Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään Jumbossa

Vierailija
18.12.2005 |

Siis oikeasti. Joulun vilkkain ostospäivä. Pakkoko sinne ostoskeskukseen on raahata koko perhe mukaan? Ei ollut yksi tai kaksi kakaraa kun itki ja huusi tungoksessa, ja miehet tuijottelivat tyhjyyteen otsasuonet pullottaen, hikikarpalot otsalla.

Miksi ette naiset hyvät osta lahjojanne ihan itseksenne?Pyytäkää vaikka naapurin muija mukaan jos ette omista autoa.

JA HUOM

Tämä koskee siis niitä naisia, jotka olivat ostoksilla KOKO PERHEEN KANSSA. Ei siis niitä yksinhuoltajia, joiden on pakko ottaa lapset mukaan. Tai niitä, joiden mies tekee duunissa 24/7 ja lapsille ei saa hoitajaa.

Äly hoi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkky ryysis. Joka paikassa piiitkät jonot. Onneksi citymarketissa ja prismassa oli väljempää. En kyllä tajua miksi pitää ottaa siihen väenpaljouteen lapset mukaan, itse menen mieluummin yksin.

Vierailija
2/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä muuallakaan, mutta saanen huomauttaa, että minun ukkoni TYKKÄÄ pyöriä kaupoissa, ja joskus menemme ruuhka-aikoina siksi, että se tykkää olla liikkeellä silloin, kun on muitakin ihmisiä. Se tykkää väenpaljoudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit jouluostoksesi ajoissa.

Vierailija
4/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jostain syystä ois tarvinnu, niin lapsille oisin kyllä hommannu hoitaja. Ihan älytöntä raahata niitä siellä huutamassa.

Vierailija
5/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta emme mene tällaisina ryysispäivinä, vaan arkisin keskellä päivää.

Vierailija
6/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viitsi lapsia raahata. Liikaa kiukkuisia ihmisiä, kuuma, pitkät jonot ja näin jouluna - eihän niitä lapsia voi ottaa mukaan kun suurin osa lahjoista on juuri heille hankittava =).

Vierailija
7/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani jätin kotiin.

Vierailija
8/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälitti vain niiden lasten (ja vähän miestenkin) puolesta, jotka viettävät lepopäiväänsä töistä ja päivähoidossa tungoksessa hikoilemalla..

t.ap

Vierailija
9/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin joulun alla , kun ostettavaa on yleensä paljon , niin on käytävä kaupoissa sekä arkipäivisin että viikonloppuisin. Ja kuten edellisistä viesteistä on huomattu , niin jotkut pitävät perheen kanssa shoppailusta. Ja etenkin jos yhdessä puolison kanssa haluaa lähteä jouluostoksille ja miettiä mitä kenellekin ostetaan , niin silloin lähdetään koko perheen voimin lapset mukana. Itse käyn/käymme kyllä useinmiten arkipäivisin, mutta kaikille se ei tosiaan ole mahdollista. Ja meillä esim. tilanne on se , että mies on eräässä kauppakeskuksessa töissä ja monesti teemme niin, että menemme lasten kanssa miestä töihin vastaan , teemme ostokset ja lähdemme samalla autolla kotiin, jolloin säästyy aikaa. Ja jos te arvon av-mammat näette huutavia lapsia , niin eihän se sitä tarkoita että lapsi on huutanut koko ostosreissun. Meillä esim. lapset saattavat tunnin kaupoissaoloajasta olla kiltisti lähes koko ajan ja sitten jostain syystä hermostuvat ja huutavat vaikkapa 5min. Jossain kulman takana silloin joku kärttyinen av:lainen kauhistelee " kuinka huutavia lapsia raahataan kaupoissa!" Mielestäni on turha lähteä arvostelemaan toisten tekemisiä, kun ette tiedä asiasta koko totuutta. Ja jos se lapsiperheiden näkeminen kaupoissa ärsyttää, niin tehkää hyvät ihmiset jouluostoksenne ajoissa ja keskittykää omiin asioihinne. Kun kaikilla siellä kaupoissa on kuitenkin oikeus käydä. Eniten minua ärsyttää (varsinkin joulun alla) kaikki naama väärinpäin kulkevat pahantuuliset akat, jotka hikipäässä juoksevat kaupasta toiseen yrittäen epätoivoisina väkipakolla miettiä lahjoja tuttavilleen ja siinä sivussa vielä arvostelevat toisten tekemisiä. Nauttikaa elämästä ja keskittykää olennaiseen!

Vierailija
10/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taus, levittäytyminen, äänet ym. Kuulevat jossain lapsen vinkasevat, niin luulevat heti, että lapsella on aivan kauhean paha olla.

Vierailija
11/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä monesti äitinä olen ihmetellyt asiaa kuinka monet vanhemmat ei reagoi lastensa kirkumiseen mitenkään, shoppaavat kaikessa rauhassa eikä ymmärrä sitä ettei kaikki todellakaan jaksa kuunnella muiden lasten kirkuntaa ja mesoomista. Monet kerrat on lapsi vetäny raivarit ja äiti ja isi ihan rauhassa katselevat tavaroita, ja toinen asiakas tuhahtanut että pakko lähteä veke kun ei korvat kestä kuunnella tuota parkumista.

