Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Syyskuun sissien perjantai~

16.03.2007 |

Pirpsulle pahoittelut keskenmenosta ja todella asiattomasta kohtelusta. Itsekin olen hoitoalalla ja on tullut nähtyä vaikka minkälaista tyyppiä. Ihmettelenpä vaan, miten jotkut on läpäisseet psykologiset testit vai eikö niitä heidän opiskeluaikanaan aikanaan vielä ollut?

(.)Mulla on samanlainen maha, kuin PippuriMammalla! Nopeammin tuli esiin kuin esikoisesta, mut niinhän tuo taitaa mennä. Oli kiva käydä kaverin kanssa Hesassa ja viilettää siellä takki auki. Ihanaa, kun maha näkyy! =)

Vointi ennallaan=hyvä, mitä nyt selkää välillä särkee oikealta puolelta. Pitäis jo alkaa käyttämään tukivyötä.

Mikäs muilla muuten on toi kohdunkaulan pituus? Mulla oli esikoisesta 3,5cm jonnekin viikolle 29, jonka jälkeen oli 3cm. Nyt oli jo ekassa lääkärintarkastuksessa toi 3cm. Ei kyllä maininnut mitään asiasta. Tuntuis vaan, et pitäis olla tässä vaiheessa pidempi. Mietinpähän vaan, että mennäänkö tässäkään raskaudessa loppuun saakka, kun tuo esikoinenkin päätti syntyä heinäkuun helteillä rv 34+4.

Edea+Pikkis 15+3

Kommentit (23)

Vierailija
2/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on perjantai... mun työmotivaatio on ollu hukassa jo pitkään.

Keselömista oli puhetta. Mun äippäloma alkaa 30.7. ja aattelin että olisin pitäny kesäkuun lomaa siltä varalta että sit heinäkuussa vois hakee saikkua jos siltä tuntuu. Hyi mua ;). No pomolleppa tämä ei käyny kun täälä kaikki edelliset on jääny ennen äippäloman alkua saikulle. No mulla siis loppuu työt viimestään 29.6. Tosin voihan sitä saikkua lomankin aikana hakee niin jää noita lomapäiviä varastoon.... ei pomo sitten ihan niin pitkälle ajatellu. No jokatapauksessa ihan mielelläni vietän kesää muualla kun täälä toimistolla, jossa ei muuten ilmastointi toimi.

Joku kyseli tässä vähän aika sitten kuinka usein neuvolakäyntejä on kenelläkin. Itsellä on alussa kerran kuussa+muut käynnit, sitten jossain vaiheessa tuhenee 2 viikon välein ja viimenen kk joka viikko.

Yhdessäolosta sen veran että vappuna tulee 10 vuotta täyteen seurustelun aloittamisesta, josta 2000 vuodesta asuttu yhdessä ja 9/06 mentiin naimisiin.

Kohdunkaula kyselyyn... mulla lääkäri on merkannu korttiin 3,0 ja puhui kuitenkin 3-3,5 ihan normaali. Olen ensisynnyttäjä.

Sitten taas tyhmää kyselyä .... eli millaiselta ne vauvan liikket pitäisi tuntua??? mulla aina välillä tuntuu kuin joku muljahtaisi mahassa tai niinkun joku kupla menisi. Voiskohan se olla Nuuro? Ensimmäistä odottaessa pitäis kai tuntua joskus 20 viikon tienoilla?

T: Buuffa ja Nuuro 15+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisaa aamua koitan viettää, just kömpi tyttökin sängystään nyhjöttää mun kainaloon :P

Pyykkiä aloin pyörittää heti kuudelta herättyäni. Aaamupalan oon syöny jne. Vien tytön kahdeksan aikaan hoitoon ja käyn ite labrassa ennen töihin menoa. Otetaan kai jotain tulehdusarvoja tj. Kipujen vuoksi siis.

Itse asiassa eilen mietin kipuja tarkemmin ja yritin kohdistaa niitä sängyssä, tuli vaan mieleen ettei ihan ummetuksesta vois johtua?! Mä käyn tooosi harvoin tyhjennyksellä ;) Aikasemmin aattelin et on ihan normaalia, kun normaalistikaan en käy usein (ehkä 1-2krt/vko). Nyt edellisestä taitaa olla pari viikkoa.. Ihan oikeesti, en tajua kun ei paskata ;D Mut siis jos kivut siitä..

Joo olipa aihetta, jotain mun piti kommentoidakin. Mutta taitaa olla aivot vielä nollilla näin aikasin. Palaillaan illemmalla.

Hauskaa viikonlopun alkua!!

Vierailija
4/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunkaulasta - Joo ihan normaali mun käsityksen mukaan on just tuo 3-3,5 cm, sitten yksilöllisesti joko lähtee lyhenee tai jopa pysyy samana loppuun asti, ensisynnyttäjillä siis useinkin. Mulla oli nyt eilen sen 3cm.

Ja liikkeistä, itse muistan ne sellaisina hipauksina ja perhosen siipiniä. Näin siis alkuun ja siitä sitten vahvistuu tuntemukset. Buuffa voit hyvinkin tuntea jo liikkeitä :) Alkuun ne voi tulla tosi harvakseltaankin, ei välttämättä päivittäin. Mä tunsin esikoiselta just 15+ rv liikkeet.

Saa nähä miten nyt käy, vielä en tunne.

Ja rv 13+1

Vierailija
5/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa!

Tämä kirjoittelu on minulla aika satunnaista (yritän kyllä aina edes lukea viestit), mutta laitan nyt taas vähän jotakin.

Hirmu huonoja uutisia oli Pirpsulla (anteeksi, jos muistan nikin väärin). Voin vain toivoa sinulle jaksamista. Olen itsekin joutunut keskenmenojeni yhteydessä törmäämään tökeröön käytökseen ja kerran jopa jaksoin antaa mieslääkärille takaisin. Ja lopettikin tökeryytensä siihen. Mutta ei kyllä pitäisi tuollaisissa tilanteissa joutua vielä kaikkea ylimääräistä pahaakin nieleskelemään.

Itsellä olo on kyllä melkoisen hyvä eli kun kaverini ovat kyselleet vointiani, niin olenkin vastannut että elämäni kunnossa olen nyt, vaikka hieman on väsymystä (johtuen tästä kriisistä kotona mieheni kanssa). " Ajattelin" vielä antaa miehelleni tilaisuuden tsempata lapsen syntymään saakka, mutta jos ei tilanne ala muuttua, niin sitten hankin eri osoitteen. Katsotaan nyt, vaikkakin aika epäilevin mielin olenkin.

Joku kirjoitteli sairasloma-kesälomakikkailuistaan ja kuulostaa minusta aika " laskelmoivalta" . Itse olen yrittäjä ja jää vähän kurja maku suuhun, että jotkut voivat noinkin asioita ajatella. Ei tarvitse sitten kyllä ihmetellä, jos törmätään työelämässä siihen, että hedelmällisessä iässä olevia naisia " syrjitään" työhonotossa, jos noita sairaslomia " hyödynnetään" näin. Ja anteeksi vaan sen kirjoittaja, tämä on minun mielipiteeni. Muutoinkin tuntuu siltä, kun näitä keskusteluja tällä Vauva-palstalla lukee, että joillakin on sellainen asenne, että jos raskaus aiheuttaa väsymystä, niin sitten rampataan työterveyteen ja haetaan vähän sairaslomaa. Ei tämä raskaanaolo mikään sairaus ole ja tietyt oireet kuuluvat asiaan. Eri asia sitten on se, kun todellakin on niin huonovointinen, ettei pysty tekemään töitä tai on kovia supistuksia tms. eli tosiaankin lepo on aiheellista.

Tuli nyt vähän turinoitua muista asioista kuin yleensä ja varmaan tästäkin joku ottaa herneen rankasti nenäänsä, mutta oli nyt pakko avautua.

Kaikesta huolimatta hyviä vointeja kaikille.

Papu rv 14+4

Vierailija
6/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että tuo kipuilu voi tosiaankin johtua ummetuksesta. Itsellä meni toisen keskenmenon lääkityksen yhteydessä niin " tukkoon" , että olin monia päiviä ilman paskolla käymistä. Sitten tulikin niin kova painontunne ja kipuilu vatsaan, että en päässyt enää päivälenkillekään. Osta apteekista noita Agiocur (en ole varma oikeinkirjoituksesta) rakeita. Niitä on helppo käyttää. Vähän ajan päästä alkaa kyllä helpottamaan.

Vierailija
7/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Vapaa päiviä! =)

Ihana vatsa piippurimamma, samaa kokoa kuin itselläni ja tätä jo kelpaa näytellä!! =) Mutta eikös meillä ole viikotkin muistaakseni melko samoissa, itsellä rv 17, tasan..

Joku kirjoitteli liikkeistä.. Minulla tuntuu juuri sellaisia " muljahduksia" .. Ja tietää jo suurin piirtein missä kohtaa vauva on.. Välillä viihtyy kovin vatsan oikealla puolella, jolloin siltä puolen tuntuu todella selkeät kääntyilyt. =) Töissä ei noita liikkeitä samallalailla ehdi seurailemaan, mutta kun paikalleen jää, niin pyöriminen alkaa.. Ihanaa aikaa, kun saa seurailla liikkeitä!

Kohdunkaulasta oli juttua.. Mulla nyt neljäs raskaus ja kohdunkaula oli taas se sama 3 cm.. Joten ei hätää, ihan normaali mitoissa on..

Mä ajattelin aloittaa kesäloman enenn juhannusta ja sen perään alkaa äippäloma.. Ja nyt keväällä vielä kaksi loma viikkoa, jotka pidän vapun tienoilla.. Eihän tässä ehdi kuin lomailla.. =)

Mutta nyt täytyy jatkaa aamupuuhia, viedä lapset kouluun ja lähteä hammaslääkäriin..

Ihanaa odotusta kaikille.. =)

Piiu ja 007 rv 17

Vierailija
8/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun pino on jo aamusta saakka aktiivinen!!

Mulla alkaa äippäloma 22.7 ja meinaan heinäkuun alusta jäädä lomalle. Mulla kun ei täyttä lomaa ole esikoisen hoitovapaasta johtuen, joten tuo kolmisen viikkoa riittää vallan mainiosti tässä vaiheessa. Ihanaa kun saa olla koko heinä-elokuun kotona.

Esikoinen on nyt perhepäivähoidossa ja viihtyy tosi hyvin. Ideaali tilanne olisi jos saisi siellä jatkaa esim. 2 päivää viikossa, mutta ei se vissiin onnistu kun pp-paikoista on täällä meillä kova pula. En tiedä muutenkaan miten tuollaiset pari päivää viikossa hoidot järjestyy, onko kunta velvoitettu järjestämään vai ei. Onko kellään tietoa?

Nyt taas töiden kimppuun..

Jondeliini ja rusina 15+6

Vierailija
9/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana maha jo pippirimammalla :)

äippä004, mä ehkäpä haluaisin mennä uusintaultraan vaikka yksityiselle josko on kyse esim. mittavirheestä. Tai sitten jos se nt kasvaa niin voisin ehkä huolestua. Täällä kun näitä juttuja lukee niin kaikenlaista tulee vastaan, mittavirheitä tosi paljon ainakin on. Todennäköisesti ei sulla ole mitään syytä huoleen. Ei ne turhaan sitä raja-arvoa ole sinne kolmeen milliin laittaneet.

Yhdessä olosta oli puhetta. Me ollaan oltu yhdessä kohta 7v, joista kihloissa 6 ja naimisissa 1v. Esikoinen täyttää syksyllä siis jo 6v eli aika nopeeta oli toiminta tuolloin :)

Meillä on vanhempi pojista englantilaisessa leikkikoulussa 3pv/vk. Kuopus menee myös kuukauden päästä kun täyttää 3v. Tuo on auki juhannukseen asti ja sitten aukeaa taas kun koulutkin alkaa. Nyt on kovasti harkinnassa että jatkavatko lapset siellä syksylläkin. Esikoisella alkaa kuitenkin eskari että joka tapauksessa jossain on päivisin. Vaihtoehdot on seurakunnan eskari joka on alle kilsan päässä. Sitten on tietty että voi mennä päiväkotiin eskariin joka olis tuossa kanssa kävelymatkan päässä. Englantilainen on keskustassa mutta isin työpaikan vieressä. Isi vois siis aamulla viedä mutta mun tartteis bussilla sitten hakea kun ei meillä ole kuin yksi auto tai sitten mies tuo ruokkiksella pojat kotiin.

Mä olen ihan kahden vaiheilla tuon enkkulan ja seurakunnan kerhon kanssa, molemmissa on puolensa. Ehkäpä nyt odotan ensin siihen asti että tietää pääseekö poika seurakunnan kerhoon ja päätän vasta sitten. Seurakunnan kerhossa olisi kuitenkin todennäköisesti samoja lapsia jotka tulis sitten hänen kanssa samalle luokalle kouluun. Tosin on hirveän sosiaalinen lapsi joka saa helposti uusia kaveita.

Mulla nuo työt vasta alkavat kuukauden päästä. Olen ajatellut josko voisin olla heinäkuun loppuun asti. Jos ei pysty niin jään sitten saikulle. Lomia ei juurikaan ole käyttämättä joten se niistä mutta voihan äippäloman aloittaa sen 50 päivää ennen laskettua aikaa. Mulla ei sillä ole väliä että se lyhentää lomaa toisesta päästä kun kuitenkin jään hoitovapaalle ainakin vuodeksi.

Kohdunkaulanpituudesta oli myös puhetta, mulla se oli sen 3cm. katsoin että esikoisesta ei ole merkattuna vain kuin rv 37 on ollut 2cm, kuopuksesta rv 26+6 ja 36+6 molemmissa 2cm eli ehkäpä se tuosta kolmesta lyhenee sitten. Mulla edelliset lapset syntyneet rv 39+6 ja rv 39+3 jotenkin en odota tälläkään kertaa että yli menisi.

Masukin liikkeistä: Esikoisesta tunsin liikkeet rv 16, kuopuksesta rv 14 ja tästä on tuntunut jonkinlaista pientä havinaa nyt toista viikkoa. Kuopus kyllä oli varsinainen potkija, isä tunsi liikkeet vatsan päältä jo rv 15. Musta jotenkin tuntuu että tämä on rauhallisempi versio, tai sitten istukka on edessä, en pöllö tajunnut sitä ultrassa silloin kysyä. Mutta mikäli mä oikein tuota ultrakuvaa tulkitsen niin se olisi tuossa edessä.

Muutoin kaikki hyvin. Kovin oon suunnitellu makuuhuone remppaa mutta ei ota ja etene. Tai sain mä hyllyköstön raijattua sieltä pois ja äidiltä saatiin hänen vanha tv-taso jossa on nyt pleikka ja videot ja jotain muita pelejä. Meillä on sellainen vanha valkoinen vaatekaappi jota meinasin vähän uudistaa ja tehdä höyheniä sabluunalla siihen ja vaihtaa uudet vetimet. Samaa höyhen-teemaa ajattelin makuuhuoneessa käyttää muutenkin. Tuohon vaatekaapin päätyy meinasin vielä maalata jonkun viherkasvin kun meillä ei nuo oikeat kasvit oikein viihdy.

minttupipsa rv 14+4

Vierailija
10/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli juttuja parina paivana tullu; tuo keskenmeno kohta vaan jai lukematta, pahoittelut tapahtuneesta!

(.) etta verivuoto on loppunu jo pari paivaa sitten, nyt silloin talloin tuhruttelee, mutta varuiksi siis kuljen edelleen ratti poksyissa ja pelko per... alla.

Ja mullakin on silloin talloin tuntunu sellaisia kevyen kevyita poksahduksia masussa; ekat liikkeet? Kun vanhemmista neljasta en yhtaan muista milloin ekat liikkeet tuntuivat, merkittyinakin oli vaan ne vatsanpaalle jo nakyvat.

Ja Dumlelle: Ummetus todella aiheuttaa oikein fyysista kipua, ahdistaa ja tekee huonon olon. toiv. toinen raskaudessa karsiva sissisisar.

Masukuvia ja ultrastakin oli jo; samannakoisiahan nuo tuossa viikolla ovat, eiko? Mun harveli ei suostu lahettamaan talla hetkella mitaan kuvia, mutt' kun saan vehkeen korjattua niin yritan jotain laittaa. Mutta ekaks mun pitaa keksia tuollainen ' nimeton' palsta/lista mista sen lahetan...

Kesaloma ongelmia ei mulla kotiaitina ole, lahinna jutut olis toisinpain kun lapset on energisia (lue rasittavia heh) kun koulut loppuu ja ' ei oo mitaan tekemista' -vaihe alkaa! Varsinkin kakkonen on kiusaajien kuningatar- ehka sille loytyisi joku kesaleiri tai jotain aktiviteettia? Kun tana kesana tama mamma lyllertaa naissa +40 helteissa aikas hitaasti, ja varmaan ei puhtia joka paiva rantailuun loydy!

Ilmat on meilla tays kevaiset jo, appelsiinipuutkin kukkii taalla valimeren rannalla!

Jotain juttua piti viela polista, mutta anteeksi taa sairaus nimelta raskausdementia, heh! Katson jos myohemmin jatkan

Voikaa hyvin

- levinia ja Hope rv 13+6 -

Vierailija
11/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kurjalla mielellä täällä töissä, jouduin viemään tytön varahoitoon päiväkotiin kun pph:lla on koulutuspäivä. Tytöllä on varapaikasta vähän kurjat muistot, joutui siellä olemaan n. vuoden ikäisenä monta kertaa. Nyt edellinen kerta oli syksyllä joten ei ihme että itkeskellen jäi. Ilmoitti kyllä aamulla että hän voi olla kotona ja katsoa Mikkiä telkusta, äiti voi kyllä mennä töihin. Joops, vaikka sunnuntaina täyttääkin kolme niin ei sentään vielä niin iso ole että voisi itsekseen jäädä päiväksi kotiin:)

Kyllä noita liikkeitä voi ensimmäisestäkin tuntea jo aikaisemmin kuin tuolla 19 viikon maissa. Minä tunsin tytöstä liikkeet 15-16 viikon maissa ja nyt olen viikon verran havainnut aina silloin tällöin myös Hermannin kutittelua. Ja viikkoja siis vasta 13+. Pian pääsen hierojalle, toivottavasti selän ja niskan jumitus nyt helpottaa. Vieläkin tuntuu tosi kankealta vaikka lämpötyynyn kanssa illalla katselinkin Idolsia. Mutta eipä sitä tarpeeksi malta lepäillä. Eilen piti imuroida ja siivoilla muutenkin sekä pakata kamat kun tänään lähdetään mummolaan synttäreiden viettoon. Ehkä sitten ensi viikolla ehtii vähän huilailemaankin.

Viikonloppuna en pääse enkä varmaan ehtisikään kirjoitella, vieraita tulee kumpanakin päivänä ihan kiitettävästi. Palataan asiaan sitten maanantaina! Mukavaa viikonloppua kaikille!

t: Typykkä kiduttajaäiti, joka vei lapsensa varahoitoon sekä Hermis mahassa, pian liiskana hierontapöydässä :)

Vierailija
12/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä ollu vähän kiirus ja palstailu on jääny vähemmälle...huudan kuitenkin HEP, että olen hengissä :-)

Oli se ihania että surullisia uutisia...niin se vaan on, että vielä näilläkin viikoilla niitä ikäviä uutisia tulee...

PIRPSULLE todella iso halitus ja pahoittelut keskenmenosta! Aika kökköä palvelua olet sairaalassa saanut, mutta omat kokemukset myös puoltavat sitä. Mullahan oli km 01/03 rv 11 ja kyllä oli silloin tyly lääkäri. Ainoa, joka antoi mulle siellä henkistä tukea oli kätilö, mutta aika etäinen hänkin kyllä oli. Jotenkin jäi kyllä paha mieli silloin koko käynnistä, kun muutenkin oli mieli maassa eikä myötätuntoa hirveästi herunut...(ehkä se sitten on niille joka päiväistä tai jotain). Kovasti jaksamisia!

ULTRAKUULUMISIA oli monella, onnittelut niistä :-)

Nyt en just muista, kuka sen masukuvan oli laittanut, mutta aika söpö masu kuitenkin oli :-) Mulla alkaa olla samaa luokkaa, eilen mittasin vatsanympäryksen ja tulos oli 88,5cm (normivyötärö 60-65cm). Aamullakaan ei ole enää masu littana vaan pömppis. Ja iltaa kohden vaan venyy ja paukkuu...Yhden normifarkut on vielä käytössä, kun ovat stretsiä ja lisäksi vyötärö on matala. Muut ei todellakaan mene enää päälle. Mammahousujakin löytyy jo :-)

YHDESSÄOLOSTA: ollaan miehen kanssa oltu yksissä 10 vuotta, naimisissa 5 vuotta. Että pitkä on taival jo takana :-) Enkä päivääkään vaihtaisi pois.

DUMLE: kyllä tuo kipuilu voi just johtua ummetuksesta -been there done that. Muistan viime raskaudessa, että vatsaan koski ja lääkärissäkin kävin ja hän totesi, että rouva alkaa nyt sitten käymään useammin vessassa. Ostin apteeksista Levolacia ja se kyllä tehosi :-) Nyt olen alusta asti syönyt puuroa, leseitä, juonut paljon vettä jne. jotta vatsa toimisi ja hyvin toimii :-) Mä nimittäin käyn isolla hädällä 1-2 krt/päivä, joten aika harvaan kyllä käyt :-) Ei mikään ihme, että kipuilee. Hyvä, että pääsit lääkäriin ja ottavat varmuuden vuoksi vielä tulehdusarvot -niin minullakin tehtiin silloin- niin saat varmuuden. Toivottavasti niissä ei ole mitään!

Jeps, eipä tässä ihmeempiä. Viikonloppua jo odottelen :-) Olen ollut tuntevinani kuplintaa masussani, mutta varmuudeksi en osaa sanoa, onko suolen pörinää vai mitä. Mutta odotellaan. Muuten kaikki hyvin :-) Masu kasvaa ja lapsetkin on jo innoissaan odottamassa vauvaa. Isovanhemmat ottivat uutisen hyvillä mielin vastaan :-) Viime viikon np-ultrassa siis kaikki hyvin, ensi viikolla neuvolassa, jossa pääsee kuuntelemaan sydänäänet! Töissä on ollut kiirettä, mutta ensi viikolla pitäisi helpottaa! Huomaa kyllä, ettei jaksa samalla tahdilla kuin ennen.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA!

-Ultsi + Lahja 14+2-

Vierailija
13/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ihan alusta asti teidän juttuja mutta en ole vain saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Pakko heti kommentoida että aivan ihana masu Pippurimammalla (menköhän oikein). Itsellä oli toista odottaessa samanlainen pallo tuossa vaiheessa mutta nyt kolmatta odottaessa on masu kasvanut hitaammin, voisikohan johtua siitä että ykkösen ja kakkosen ikäero on vaan 1v5kk ja nyt on tulossa ikäeroksi 3v10kk tokan ja tämän vauvan väliin. Ehkä maha on ehtinyt tässä välissä vähän timmimmäksi kuin aikoinaan :D

Mulle tämä on siis kolmas odotus ja miehelle ensimmäinen. Isoilleveljille kerrottiin jo ja vanhempi ei meinaa pysyä housuissaan ja kyselee harva se päivä milloin sitä pääsisi leikkimään vauvan kanssa.

Np-ultrassa olin maanantaina ja siellä pikkuinen sätkytteli ja potkiskeli siihen malliin ettei ihmekään kun liikkeet on tuntuneet jo joitain päiviä. Kuopuksestakin alkoi ekat kuplinnat tuntua rv 13.

Alkuraskaus meni vähän sekaisissa tunnelmissa kun välillä tuli niukkaa vuotoa ja tuli sitä taas yksi päivä mutta koitan olla huolestumatta kun ultrassa kaikki oli hyvin.

Pahoinvointi on hellittänyt Luojan kiitos, mutta tilalle onkin sitten tullut hirveä heikotus ja sydämen tykytykset. Kaikenkaikkiaan siis heikko olo ja kauppareissut imee kaikki voimat. Onneksi olen kotona lasten kanssa niin saa istahtaa ja mennä lepäämään jos siltä tuntuu.

Vanilja 13+4

Vierailija
14/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uskaltaako ottaa päänsärkyyn määrättyä lääkettä. Kannattaa soittaa Teratologiseen tietopalveluun puh 09-4717 6500 klo 9-12.

Tämä paikka on erikoistunut lääkkeitten ja raskauden ja imetyksen asioihin. Itse sain sieltä ihanaa palvelua kun jouduin syömään lääkkeitä imetyksen aikana. Laskivat lääkkeen puoliintumisajan nopsasti ja näin sain mietittyä hyvän ajan lääkkeen ottamiseen suhteessa imetykseen.

Huldio miettii samaa kuin me, mitä tehdä isompien kanssa syksyllä. Meillä on aloitettu juuri päiväkoti syksyllä ja nyt ovat alkaneet siellä viihtyäkin. Meillä on lähellä mukava kerho missä lapset viihtyivät myös hyvin. Nyt pohdimme kumpi olisi mukavampi vaihtoehto: pari päivää päiväkotia vain kolmena päivänä kerhoa kolme tuntia viikossa. Itseäni hirvittää se pukemisen määrä jos päädymme kerhoon. Kolme lasta vaatteisiin ja pieni rattaisiin. Sitten motivoida tytöt kävelemään kerholle ja kohta sama rumba takaisin. Taidan liittyä niiden parjattujen äitien joukkoon jotka vievät lapsia päiväkotiin, vaikka itse lojuvat kotona vauvan kanssa. Mutta vain parina päivänä viikossa. Tytöt ovat syksyllä 3,5 ja 5, joten kyllä he jo jotain muuta kuin äidin seuraa kaipaavat.

Nyt töiden pariin. Vielä viikonloppu töitä ja sitten alkaa vapaat. Kivaa!

terv peikkoäet ja turkulainen 11+5

Vierailija
15/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti täyttyy kommentoida. Meillä on melko samoilla ikäeroilla lapset. Mulla syntyi eka 09/02 ja 02/04 ja nyt syyskuussa kolmas. Eikös mene aika lähelle kuten sulla?

terv peikkoäet ja turkulainen 11+5

Vierailija
16/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika lähellä näyttäisi olevan, mulla esikoinen 06/02 ja kuopus 11/03.

Vierailija
17/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kone päätti äsken lähettää pelkän otsikon:=o

Tulin just lääkäristä.Soitti kätilöopistolle ja kyseli mitä lääkettä voisi antaa ja lopuksi kirjoitti Panacod reseptin,jospa se siis tehoisi migreeniin HOPE SO!!

Miehellä on tänään työpaikan läksiäiset,eivät oikein suosiolla haluisi miestäni pois päästää.Pakko vähän kehaista että on jenkkien omistamassa yrityksessä ja toimipisteitä ympäri eurooppaa ja Mun kulta teki viimevuoden parhaan tuloksen!#ylpeä miehestäni#

Mutta työ oli jatkuvaa reissaamista ja nyt ei tarvitse uudessa työssä joka alkaa ma reissata ku uudellamaalla ja yöksi aina kotiin,Olemme molemmat tosi happynä asiasta:)

Tänään siis mies siellä läksiäisissä ja minä menen kaverini kanssa leffaan katsomaan sen Miehen työ-leffan ja sitten syömään.

Mun tytskyt lähti just isälleen eli hiljainen talo taas viikonloppuna.

Mun pitäis nyt jaksaa vähän siivoilla ettei sitten huomenna tarttis.En vaan oo yhtään sillä päällä.Odottelen kovasti sitä keskiraskauden tarmoa,on tainut eksyä matkalla meille.

Kohdunsuu kyselystä,mulla se on ollut 3cm.Ja toivottavasti pysyykin tuon loppukesään saakka.Toivottavasti ei töissä supistele!!!!!!!!!!!!!!

Mut ei kai se auta,pakko alkaa hommiin.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

T:äiti&rakkausvauva joka on ollut masussa tänään 15 viikkoa:)

Vierailija
18/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 12 viikkoa taynna, ja tuntuisi silta etta pienta liiketta olisi jo vatsan sisalla. En siis todellakaan kuvittele naita, ehka tunnen herkemmin nyt kun on toinen tulossa. Ihmettelen vain, etta nyt jo.

Buuffalle, etta ekaa odottaessa aloin tuntea liikkeita noin viikolla 16.

Olo alkaa olla parempi, mutta lammin ruoka ei vielakaan maistu. Jugurtilla, salaateilla ja leivilla mennaan eteenpain edelleen.

Nyt ei enempaa aikaa turista, mukavat viikonloput kaikille!

Vierailija
19/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai ja minulla oli kunnon siivouspäivä. Kyllä ma vihan tätä työtä! Mutta on ihan eri fiilikset siistissä kämpässä. Kamalin aika ulkona meidän kohdalla, kun koira tuo mielettömästi hiekka yms sisälle. Pyysin miehen ulkoiluttaman koiran, että saisin itse pesty lattiat kun poika nukku, no se herrä jätti likasien koiran ja häipyi itse...Muutenkin lenkki kesti vajaat 10min ja koira sottaisi eteisen maton ja keittiön. Noin paljon avusta! Että otti päähän! Välillä tuntuu että yksinhuoltaja olen...

Mun maha on ihan läskimaha... Sellainen että kun olis lihonut 3 kiloa. Ei ole vielä vauvamahaa, kai sitten se läskii on. Olen aika pitkä ja esikoisesta näkyi vasta viikolla 19-20 että raskaana olen.

Me ollan oltu naimisissä (ja kihloissa) 4 vuotta ja tunnetu 5vuotta. Nopeasti aikaa menee.

Tuntuu välillä että jotain mahassa kuplii, en tiedä onko mahdollista että niin aikasin liikkeet tuntee. Esikoisesta vasta viikkolla 21-22 tunsin, ultrassa lääkäri kertoi silloin että ennen 17-18 viikkoa ei ole mahdollinen tuntea?

Hyvää viikonloppua kaikille,

kewa ja toukka 13+4

20/23 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen rupesin illalla kirjottelemaan toiseen pinoon ja sitten äkkäsin, että vuorokausi oli vaihtunut ja aloitinkin sit uuden pinon. Mukavasti on tänne juttua tullut. Eilen rupes jännittämään vauvan tulo, ei edes puolta vuotta enää! Positiivisesti siis jännittää, niinkun lapsena jännitti joulua. Ihanaa! Tuntuu ihan, että voiko tää olla totta, että meille oikeasti tulee vauva! =)

Mulla on kans muutamana päivänä tuntunut jotain kuplintaa ja toissapäivänä tuntui ihankuin ois kääntynyt mun käden alla. Ihan säikähdin! Mietin, ettei mitenkään voi vielä tuntua, mut näköjään voi. Esikoisesta laskin liikkeet vasta selvistä potkuista ja ne tuntui rv 21. En muista, oliko kuplintaa silloin, varmaan oli.

Täällä alkaa varmaan kohta sataa, näyttää siltä. Pojan pistin päikkäreille. Viikonloppuja!

Edea+Pikkis 15+3