-truplat Perjantaina
Kommentit (34)
Onko sulla jokin työpaikka juttu/harjoittelu jakso vai miehen työt siellä Kiinassa?
Mä kärvistelen niin kovassa matkakuumeessa että lähtisin nyt vaikka Kiinaankin, heh...
Pojan kummi kävi hakees mun miehen rilluttelemaan ja toi samalla pojan joululahjat. Kysyi haluttaisko ilman risteilylippu promenade hytissä 4:lle Siljan laivoilla (on voimassa toukokuun loppuun ensi vuotta) ja tokihan se haluttiin. Eli päästään me nyt sitte ainakin Tukholmaan asti ensi vuoden puolella, hah haa.. No muksut tykkää ainakin. JA miksen minäkin, jos rahaa löytyis shoppailuun, hih..
TULKAA nyt seurakseni murut, PLIISS!!!!
*anoo ihan orpona täällä*
Sanokaahan fiksut ihmiset, miksei antibiootit voi olla suppoina? Eikö se kenties toimi vaan niin vai eikö sellaselle ois mukamas markkinarakoa... Vielä kolme päivää kuuria jäljellä, tekee kuusi annosta kiukkua, huutoa ja muuta kivaa..No eihän se teidän vika oo, sori kun taas kuormitan.
Marieela! Huomasitko kun eilisessä pinossa huhuilin ja sekoilin siis ens alkuun? Siis kun muistin vaan ensin Mariposan maininneen, että ois ollu merellä ja se olitkin sinä, etkös ollukkin? Teidän nikit vaan tahtoo välillä mennä mielessä sekasin, kun alkavat samoin.. *seli seli nolo*
Vai oonko mä nähny unta...
Mä se olin kuka on merillä ollut työssä. Olen siis 5 vailla perämies (yksi koe tekemättä..enkä koskaan sitä tuu tekemään), joten nyt siis matruusin jolla YT pätevyys kirjat omaan. Merenkulukuoppilaitoksessa olen opiskellut vuonna elviksen ja merillä ehdin olla muutaman vuoden... kunnes rakastuin ja jäin maihin töihin :)
Rahtilaivoilla, tankkereilla ja sementiilaivoilla olen seilannut, en matkustaja laivoilla koskaan.
Meilläkin vkon lääkekuuri, eli vielä 4½ vuorokautta 2 x pvässä samaa itkua ja pahaa mieltä kuin sielläkin, tsemppiä!!!
Ollaan muuten kirjoilla samassa koulussa :)
Mä oon ollu sekä että. Alotin 17 vuotiaana pasiseereista (juu, oon ollu joskus niin nuori!) ja pyörin sitten konttipaateissa ja nyt viimiset 8 vuotta ennenkun jäin pois olin laihian kolissa ja koksissa. Eli Esl!
Kerkesin muuten itsekkin käymään kannella välillä vaikka pyssässä yleensä oon nuohonnu. Mä kävin ekan kokeille tarkotetun yt-kurssin Raumalla ja sain puolikkaan kirjat siitä hyvästä. Kivaa vaihtelua, mutta mä oon niin viluherkkä otus, etten kestä ulkotöitä.
No hups, tästähän voisin jaaritella lopun yötä joten parempi lopettaa...
Mies tuli töistä ja sanoi, että ei sitä pilleriä tarvitse hakea :D
:) Tarviiko tähän muuta enää lisätä!!!
Anteeksi oma napa, mutta jokainen ymmärtää varmaan :}
Axelle onnea!
Ja älkää menkö katsomaan King Kongia, h u o n o, mutta menkää katsomaan Oulun kaupungin teatterin Kalevala h y v ä.
Meille ehkä tulee vauva, meille ehkä tulee LottaEevertti... En ehkä voi tehdä mitään lääkehoito tentin eteen... :)
Mies tarvitsi vain vähän aikaa sulatella asiaa. Ehkä kohta voitte jättää ehkäisyn kokonaan pois?
