Toimeentulotuen vastustajat!
Teitä tuntuu harmittavan, kun teidän raatamanne rahat heitetään hukkaan köyhille. Voidaan tässä ja nyt sopia, että juuri teidän rahanne menevät kaupunkinne urheiluhalliin tai valtion tierahoihin, jotta varmasti saatte itsellenne suurimman hyödyn maksamistanne veroista.
Joku asiasta tietävä voisi antaa esimerkkiä oman kaupunkinsa menoista: kuinka suuri osuus menee sosiaalitoimeen ja kuinka paljon esim. urheilupaikkojen rakentamiseen. Minua ainakin harmittaa, kun kaupunki rakentaa uuden jalkapalloareenan tekonurmella ja muilla mausteilla ja samalla lakkautetaan peruskouluja useampi kappale.
Kommentit (19)
Mä saan reseptillä kaikenmaailman huumeeksi luokiteltavia nappuloita sairauteni hoitoon, lisäksi minulla on ystäviä joilla on myös aikamoiset lääkearsenaalit ja pystyvät tuomaan ulkomailta lisää, lisäksi on suhteita huumediilereihin, että jos sitä rahaa ei muualta tulis niin teidän pikku kullanmuruillehan niitä sitten myytäis sen sijaan, että syödään ne nyt itse.
Meillä kun on koko perheen kertamaksut yhteensä 17 euroa.
Meille tuo on monesti iso summa, sillähän saa jo kahden päivän ruuatkin. Uimahallissa kyllä käydään, saapi vaan pihistää muussa sitten entisestään. Meidän kokemuksen mukaan ei kyllä sossustakaan mitään ylimääräistä saa, joten niistä tuista on kenenkään turha olla kateellinen :)
tuohon jalkapallokenttien rakentamiseen kommentoisin, että tavalliset kentät riittävät yleensä hyvin junnuille. liiga tms. joukkueet tarvitsevat tekonurmet, joille pelata sulalla lumella ympärivuoden ja tätä en sulata :) maksakoot itse kulut tuosta nurmesta, katsojiakaan ole kuin kourallinen.
ap
Ymmärrän hyvin että päiväkoteja ja peruskouluja lakkautetaan koska lasten määrä vähenee. Sitä en tosin ymmärrä miksi vanhainkotipaikkoja vähennetään koko ajan, vaikka vanhusten määrä kasvaa räjähdysmäisesti. Täytyyhän jotakin tasapainotusta tehdä väestörakenteen muutosten mukaan. Eli emme voi tarjota vähenevälle väestöryhmälle (lapsille) luksusta sen kustannuksella että ajamme ratkaisuillamme laajenevaa väestöryhmää ahdinkoon.
Ja siitä loppuu rahat jos työtätekevien työntekoa kannusteta. Ja kyllä jalkapallokentät ja muut ovat myös niiden heikoimpienkin saatavilla ihan yhtälailla ja lisäävät heidänkin hyvinvointia. Sitä en tosin ymmärrä, että yhteiskunnan varoin tuettaisiin jotakin elitististä urheilulajia kuten golfia.
Vierailija:
Ja kyllä jalkapallokentät ja muut ovat myös niiden heikoimpienkin saatavilla ihan yhtälailla ja lisäävät heidänkin hyvinvointia.
Vierailija:
Ymmärrän hyvin että päiväkoteja ja peruskouluja lakkautetaan koska lasten määrä vähenee.
Vierailija:
Ymmärrän hyvin että päiväkoteja ja peruskouluja lakkautetaan koska lasten määrä vähenee.
Uimahallit ovat tosi edullisia, kirjastot ovat kaikkien saatavilla , ja löytyy kyllä seurojakin, joilla ei maksut päätä huumaa. Useinhan se lapsen harjoitusmaksu kyllä löytyy jos halutaa. Kysehän on loppujen lopuksi valinnoista. Monessa perhessä on varmaan mahdollisuus valita ostanko kuukauden tupakat ja kaljat - vai laitanko lapsen harrastuksiin.
