kokemuksia korvakynttilästä?
Onko jollain kokemuksia korvakynttilän käytöstä? saisiko sillä itsepintaisen vaikun ulos 8kk lapsen korvasta? Vai voiko noin pienelle ylipäänsä käyttää tuota kynttilää? lääkärin kehottama konsti eli remo-waksilla liottaminen ei juurikaan auttanut. Neuvokaa tietämätöntä!
Kommentit (25)
Itse löysin tällaisen kuvauksen korvakynttilän vaikutuksesta:
" Korvakynttilähoidossa on kaksi toimintavaihetta: aluksi palamisen aiheuttama lievä imu aiheuttaa kevyttä alipainetta korvissa ja poskionteloissa. Potilaat kuvaavat oloa helpottuneeksi ja keventyneeksi pään alueella. Lisäksi alipaine kierrätyttää yrttiuutehöyryä korvassa suojaten korvan ärtyneitä alueita. Alipaineen höyry ja kierto stimuloi korvaa lempeästi. Kevyt alipaine ja liekin liikkeet aikaansaavat ilman värähtelyaaltoja, jotka vaikuttavat kuin hellä tärykalvon hierontaa.
Palamisprosessi heijastaa mietoa lämpöä korvan sisäosiin. Paikallisesti lämpö stimuloi ääreisverenkiertoa, joka puolestaan voimistaa immunologista puolustusjärjestelmää ja voimistaa lymfanesteen kiertoa. Lisäksi lämpö stimuloi refleksialueita ja energiapisteitä alueella. Koko prosessi on miellyttävä ja kivuton kokemus. Hoitoa saaneet kuvaavat tunnetta hoidon jälkeen rentoutuneeksi ja tasapainoiseksi. "
*** Kyllä minäkin etsin ja kaipaan vaihtoehtoa jatkuville antibioottikuureille ja niitähän tässä haettiin. Mulla on vaan positiivisia kokemuksia kynttilähoidosta ja ilman muuta hoitoa kannattaa kokeilla. Ne ketä asia ei kiinnosta, niin miksi vaivautua etsimään kaikkea negatiivista asiasta tai sen vierestä?! Tämähän on nimenoman LUOMUpalsta, eikä " apteekkarin parhaat" - palsta. Jokainen sitten itse päättää, mitä hoitoa haluaa kokeilla.
m@p:
Tämähän on nimenoman LUOMUpalsta, eikä " apteekkarin parhaat" - palsta. Jokainen sitten itse päättää, mitä hoitoa haluaa kokeilla.
Eikö luomuhoitoja saa täällä kritisoida? Minä olen kyllä kiitollinen myös siitä negatviivisesta informaatiosta, kun olen aika kriittinen sen suhteen mitä luomujuttuja käytän.
Ja korvakynttilää on meillä kokeiltu :)
mutta kun ne negatiiviset kommentit tulevat ihmeen usein niiltä, joilla EI OLE EDES KOKEMUSTA ASIASTA. Sitä ihmettelen.... Jos mulla olisi huonoja kokemuksia just tästä kynttilähoidosta, niin tottakai kertoisin nekin, mutta kun ei ole.
Oikein hauskaa talven jatkoa itse kullekin. Kynttilöillä tai ilman!
Meillä myös käytiin neitin (2v) kanssa kynttilähoidossa, kun muutama tulehdus on takana ja korvat aina vaan tuntuu punoittavan. Homeopaattisilla ollaan hoidettu, myös yksi antibiootti kuuri on syöty, mutta niinkuin täälläkin on aiheesta mainintaa ollut, ei se aina tuo autuutta sekään. Meillä on korvat olleet paremmassa jamassa homeopaattisten jälkeen, kuin myös vatsa joka oli tosi huonona antibiootista. Maitohapot rules. Mut asiaan, eli kynttilähoidossa käytiin ja täällä on jonkin asteen vääntöä siitä imeekö kynttilä eritteitä vai mitä. Meillä toinen korva on koko aika ollut " se huonompi" ja toinen kutakuinkin terve. Hoidon jäljiltä alkoi neidillä kova tarve himputtaa korviansa. Kysyin ett sattuuko niin tuumas vaan että ei. Yleensä on ilmottanu kivut korvassa hyvinkin selkosanaisesti. Viikon verran tätä himputtamista jatkui, ja korvsiat tuli vaikkua ulos. Eli vasta viikko hoidon jälkeen. Kipeemmästä korvasta tuli aivan sellasta rusehtavan väristä töhnää ja putsauksen jälkeen loppui " himputus" . Eli korvat eivät ole vaivanneet millään lailla. Käytiin sitten myös korvalääkärillä esittelemässä korvia ja kuinka ollakaan, jopa se punoitus jota on nyt ollu jo puolisen vuotta, oli sieltä hävinnyt. Eli meillä koen että hoidosta oli hyötyä.
Uskon myös siihen että kynttilän lämpövaikutus saa verenkierron paranemaan korvassa ja tätä akutta elimistön itse hoitamaan itseään. Painevaikutuksesta en sano mittää kun en oo perehtyny. Mää kuvittelen ainaki et tuoki korvan kökköjen eritys liittyi juuri tähän parantuneeseen verenkiertoon tms..? never knows mut korvat on nyt terveet :o)
Suosittelen kokeilemaan, ei vie vararikkoon vaikkei het tuntus auttavankaan...
Kritisoinkin tuota 4 otosta.
Akupisteistä en tiedä, mutta tässäkin ketjussa on puhuttu alipaineesta (kynttilähoitojen puolestpuhujatkin).
Viime viestissä kerroin mielipiteeni tutkimusten perusteella, en mitään kaveri kertoi-juttuja (ekassa viestissäni oli oma silloinen käsitys, mutta tarkistin kantaani tämän ketjun perusteella ja etsin lisää tietoa). Lähdin kommentoimaan sen takia, että pelkän kynttilän varaan jättäytyminen _saattaa_ olla haitaksi (kuten itse sanoit, ei toimi kaikille).
Vika kappale oli varoitus, ettei kaikkiin kannata luottaa, ei tarkoittanut että kaikki kynttilöhoitajat aiheuttaisivat vammoja.
Jos hoito auttaa, on se minusta ihan sama johtuuko vaikutus plasebosta vai " aidosta" vaikutuksesta.
Omalta osalta lopetan kynttiläjutut tähän, muut jatkakoon :).