NIFKIN: Hienoa, että miehen mieli muuttui!!:) Eihän se yksi suojaamaton yhdyntä tietenkään välttämättä vauvaa tarkoita, mutta VOIHAN siinä niinkin käydä, että pian testi näyttää plussaa. Toivotaan!:)))
TALVIKKI: Edelleen siis yhdessä koossa, hyvä! Jospa se Allu siellä hiukan reipastuisi liikkeissään, ettei sulle vallan tule stressiä niiden liikkeiden seuraamisesta. Voin kuvitella, että päikyn pikkujoulut oli tosi hienot, kun eilen ja tänäänkin on taas ollut niin ihanan talvinen ilma. Toivottavasti ei tule mitään kamalaa lämpöaaltoa ennen joulua, että lumet pysys maassa.
AXE: Noniin, nyt sit tuli se eka plussa ja kohta tulee toinen. Usko pois!!
MARIEELA: Hienoja ultrakuulumisia. Kyllä mullakin silmä kastui, kun tän meidän kakkosen näin, vaikka siis oli jo toinen kerta.
EMMASANNA: Mukavasti on poika lähtenyt kasvamaan. Hyvä, että maito maistuu!:) Oletteko nyt sitten kestoilleet, niinkuin silloin odotusaikana suunnittelit? Miltäs on tuntunut?
PIIPAA: Sulleko se taitaa olla plussa pamahtamassa?? Loistavaa!! Toivotaan, että oireet ovat ihan aitoja. bd bd bd
Uusikin kirjoittelija täällä taas oli, mutta mikä oli nikki...? Oisko ollut MENNIS, tervetuloa joukkoon mukaan.
Mä olen kans kaksin kotosalla tytön kanssa, tosin nyt on rauhallista, kun neiti jo nukkuu. Toista oli pari tuntia sitten, kun naapurin hiukan tyttöä vanhempi poika oli meillä hoidossa vajaan tunnin, silloin menoa riitti. Niin, mies meni muuten kattomaan sitä King Kongia, jota NIFKIN ei tainnut kovin kehua... saas nähdä, millä mielellä tulee herra takaisin. On se ainakin järkyttävän pitkä leffa, yli kolme tuntia!!!
Nojuu, hyvää perjantai-illan jatkoa kaikille!
matteusk ja nappula rv. 18 tasan!!
mennään miehen töiden perässä,
mutta teen itsekin siellä muutaman verkkokurssin
ja pari harjoittelua. Varmaan mielenkiintoinen kokemus olla paikallisessa sairaalassa hommissa ;) Ja muutenkin kiva, että on jotain tekemistä, ettei mene aika vain peukaloita pyöritellessä. Vuodessa ehtii nähtävyydet moneen kertaan koluamaan.
Ninnu, missä vaiheessa sinulla on opinnot?
Juup, en oikein usko, että olisi mahdollisuuksia olla raskaana kun nämä mun kierrot on heitelleen 30 -> 50... Mutta saahan sitä olla vähän pilvissä :)
Hei muuten uudet! NYT kirjaan kiinni pariksi päivää.
Olipa hienoja uutisia! Niin ne miehet aina välillä saattaa yllättää iloisestikkin! =) Toivottavasti kaikki osui kohdalleen! ;)
Pakko hehkuttaa.. Meidän hirviönukutusrumbashow voipi olla taakse jäänytä elämää. Ainakin toivoa saa, koska tänään ei menny kuin kolme varttia!! Eiliseen kahteen tuntiin verrattuna yhtä juhlaa siis.
Toki tää saatto olla joku vahinkokin, mutta voipi olla toisinkin!
Nyt toivottelen hyvää yötä ja meen lepäilemään tuhisijoiden viereen. Jos aamu tulis sitten nopeemmin, meinaan tuhlata ekan aconin jo huomenna...
Marieela ihania ultrakuulumisia tosiaan, sääli että mies missasi sen tolleen hassusti :/ mut kultainen sit kun tuo kukkia sun muuta :)
Nifkin ymmärrän hyvin miksi leijailet vauvapilvissä ;) ihana tuollanen pienikin myönnytys mieheltä! tsemppiä opiskeluihin..
Piipaalle PLUSSAA eikös juu!
Emmasanna kiva kun vauva voi ja kehittyy hyvin!!! et viitsis kuvaa laittaa postiin...? :D *ikiutelias* ja mies ei vielä tiedä mitä haluaisi opiskella, vaihtoehtoja tutkailee vasta.. tottahan sekin on ettei työtilanne sinänsä ole varma valmistumisen jälkeenkään mutta kyllä se jotenkin tuntuu varmemmalta kuitenkin kun on se joku tutkinto.
Hönttä siis todellakin hehkutat ja iloitset omasta tilanteestasi, kuten jokaikinen, oon onnellinen kaikkien puolesta omasta takapakista huolimatta! ;) ei sitä tarvii pelätä.
joka tapauksessa ei olla silleen mihinkään päätökseen tultu vauvaprojektista, juteltiin kyllä yömyöhään asioista ja kai se jää nyt sit roikkumaan, ei tässä mitään päätöksiä oikeen voi tehdä ennenku tietää niistä miehen opiskeluista enemmän. ja siihen menee aikaa.. mä haluan todellakin suoda miehelle mahikset opiskella, tottakai haluun et se sais opiskella sitä mitä haluaa ja mikä kiinnostaa, hankkia sellasen ammatin mitä sit jaksaa loppuikänsä tehdä jne. mutta se on ihan perseestä että vauvajutut lykkääntyy sen johdosta hamaan tulevaisuuteen. haluttais molemmat sitä lasta hirveesti vaikka heti.. mä oon sit enemmän tunneihminen (ainakin tässä asiassa) ja aattelen et kyllä sitä pärjää tilanteessa kuin tilanteessa, hyvähän se on et toinen osaa aatella järjelläkin. ja kyse onkin siitä että kyllähän sitä jotenkuten pärjäiskin mut haluuko sit elää vauvan kanssa koko ajan rahatilannetta stessaten. ei sitä nyt välttämättä valitsisi mutta tässä tilanteessa kun luulin että jo päästään tositoimiin niin tuntuu kyllä tosi vaikeelta odottaa. ja kun ei puhuta nyt parista kuukaudesta vaan tosiaan luultavasti vuosista.. ei nyt välttämättä odottettais miehen valmistumiseen asti vaan niin että pääsee opiskelun makuun ja katsotaan miten elämä ja rahatilanne sit kestäis perheenlisäyksen. mut jokatapauksessa aikaa menis varmaan pari vuotta. että kyllä tilanne kaivertaa molempien mieltä mutta täytyy nyt katsella miten elämä jatkuu. mun elämä on tosiaan pyörinyt täysin vauvahaaveiden ympärillä, aika vaikeeta siitä luopua. mut ehkä se onnistuu ja on ihan hyväkin keskittyä vähän johonkin muuhun.. kai sitä pitää vähän täältäkin yrittää irrottautua, en osaa enkä halua teitä kokonaan jättää :) mut et jos ei kaikkea vapaa-aikaansa täällä viettäis kuitenkaan..
tälläsiä sepustuksia tänään. kroppa vieläkin sekaisin reissusta, onneks viikonloppu edessä. Hyvää sellaista kaikille! :D
Olen ollut vähän liian kiireinen töissä pari päivää ja iltaisin ihan kuollut, ettei ole ollut aikaa ollut pinoon kirjoitella. Lukemassa joo olen käynyt kuitenkin teidän juttuja. Pari päivää vaivannut taas ihmeellinen migreeni ja ihan vetämätön olo ollut ja töissä ihan sairaan kiireistä. Illat ollaankin sitten miehen kanssa juostu ostoksilla ja huonekaluliikkeissä ja autokaupoissa. Siis sitä normaalia arkikiirettä, mitä ei ehdi tekemään kiireisimmän opiskeluputken aikana. Nyt tosiaankin huomaa, että sain muutamat tosi tärkeet raportit palautettua koululle, kun on tää viikko ollut enemmän tai vähemmän sairastelua ja väsymystä - kaipa se elimistö tarttee jotain lepoa välillä ja nukkumista. Eilenkin työpäivän jälkeen menin suoraan nukkumaan ja sitten siitä suihkun kautta yöunille. Todella on sipissä ja verottaa vielä kaikki joulunajan kiireet tätä jaksamista.
Joo olitte aika innokkaasti keskustelleet matkustelusta, mulla on yhtä sun toista kokemusta vähän sieltä sun täältä. Miehen kanssa on matkusteltu aika paljon ristiin rastiin ja yleensä aina on joku reissu suunnitelmissa. Thaimaassakin oltiin tossa pari vuotta sitten ns. omatoimimatkalla ja oltiin siellä kuukausi. Nähtiin siis suunnilleen koko Thaimaa läpikotaisin ja kierreltiin tosi paljon itsenäisesti maasturilla ja busseilla ympäriinsä siellä, ihan turistikohteiden ulottumattomissa. Voi siis kysellä munkin matkakokemuksia :)
Hönttä oli siis asunut Norjassa, kuin minä myös. Olin vaihto-opiskelijana Norjassa melkein vuoden - aivan mahtavaa aikaa....joten mä olen ihan mieletön Norja-friikki! Rakastan sitä maata! Muutenkin siellä olen vieraillut usein. Joten kiva, jos joku muukin on sydämensä menettänyt sille maalle. Mulla tais sinne joskus jäädä jotain muutakin...mutta elämä heittelee suuntaan ja toiseen arvaamattomasti.
Miille voisin kertoa vaikka mitä ulkosuomalaisena olosta, mutta nyt on hieman kiirusta, mutta lupaan tulla uudelleen nyt viikonlopun aikana...mennikselle tervetuloa joukkoon mukaan - kiva kuulla, että olette muuttamassa Kiinaan. En sitten ole ainoa ulkosuomalainen.
Mukavaa viikonloppua teille! Mä palaan hieman paremmalla ajalla, ilman migreeniä...
Tämä lienee oikea paikka minulle :)
Eli olen 22-vuotias vauvakuumeilija Jyväskylästä. Ensimmäistä vuotta opiskelen sairaanhoitajaksi. Tosin vuoden vaihteen jälkeen muutto Kiinaan edessä. Takana on viime kesäinen keskenmeno raskauden alkuvaiheessa. Raskaus lähti liikkeelle " tulee, jos on tullakseen" menttaliteetilla. Keskenmenon jälkeen meille tehtiin erinäisten syiden takia(joita en nyt lähde erittelemään) lapsettomuustutkimukset, joissa ei mitään erikoista löytynyt eli luomulapsonen pitäisi olla ihan mahdollinen.
Tällä hetkellä on kuitenkin pistetty lapsen teko jäihin. Minua ei hirveästi innosta esikoisen synnytys Kiinassa, vaikkakin kansainväliset sairaalat ovat siellä hyvinkin hienoja. Tukiverkoston kaipaan kuitenkin ympärilleni. Vuosi siis olisi tarkoitus olla Kiinassa ja tässä olemme sunnitelleet, että kesän jälkeen alkaisimme oikein kunnolla lapsentekopuuhiin. Mies olisi valmis tekemään lapsen, vaikka heti ja kuume minullakin kyllä hipoo välillä niin mahtavia mittasuhteita, että saa nähdä kuinka käy ;)
Mutta ei tässä kummempia. Yritän oppia paikan tavoille :)