (tai jotenkin sinne päin).
Ikä eikä raha tee sinusta hyvää äitiä.
kyse ei ollutkaan sinun mielipiteestäsi vaan siitä, miten alunperin joku kirjoitti etteivät ns. vanhemmat äidit enää jaksa/pysty aikanaan nauttimaan lapsenlapsistaan (siteeraus tekstin alussa). Juuri tällaista yleistämistä haluaisin kaikkien, niin nuorien kuin vanhojenkin välttävän.
Olen ihan samaa mieltä siitä, että lokaa lentää myös vanhemmilta äideiltä tässä ketjussa. AP:n tarkoitus oli provosoida 30-40 -vuotiaana lapsensa saaneet, ja siinä hän on onnistunut. Kokonaan on unohdettu se, että kaikki eivät löydä lapsilleen sopivaa isää alle kolmikymppisinä tai että joillain raskaaksi tulo vaan voi kestää useita vuosia.
Hyvä äitiys ei katso ikää, koulutusta eikä varallisuutta vaan ihan muita asioita.
että myös nuoret äidit haluavat oikeasti tehdä lapset nuorena. Ei kaikki nuorena saadut lapset ole ns. vahinkolapsia.
Alkaa tämä koko juttu leviämään käsiin, mutta ihan yhtä kamalia ovat tässä viestiketjussa olleet niin nuoret kuin vanhemmatkin äiti-ihmiset..
Naiivin, elämää kokemattoman, laput silmillä kulkevan teinarin lapsina jossain kaupungin vuokrakaksiossa, lähiön laitamilla. Tuossa iässä et ole voinut elintasoa ehtiä hankkimaan minkään vertaa vielä. Ja sitten kun aikansa niitä mukuloita väsää - ei siihen enää riitä rahkeet muutenkaan. Joten vuokralähiöön moni teistä jääkin.
Vierailija:
Minulla ainakin olisi kestona huono omatunto, jos pistäisin liian pienen lapsen päiväkotiin vain ja ainoastaan RAHAN takia. Katsokaa peiliin. Aika räikeä valinta: RAHA vai LAPSET ja te valitsitte rahan.Minusta tuo neli- ja kolmikymppisten sukupolvi on sukupolvi OMA NAPA.
-ap
" Olin poikani kanssa tuossa lähipuistossa ja mulla jäi suoraansanottuna haavi auki!
Siellä oli nuori arviolta 20v pari,jolla tommonen reilu vuosikas suloinen tyttö.Tyttö istu hiekkiksellä mutta mutta..
Tytöllä oli tutti suussa teipattuna POSKIIN KIINNI!!
Äidin perustelu ,kun kysyin moisesta...
Ei pane suuhun hiekkaa!!!
Kaikkee tuota näkee ja aikuset keksii!!!
Mä sain niin mah hepakan,että sanoa letkautin niille vanhemmille,että
ei niillä paljoo päätä palele!! "
Myös sellaista nähty,
että yhellä nelikymppisellä putos tekarit suusta neuvolassa, kun nosti lastaan vaa' alta.
HAHHHAAAHHHHAAA
t. neuvolantäti
p.s näiden iäkkäiden äitien kysymyksetkin on usein NIIN TYPERIÄ tyyliin: jos myöhästyy päiväruuasta 2 min, niin tuleeko lapsesta häirikkö.
Vierailija:
Myös sellaista nähty,että yhellä nelikymppisellä putos tekarit suusta neuvolassa, kun nosti lastaan vaa' alta.
HAHHHAAAHHHHAAA
t. neuvolantäti
p.s näiden iäkkäiden äitien kysymyksetkin on usein NIIN TYPERIÄ tyyliin: jos myöhästyy päiväruuasta 2 min, niin tuleeko lapsesta häirikkö.
No, kyllä sinunkin kykysi ymmärtää asiayhteyksiä toivottavasti ajan myötä kehittyy.
VASTAUSTEN SÄVY JA KIRJOITUSTAPA ON AINA SAMA. Oletteko huomanneet? Tuleehan siitä pitkä ketju kun itse kirjoittaa 70% kaikista vastauksista.
Vierailija:
Naiivin, elämää kokemattoman, laput silmillä kulkevan teinarin lapsina jossain kaupungin vuokrakaksiossa, lähiön laitamilla. Tuossa iässä et ole voinut elintasoa ehtiä hankkimaan minkään vertaa vielä. Ja sitten kun aikansa niitä mukuloita väsää - ei siihen enää riitä rahkeet muutenkaan. Joten vuokralähiöön moni teistä jääkin.Vierailija:
Minulla ainakin olisi kestona huono omatunto, jos pistäisin liian pienen lapsen päiväkotiin vain ja ainoastaan RAHAN takia. Katsokaa peiliin. Aika räikeä valinta: RAHA vai LAPSET ja te valitsitte rahan.Minusta tuo neli- ja kolmikymppisten sukupolvi on sukupolvi OMA NAPA.
-ap
Millaisia mahtavat olla näiden pahimpien soimaajien miehet. Pitäisiköhän heitä sääliä kun asuvat tuollaisten kärttyisien harppuunoiden kanssa? Luulempa että kunnon pano tekisi monelle mammalle terää, niin pääsis paineet purkautumaan, eikä tarttisi täällä palstoilla toisia sättiä ja omaa erinomaisuuttaan todistella.
Vai onkohan kyseessä joulustressi joka nyt vaan purkautuu? Toki se on parempi purkaa täällä kuin huutaa kotosalla ukolle ja muksuille...
täytyy sanoa, että kyllä, jaksoin nuorena enemmän mutta kolmannen kanssa en ollut niin mustavalkoinen ja ehdoton joka asiassa.
Monet ystävistäni ovat saaneet ekan 34-38 v koska ovat vasta sen elämänsä miehen löytäneet. Osa osaa hoitaa maalaisjärjellä mutta osa valitettavasti on aivan liian ylisuojelevaisia ja hysteerikkoja. Muutamalle ystävälleni jotka haaveilevat lapsesta (ekasta) ja ovat lähes 40 v, olen sanonut että jättäisivät haaveet jo sikseen. Tunnen heidät sen verta hyvin että kun noin pitkään on omaan napaan tuijotettu on se järkytys huomata että vauvat heräilevät öisin ja uhmaiässä raivotaan...
Millaisia ihmisiä heidän lapsistaan tulee kun heidän äitinsä ovat tällaisia älyn jättiläisiä?
Mitäs sanotte siihen, että minulla onkin kaksi lasta, ylempi korkeakoulututkinto ja mies vakityössä.
EN siis ole mikään elätti.
Summa summarum voitaneen tästä ketjusta sanoa, että nuoret äidit vs. eläkeläisäidit 6-0
AP
Silläkö ostetaan rakkautta ja onnea? Surullista kuulla että niin monella on elämänarvot noin pielessä.
Jospa menisitte nyt kaikki ikään ja lattiamateriaaliin katsomatta halaamaan niitä rakkaita lapsianne ja lopettaisitte tämän idiotismin.
terveisin äiti jonka iällä ei ole mitään väliä.