:) Heinisten maanantai :) Se on jouluviikko äiteet!
Kommentit (29)
Iso rutistus Saaralle, Memmulille ja Tinkalle!
Yksi kaveri oli yhden kerran ilman ehkäisyä kierron vaiheessa, joka ei ollut lähelläkään ovista. Otti 24 tunnin kuluttua jälkiehkäisypillerin täysin ohjeiden mukaan ja nyt tulos tästä on kolmekuinen tyttö (ja ihan rakastettu). Mutta sitten ne tuhannet abortit ja muut...
Ihmettelen vaan, että miksi sitten toiset haluaa ihan oikeasti ja ei saa, vaan käy noin niin kuin teille? En ymmärrä :(
VOIMIA TEILLE!
Täällä yritetään valmistautua viikon ekaan tenttiin ja vähän noihin muihinkin..Ei enää millään jaksaisi motivoitua..*plääh*
Minä laitan joulun kokonaan itse. Josko nuo miehen vanhemmat+mummo tulisivat meille sitten aattona syömään, kun naapurissa asuvat. Joulupäivänä mennään varmaankin sitten illasta taas minun kotiini, jonne on 162 km matkaa. Siellä ollaankin sitten muutamia päivä, kun sitten pitää tulla takaisin tänne ja mennä sinne varhaisultraan :)
Ei olla vielä aiottu kertoa, kun en millään jaksaisi sitä anopin puolenvuoden hössäämistä :( Sen jälkeen pitää " piilossa" hoitaa eläimet, hakea puut ym.." raskaat" hommat!!! Minä toimin silloin tällöin maatalouslomittajanakin tehden " miesten" työt, joten tuo on turhaa hössäämistä. Esikoista odottaessakin täällä käydessä (asuin silloin vielä muualla alkuajan) ei saanut tehdä yhtään mitään, edes imuroida! Ja ah, miten oli ihanaa mennä kotiin navettaan, kun sai tehdä hommat rauhassa.. ;) Voihan olla, että joku lörppö kaveri laittaa sen joulukorttiin ja silloin kyllä paljastutaan. Meille kun tulee posti samaan laatikkoon kuin anopin ja appiukonkin :( Omille vanhemmilleni aion kertoa myöskin vasta myöhemmin, kunhan tuo varhaisultra on takanapäin.. Jos minusta olisi kiinni, niin kertoisin anopille vasta, kun se sen itse huomaisi tai viimeistään, kun tulisi lähtö synnärille ;)
Onko muilla yhtä " ihania" anoppeja?! Vai olenko ainut, joka kärsii ylihössötyksestä ja vahtaamisesta?!?
Tänään tuli täyteen rv 11 ja viikonpäästä siis rv 12 :) Äkkiä se aika vain menee, tuntuu että vasta eilenhän minä sen testin tein :)
Voi, nyt pitäisi lähteä tunnille kohta puoliin. Olisi niin tehnyt mieli aamulla jäädä vain kotiin nukkumaan ;)
~suviande ja öttiäinen rv 11~
Pahoittelut täältäkin Saaralle, memmulille ja Tinkalle:( Voimia ja parempaa onnea seuraavaan yritykseen.
Meillä tehdään joulu osittain ihan itse ja osittain päästään valmiiseen. Jouluaaton olemme ihan kotona oman perheen kesken (mitä nyt käymme kahvilla anopin ja kälyn luona), mutta joulupäivänä lähdemme minun vanhempieni luo, jonne meiltä matkaa n. 150km. Siellä olemme varmaan uuteen vuoteen asti.
Koska nyt kuitenkin aaton olemme kotona, niin kinkku on paistettava ja kuusi koristeltava. Piirakat jo eilen teinkin ja tällä viikolla ohjelmassa olisi pullien ja torttujen paistoa ja siivoamista.
Minulla tulee se maaginen 12 viikkoa täyteen 2.1, eli vielä kaksi viikkoa ennen kuin uskaltaa alkaa nauttimaan kunnolla tästä tod.näköisesti viimeisestä raskaudesta. Tosin 28.12 minulla olisi lääkärineuvola, jolloin viikkoja 11+2, jos silloin kuuluu sydänäänet niin voi varmaan sitten olla hyvillä mielin Uutena Vuotena.
Hyvää alkanutta joulunalusviikkoa kaikille:)
Jaja ja pikkarainen rv 10+0
Mun mies on tosiaan paniikissa tästä vauvasta, eikä halua oikein puhua aiheesta. Itse pidän matalaa profiilia ja odotan ajan kulumista. Me asutaan kerrostalossa, ja koomista ja traagista: meidän seinän taakse on muuttanut perhe, jolla on vauva. Kertaakaan en ole heitä nähnyt, mutta vauva (kuulostaa vastasyntyneeltä) itkee yöt ja päivät. Mies pyörii sängyssä tuskanhiki otsalla ja kaivaa korvatulppia. Se sanoikin, ettei jaksa kuulla sitä itkua ja oman paniikin kasvua... Huokaus. On jotenkin niin väärin, että kesken meidän kinastelun ja mun vakuuttelun, että kaikki menee hyvin huutaa naapurin vauva niin kovaa kuin olisi samassa huoneessa :( Nyt ei vain haluis mitään negatiivista kuvaa vauvoista. Meillähän siis on jo yksi lapsi, joten mies varmaan hyvin muistaa, millaista arki sit voi olla :( Voi...
Itsestä tuo vauvan itku tuntuu välillä jännältä. Kun en ole sitä vauvaa ikinä nähnyt niin tulee hassu tunne kuin se ääni kuuluisi mun mahasta.. Heh. Tai siis kun on just ajattelemassa vauvaa ja sit alkaa itku ;)
No mutta, enää viikko ennen joulua ja viikko joulun jälkeen kotona ja sitten pääsemme ihanaan uuteen omakotitaloomme, johon ei kuulu naapureiden itkut eikä sängyn natinat...
Joulu ollaan kotosalla. Mies on töissä joten rauhallinen joulu lasten kanssa tiedossa:) Joulun jälkeen olisi edessä muutto omaan kotiin, ihanaa! Miehelle joululahjaksi meinaan paketoida pos. raskaustestin, hyvin näkyy vieläki viivat vaikka monta vkoa sitte testin tein. Eli meillä ei vauvauutista tiedä vielä kukaan.
Eka nla olis 29.pvä. Ohjelmassa ultra viikkojen varmistamiseksi ku kerkes vaan kahet menkat olla ja nekin tulivat 2 vkon välein??
Onko heiniksissä muita imettäviä äitejä? Miten nlassa on asiaan suhtauduttu? Meillä neiti 1v 3kk on kova tissittelijä ja aattelin kyllä imetystä jatkaa. Nyt on vaan nännit niin herkkinä että ei aina niin mukavalta tunnu:(
Oma napa: Vointi on hieman parempi. Väsymys ja ällötys vähentyneet, kertaakaan ei ole oksentaa tarvinnut onneksi. Ja kahvikin maistuu taas.
sanio rv 9+2 kai, isommat lapset 9/00, 5/02, 9/04
Joulupuuhat on käynnissä,kunhan vaan töiltä ehtisi.
Torstaina onneksi töissä vain todistustenjako ja sitten lomalle.
Joulu vietetään etelä-Suomessa, uudeksi vuodeksi sitten pohjoseen miehen perheen pariin, 900km välimatkaa.
Oma olo alkaa pikkuhiljaa olemaan ihan hyvä, on jo käynyt mielessä loppuuko pahoinvointi jossain vaiheessa kokonaan =)
Perjantaina käytiin ultrassa,ihana oli oma ötis nähdä. Jännä juttu oli ettei mies päässyt mukaan huoneeseen koska tutkimus tehtiin emättimen kautta. Itseäni siis asia ei olisi haitannut,mutta lääkärä sanoi että ei. Saa nähdä miten käy np-ultrassa joulun jälkeen.
Onko muilla miehet saaneet tulla mukaan?
