Käyttekö esim. tuttavapariskuntien kanssa alasti saunassa?
Mökkeiltiin viikonloppuna tuttavapariskunnan luona, ja tarkoitus oli mennä saunaan. Kun lähdön hetki tuli, nousin samaan aikaan kun ukot, et nyt lähdetään kaikki. Tää naispuolinen tuijotti mua kuin vähä-älyistä ja sanoi et miehet menee ekana, sit me. Jaahas. Ollaan kyllä useimmissa paikoissa yhteissaunottu, nyt sit ei.
Kommentit (67)
On todella outoa käydä saunassa vaatteet päällä.
Ei ole tapana mennä vieraisille, riisua itseä alastomaksi, hikoilla ja suorittaa pesu.
Mitä järkeä.
Hiukset liiskana ja naama helottaen jengi keskenään saunan jälkeen jalat paljaana (ööh) kotoilee täysin hirveän näköisenä. Lopuksi puhtaana sitten takaisin kotiin.
Vain Suomessa.
Pano vieraan kanssa ja sauna ovat eri asioita.
Vai mitä Pentti?
Ennen vanhaan oli ensin isäntäväki perheenä, sitten naisten vuoro ja lopuksi miesten vuoro. Rengit ja piiat ei kyllä saunoneet sekaisin. Milloin sitten tällainen käytäntö on syntynyt, en tiedä, mutta ei voi ainakaan vedota siihen että sekasaunominen Suomessa olisi aivan normaalia ollut. Ei ole. Eikä ole vieläkään.
En, en tykkää saunomisesta, etenkään vieraiden ihmisten kanssa
Haluan saunoa yksin. Hämärässä. Hiljaisuudessa. Ei ruokaa, ei juomaa, ei keskustelua. Vain minä ja ajatukset, rentoutuminen! Puusauna paras, kun kuulee tulen rätinän ja poksumisen ja valo on heikkoa kajastusta, sähkösauna menettelee kotona.
Meidän uutta puusaunaa testattiin kaveriporukalla. Minä ja mieheni, miehen veli ja hänen mies, kaksi kaverinaista ja yksi kaverimies. Teki vähän tiukkaa mahduttaa kaikki lauteelle mutta oikein mukavaa oli. Mutta riippuu tietysti porukasta ja sen yksilöistä, tuntuuko tälläinen soveliaalta. En tuomitse kumpaakaan mielipidettä eikä minusta muidenkaan pitäisi. Kukin tavallaan.