Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka (ketkä) on teidän lempirunoilijanne?

18.12.2005 |

Minä rakastan Märta Tikkasen Suurta rakkaustarinaa.

Frederico Garcia-Lorcaa ja A. Hellaakoskea. Myös Sylvia Plath on aika mieletön.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Mika Waltarilta löytyy yksi suosikkirunoistani, Asfalttikukkia.

Vierailija
2/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pablo Nerudan varhaistuotanto ja E. Södergran, aina ja ikuisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arcana ja Rota olivat kummatkin lieviä pettymyksiä, kun ajattelee miehen sanoituksia musiikin puolella. Nykyään niihin on tullut jo joku ikävä tekotaiteellinen efektio, mutta Auran ja Auringon ym. aikaan mies oli vielä vireessä....tai nämähän ovat makuasioita.

Vierailija
4/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(yrittää viljellä sivistyssanoja onnistumatta, noloooo)

Vierailija
5/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän osaa edes kirjoittaa oikein...

Vierailija
6/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eino Leino

Heli Laaksonen (vakavat runot)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat ovat suosikkejani;





KOTIMAAT

Paavo Haavikko

- aika ennen ja jälkeen Talvipalatsin



Pentti Saarikoski

- kauttaaltaan hyvä, en kylläkään pidä matkakirjoja juuri minään.



Gösta Ågren

- Ågrenissa on jotain hyvällä tavalla isoa runollisesti



Edith Södergran

- vain osittain, romanttisimmillaan ei uppoa



Jouni Inkala

- harmittaa sanoa, mutta pidän alkupään jutuista enemmän kuin myöhemmistä



Eeva-Liisa Manner

- edelleen mielestäni paras suomalainen naisrunoilija





ULKOMAAT



Seamus Heaney

- kestosuosikki, muistan miten kuolasin Helsingin Juhlaviikoilla



John Ashbery

- Moderni sananjäyttäjä, todella versatiili, käännökset suomeksi eivät toimi. Googleta verkosta.



Walt Whitman

- hävettää tunnustaa, että minuun uppoaa Whitmanin amerikkalainen " me as a cosmos" - hapatus. Todella epämuodikas antiikkisetä.



Anna Ahmatova

- Ahmatova on Venäjän Södergran ja päinvastoin



Ted Hughes

- minun on pakko tunnustaa, että Ted on parempi runoilija kuin vaimonsa Sylvia Plath. Sylvialla on kuitenkin tyyli ja tarina, ja sehän nykypäivänä tärkeää on.



ee cummings

- Avantgardisti jyrää, loistavaa herkkyyttä



Vierailija
8/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto Melleri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsenomaiseen kieleen.

Vierailija
10/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Krohn (se vähä mitä on kirjoittanut) ja Bo Carpelan.