uskaltaako jo reilu pari viikkoisen vauvan kanssa lähteä kauppareissulle?
Mitä mieltä ootte asiasta meillä on 16 päivää vanha vauva ja ajateltiin ottaa mukaan kauppa reissulle.Onko muut ottaneet noin pienen jo mukaan???
Meillä mummot meinaa repiä pelihousut kun kuulema en osaa hoitaa vauvaani oikein kun meinaan vielä ottaa kauppaankin mukaan Heidän mielestä pitäisi olla kotona pari kuukautta ennenkuni uskaltaa lähteä minnekkään saati sittenkään!!
Mökkihöperöksikö tullaan!
Kommentit (38)
ja lisäksi imetys tehostaa sitä. Meille sanottiin, että 2viikkoista voi viedä, harvemmin tarttuu mikään noin pieneen. Jää meiltä sit joululahjat ostamatta, jos ei voi viedä...
Heti arkeen mukaan kun vaan itsestä siltä tuntuu. Syötät vauvan tietysti ennen lähtöä, ja luultavasti sitten nukkuu koko kauppareissun ajan.
Eipä mulla ollu ukkoo tai ketään, joka ois kaupassa käyny mun puolesta, joten ihan suoraa laitokselta mentiin kauppaan ettei näännytty nälkään! Uskomatonta että tämmösestä ees keskustellaan täällä, tuskimpa ennen vanhaan oli aikaa olla 4seinän sisällä vauvan kanssa toista viikkoo!!!!
eihän se kotioloista poikkea kun muistaa riisua ylimääräiset vaatteet.
Pöpöjä on ihan hyvä saada pienestä pitäen (tämä niille jotka kauhistelevat niiden tarttumista)
Näköjään kuitenkin jokainen tekee miten sattuu omalle kohdalle parhaiten sopivan. Sanonpa vain, että 2 viikkoinen rs-viruspotilas on todella hauras!
Täältä saat vastauksia niin puolesta kuin vastaankin...
Itse päätät mitä lapsesi kanssa teet....
Ennen ne vauvat jätettiin ihan yksin kotiin siksi aikaa kun mentiin kauppaan, että sekös nyt oisi parempi vaihtoehto vai???
1 päivänä sairaalasta kotiutumisen jälkeen käytiin vaunukaupassa ostamassa vaunut ja seuraavana päivänä urheilukisoissa. En mä ainakaan tiennyt että olisi pitänyt kotiin jäädä?
koska sairastaa rs-virusta! Eli toi on ihan totta,että sieltä kaupastahan ne pöpöt tulee. Ei tarvii ku jonku aivastaa... Eli jos ei pakko vauvaa rehata mukana niin hyvä niin.
jätänkin sitten vauvani kotiin ja sanon koululaiselle etttei tule kotiin kun vasta parin kuukauden päästä...jos kerran ei vauvaa saa viedä ulos/kauppaan ja ne virukset hyppii silmille.
voihan se neuvolan tätikin tuoda ne virukset tänne, kun tulee eka kotikäynnille.
ei herrajumalahyvääpäivääsoikoon, kai nyt jokainen osaa maalaisjärjellä miettiä mitä tekee tai mihin menee vauvansa kanssa.
minä todellakin aion viedä vauvani just sinne mihin haluan ja minkä ikäisenä haluan.paitsi toi pakkanen rajottaa täällä suomessa,mutta onneksi on lentolippu varattuna ihan kuule 3 viikon päästä synnytksestä.voi voi kun ne pöpöt varmaan lentää vauvaan sitten ja entäs ne lennon määränpään pöpöt...hui sentään..
ja ensimmäisen lapseni kanssa menin ulos just samana päivänä kun sairaalasta tultiin kotiin ja eipä oo juuri pöpöjä näkynyt.
niitä vaunuun tirkistelijöitä riittää,meilla suositeltiin neuvolassa 1kk,mut ei se tarkoita et sun täytyy sisällä olla,mut ei suuriin ihmisjoukkoihin!!
tarvii syödä mitään,pääasia et vauvalle on tissimaitoo tarjolla.
ja mun vaunuihin on turha kurkkia kenenkään,itse en harrasta sitä sillä se on minusta turhaa uteliaisuutta.
suureen ihmisjoukkoon...taas nää teiniäidit jyllää jotka on kiikuttamassa lapsiaan heti jokapaikkaan ku kohdusta ulos saavat. enkä tarkoita ap.sinua.vaan esim.nuita joille merkaa shoppailu enemmän ku pieni vauva!ei se oo mikään esine jota tarvii esitellä joka paikassa noin pienenä.
Se kun on vielä täysin keskeneräinen ja kaupan valot ja melut voivat tuntua vauvasta sietämättömän kaoottisilta. Mutta jos on pakko, niin on pakko.
ja sit ei ookkaan muuta,siis pitääkö meidän olla nyt syömättä kun ei kerran voi mennä kauppaan.ja ihan vaan ruokakaupasta ja apteekista olis kysymys.
terveisin äiti 34v
Joku kirjoitti että lapsen on hyvä tottua eri pöpöihin. Toki joihinkin, mutta esim. RS-virus on tosi paha juttu vastasyntyneelle. Erilaisia flunssaviiruksia on nyt paljon liikkeellä ja jotkut, kuten RS ovat tänä vuonna erityisen ärhäköitä. Vauva on tosi kipeä ja limainen saatuaan tämmöisen.
Silloin oli kyllä kesä, mutta lapsi on ollut ihan terve. Ei ole ollut mitään flunssaakaan ja ikää 1v.5kk.
Ihan jokainen tekee niinkun parhaaksi katsoo.
3 vuotis synttäreitä saa kotoa poistua