Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoin / hassuin työhaastattelu missä olet ollut?

Vierailija
10.02.2008 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ei oo mutta soittelen ku tulee. että heippahei. Nyt kun myöhemmin ajattelen niin siinä oli kyllä helvetin tyhmä ihminen, koska ei oikeesti haastatellu ollenkaa vaan katto heti ulkonäöstä etten tainnu olla sopiva hommaan; pieni ja laiha ja hain siivoushommaan

Vierailija
2/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran haastattelija sano ihan heti istuttuamme, että joo paikka on sun, millon voit aloittaa. Näytin kai aika yllättyneeltä, ja se sanoi, ai joo halusitsä että mä kysyn jotain kysymyksiä? Kyseessä oli nuori mies, en tiedä oliko sen eka työnhakijan haastattelu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ehkä oudoinkin..

jouduin sairaalaan täysin yllättäen ja jouduin siirtämään sovitun haastattelun. Uusi haastattelu oli heti seuraavana päivänä kun kotiuduin sairaalasta vielä kovin särkyisenä ja melko huonossa kunnossa.

Haastatteluun menin tiukassa särkylääkehuppelissa, euforisen hiprakkaisena. Sain paikan.

Vierailija
4/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halunnut kys. työtä kun näin millainen aluepäällikkö siellä oli. Emme tosin olisi päässeet palkka-asioissa mihinkään yhteisymmärrykseen muutenkaan.

Vierailija
5/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnanjohtajalle kysyäkseni kunnanvirastolta paikkaa. Yllättäen mies olikin lupsakan tuntuinen ja rempseä ja sanoi, että tule käymään paperien kanssa, niin eiköhän jotain järjesty.

Melkein siltä isumalta lähdinkin sinne ja menin hänen puheilleen. Aikamoinen pettymys oli, kun tyyppi nappasi paperit kädestäni ja ylimalkaan selaili niitä ja kysyi minulta, että mitä hän näille tekee, että roskiinko heittää? Ihan outo tyyppi... yritin änkyttää, että äskenhän sitä puhelimessa puhuttiin.. mutta eipä sillä ollut vaikutusta ,enkä sillä kertaa saanut työpaikkaa.

Myöhemmin kylläkin ja saman kunnan penkkiä olen kuluttanut jo 23 vuotta. Tämä erikoinen kunnanjohtaja sai kenkää jo muutaman kk:n kuluttua siitä ensitapaamisesta.

Vierailija
6/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinen palkkani oli 2500 vanhassa paikassa. Työhaastattelussa sivuttiin tuota palkkakysymystä ohimennen ja se oli todellakin linjassa alan yleisten palkkojen kanssa. Laittivat mut psykatesteihin ja sain sieltä hienot arvostelut. Pyydettiin tekemään työsopparia ja kas kummaa, sopimuspohjassa olikin laitettu palkaksi 2500. Kysyin asiasta ja sanoi, että voivat sitten korottaa satasen tai kaksi, kun olen hetken ollut töissä, mutta tuo on henkilöstöhallinnon ohjeiden mukainen palkkataso. En kirjoittanut sopimusta ja otin aikalisän -> jäin vanhaan työhöni. Aivan ihme juttu. Kokonaisen päivän jouduin olemaan niissä testeissäkin turhaan. Olisi heti haastattelussa sanonut, että eivät pysty maksamaan pyytämääni, niin oltaisiin säästetty mun aikaa ja heidän rahoja.

Vierailija
7/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin firman pomolle, joka käski käymään haastattelussa. Haastattelijan ensimmäinen kysymys jo ulko-ovella oli, mistä mä tunnen sut. Hän osoittautui ala-asteen luokkakaverikseni, jota en ollut tavannut vuosikausiin. Haastattelu oli lähinnä vanhojen muistelua ja nykykuulumisten vaihtoa. Sain paikan ja olemme edelleen yhteyksissä kaverin kanssa, vaikka kumpikaan ei enää ole töissä ko paikassa.

Vierailija
8/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ja niinpä sanoi, että paikka on sinun :)

Vierailija
9/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ olisi ollut samaa kuin vanhassakin, jossa palkka oli 2000,-.

Haastattelu meni hyvin ja olimme molemmat tyytyväisiä, niin työantaja kuin minäkin, kemiat natsasivat ja kaikki oli hienosti. Tuli puhetta palkasta ja haastattelija kysyi palkkatoivettani. Kerroin että nyt tienaan 2000,-, johon haastattelija reagoi että " OHHOH!" ja nauroi hieman. Olin vähän pihalla johon haastatteleva toimitusjohtaja sanoi että meillä assareille maksetaan 1350,-. Olisin ollut valmis hieman laskemaankin toivettani, vaikka 1800,- euroon, mutta tinkimisvaraa ei hänen hinnassaan ollut.

HERRAN JUMALA?! HÄH?? Arvatkaas meninkö.. Kaupan kassakin tienaa sen melkein tuplana! Tekeekö joku oikeasti tuollaisella palkalla täysiä viikkoja?! Ja ei, kyseessä ei ole Helsinki vaan länsirannikkolainen kaupunki.

Vierailija
10/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, kyllä tuolla palkalla täysiä viikkoja painetaan tilitoimistossa... Eipä paljon naurata vaan kun ei muutakaan ole tarjolla.

Vierailija
11/17 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa, molemmat olivat käyneet samaa koulua, toinen 50-ja toinen 60-luvulla alkoivat sitten muistella vanhoja opettajia, oliko sinulla vielä se ja se ja muutenkin ihmettelivät kun ei ollut aikaisemmin tullut puheeksi että samaa koulua on käyty. Vartin verran siinä etsivät yhteisiä tuttuja, hyvä etteivät sukulaisiksi paljastuneet. Lopulta totesivat, että paikka on minun. Eivät muita papereita ehtineet katsokaan kun kerran olin saman kylän tyttöjä asia oli selvä. Tunsin kuuluvani salaseuraan ja niin minua työpaikassa kohdeltiinkin, sisäpiiriläisenä.

Vierailija
12/17 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sh ja lähetin hakupaperit itselleni ennestään vieraaseen sairaalaan hakeakseni siellä avoinna olevaa paikkaa.

pari viikkoa papereiden lähettämisen jälkeen ovikello soi perjantai-iltana n. klo 18 ja kun menin avaamaan oven niin siellä seisoi minulle aivan uppo-outo nainen. hän kertoi olevansa osastonhoitaja sillä osastolla jolle olin hakenut töihin ja kun oli huomannut hakupapereistani että asuimme samassa talossa, tosin eri rapussa, niin hän oli päättänyt tulla vähän jututtamaan minua. tosi kiva ylläri haastattelu tosiaan, siinä minä olin kotivaatteissa ja kiukutteleva 1-vee jalassa roikumassa... en tainnut antaa kovin hyvää vaikutelmaa sillä oh lupasi olla yhteyksissä myöhemmin ja kutsua minut viralliseen haastatteluun mutta yllättäen kutsua ei ikinä tullut ;)

Vierailija
13/17 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin " haastatteluun" . Reksi oli 4-kymppinen, vähän rockhenkinen rento tyyppi. Näytti mulle paikat ja mentiin rehtorinkansliaan. Reksi istui tuolilla, nojaili seinään ja piti jalkojaan pöydällä! Ensimmäistäkään kysymystä ei minulta kysynyt, minä sitten kyselin oppiaineista, lukujärjestyksestä ja muusta. Sain sen paikan kyllä ja ihan mukavaksi reksikin osoittautui.

Vierailija
14/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kutsua ei heti kuulunut. Sitten yhtenä päivänä pomo soitti ja kysyi, pääsenkö heti haasteluun. Joo-o, pääsin, mutta piti ottaa 1v mukaan, kun en tunnin varoajalla saanut lapsenvahtia. :) Haastattelu oli aika hulinaa ja keskustelu kovaäänistä.

Taas meni aikaa ja ajattelin, että ei tullut työtä. No, sitten pomo soitti ja kysyi, että voitko aloittaa. Huomenna. :)

Aloitin. Onneksi sitten oli lasten hoitoasia kunnossa.

Ihan hassu pomo muutenkin. Asiansa osaa, mutta tämmöiset pikkujutut vähän retuperällä...

Vierailija
15/17 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa tilitoimistossa pk-seudulla kirjanpitäjänä ja palkka 1500. Ja ihan koulutettu olen, joten jollekkin perusassarille voisi ihan hyvin meillä maksaa 1350.

Vierailija
16/17 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miten KLT-tutkinnon suorittaminen vaikuttaa palkkatasoon?

Vierailija
17/17 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä kun olen kuvitellut että Nokialla on huonot palkat..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi