Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te jaksatte täysimettää isoja vauvoja?

Vierailija
14.06.2008 |

Olin ajatellut pelkästään imettää tuota poikaa lähemmäs puolta vuotta. Näin olin toiminut tyttöjenkin kanssa. Nyt kuitenkin olen tuon vajaa 4kk kanssa ihan loppu imettämiseen. Isokokoisena lapsena vaatii järkyttävän paljon maitoa. Nyt kun painoa on yli 7kg ja pituuttakin 66cm, niin roikkuu rinnalla jatkuvasti. Ei ole kyse mistään tiheän imun kudesta, koska on kestänyt yli kuukauden. Ei puhettakaan yli kahden tunnin syöttöväleistä. Yötkin aivan toivottomia. Jos illalla antaa maitoa pullosta, saattaa nukkua kahdeksankin tuntia putkeen. Enkä usko että johtuu imemisen tarpeesta, koska pullomaidon jälkeen on monta tuntia tyytyväinen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

energiaa kuin äidinmaidossa? Mistä "kiinteistä" tarkemmin ottaen puhutte? Perunasta? Porkkanasta? Hedelmistä? Vai mitä ne teidän nelikuiset syövät?

Maidollahan ne vauvat isoiksi kasvavat ja kasvavat edelleenkin, jos saavat syödä omaan tahtiinsa. Toiset syövät useammin ja toiset harvemmin.

Vierailija
22/23 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sose tai puuro. Joten soseiden syöttö ei todellakaan ole mikään ratkaisu.

Korvike tosiaan sulaa hitaammin,joten pitää kylläisyyden tunteen pidempään. Mutta sillä sitten altistat lapsesi mm. diabetekselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta asti koko ajan tuputetaan ruokaa. Ei kaikki itku ja kitinä ole nälkää. Kiinteiden aloittaminen ei poista yöheräämisiä, siitä on tehty tutkimuksia, mutta sitkeässä elää nämä "puurolla kylläiseksi tarinat". Nuo vauvansoseet on suurimmaksi osaksi vettä, joten maidossa on enemmän energiaa. Uskomatonta, etta imetysmyönteisessä Suomessakin neuvolassa alkavat ohjeistaa noiden kiinteiden syöttamista 4kk, kun vauva syö usein. Onhan se tylsää istua imettämässä, mutta eihän se onneksi kauan kestä. Useimmat vuoden ikäiset eivät enää tissillä asu!