En sano että pitäisi lapsen takia lähteä kaupasta pois, mutta mennä vaikka sivummalle rauhoittumaan lapsen kanssa, niin että muillakin olisi ilo asioida.

Tais mennä vähän ohi asian nyt...

Mutta ihan totta, tänään oli kamala ruuhka jumbossa, tuntui että kaikki maailman ihmiset oli siellä. No kauppa kävi hyvin, onneksi!

Vierailija
12/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee säännöllistä päiväduunia ja minä usein viikonlopputöitä kotihoidon tuella ollessani. Eilen olin töissä klo 13-21 ja tänään klo 7-15. Perheen kesken vietetty aika tuntuu olevan niin kortilla, että jopa ostoksille menemme mielummin perheenä. Tosin kävimme vain Prismassa ruokaostoksilla, silti aikaa upposi yli tunti.

Vierailija
13/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkäpä kuitenkin lapsia, joilla ei ole vaihtoehtoa. Miehet voisivat kyllä ilmaista tahtonsa, jos uskaltaisivat. Mutta kun nainen haluaa, että vietetään koko perheen voimin " laatuaikaa" ...

Vierailija
14/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä äiti tai isä yksikseen, lapsille mitään nautintoa ole olla ahtaassa täyteen ammutussa kaupassa, kuumuudessa, odottelemassa kun äiti valkkaa viidestä eri kylpytakista sopivaa anopille, ja ramppaa vuorotellen kaikki putiikit läpi...

Mä en oikeasti tunne ketän joka ehdoin tahdoin ottaisi lapset minkään suuren pyhän tienoilla ryysikseen mukaan, ellei ole ehta pakkotilanne, ja sittenkin etukäteen on kestoltaan pisimmät asiat hoidettu alta pois, ettei lasten tarvii virua kaupassa...

Ja oikeasti jonkun mies muka nauttii siitä, että saa olla tungoksessa...

Vierailija
15/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh, ja pyrin silti löytämään lapselle hoitajan jouluostosreissun ajaksi. Ei todellakaan ole mikään nautinto liikkua rattaiden kanssa ryysiksessä ja tiedän, ettei lapsikaan siitä todellakaan nauti.

Ruuhkattomat, koko perheen ostosreissut, ovat asia erikseen. Niistä todella nauttiikin :) Mutta tätä ryysikseen koko lössin rahtaamista en ymmärrä.

Ruokaostosreissut ovat asia erikseen, ne on pakko tehdä - oli ruuhkaa tai ei.

Tehtiin miesystävän kanssa niin, että tänään illalla käytiin (kera lapsen) tekemässä jouluruokaostokset (klo 19 jälkeen Prismassa oli kivasti jo tilaa), siis ne ruokatavarat jotka voi ostaa näin aikaisin. Perjantaina minä ryntään sitten yksin siihen viime hetken ruuhkaan, ja mies saa olla meillä lapsen kanssa.

Vierailija
16/18 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että PITÄÄ koko perheen kanssa shoppailusta, he enintään sietävät sitä (lähinnä perhesovun nimissä). Harva lapsikaan lähtee mieluummin johonkin ostohelvettiin kuin jää kotiin leikkimään.

Kyllä mekin käymme joskus koko perheen voimin ostoksilla, esim. lapsille ei kenkiä tai luistimia viitsi oikein ostaa ilman sovitusta, mutta yleensä tällöin hajaannumme välillä. Mies lähtee lasten kanssa hakemaan leppoisassa tempossa lapsia kiinnostavia ruokia (lapset saavat esim. valita, mitä jogurttia ostetaan ym.) ja minä syöksyilen sillä välin muilla ostoksilla. Sitten taas hetki kuljetaan yhdessä ja sitten taas hajaannutaan. Näin reissusta selvitään kutakuinkin täysjärkisinä eikä pakollisiin ostoksiin tuhraannu koko päivää.

Vierailija
17/18 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät varmasti tykkää, tuulew kuuma ja nälkä yms. ja mikä virus uhkakin siel on!!älkää narisko kun vauvanne on sitten kipeenä ja korvatulehduskierteessä!!!

itse en ota vauvaani mukaan vaan ukko hoitaa sen aikaa kun kaupalla käyn, viikon ruokaostokset hoituu tunnissa ja matkat päälle.

jumbossa en ole käynyt tänään.

jättkää lapset kotiin, eivät he jaksa siel ryysiksessä tuntitolkulla...

Vierailija
18/18 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

enkä muuallakaan, mutta saanen huomauttaa, että minun ukkoni TYKKÄÄ pyöriä kaupoissa, ja joskus menemme ruuhka-aikoina siksi, että se tykkää olla liikkeellä silloin, kun on muitakin ihmisiä. Se tykkää väenpaljoudesta.

minun mieheni VIHAA kaupoissa käymistä ja etenkin ostoskeskuksia :( prisma nyt vielä menettelee mutta sekin vain ei-ruuhka-aikoina. mies inhoaa väenpaljouksia, sillä taitaa olla vähän jotain paniikkihäiriön tyyppistä taustalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi