Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä niitä nuijia jotka ei osaa käyttää rahaa?

Vierailija
17.12.2005 |

Tuttavissani on tapauksia, jotka ovat ottaneet kulutusluottoja. Ovat ottaneet osamaksulla auton, johon ei ollutkaan rahaa. Aina kun jotain hankitaan, se hankitaan velaksi. Eikö ne stanan nuijat laske, millaisia summia heittävät korkoihin!!??

Pienituloiset ihmiset luulevat, että heillä on varaa ostaa jotain 17%:n korolla? Missä järki?

Sitten nämä tuttavat on kirjaimellisesti sossun luukulla. Mua raivostuttaa, että mun veroistani sitten maksetaan näiden autot ja muut, kun itelläni ei ole koskaan autoon ollut varaa, kun laskutaitoa riittää!

Älkää ottako mitään lainoja, jos olette pienituloisia. Asuntolaina on ainoa kannattava sijoitus ja siinäkin pitää ola tarkkana korkojen nousun varalta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en tajuu näitä kädestä suuhun eläjiä. Kyllä tilillä pitää ainakin muutaman kuukauden palkka olla jos jotain ylläriä sattuu. Kyllä sitä rahaa voi säästää, ei aina tarvi ostaa hienointa ja kalleinta. Eikä joka vuosi uutta talvitakkia. Osaa paremmin arvostaa hankintojaan kun ostaa harvoin ja kunnollista.

Käyn töissä (valitettavan huonopalkkaisessa) ja minulla ei säästämisestä huolimatta jää säästöön paria kymppiä enempää kuukaudessa, joten muutaman kuukauden tulojen saaminen säästöön veisi 270 kuukautta eli liki 23 vuotta. Asun yksin, omistusasunnossa, josta on velkaa (asumiseni on pääkaupungiksi edullista) enkä omista autoa, en ostele vaatteita kovin usein enkä matkustele. Mistä minä vielä voisin säästää? Kerropa sinä viisas se minulle!

Vierailija
2/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutamia käyttö- yms. luottojen vakiokuluttajia.Eikä se mitään jos näillä edes ostettaaisiin jotain kongreettista esim. pesukone tms., mutta kun näillä rahoilla matkustellaan, ostellaan vaatteita, sisutusjuttuj ja kaiken maailman muuta sälää, esim. lapsille kaikkea turhaa romua lahjaksi.. Ja uusien lainojen maksamiseen otetaan uusia lainoja.. Itse en voisi esimerkiksi koskaan lähteä matkalle lainarahoilla, missä vielä hillitön korko!!

Onhan meilläkin asunto- ja autolainat ja jotkut suuret hankinnat tehty velaksi, mutta kaikki on kuitenkin laskettu tulojemnme mukaisiksi.

Eikä meidän lapset saa sitten joululahjaksi trendilelua, jos rahatilanne on sillä hetkellä tiukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi on aina ollut tämän 15 vuoden ajan rahatilanne se, että velkaa ei olla otettu. Talo on oma, autot omia, vaatteet omia..

Mutta asia johon otan kantaa. Tässäkin ketjussa joku antoi " hyvän" vinkin että jos se pesukone hajoaa niin pese taloyhtiön koneessa. Ajatteleeko kaikki tai ainakin osa tämän palstan käyttäjistä että KAIKKI asuvat jossain kerros- tai rivitalossa jossa on ne taloyhtiön koneet. Eikä tosiaan kaikissa sitä ole. Ja HUOM! joka asuu omakotitalossa niin ei heillä mitään taloyhtiön koneita ole. Ymmärrän kyllä, jos on sellainen tilanne: kone hajoaa, uuden tarvitsee, asutaan siinä omakotitalossa ilman taloyhtiön konetta, rahat vähissä. Tuossa tapauksessa mun mielestä voi ostaa osamaksulla sen pesukoneen. Koska raha menee sellaiseen jota tarvitaan.

Vierailija
4/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä onneksi on aina ollut tämän 15 vuoden ajan rahatilanne se, että velkaa ei olla otettu. Talo on oma, autot omia, vaatteet omia..

Vierailija
5/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kyllä asuntolaina, opintolaina ja autolainaakin vähän jäljellä. oma näkökantani asiaan on se ettei mitään saa jos ei joskus osta esim. osamaksulla. huonekalujakin esim. on siten ostettu ja tyytyväinen olen.

Vierailija
6/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä en kyllä ymmärrä jos ulkomaille tai reissuille pitää lähteä velaksi. tai ostaa jotain luksustavaroita velaksi. hyvin olen pärjännyt näillä tuloilla ja menoilla, mutta ei juuri mitään säästöön jää. ei voi mitään, arvostan sitä että elämä on hyvää eikä puutu mitään. enkä silti törsäile älyttömiin lainoihin ja maksusopimuksiin.

Vierailija
7/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat sellaiseen oikein.

Vierailija
8/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen toi 32 on ihan takuulla,ei työllä saa ilman velkaa mitään isompaa.

Vierailija
9/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ostella turhaa. -32/39-

Vierailija
10/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteisellä kun kerran tarviin niitä ja pah sanon mä!

Vierailija
11/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. pankin talossa asuva

Vierailija
12/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla on, jos ei ole saanut perintöä tai ole harvinaisen hyväpalkkaisessa työssä.

Vierailija
13/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta missään Helsingissä, jossa talot kalliita. Asumme pikkukaupungissa ei tosin keskustassa vaan muutaman kilometrin säteellä, jossa talot edullisempia. Kun on säästössä rahaa, työ josta maksetaan palkkaa, ja perintö lisäksi niin miksi ei voisi ostaa käteisellä. Ja tuo yksi vastaaja joka vastasi tyyliin " bimbo kotiäiti" niin sanonpa taas, että kateus ansaitaan ja katelliset ne ensimmäisenä ärsyyntyy.

Vierailija
14/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa yhä vaan melkoisen utopistiselta tuo sinun maailmasi. Kysypä talon isännältä että millä mallilla raha-asianne ovat.

Vierailija:

Ei asuta missään Helsingissä, jossa talot kalliita. Asumme pikkukaupungissa ei tosin keskustassa vaan muutaman kilometrin säteellä, jossa talot edullisempia. Kun on säästössä rahaa, työ josta maksetaan palkkaa, ja perintö lisäksi niin miksi ei voisi ostaa käteisellä. Ja tuo yksi vastaaja joka vastasi tyyliin " bimbo kotiäiti" niin sanonpa taas, että kateus ansaitaan ja katelliset ne ensimmäisenä ärsyyntyy.

Vierailija
15/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

perintöä ei koskaan ansaita, se saadaan.

Vierailija
16/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuulostaa yhä vaan melkoisen utopistiselta tuo sinun maailmasi. Kysypä talon isännältä että millä mallilla raha-asianne ovat.

Vierailija:

Vierailija
17/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sellainen ketä ei ole saanut perintöä, joutuu ottamaan sen summan pankista. Yksinkertaista. Toiset pelaa toisten rahoilla, toiset pankin.

Vierailija
18/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäminen sen sijaan tuntuu ajoittain vaikealta, ja siksi osamaksut ynnä muut systeemit sopivat meille hyvin :)

Vierailija
19/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitä mieltä, että jos on huonommat tulot, niin elämästä ei saa nauttia edes satunnaisella lainarahalla kustannetulla ulkomaanmatkalla? Olettaen, että sen lainan kuitenkin maksaa takaisin. Köyhät kyykkyyn, vai?

Vierailija
20/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottoja käyttää jatkuvasti tulee se pitemmän päälle kalliiksi. Toisaalta näitä luottoja saa ilman vakuuksia jos ei ole muuten varaa hankkia jotain jota todella tarvitsee kuten pesukonetta yms.

Ei nämä ihan hölmöjä juttuja ole vaikka rahaa korkoihin meneekin. Niillä koroilla on maksettu munkin palkka.

T. entinen rahoitustyöntekijä