Tiedän kun olen nyt 10 vuotta maksanut jääkiekko harrastusta- n. 150 euroa jäämaksuja kuussa + luistimet n. 450 euroa vuodessa + kaikki suojat, jotka pitää olla tarpeeksi jykeviä ja hyvälaatuisia Yht n 2000-2500 euroa/vuodessa - Kallista on, mutta jalkapallo esim. ei ole niin välineurheilua ja maksut eivät ole kalliita jos ei ihan HJK tai muu nimekkäämpi seura ole kyseessä. - On nimittäin maksettu sitäkin lajia, joten tiedän että ero on huima! Ja tämä Helsingissä
Kukaan laiska yms. ei saa sossun tukea.. Kukaan jolla ei ole sossulle näyttää sairasloma/eläke lappua ei saa sieltä tukea... Sossusta saa tuke vain jos mistään muualta ei saa!!! Etsä sossusta voi saada rahaa vain jos olet laiska, sulla pitää olla joku perusteltu syy olla kotona tekemättä mitään. TYöttömänä voi olla, mutta sossu painostaa kursseille jne. Kyllä ne ihmiset jotka sossussa joutuu käymään on oikeasti sen rahan tarpeessa.
siellä elää myös moni sellainen joka on pudonnut pois kaikilta muilta tukimuodoilta.. ja moni sellainenkin joka nostaa työttömyystukee ja toimeentulotukee siihen päällle kun pelkällä työttömyykorvausella ei eletä.. vain kun ei viitsi mennä töihin (se laiska).. ja sillä periaatteella että mitä väliä kun sossu maksaa... ja onhan näitä puhtaasti tukien väärinkäyttäjiäkin, esim pimeesti työtä tekeviä..
itse kyllä olen toimeentulotuen puolella koska aika ajoin olen joutunut itsekkin siihen turvautumaan ollessani työttömänä.. nyt tällä hetkellä kylläkin liiton rahoilla työttömänä etten ole edes kysellyt saisiko sossusta mitään... töitä tehnyt aina jos on jostain jotain työn tynkää löytynyt, enhän muuten liiton päivärahoillakaan olisi..
Kuinkahan moni toimeentulotuen vastustaja on itse kokenut varsinaista työttömyyttä.. kuvittelevat että kyllä töitä on.. mutta ehkä sit totuus valkenee kun putookin pois työelämästä... ja nämä rahaan tottuneet kyllä yleensä putoavatkin korkeelta
sopisi itse pudota hetkeksi minimi päivärahalle työttömänä ja kokeilla miltä se elämä sitten tuntuukin..
tulisi maksaa kelan kautta tai sitten perustukia (työmarkkinatuki, asumistuki yms) korotetaan sen verran, että toimeentulotukioikeutta ei tulisi enää. Sosiaalitoimistossa asiakasmäärät vähenisivät ja työntekijät voisivat keskittyä varsinaisiin apua tarvitseviin, eivätkä toimisi vain kelan rahallisena jatkeena. Toimeentulotukioikeutta tulisi kuitenkin rajoitaa niin, että työstä kieltäytyjät (ilman sairaslomatodistusta) voisi jättää kokonaan ilman tukia. Yhteiskunnan tukea annettaisiin vain niille, jotka olisivat valmiit tekemään jotakin oman elantonsa eteen mm koulutus, kuntoutus, työ tms. Mitä sitten tapahtuisi, jos toimeentulotuki lopetettaisiin kokonaan? Lisääntyisikö rikokset, pimeät työt yms? Mitä tapahtuisi ns väliinputoajille, jotka eivät saa rahaa muualta esim. odottavat työkyvyttömyyseläkepäätöstä tai kelan etuuden päätöstä ja silti vuokrat yms menot tulisi maksaa???
Vierailija:
Ei ollut tarkoituksena " huutaa" , helpompi vain lukea mun pointit kun isoilla... Tällainen keskustelu antoisaa: kiitos.
ap