:) Heinisten maanantai :) Se on jouluviikko äiteet!
Kommentit (29)
Ai yksityisellä!! Terveyskeskuksen omituisine lääkäreineen ja käytäntöineen (sorry) olis vielä jotenkin ymmärtänyt, mutta että yksityisellä!! Olisitte nostaneet hirveän metelin! Jos te haluatte yhdessä nähdä vauvan ja maksatte siitä (arvaan että yli 60-70 euroa) niin kyllä silloin itse saatte päättää näkeekö isäkin vai ei!!
Sorry, että vaahtoan, mutta nyt teette selvityksen asiasta ja vaaditte uuden ilmaisen ultran. Laita valitukseen, että hämmennyitte niin, että ette siinä tajunneet nostaa meteliä. Oikeasti me ainakin joudutaan harkitsemaan tarkkaan raaskitaanko mennä yksityiselle ultraan. Jos raaskitaan, niin kyllä sitten kanssa katsotaan sitä vauvaa.
Osanottoni teille viikonlopun pinoon kirjottaneille ja keskenmenon kokeneille. Valtavasti voimia arkeen.
Pupu 00: Huh huh, minäkin olisin ymmärtänyt jos kyse olisi ollut kuntapuolen palvelusta, mutta että kyse on yksistyisestä lääkäripalvelujen tuottajasta. Järkyttävää. Ja mitä tulee tuohon kuntapuoleen, niin vaikka julkiselta sektorilta saattaa joskus saada huonoa kohtelua, niin eihän sitäkään tarvitse niellä. Perusteliko teidät vastaanottanut hlö mitenkään päätöstään mitää miehenne ulkopuolella? Itse olisin ainakin vaatinut perusteluja pöytään tai olisin kohtalaisen tylysti kääntynyt ovesta ulos (edellyttäen, että paikkakunnalla olisi muitakin vastaavia yksityisiä palveluntarjoajia). Huh huh, kiukuttaaa puolestasi.
Murmelimamma: Kännykkäjuttu nosti minullakin suunpielet hevosenkengälle!! Mitähän pienokainen olisikaan puhelimeen puhunut: " Hei äiti, kaikki hyvin..." =)
Omasta navasta: Kävin tänään nyt ensimmäistä kertaa neuvolassa ja minulta kiellettiin teillä itsekullakin jo tiedossa olevat ruoka-aineet: tuorejuusto, maksa, sulatejuustot, vakuumipakatut tuotteet, suolattu lohi ja silliäkään minulle ei suositeltu, vaikka joku tänne kirjoitti, että oli saanut luvan syödä silliä jouluaikaan. Ohjeistukset vaihtelevat, mikä on ihan ymmärrettävää, kun ihmisethän hoitotyötä tekevät - onneksi!
Neuvolakäynti meni muuten hyvin, mutta yläverenpaineeni on 140, mistä huolestuin kovasti. Aiemmin yläverenpaineeni on ollut 130, mutta nyt se oli " riskirajalla" , josta yli sen ei raskauden aikana saisi mennä. Terveydenhoitaja ehdotti, että jos verenpaine ei alene, niin sitten pitäisi pitää töistä hieman lomaa. Onneksi nyt on kuitenkin lomaa tulossa, sillä pidän välipäivät vapaata. Olen innoissani, kun sain neuvolasta esitteitä yms. materiaalia mukaani, niin on nyt illalla tekemistä kun lueskelen niitä sängyllä. Tai olisi tekemistä muutenkin, mutta peruin harrastuksiin liittyvät iltamenot verenpaineen vuoksi. Minulla saattaa nyt olla vähän ylisuuri huoli verenpaineeseen liittyen, mutta tekisi vain mieli lähteä kotiin lepäilemään ja unohtaa kaikki työasiat.
Piparintuoksua ja rauhallista joulunalusaikaa!
Pazzepartout (rv 9+2)
Mulla oli viimenen tentti tänään ja sitten lisäiloksi oli postimies tuonut ultrakutsun, kun tulin kotiin. Ens viikon perjantaina eli 30.päivä on sitten tuo np-ultra. Toivottavasti tulee hyviä uutisia, niin voi sitten ilolla viettää uutta vuotta.
Kyllä meillä ainakin mies sai seurata tuota ultraamista silloin 7+3 viikoilla kun yksityisellä käytiin, vaikka alakautta tehtiinkin. Kättärillä tehdään myös niskapoimu-ultra alakautta ja siinä kutsussa oikein luki, että mies on tervetullut mukaan! Aika omituista kyllä sanon minä... Eiköhän ne paikat oo sille miehelle jo entisestään muutenkin tuttuja kun on kuitenkin raskaaksi tultu. Mikähän lie ollut motiivina sillä lääkärillä...
Joulunvietosta kyseltiin. Me oltaan aattona mun äitin luona ja joulupäivänä miehen perheen kanssa. Tapaninpäivänä meille tulee kylään muutama tuttu ja mun äiti, joten pitää sitä joulua nyt kuitenkin vähän laittaa tai ainakin siivota, mutta ei me kuusta kyllä osteta. Meillähän asuu siis molempien suvut kanssa täällä Helsingissä ja esikoista odotellaan, niin ei oo sillai erityistä syytä tehdä kotiin joulua.
En oo sillai kerinnnyt jännittää tota np-ultraa, mutta nyt kun se konkretisoitui tietylle päivälle niin rupes mietityttää, että mitähän siellä selviää. No innoissani kuitenkin odotan ja toivon että kaikki on pikkusella hyvin!
Manteli 11+2
Näin siis unta että menin ekaan ultraan. Siellä ultrassa näkyi sitten kaksoset, jotka oli n. puolivuotiaan vauvan kokoiset ja vaatteet päällä. Ultrassa näkyi myös kaksi n. 5-vuotiasta lasta ja kun kysyin näistä niin kätilö sanoi että hän laittoi ne siihen vähän niin kun tehosteeksi, että voin kuvitella millainen pesue mulla sitten on kun nämä kaksoset syntyy.
Minä olin jo aivan paniikissa pelkästään siitä, että kaksoset tulee. Ajattelin etten kyllä selviä millään. Mutta sen lisäksi kätilö sanoi, että onkohan sitä tullut nyt hypittyä vähän aidan toisella puolella, sillä toinen kaksosista, poika, on tummaihoinen! Ja tosiaan kun tarkemmin katsoin niin poika oli pikimusta! Vannottelin kätilöä että en varmasti ole seksiä harrastanut kun oman, valkoihoisen mieheni kanssa.
Kotiin menin pelonsekaisin tuntein ja ajattelin että mieheni ei kyllä ikinä uskoisi että meille voi jonkun mutaation kautta syntyä tummaihoinen lapsi. Joten suostuttelin mieheni avaamaan vatsassani olevan PAHVILAATIKON ja ottamaan toisesta lokerosta vauvan pois. Sanoin, että emme selviä kaksosten kanssa ja neuvolassa voisimme vain sanoa että kesken meni toinen. Niin hän sitten avasi pahvilaatikon ja otti sieltä " vauvan" pois, unessa en nähnyt ollenkaan mitä sieltä pois otettiin. Sitten hän laittoin laatikon takaisin kiinni.
Tässä olisi varmaan jollekin unien tulkitsijalle pähkinä purtavaksi!!
Aivan hullua kaiken kaikkiaan. Kaksoset tuli varmaan siitä kun neuvolassa terkkari sanoi että onkohan kaksoset tulossa kun olin niin pahoinvoiva. Ultra kuitenkin paljasti vain yhden sikiön. Ja koko ajan on ollut " tyttö-olo" . Ja vasta äskettäin, syyskuussa, koin keskenmenon...
Jep, eikös sitä sanota että raskausaikana näkee aivan ihmeellisiä unia;-).
Evius 11+0
Mies piti mua eilen ihan omituisena kun pillitin telkkarin ääressä. Ei voi mitään, tunteet on pinnassa... Muita? Muut raskausoireet on helpottaneet onneksi, myös vatsan runsas turvotus, ja tämän raskauden erikoisuuseksi on paljastunut makkaranhimo. Kahdessa edellisessä en ole voinut sietää hajuakaan.
Vihdoinkin posti toi kutsun äitipolille. Olen toivonut ja rukoillut, että saisin vauvan/vauvojen voinnista lisätietoa ennen joulua ja niinhän se on aika perjantaiaamuna... Tämä odottelu on ollut todella kamalaa ja inhottavaa ja mitä kaikkea negatiivistä voikaan tähän keksiä... *huokaus* Mutta nyt ainakin saadaan vihdoin ja viimein tietää, on tulos mikä hyvänsä. Kieltämättä mieleni on varautunut tuplakeskenmenoon.
Joulu menee tänä vuonna aamuvuorossa huhkien. Onhan se erikoista :) En ole kertaakaan ollut töissä jouluna. Onneksi pääsee pois jo joskus kahden jälkeen, niin ei mene koko päivä. Aattoilta ollaan kotosalla lahjoja jakaen ja availlen. Lapset pääsivät sopuun siitä, kuka lukee kortit ja kuka jakaa lahjat. :) Meillä ei pukki eikä tontut käy. Muina iltoina käydään kummassakin mummolassa.
Ultrasta, kyllä meillä mies sai olla mukana kun tehtiin ensimmäinen ultra, ja siis emättimen kautta. Hieman hämmentyneenä kyllä oli, ei raukka osannut odottaa että tosiaan sitä kautta ultrataan :D
Joulusta: Me tehdään myö somajoulu, mutta aatonaattona käydään mun äitillä ja joulupäivänä miehen vanhempien luona.
Huomenna on tiedossa peltien pauketta!! En millään malttaisi odottaa.. ne ensimmäiset sydänäänet on jotain niiiiin ihanaa :love:
Keskiviikona pääsen sitten ultraan, katsotaan kuinka pitkällä sitä sitten oikeasti ollaankaan. Neuvolan laskujen mukaan nyt olisi 12+0
Muutama joululahja puuttuu enää, ja ne saan huomenna ostettua. Joku kun vielä paketoisi ne.. Ennen odotin oikein innolla että saan paketoida, mutta nyt ei voisi vähempää kiinnostaa.
Pitkästä aikaa oli taas tänään työpäivä ja aika rankka sellainen joten on poistuttava takavasemmalle lepäämään.
Palaillaan!
Terkuin Jenni
Ei löytynyt kännykkää mahasta, mutta pikkuinen ihmisenalku kuitenkin:) Pienenpieni oli... Mutta kaikki kohdallaan ainakin tässä vaiheessa. Niskapoimu ok, istukka vielä kohdunsuun päällä. Ihania kuvia saatiin mukaan. Olo oli kyllä aika helpottunut. Ja laskettu aika pysyi samana eli 2.7. Nyt jos alkais nauttimaan joulusta ja tästä odotuksesta:) Pahin km riski on joka tapauksessa ohitse.
t. mm & pikkunen 12+1
Tulevaisuus mullistui siis hetkessä, nyt pitäisi alkaa hommaamaan muuttoa tammikuun lopulle, tehdä gradu pikaisesti valmiiksi ja hoidella sen sata muutakin asiaa! Pääasia kuitenkin on, että oikeaa äippärahaa alkaa kertymään, enkä siis joudu jatkossa kituuttamaan opiskelijan viidellätoista eurolla. Helpottaa elämää kummasti.
Toivon vaan, että uusi työ alkaa sutjakkaasti eikä aiheuta ylimääräisiä stressejä. Tosin ei se stressikään voi sen pahemmaksi mennä kuin mitä se tänä syksynä kiireisten opintojen vuoksi on ollut. Ja on se näkynyt myös fyysisesti: närästys on ollut jatkuvana seuralaisena.
Mutta nyt yritän laatia listaa kaikista tehtävistä, joita pitää muistaa tehdä vielä ennen tammikuuta. Että se siitä rauhoittavasta joululomasta ;-)
Liinaharja: Ihmetystä tuo käytäntö tosin herätti, ja yksityisellä vielä.
Muutenkin lääkäri oli miehelle aika ynseä, minua onnitteli kätellessä,miehelle sanoi käteltäessä moimoi...
Miestä vähän harmitti ja kyllä se itseäkin mietitytti.
Ehkäpä sitten 27päivä kun on np-ultra.
Lumista päivää heiniksille =)
pupu ja ötis 11+4