Huhuu ENSIKOT!!!
Onko tälle puolelle kasattu jo ryhmä niitä varten, jotka kuumeilivat ensikoissa? Yritin etsiä ko. pinoa, mutta en löytänyt... ei ainakaan kovin aktiivista kirjoittelua, otaksun? Jos olen vain sokea, niin opastakaa allekirjoittanutta! Olisi kivat jatkaa samalla porukalla, vaikka en ehtinyt kovin kauan kirjoitella kuumeilijoiden puolella. Mukavaa olisi lukea muiden ensimmäistä odottavien kuulumisia.
Löytyykö asiasta innostuneita? Tai nostakaa jo aloitettu pino jostain historiasta!
Tintarella rv 4 + 4
Kommentit (21)
[color=crimson] Kirjoittelin silloin tuolla vauvakuume-puolella Ensikoihin, ihan sillon alussa kun pino perustettiin ja kirjoittelu oli vielä melko hiljaista.
Täällä siis mennään rv 28+5, vointi on ihan hyvä, mutta maha ahistaa välillä. Mitenköhän sitten, kun tämä vielä tästä kasvaa...? Vielä 30 työpäivää jäljellä ennen kuin jään äitiysvapaalle, ei paljoa, mutta mun työmotivaatio on totaalisen kadoksissa!
Joulua odotellessa...
NapNap rv 28+5 [/color]
Moi kaikille!
Kaipa tänne uskaltaa jo ilmoittautua, rv 4+6. Testissä näkyi jo kp 25, joten oon jo toiveikkaana... Eka raskaus meni kesken 9/2005 rv 8+4, joten tietty pieni pelko on kokoajan siitä miten nyt käy.
Oireet ovat kyllä olleet paljon selkeämmät kuin viimeksi, siksi uskalsinkin testata noin ajoissa.
Mites teillä muilla, tiesittekö vaavista ennen testausta, siis alitajuisesti :) ?
Tää on kyllä paras joululahja mitä voi saada, harmi vaan ettei vielä voi/viitsi kertoa tuleville isovanhemmille jouluna.
Hyvää masunkasvatusta kaikille!!!!!!!!!!!!
Juu meidän eka pino ehti häipyä jo kauas, kun on ilmeisesti näin joulukiireissä ihmisillä muutakin tekemistä kuin täällä kirjoitella :) Mutta eiköhän tämä tästä taas käynnisty.
Mulla rv 7 + 2. Oon alkanut jo panikoida siitä, kun en ole kovin pahoinvoiva... Kuvittelen, ettei kaikki ole kunnossa, koska en oksentele. Ja kun näyttää siltä, että monilla on mennyt kesken viikolla 8, niin tottakai olen hysteerinen senkin vuoksi. Hermot kireällä yhä vaan kaiken stressin vuoksi, joten joulunajan lepo tulee kyllä tarpeeseen :-/ Huoh, pitäisi vaan jaksaa ottaa rauhallisesti. Kai se ois tolle masussa kasvavalle ötökällekin parempi niin.
[color=crimson] Mä tein testin aika myöhään, menkat tais olla melkein pari viikkoa myöhässä, kp tais olla 38 tai jotain... Mä olin pyhästi vannonut itselleni, että teen testin vasta, kun menkat on reilusti myöhässä=) Kyllä siinä vaiheessa rupes jo oireitakin olemaan, mutta kyllä jännitti pirusti tehdä se testi. Tein sen vielä ihan hetken mielijohteesta illalla... ja kaksi viivaa tuli! Voi sitä hämmästystä... mutta näin jälkeenpäin voi sanoa, että kyllä mä melko varma siitä positiivisesta tuloksesta olin, vaikka yritin pitää pään kylmänä ja valmistautua negaan. [/color]
Kaikki vanhat tutut koolla :) Muistan sunkin plussauksen oikein hyvin NapNap, ja huh huh miten pitkällä sun raskaus jo onkaan!
Hienoa, jos tännekin puolelle saadaan viriteltyä Ensikkopino! Otin Queenin kutsusta vaarin ja uskaltaudun nyt ensimmäistä kertaa kirjoittelemaan odotuspuolelle. Miten arvasitkaan, että kyllähän mä tälläkin puolella jo kurkin ;)
Tätä ei varmaan pitäisi sanoa ääneen, ettei kaikki mene pilalle, mutta mullakin on tavallaan aika luottavainen olo tän raskauden suhteen. Tuntuu, että nyt kaikkien vaikeuksien jälkeen saisi tuulen suunta olla kääntynyt meidän kohdalla... Joka päivä tietysti kuitenkin vaan mietin, että voi kun meidän pienokainen pysyisi matkassa elokuulle asti. Olisi se kyllä niin ihanaa!
Mulla ei vielä oo pahoinvointia, mutta väsyttää ihan tolkuttomasti! Ja rinnat on yhtäkkiä tullut hirvittävän kipeiksi, siis ei tekisi mieli pitää rintsikoita! Milloin kannattaisi soittaa neuvolaan? Me mennään 2.1. alkuraskauden ultraan Väestöliittoon, mutta luin jostain, että Jorvissa olisi ruuhkaa ja kannattaisi varata se eka kunnallisen ultra ajoissa. Pitääköhän sellainen huhu paikkansa?
Me aiotaan kertoa tuleville isovanhemille jo tänä keskiviikkona, kun he sattuvat sopivasti kahvittelemaan yhdessä ja vaihtamaan joululahjoja yms. Joku sanoi täällä osuvasti, että niille ihmisille kerrotaan heti alussa, joille kerrottaisiin kuitenkin keskenmenostakin. Me aiotaan myös kertoa meidän lapsettomuushoidoista nyt ensimmäistä kertaa, joten uskon, että jokainen osaa suhtautua tähän uutiseen sopivalla varauksella. Toisaalta uskon myös, että meidän äiti ja anoppi hyppää riemusta kattoon, jaa-a, uskaltaakohan sitä edes ollenkaan kertoa niin, että he kaksi ovat samassa tilassa?! :)
Tulkaapas muutkin Enskarit mukaan kirjoittelemaan!
-Q- ja -q- rv 5+0 (jihuu, uusi viikko alkaa!)
En ole kyllä teidän pinoonne vauvakuumepuolella kirjoitellut, mutta esikoista odotan... potkikaa pois jos ette halua tunkeilijoita =D
Plussauksen aikoihin mulla ei ollut mitään havaintoa siitä kuinka pitkä kierto on kun mulla ehti olla vaan yhdet omat menkat pillereiden lopettamisen jälkeen ja oviksenkin missasin ihan totaalisesti. Oltiin lähinnä sellaisella tulee jos on tullakseen -meiningillä ja tärppi tulikin sitten ihan yllättävän nopeasti. Negan testasin kun kp oli jotain 35 ehkä.. ja ensimmäisen ihan haamuakin haamumman plussan testasin kp46 ja kaksi päivää myöhemmin sitten vahvemman haamun. Samana päivänä kävin sitten vielä varmistuttamassa asian labrassa verikokeella. Mutta ei kyllä ihmekään, ettei plussaa näyttänyt aikaisemmin koska kierto tosiaan oli ollut pitkä kun nyt jälkikäteen laskiessa oon plussannut kun rv on ollut 4+2.
Ja joku oli huolissaan kun ei ollut pahoinvointia. (anteeksi kun en muista kuka) Mulla ei ollut yhtään mitään oireita alkuun. 7+ jotain viikoilla muistaakseni alkoi lievä kuvotus, mutta kunnon pahoinvointia mulle ei missään vaiheessa tullutkaan. Pientä kuvotusta ja yökkimistä vaan. On ollut kyllä niin helppo raskaus tähän asti, että ihan hirvittää mitä kaikkea remppaa iskee loppuajasta =D Nyt on mulla siis menossa 21+3. Laskettu aika huhtikuun lopussa ja puoliväli iloisesti ylitetty. Liikkeet tuntuu ja näkyy =D Eilen huomasin ensimmäisen kerran aamulla, että potkut näkyy vatsan päälle.
Kaikki ultrat on käyty ja poika on meille tulossa =) Varmaan kyllä viime viikon pinoon jo samat asiat juorusin, mutta enpä muista enää niin tarkkaan =D
[color=red]pikku-milli & paco 21+3[/color]
pikku-milli:
En ole kyllä teidän pinoonne vauvakuumepuolella kirjoitellut, mutta esikoista odotan... potkikaa pois jos ette halua tunkeilijoita =D
Anteeksi jos viestistäni sai sen kuvan, että tarkoittaisin vain kuumeilupuolen Enskoja! Tottakai on kiva, jos me kaikki esikoista odottavat voidaan vaihdella kuulumisia, joten tervetuloa mukaan vaan!
Onko kukaan teistä pidemmällä menijöistä muuten käynyt 4D-ultrassa? Minkälaista se oli?
-Q-
Minäkin taisin siihen edelliseen pinoon jotain kirjoitella, mutta eipä sitä kerkiä paljoa näin joulun alla...
Minäkään en kirjoittanut tuonne kuumeilupuolelle, mutta lapsettomien puolelle kylläkin, onkohan täällä muita???
Täällä mennään kanssa jo " pitkällä" viikkoja kasassa 32+4... (LAni on 9.2.06) Alkuajoista muistan sen verran että voin todella huonosti, en kyllä oksentanut kuin kolmisen kertaa, mutta huono-olo vaivasi vielä melkein tuonne lokakuulle saakka... Mutta nyt ollaan onneksi jo päästy siitä vaivasta, mutta uusia vaivoja on tullut tilalle, ummetus... Ja tää masukin on kyllä koko ajan tiellä, tosin onhan se ihan mukavaakin, kun niin kauan tätä raskautta toivottiin (3vuotta yhteensä)... Mutta ei sitä silti vieläkään todeksi usko... Oli niin monet itkut ja pettymykset tuona aikana... Mutta nyt täytyy lähteä lyllertämään tuonne takan luokse... Olen ollut kotona saikulla yhteensä 6 ja puoli viikkoa, tosin olin viikon välissä töissä... Ja huomenna alkaa ylityövapaat ja sitten vuosilomien kautta äippälomalle :)
Napero ja masukki 32+4
Hyvää päivää kaikille! Jäsen sihisuijari ilmoittautuisi uudeksi ensikoksi... Viikkoja kertynyt 7+2. Raskaus oli meille täydellinen yllätys ja tässä yritetäänkin nyt toipua pienoisesta shokista =) Kyllähän tuo uusi tuleva rooli meinaa aina välillä aiheuttaa pienoista ahdistusta, mutta pääsääntöinen fiilis on ollut (alun järkytyksen) jälkeen hyvin odottava. Entäpä muilla? Meinaako uusi tuleva äidin rooli aiheuttaa kummallisia tuntemuksia?
Mä en oo nyt käyny moneen päivään täällä.Uusia uutisia mulle.
Siis Q on plussannut myös.hienoa.ihanaa:)
yritys palkittiin siis.milloin oot plussannu?
ihanaa et on alkanu ensikoissa plussa-aalto.wihii:)
nytkin tulin vaan nopsasti käymään tässä.juuri tätä pinoa etsiskelemään tulin,kun aikasemmin tänään kävin ni en ehtiny etsimään.
mul on oikein kunnon joulufiilis.ootan ihan innolla lauantaita et pääsee syömään herkkuja:) kinkkua ja puuroa.nams!
oon vaan laiskotellu kotasal nyt,ku alko jo loma viime viikolla.
huomenna ois lääkärineuvola..saas nähä mitä siel tehdään.vähän jänskättää..sydänäänet vois jo kuuluu,mut sen näkee. sit.toivottavast kaikki ois van hyvin.
Muksaa joulun odotusta kaikille!! :)
Laura rv 10+1
Q:Arvasin että teet samat perässä..mäki eka kävin vähän tirkistelemässä;)Luinkin sun kuulumisia jo tuolta vauvakuumeen puolelta:)
Mulla on alkanu pahoinvointi..tai sellanen kuvotus ettei oikeen tekis mieli syödä mitään, mutta ei nyt kuitenkaan niin paljon että oksentaisin..saas nähä voimistuuko se vielä kun kuitenki näin alussa mennään!
Aattelin soitella ens viikolla neuvolaan..sit ois rv 7+..mulla on vähän samoja tuntemuksia kun Miillä, aina välillä pelkään että jos tää ihanuus meneeki kesken ja hetken päästä suunnittelen jo luottavaisin mielin ens kesän odotusaikaa ja äippälomia, eli menee vähän laidasta laitaan:)
Miehen sisko kerto viikonloppuna että heille tulee heinäkuussa vauva, ei kerrottu vielä meidän elokuisesta ylläristä mutta kovasti oli pokassa pitelemistä:)
Queen rv 6+1
Löysinpäs minäkin tänne. Meinasin ensi tuonne elohiiriin tai mikäs se nyt olikaan, mutta täällähän tuntuu olevan tuttuja nimiä, niin ehkä viihdyn täällä paremmin.
Joo siis meilläkin on nyt sitten rv 4+jotain en ihan tarkkatiedä, mutta kohta viis täynnä.
Sihisuijari: Mulla ainakin on ristiriitasia tunteita tästä tulevasta roolista, onhan se iso muutos. Mulla tekee varmaan sekin että tämä tuli näin äkkiä, kun eka kierrosta kun olin varautunut pitempään oottoo. Kaikenlaista siis pyörii mielessä ja vielä kun ois joku kenen kans vaihtaa tuntemuksia, niin hyvä ois.
Muuten olotila on ihan hyvä, iltapäivisin ja näin illalla väsyttää vaan ihan hirveesti ja sitten mielialat silloin vaihtelee itkusesta sellaseen jonkin oloseen ahistuksee... tai ei sitä oikein osaa kuvailla, mutta ohi se onneksi aina menee.
Nyt tosiaan kun sais jotenkin itelle toditettua että totta tämä on, juhuu =) ja osais sitten suhtautua siihen sillain.
Mitenkäs muilla enskoilla (uusilla plussilla) on lähtenyt sujuun?
kaikki vanhat tutu ua uudet tulokkaat, tervetuloa puolestani!
Plussan testaamisesta on aikaa viikko, joten olen jo ehtinyt sulatella asiaa. Jotenkin odotin sitä, mutta yhtä lailla odotin edellisessä kierrossa ja negaa tuli... Itse sain plussan näkyviin tosiaan jo muutamaa päivää ennen menkkojen alkua.
Kun oireista on ollut puhetta, niin minulla ei ole vielä lainkaan pahoinvoitia (jota siis pelkään kuollakseni). Kiva oli kuulla, että kaikilla ei tosiaan pahaa oloa ole tullut. Rinnat ovat tosi arat ja ehkä hieman kasvaneet (pitää varmaan toivoa pukilta D-kupin liivejä...). Väsyttää ehkä hieman normaalia enemmän, mutta ei muuta. Eka neuvola 13.1.
Itse olisin kiinnostunut käymään yksityisellä ultrassa ennen varsinaista. Onko teillä suositeltavia paikkoja Helsingissä? Quiero3 kertoilikin Väestöliiton ultarasta. Kuinka aikaisin sellainen kannattaa tehdä? Olisi kiva tosiaan saada varmistus, että masussa olisi jotakin...
Yritetään ryhdistäytyä ja kirjoitella vaikka yhteen tai kahteen pinoon per viikko! Ihan joka päivä ei varmaankaan ehdi, mutta kyllä muutaman kerran viikossa olisi kiva lukea kuulumisia. Monella tuntuu olevan laskettu aika elokuun hujakoilla...
Rv 4 + 5
[color=forestgreen] Yritetään tosiaan saada keskustelua aikaiseksi, katsotaan kuinka pitkiksi pinot venyvät, että perustetaanko uusia pinoja millä aikavälillä.
Meitä näyttäisi olevan mukana juuri plussanneita ja sitten vähän pidemmällä olijoita, rv30 hujakoilla meneviä odottajia. Aika menee kyllä todella nopeaa, vastahan sitä oli heinäkuu ja itsekin juuri plussannut. Ja nyt sitä odotellaan jo malttamattomana että pääsisi äitiysvapaalle.
Minä en käynyt alkuraskauden ultrassa ollenkaan, ensimmäinen ultra oli rv13 ja kyllä jännitti niin pirusti...
NapNap rv28+6 [/color]
NapNap, aika tosiaan tuntuu menevän ihan siivillä!! Tuntuu, että vielä ihan äsken jännitti ilmestyykö testiin plussa ja nyt onkin sitten jo puoliväli ylitetty.
Mä kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Meillä vaan kävi vähän huonosti ensin kun kuviteltiin viikkoja olevan kasassa jo 8+5, mutta sitten ultrassa ei näkynytkään mitään muuta kuin ruskuaispussi. Siitä tulikin sitten kamala huoli seuraavaksi kahdeksi viikoksi kun saatiin tuulimunaepäily. No, kahden viikon päästä uudessa ultrassa ihana pieni vauvan alku näkyikin sydämen sykkeellä varustettuna. :) Ja silloin sitten oli viikkoja 8+3 eli ekan ultran aikaan niitä oli vasta 6+3 eikä silloin siis mitään vielä näkynyt.
Kyllä oli helpotus kun siellä se pieni möykky sykkeen kanssa näkyi!
Tänään mulla olikin ihan omituisen aikainen herätys kun heräsin jo puoli kymmenen =D Mulla kun on menossa koulusta kolmen viikon loma niin tulee nukuttua pitkään... varsinkin kun me vielä valvotaan myöhään usein kun yhteinen aika miehen kanssa on aina illasta. Mies kun tekee kahta työtä... yrittäjän ihana arki.
Parin tunnin päästä oon menossa jalkahoitoon, ihanaa! Sain mieheltä syksyllä synttärilahjaksi lahjakortin ja nyt sitten sain loman kunniaksi varattua ajan. :)
Ai niin... eilen iski illalla pukeutumispaniikki! Mies muisti mullekin kertoa, että yhdet kaverit menee naimisiin maaliskuun lopussa. Aivan ihanaa päästä häihin, mutta kun mulla on tuota vauvamasua nyt jo ihan reippaasti niin mistä ihmeestä mä löydän vaatteet itelleni häihin jotka on kuukausi ennen laskettua aikaa???!!! Argh!
Anyway... tulipas taas jaariteltua =D Nyt täytyy mennä paketoimaan yksi joululahja, että saa sen äidille mukaan kun tulee viemään mut sinne jalkahoitoon.
[color=red]pikku-milli & paco 21+4[/color]
Yrittäkää joku aloittaa aina joskus uus pino, mutta nimessä varmaan hyvä olla tuo ensikot sana.
Minä sain eka neuvolan tammikuun 17. aika pitkä aika oottaa, tuntuu että ois kiva päästä heti ja saada jotenkin " paperilla" varmuus että tämä on totta. Tuosta Väestöliiton ultrasta, kuinkahan paljon sellanen maksaa?
Sitten tuli tuossa mieleen, oottako muuten jatkaneet harrastuksianne ihan samaan malliin kuin ennenkin? Itellä tuntuu että ei saa lähettyä minnekkään ja ei kait sekään varmaan ihan terveellistä oo jos vaan kotona makoilee...?
rv 5 +2
Nikin kysymykseen kommenttia - olen yrittänyt käydä säännöllisesti kuntoilemassa kuten ennenkin, enkä aio tapojani sen suhteen muuttaa. Tietenkin tehoa täytyy laskea voinnin mukaan. Näin talvella on kyllä ikävää kun on pimeetä ja kylmää - olisi mukava välillä jäädä kotiin. Toisaalta ajattelen, että olisi hyvä pysyä kunnossa, ja se saa lähtemään vaikka jumppaan.