Nyt täytyy rientää joulujuhlaharjoituksiin
pupu ja ötis 11+4
Pupu: olipa tosi kummallinen lääkäri!! Mitä se nyt häntä haittaa jos SUN mies näkee kun SULLE tehdään sisätutkimusta!? Tosi hölmö juttu, että mies ei saa nähdä ultraa! Mihinhän tostakin vois valittaa... Ja neuvolan tehtävänä olis tukea isyyttä. Mitenkäs siinä tuet jos isä ei saa edes nähdä ultraa. Höh. Nyt suutuin sun miehen puolesta. Varmasti loukkasi. Mua ei ole ikinä ultrattu kuin vain mahan päältä, mutta kavereita on ultrattu sisältä ja kyllä isät ovat saaneet sen nähdä.
ensimmäinen neuvola nyt sit takana.olipas se haipakkaa... mul oli toi pikku ukko mukana ja koko ajan sai kattoo et mitä tuhoja se tekee! eli ei siis pystynyt kovin hyvinmkeskittyy vain uuteen tulokkaaseen. multa otettiin jo nyt pieni verenkuva koska hb on aina niin alhainen. myöskin verenpaine oli tosi alhaalla siksipä mua hieman aina huippaa.kyselin tätiltä myös noista ruokaasioista et mitä saan jouluna pistellä poskeeni. sillit ja kypsennetty kala kuulema on ok! jes saan syödä isin tekemää lasimestarinsillia....
sain myös ekaan ultraan ajan se on sit 17,1 ja eka lääkäri käynti on 5.1 sillon yritetään kuunnella sydänääniä.nyt ei edes kuunneltu.
joku tuossa kyseli et onko isit saanu olla ultrassa mukana jos tehään emättimen kautta niin kyl ainakin kun mä olen yksityisellä käynyt niin on mies ollu mukana. aika outoo ettei oma lapsen isä saa nähä pienokaistaan ekaa kertaa!!!!
eipä muuten kummempia. odotan niin et päästään mummolaan jouluksi. tosin matkaa on 500km joten on taas tuskainen matka edessä.kun ei toi pikku ukko jaksa oikein kauan siinä tuolissa pysyä.
joulun odotusta kaikille!!!
katjuska rv nyt kuulema 9
....mennään minun äidin luo viettämään joulua, joten muuta jouluista meidän kotona ei ole. Kävinkin tuossa jo eri otsikon alla esittämässä osanottoni surullisia uutisia saaneille, on tämä käytäntö täällä vielä hiukan hakusessa.
Tänään aamulla yökötti kahvi. Toisaalta olisi tehnyt mieli juoda mutta ei...Kaikki hajut tuntuu niin voimakkailta. Tupakan savu joka ennen ei ole haitannut yhtään, saa nyt kyökkimisrefleksin aikaan. Vielä kun ei ole kavereille kerrottu niin koita nyt siinä sitten olla naama peruslukemilla kun toinen laittaa tupakaksi..No, eipähän ole enää montaa päivää salailua jäljellä kun jouluna kerrotaan, iik niin jännittää että vattan pohjasta ottaa!!! :)
Ensinnäkin pahoittelut memmulille, saaralle ja tinka68:lle (nicki-kaimalle). Kamalasti on näitä ikäviä uutisia tullut heiniksille :o( NYT niiden on jo ihan pakko loppua.
Täällä oli viime perjantai ihan kamala yökötyspäivä. Vessassa piti juosta jatkuvasti, onneksi saan olla kotona eikä tartte olla töissä. Etukäteen pelottikin sitten viikonloppu, kun silloin piti olla Hesan suurissa koiranäyttelyissä koko päivät. Onneksi siellä kuitenkin meni hyvin, mitä nyt nuo koirien jätökset meinasivat taas saada yökkäämään¿
Sanio kyseli muita imettäviä äitejä. Imetin kuopusta vielä täysillä kun plussa tuli, mutta poika itse alkoi hylkiä rintaa päivällä, vain ilta- ja aamuimetykset enää kelpasivat. Kun sain itse(kin) tietää plussasta, niin jätettiin nuo muutkin imetykset vähitellen pois. Vähän haikeaa oli, mutta helposti meni. En halua rasittaa itseäni yhtään enempää kuin on tarpeen ja mulla kun on takana noita keskenmenojakin. Poika täytti juuri 1v1kk.
Meillä on kyllä mies päässyt ultraan mukaan aina halutessaan. Edellisessä raskaudessa mulla oli rakenneultrassa mukana myös esikoinen (silloin 9v), josta oli hauska katsella uutta tulokasta etukäteen. Tosin se ultra tehtiinkin vatsan päältä.
Täällä on mukava jouluinen keli. Lunta on n 30cm ja kun pakkasta on tiedossa, niin pysyykin jouluun asti :o) Joululahjoista suurin osa on hankittuna, muutama pitää vielä käydä hakemassa. Osa jouluruuista tehdään itse ja osan tuo anoppi ja appiukko, jotka tulevat meille joulun viettoon (kuten aina). Lapset on tietysti jo ihan täpinöissään ja pahenee vain kun koulu loppuu ja loma alkaa. Meillä esikoinen (10v) ei enää usko joulupukkiin, mutta nuoremmille (8v ja 6v) on joulupukki vielä totta. Tosin tänä vuonna taitaa käydä niin, että joulupukki käykin joulukirkon aikaan¿
Mukavaa joulun odotusta kaikille!
Tinka rv 10+2 ja lapsoset 2/95, 11/97, 2/00 ja 11/04
Surullisia uutisia viikonloppuna... Voimia teille km kokeneet!
Mulla on tänään ensimmäinen ultra ja jännittää kamalasti. Torstaina kävin siellä lääkärissä supistelujen takia. Olin varma, että km tulee. Mutta eipä ainakaan vielä ole tullut. Lääkäri yritti kuunnella sydänääniä, mutta ei saanut kuulumaan. Tosin istukan suhinan kuulin eli se ainakin toimi. Mulla on tuota vararavintoa masussa, joten ei ihme, ettei se doplerr kuullut mitään... Mutta nyt jännittää kamalasti. Tulipa se ultra uniinikin ja sieltä masusta löytyi elävä vauva ja kännykkä:) Odotan kovasti uutta kännyä joululahjaksi... Ajatukset hieman sekaisin:)
Tulempa illalla kertomaan ultra kuulumisia.
t. mm& pikkanen 12+1
Hah, kännykkä! kunpa olisit saanut vielä puhelinnumenron siihen kännykkään niin olisit voinut soittaa vauvelille ja kysyä mitä kuuluu. :D
Täällä Jouluressi tiivistyy. Onneksi on vain tämä ja seuraava yö töitä ja sitten on joulun yli vapaata. ..mutta kaikenlaista pitää tehdä kun on kutsunut mummot ja tädit kylään torstaina synttäreitäni juhlimaan. Aiomme kertoa silloin kaikille. Mietin pitkään miten kertoa, mutta asian olen ratkaissut sillä että pukeudun vain hieman provosoiviin vaatteisiin niin että sokeakin huomaa tilanteen :D Saa nähdä minkälaisen sätkyn saavat.
JOulu siivous on vielä puolessa välissä kaikkea pitää tehdä ja leipoa.
Itse joulu me ollaankin sitten mummoloissa. Yleensä ollaan oltu niin että alkuilta mieheni äidin luona ja loppuilta meidän vanhusten luona, sillä sieltä on sitten lyhyempi matka illalla kotiin.
Huomenna on sitten tärkeä päivä, kun mennään heti klo 8 aamulla NP-ultraan.
Ninni rv 12+2
Meillähän on melkein samanikäiset lapset:) Minulta puuttuu vain välistä tuo -00, mutta muuten meilläkin on -95, -97 ja 12/04. Ja nelosen la 17.7, sinulla taisi olla 15.7:)
Meillä muuten tuo 10v. tyttökin vielä uskoo kovasti pukkiin. Sanoi vähän aikaa sitten ihan loukkaantuneella äänellä, että jotkut hänen kavereista ei usko, että joulupukkia olisi olemassakaan. Minä sitten siihen, että totta kai on. Eihän sitä muuten näytettäisi uutisissa, kun joulupukki lähtee aatonaattona poroilla matkaan. Tämän jälkeen tytön kasvoille levisi onnellinen hymy ja totesi, että niin eihän uutisissa mitään hömppää näytetä;) Kyllähän tuo totuus pukista varmaan jonain päivänä valkenee, mutta itse en halua lasten uskoa pilata, koska maailmassa on niin paljon ikäviä tosi asioita, että ne ehtii oppia myöhemminkin.
Jaja ja pikkarainen rv 10+0
Pari päivää ansaittua joululomaa kotosalla, kinkku on uunissa ja eka neuvolakeikka kohta edessä. Puolessa viikossa lähdemme anoppilan väen kanssa mökkeilemään joulunpyhien yli, tiedossa ainakin perinpohjaista saunomista ja pukin vierailu. Esikoinen (4 v) odottaakin pukkia innokkaasti! Mökkeilyn jälkeen suuntaamme omien vanhempieni luo, ja siellä kuluukin aika tammikuun puolelle. Omaa joulua emme siis ole kovinkaan paljoa tehneet, leivottu kylläkin ja pidetty ystäville pikkujoulut.
Ylimääräistä jännitystä aiheuttaa tänään ratkeava työpaikka, olisi mukava päästä opiskelijan kirjoilta keräämään oikeaa äippärahaa. Paikkaan oli kuitenkin paljon hyviä hakijoita (kuten haastattelija totesi), joten en ole kovinkaan varma tärppäyksestä. Mutta saas nähdä - näköjään välttelen soittoa, jolla asia ratkeaisi...
KÄNNYKKÄ!!!! Siis täällä nauretaan vedet silmissä!!! :D Mulla huomenna neuvola ja toivon kuulevani jo sydänääniä...Saa nähdä mitä mun uniin ensi yönä tulee...
Me ollaan kotosalla jouluaatto ja tänne tulee sitten minun perhye ja illalla pukiksi + torttukahveelle sitten vielä miehen vanhemmat. Iso kööri siis tulossa ja nyyttärimeiningillä mennään. Äippä tekee laatikot, sillit ja paistaa kinkun, minä ostan savukalat, potut, viinit ja teen rosollin ja systeri sitten hoitaa jälkkäripuolen ja kahvileivät. Mummjot saa kerrankin tulla valmiiseen pöytään, ovathan he osansa jo tehneet!
Joku kyseli neuvolan suhtautumisesta imetykseen, jos on raskaana- no, itse en imetä, mutta sen tiedän, ettei sitä ainakaan suositella. Imettäessä erittyy mm.oksitosiinia joka saattaa aiheuttaa mm.spontaanin keskenmenon.
Mukavaa jouluviikkoa kaikille! Minä lähden tästä kohta kaupungille ostoksille ja manikyyriin hemmoteltavaksi;)
sitruska rv 11+2
en ookkaan käyny moneen päivään.ihan ihmeellistä.en ees avannu konetta koko viikonlopun aikana:)
tääl oli surullisia uutisia viikonlopun pinossa.voi ei.
voimia saara,tinka ja memmuli!!
toivottvasti noi surulliset uutiset jo loppuis.ihan kamalaa ja pelottavaa aatella kuinka yleisiä keskenmenot on. :(
mul on huomenna neuvola.toivottavasti sydänäänet jo kuuluis,ku en pääse sinne ultraankaan viel vähään aikaan ja haluisin jotain varmuutta,et asiat ois hyvin.toivon niin!
viikonloppu meni laiskotellen.telkkaria kattelin ja frendejä oon alkanu taas kattomaan..katon kaikki tuotantokaudet järjestykses nyt läpi:)
ne on niin hyviä.jään vaa aina koukkuu,ja sit katon niit monta tuntii..hih.
nyt on pakko lähtee syömään..nälkä kurnii.
oma olo on vähän parantunu.ei enää niin huono olo,onneksi.
mut väsymys painaa edelleen.ja tää flunssa on vieläki päällä.
Hauskaa maanantaipäivää ja jouluviikkoa kaikille sirkoille!!!! :)
Laura rv 10+1
Hauskoista unista puheen ollen tuli mieleen uni, jonka näin vähän aikaa sitten: Olin juuri synnyttänyt ja oli imetyksen aika, mutta en osannut tai tiennnyt miten se tapahtuu, joten menin jääkaapille ja annoin kevytmaitoa...Voi että nauratti, kun heräsin!
Täällä kaikkien rv:t on jo hirmu pitkällä...Itellä vasta 8+4. torstaina olisi eka neuvola. Saas nähä mitä tiellä tapahtuu.
Tänään on viimenen koulupäivä ja sitten pitäis mennä joululahjaostoksille, kun en oo aikasemmin jaksanu käyä...omaa tyhmyyttä vaan, kun nyt joutuu kauheeseen ruuhkaan. Me vietetään joulu molempien vanhempien luona, kun asuvat kaupungin lähellä. Pitää syödä monessa paikassa, mutta onhan tuo ruoka tuntunut ainakin minulle maistuvan... =)
Nyt kouluun ja sitte 3 viikon lomalle!
-vaakku- rv8+4
Jos minäkin kertoilisin uutisia. Meillähän on ollut vähän takkuinen alku tälle raskaudelle. Mies jo lähti kerran ja palas seuraavana päivänä häntä koipien välissä takaisin... Nyt sitten odotetaan tätä kolmatta iloisemmilla mielillä. TÄnään viikkoja kasassa 11+5. Olen menossa keskiviikkona ekaan neuvolaan. saan pikaisen lähetteen ultraan. Pahaaoloa on täälläkin edelleen. Välillä menee jo ihan hyvin. mutta sitten se yllättää. TÄnään ja eilen oli kamala päivä. Yököttää koko ajan. Ei tee mieli syödä mitään. Paino on laskenyt nyt 3kg. eikä noussut... Mä en ole oksentavaa tyyppiä vaan pidän sisälläni ja nieleskelen. Kyllä tää tästä viimeistäään ens heinäkuussa menee ohi vai mitä :)
Olen tavoistani poiketen kotona kun nuorempi pojista on kuumeessa. Tuli aloitettua joululoma vähän aiemmin. Lähdetään vielä käymään Ruotsissa lasten kanssa ennen joulua tossa torstaina. Mennään jouluksi anoppilaan ja meidän vanhemmille. Anoppi asuu 500 metrin päässä a mun vanhemmat 10 km että ei ole pitkää matkaa...
Mukavaa joulun odotusta, täällä ripustetllaan tänään jo joulukoristeita kun ollaan siellä ruotsissa...
Kuinka moni tekee itse kotona joulun täysin ja kuinka moni menee anoppilaan/kotiin/mummolaan jouluksi? Me asutaan mummoloista 250 km:n päässä ja mennään koko jouluviikoksi (siis joulu-uusivuosi)mummoloihin. Vanhemmat asuu 30 km:n päässä toisistaan, joten ei tarvitse aina arpoa kumpaan mummolaan lähdetään joululomaksi. Itse emme siis vielä tee joulua, vaan valmiille päästään ;) Mitä nyt aattona autellaan. Ollaan tehty esikoisen syntymästä niin, että ollaan oltu aatonaatosta aaton iltapäivään toisessa mummolassa ja toisessa sitten iltapäivä ja ilta aatosta. Saadaan näin nähdä kaikki ja syödä kahdessa paikassa :)
Mua oksettaa edelleen takki ja takin kaulus. Yökin vaan ulkona, eikä tee mieli lähteä sinne. Kai se on jotenkin siis psykologista? Enpä tiedä. Läkerol Dentsit auttaa edelleen pahoinvointiin.
Halusin ehkä viikko sitten greippimehua, mutta kaupassa ei ollut. Eilen mies yllätti ja toi ylpeänä greippimehua saaliina kaupasta ;) Olipa hyvää ja auttoi huonoon oloon.
Milloin myöhäisimmät meistä juhlii rv 12 täyttymistä? Sitten pidetään virtuaaliset pirskeet, juodaan jokainen vaikka mehua koneemme ääressä ja skoolataan toisillemme ja itsellemme :)
Aikooko kaikki kertoa jouluna perheille (ne, jotka ei ole vielä paljastanut uutista)? Mä aion kertoa omalle perheelle, mies saa päättää joko kerrotaan hänen perheelleen. Sitä kautta tieto leviää kyllä hetkessä kuin kulovalkea, kun on niin pieni kaveripiiri siellä päin. Tai siis kun yhdelle kertoo niin kaikki tietää.
Mutta eipä auta, maanantain hommiin! Koulutyöt on tältä syksyltä tehty (jeeeee), mutta nyt on vielä yksi muu projekti. Tyttö on tänään vikaa päivää hoidossa, huomenna aloitamme joululoman! :)
Iloistamaanantaitatoivotellen Liinaharja 12+4