Oletko koskaan ädiksi tulon jälkeen mennyt jatkoille ja kotoitunut vasta seuraavana aamupäivänä?
Itselleni tapahtui tällainen viime viikonloppuna ja olo on niin kammottava. Lapsi oli isänsä kanssa kotona ja mieheni kyllä tiesi missä olen eikä heillä ollut mitään hätää mutta silti. En todellakaan ymmärrä mikä hulluus iski kun piti lähteä jatkoille ystävän ja muutaman miehen kanssa. En juonut kuin kaksi olutta mutta pää selvisi lopullisesti vasta seuraavana iltana. Olen itkenyt koko viikonlopun huonoa harkintakykyäni ja vastuuttomuutani. Miten ihminen voi olla noin typerä ja lapsellinen vaikka ikää on 32-vuotta!
Kommentit (21)
Siis et hankkiutunut raskaaksi tai saanut tautia...
Siis pikkuasioita! Minä olen jatkoilla jokaisen baarikeikkani jälkeen! Hauskaa on, mutten koskaan pettäisi miestäni. En siis kanna huonoa omatuntoa pienestä flirtistä. Älä Sinäkään!
Ilmeisesti ei, jos vain pari joit. Jos vain tietäisit, kuinka ihmiset mokailevat... Huoli pois!
Minusta jokainen saa itse päättää miten haluaa oman itselleen varatun ajan käyttää mikäli lapsi ei tästä kärsi. Älä ap itseäsi ruoski liikaa,jokainen heittäytyy joskus huolettomaksi. Se etä olet ottanut tämän niin raskaasti kertoo vain siitä että rakastat lastasi.
Hyvää joulua sinulle ja perheellesi!
En edes huomannut ajan kulua,kun porukkaa oli paljon ja turistiin niitä näitä.
Mies oli kyllä vihainen,kun en edes muistanut ilmoittaa,että pitkään menee....Onneksi sitten ymmärsi,että höpötellessä aika vierähtää.
Mitään pettämis juttuja ei ollut,vaikka siellä oli ukkoa ja akkaa sikin sokin.
säälin lapsianne!
onneksi oma äitini ei ole tuollainen, enkä ole minäkään! hävetkää!
Tarkoitin että jatkoilla join vain kaksi olutta. Ei katkennut filmi,en hypännyt sänkyyn. Ainoastaan juttelin paikalla olleiden ihmisten kanssa. On vain sellainen olo ettei äiti-ihminen saa tehdä mitään noin vastuutonta. tulin kotiin lauantaina puoli 11:sta ja olin vielä humalassa vaikkei sitä minusta nähnytkään (en siis missään örvellyskunnossa mutta sillätavalla että itse tiesin etten ole ajokunnossa). Mies vain naureskeli ja halasi. Itse olen aivan rikki.
Ap
olet äiti, et mikään nunna! kyllä sinulla on oikeus elää elämää ja pitää hauskaa, onnellinen äiti on lapsillekin varmasti mukavampi äiti kuin kotiin väsynyt ja kyllästynyt äiti!!
ja minä kärsin siitä kovasti. Lapset on pieniä niin vähän aikaa, olkaa mahdollisimman paljon heidän kanssa.
Hyvää Joulua kaikille!
Nyt unohdat koko jutun! Lapsesi ei tajunneet, missä olit. Heille tuskin siis oli mitään haittaa. Ja jos mies ei suuttunut, niin ketä tuo irrottelu haittasi? Ei äidin tarvitse mikään pyhimys olla!
Itsekin tosin koin huonoa omatuntoa, kun pikkujoulujen " jatkoille" mentiin erään esimieheni luokse (ei itse ollut edes p-jouluissa), vaan vähäksi aikaa juttelemaan, enkä enää ollut pahasti humalassakaan. Tunsin itseni ääliöksi pari päivää sen jälkeen, enkä kertonut miehelleni. Sitten suhteutin tekoni siihen, miten toiset hölmöilevät pikkujouluissa, ja tajusin älyttömyyteni. Äiti voi tehdä ihan normaaleja asioita, jos niistä ei ole muille haittaa!
Vierailija:
ja minä kärsin siitä kovasti. Lapset on pieniä niin vähän aikaa, olkaa mahdollisimman paljon heidän kanssa.
Hyvää Joulua kaikille!
Miksi ihmeessä kärsit siitä lapsena kovasti että isäsi ei ollut yhtenä iltanaviikossa kotona? Taustalla taisi olla jotain muutakin. Ihan yhtä hyvinhän isä/ äiti saattaisi olla yhtenä iltana viikossa jollain kurssilla/ harrastamassa jotain ja kotiutua sieltä vasta lasten nukkumaanmenon jälkeen. Eihän kukaan nyt ole JOKA AINOA ILTA kotona, kyllä meillä kaikilla pitää olla edes joskus jotain muutakin elämää. Oli se sitten bailausta tai mitä vain.
Lapsi voi hyvin ja kaikki muutenkin ok. Jos seuraavan kerran tulee vastaava tilanne, niin ehkä lähdet kotiin kun tiedät saavasi hirveän morkkiksen.
Kiitos ihan hirvittävän paljon ihanista sanoistanne. Oloni helpotti heti. Seuraavana kertana kiitän kohteliaasti kutsusta tai ainakin kotiudun ihmisten aikaan. miehenikin sanoi etten ole tehnyt lapsellemme mitään pahaa ja käski unohtaa koko asian. Kerroin jopa hädissäni äidillenikin kun olin niin ahdistuksissani ja äiti sanoi että hän tietää minun rakastavan lastani enkä ole tehnyt mitään pahaa hänelle. Nyt vasta kun te toiset äidit lohdutatte alkaa tuntua että ehkä tästä voi jatkaa eteenpäin ihn pystypäin. Olette ihania ihmisiä.
Kaikille ihanaa ja lämpöistä joulua. Saitte todella mielialani kohoamaan ja oloni rauhoittumaan. Kiitos.
Ap
Sinun lapsesi on ollut omassa kodissaan oman turvallisen isänsä kanssa. Et ole tehnyt hänelle mitään pahaa. Hyvä jos näistä kirjoituksista on ollut apua.
En ole kylläkään tuntenut morkkista sillä silloin hoitovastuu on miehelläni.
Ja miehesi vielä naureskeli. Ole onnellinen hyvästä parisuhteestasi.
Unohda koko juttu!
Eniten minua painaa se että olin humalassa vielä silloin lauantaina kun kotiuduin vaikka lapsi olikin isän vastuulla. Se minua tässä ahdistaa mutta eiköhän aika paranna haavat.
Ap
Silloin tuli kans kauhea morkkis. Mutta sitten mä ajattelin, että miksi ihmeessä, lapsi ei tajunnut mun olleen niin pitkään hummaamassa, ja noissa opiskelijaporukoissa, missä liikun, parhaat bileet yleensä alkaa vasta aamuyöstä. Mies tietää kyllä ne menot, tottui mun aamukönyilyihin jo ennen lasta. Ja kun se nyt oli ainoa kerta, kun olen tähän mennessä noin tehnyt! En sano, ettenkö tekisi uudelleenkin. ;)
Kyllä äitikin saa bilettää, kun kerran isä on talossa.
Käyn kyllä ulkona useastikin mutta en ikinä tee tuollaisia reissuja normaalisti. Itse olen myös sitä mieltä ettei siinä ole pahaa vaikka äiti käy kerran viikossa tai kahdessa bailaamassa mutta tuollaista käytöstä en itseltäni hyväksy. Joulumieli on tipotiessään.