Harrastan lisäksi ratsastusta useasti viikossa, mikä mietityttää, koska se on periaatteessa ei suositeltujen lajien listalla putoamisvaaran takia. Olen kuiten ajatellut jatkaa ainakin kolme ekaa kuukautta tai siihen saakka kunnes maha on tiellä, koska en voi koko aikaa alkaa varomaan ja koko elämääni muuttaa (hepo on oma ja kuuluu siten olennaisena osana elämääni). Tietenkin yritän minimoida kaken riskin ja ratsastaa vain " turvallisesti" . Onko muilla kokemuksia em. lajista ja sen harrastamisesta raskauden aikana?
Voisin myös liittyä tänne, jos en nyt ole sit jo aiemmin liittynyt (en muista enää juuri mitään).
Sanoisin tohon ratsastukseen liittyen, et se ei varmaan pidemmän päälle tunnukaan kovin hyvältä, kun kohu kasvaa. Alkaa tuntua sellanen pomppiva ja hölskyvä juttu mahassa, ei kovin kiva tunne. Eikä vauvakaan kovin varmaan tykkää jos kesken päiväunien herää sellaseen pompotukseen.
Tänään oli eka lääkärineuvola ja lääkäri totes saman, minkä olen aavistanut jo aiemmin. On kuulemma aika tiukat paikat jos alakauttasynnytystä haluu. Tutkimuksiin joskus myöhemmin siis, mut vähän alko melkee pelottaa, ku en millään haluis sektiota. En tarvi toista arpea mahaan (umpisuolesta jäänyt valkoinen pieni mato) enkä varsinkaan sitä monen viikon " palautumista" synnytyksestä. Haluisin niin et synnytyksen jälkeen voisin sit palata " omaan" kroppaani mahd pian ja olla taas " normaali" . Ääh, no eipä tuota vielä kannata miettiä, mutta...
Joku kyseli et onko äitiys-ajatukseen ollut vaikea sopeutua. No on, mut sanoisin, et paljon helpompi kuin joskus kuvittelin. Olin vielä vuosi sitten sanonut ystävälle, et ihan kauheeta jos oon vuoden päästä raskaana. Noh, eipä tää niin kauheeta olekaan, ihan kivaa oikeestaan :) En ennen tajunnut, kuinka onnellinen ja odottava mieli voi kuitenkin olla kaikista ristiriidoistakin huolimatta.
Ööh, voisin nyt tehdä kummitytön joululahjapaidan valmiiks ja mennä sit nukkuu, jopa :)
Ottilja ja pömppis viikolla 16.
Voi kauhistus! Minä en kyllä osaa muuta kuin valittaa sitä, kuinka aika menee nopeasti. Toki saisi sen suhteen mennä nopeasti, että pääsisi neuvolaan ja ultraan ja lääkäriin, ja lopulta nips naps onnellisesti putkauttaisi maailmaan mahdollisimman terveen vauvelin. No jooh... ei se niin helposti mene.
Eilinen ilta ja tämä aamu ovat olleet ehkä pahinta kuvotusta tähän mennessä (nyt rv 7 + jotain), mutta ei vielä sen pahempaa. Voi olla, että selviän tästä kaikesta oksentelematta.. johtuisiko sitten siitä, etten ole normaalistikaan ollut yhtään herkkä yökkimään esim. pahoille hajuille ja mahataudissakin puklaan aika säästeliäästi? :D
Huomasin tuossa, että mua alkaa kyllä jo nyt kypsyttää työnteko, vaikka sinne äitiysloman alkuun on vielä yli 6 kuukautta aikaa :D En jaksa edes stressata siitä, pääsenkö samaan työpaikkaan enää koskaan sen jälkeen takaisin (mulla kun loppuu määräaikainen työsuhde niiden lomien aikana, ellen sit heti sen äitiysvapaan jälkeen päätä palata..).
Kyllä semmosta jo pystyteltiin joku aika sitten mutta kirjoittelu ei tainnut olla kovin aktiivista..
Toivotaan että tuolla ensikoissa jatkuisi tuo hieno plussa-aalto niin saataisiin lisää tuttua porukkaa tännekkin:)
Pitäisiköhän näin aluksi laittaa vaikka joka viikolle oma pino..katotaan miten alkaa juttua kertymään:)
Q..hipsi jo sinäkin tänne päin!!
Queen rv6