Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko paljon akateemisesti koulutettuja uraohjus naisia, joilla olisi seka menestyksekas ura JA enemman kuin yksi lapsi SEKA uraohjus mies?

Vierailija
03.02.2008 |

Alettiin just miettiä miehen kanssa ja tultiin siihen tulokseen että herraisä ei tunneta! Tunnetaan kyllä korkeasti koulutettuja uraohjus naisia joilla on enemmän kuin yksi lapsi, mutta tällöin näiden naisten miehet eivät ole yhtä urakeskeisiä.

Kriteerit on siis:

-Akateeminen tutkinto (siis yliopistotason)

-Tehnyt hienon/menestyksekkään uran vaativalla alalla (ei siis minään luokanopettajana tms.)

-Myös mies korkeasti koulutettu ns. uraohjus

-Lapsia enemmän kuin yksi

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiapulainen huoltaa lapsia ja kotia, kaupan kotiinkuljetuspalvelu tuo sapuskat kotiovelle.

Vierailija
2/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-Tehnyt hienon/menestyksekkään uran vaativalla alalla (ei siis minään luokanopettajana tms.)

-

Miten kukaan voi väittää etteikö luokanopettaja voisi tehdä hienoa ja menestyksekästä uraa vaativalla alalla? Luokanopettajasta voi meinaan olla kiinni monen akateemisen uraohjuksen tulevaisuus, eikö ole tullut pieneen mieleesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisistä pariskunnista esimerkkejä tuli lähipiiristämme mieleen useitakin sellaisia, joista toinen on tehnyt merkityksellisen uran: ison firman toimitusjohtajia, ministeri, alansa huippukirurgi ja professori. Mutta näissä perheissä sitten se toinen (yleensä nainen) on ollut joko tavistyössä tai kokonaan kotona. Yhden proffapariskunnan tunnen, mutta heillä ei ole ollenkaan lapsia.

Mutta sitten näitä ns. perusuraa tekeviä perheellisiä akateemisia tunnen kyllä paljonkin. Heistä on toistaiseksi paha ennustaa, kuka lopulta tekee " menestyksellisen uran" ja kuka ei. Minusta työpäivän pituus esimerkiksi ei ole mittari eikä mikään, koska sellaistahan nyt vaaditaan melkein kaikilta vähänkin haastellisempaa työtä tekeviltä jopa valtion/kuntien virkatehtävissä. Myöskään palkka ei välttämättä kerro urasta mitään, koska pikkufirmat saattavat maksaa jo ihan perusinsinööreilleenkin virkatyöajasta yhtä paljon kuin isompi firma keskijohdolleen ylitöineen.

Väitän, että Suomessa on erittäin vähän sellaisia perheitä, joissa olisi monta AIKUISTA lasta ja vanhemmilla merkittävät, paljon aikaa ja panostusta vaatineet työurat. Tulevaisuus näyttää, onko heitä joskus enemmän vai vielä nykyistäkin vähemmän. Mutta siihen kyllä uskon, että etenkin jos pariskunnalla on hyvä läheisverkosto, voi 2-3 lapsen perheessäkin molemmat vanhemmat tehdä ihan tyydyttävän uran akateemisella alalla, jos intoa riittää ja tähdet ovat kohdallaan. Ikävä kyllä edelleen fakta kuitenkin on, että NAISjohtajilla on keskimäärin alle 1 lapsi ja MIESjohtajilla yli kaksi lasta...

Vierailija
4/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa ja niillä on monivuotinen, luotettava lastenhoitaja, joka tekee 11-tuntista päivää ja hoitaa lapset käytännössä ihan täysin, läksyjen kuulustelusta vaatteiden ostamiseen.

Vierailija
5/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa mies menestyksekäs liikemies ja nainen professori ja heillä on kolme lasta. Lapset tosin kohta kaikki täysikäisiä ja nainen tuli professoriksi vasta muutama sitten, joten en tiedä täyttääkö tämä perhe ap:n kriteereitä.

Muuten kommenttia:

- Olen samaa mieltä, että väitöskirjan teko ei kerro urasta. Päinvastoin, se voi olla merkki jopa siitä, että ei ole uraihminen.

- Luokanopettaja EI ole uraihminen. Tärkeää työtä joo, mutta ei kyllä millään kriteerillä mitaten voi laskea uraksi.

Vierailija
6/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen yhden perheen, jossa isä proffa ja äiti väitellyt ja toimii johtotehtävissä. Heillä kolme lasta (jotka nykyisin aikuisia), mutta vanhemmat olivat edenneet jo lasten ollessa pieniä. Toinen perhe taas: äiti väitellyt ja johtotehtävissä isä erikoistunut lääkäri. Heilläkin kolme lasta (nämäkin jo nuoria aikuisia).

Paljon toki akateemisia tunnen (myös omat vanhempani). Mutta eivät taida muut kuitenkaan ap:n kriteereitä täyttää.

Vierailija
7/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Tekniikan tohtori

Vierailija
8/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, oli muuten tosi hyvin sanottu tuo mitä sanoit väikkärin teosta ja luokanopettajista.

ap

Vierailija
9/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pientä lasta. Äiti hehkutti, kun mummu muutti heille, että " voi tehdä pitkää päivää" . Mummu hakee lapset joka päivä hoidosta ja kai tekee lähes kaiken hoitotyön iltaisin ja viikonloppuisin. Vanhemmat nukkuukin eri kerroksessakin kuin lapset ja mummu. Vanhemmat eivät myöskään pitäneet vanhempainlomaa, koska äiti halusi takaisin töihin ja mummu pystyi hoitamaan lapset. Aika hämärä perhe, vaikka mukavia ovatkin. Älykkäitä ihmisiä, mutta joku tunnepalikka puuttuu päästä kokonaan ja lasten kanssa ovat muutenkin ihan pihalla.

Vierailija
10/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajalta se ei onnistu, vaikka työn sisällä yksilö kehittyisikin. Tietysti luokanope voi lähteä johonkin muualle töihin ja sitä kautta hakea uraa, mutta siinä perusvirassa ei ole mitään urakehitystä.

Vierailija:

Vierailija:

-

Miten kukaan voi väittää etteikö luokanopettaja voisi tehdä hienoa ja menestyksekästä uraa vaativalla alalla? Luokanopettajasta voi meinaan olla kiinni monen akateemisen uraohjuksen tulevaisuus, eikö ole tullut pieneen mieleesi?

Vierailija
11/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennen lapsia kunnianhimoinen.

Nyt minulla on neljä lasta ja mies, jolla on menestyksekäs ura, johon liittyy esim paljon ulkomaanmatkoja.

En millään voisi hyvällä omallatunnolla itse toimia samoin, lapset tarvitsevat stabiiliutta, joten oma ' urani' on vain työssäkäyntiä.

En tiedä harmittaako se myöhemmin, mutta olen ajatellut, että voin panostaa itseeni ehkä joskus myöhemminkin, monet viisikymppiset naiset ovat tosi terässä, ja juuri vapaita lasten suhteen.

Vierailija
12/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on 2

Vierailija
13/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt olen vaihtanut kotitoimistoon ja lyhentänyt työpäivää.

Vierailija
14/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansahan tänne voi heittää " joo, minä" , daa-ah...

Vierailija
15/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdäkseni isomman tarhassaolo mahdollisti äidin väitöskirjan viimeistelyn ä-loman aikana. (Äiti on siis silti myös jonkinasteinen supernainen, kun vauvan kanssa ton teki.)

Itse olen vielä lapseton, niin en nyt sitten osaa sanoa vankalla rintaäänellä mitään (av:n yleisen mielipiteen kyllä tiedän), enkä tunne perhettä niin hyvin että tietäisin kuinka pitkiä tarhapäiviä oli tms.

No, itse ehkä silti ajattelisin että olis voineet laittaa asuntolainan lyhennysvapaalle ja isän vanhempainvapaalle tän väikkäprojektin loppuunsaattamisen ajaksi..

Vierailija
16/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli logiikkasi on tosi pönttö, sori vaan. Ei pitkä vastaus ole yhtään sen varmemmin tosi...

Vierailija
17/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat 27v ja molemmat diplomi-insinöörejä. Nainen teki toisen lapsen odotusaikana väikkärin valmiiksi. Liekö sama perhe, jonka 5 tunsi. Mies hyvissä töissä myös. Uraa luovat koko ajan ja nainen tuskin jää ä-loman jälkeen kotiin. Muuten tippuu " kelkasta" .

Vierailija
18/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 10 v juristin uraa takana ja voisin sanoa että olen menestynyt hyvin (työpaikkaa en kerro). Mies partnerina IT konsulttifirmassa (DI). Lapset vasta pieniä ja aiotaan tehdä lisää. Työajat molemmilla kohtuullisia nykyään kun ei enää tarvii tanssia muiden pillien mukaan.

Vierailija
19/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ekonomi ja mieheni on tekniikan tohtori. Molemmilla ura ja kolme lasta.

Vierailija
20/56 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heessa tehdään iltatähti. Mies 40v. ja minä 32.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi