Käyttekö esim. tuttavapariskuntien kanssa alasti saunassa?
Mökkeiltiin viikonloppuna tuttavapariskunnan luona, ja tarkoitus oli mennä saunaan. Kun lähdön hetki tuli, nousin samaan aikaan kun ukot, et nyt lähdetään kaikki. Tää naispuolinen tuijotti mua kuin vähä-älyistä ja sanoi et miehet menee ekana, sit me. Jaahas. Ollaan kyllä useimmissa paikoissa yhteissaunottu, nyt sit ei.
Kommentit (51)
tapausta et oltais ehdotettu sekasaunaa alasti! Mielenkiintoinen ajatus.. hmm.. ehkäpä ehdotan ensi kerralla;)
Voipi toki olla et kaveripiirini ei ole tarpeeksi avaramielinen.
Vanhassa opiskeluporukassa tulee sekasaunottua. Se lähti joskus juhannuksena kännihuuruissa liikkeelle. Sen jälkeen on saunottu porukallla selvinpäinkin.
Muuten tulee saunottua oman miehen kanssa tai naisporukassa.
Jos menisin ainoana naisena mieheni ja sen miespuolisten kavereiden kanssa saunomaan, tulis kyllä aikamoista ihmettelyä.
Saa olla melkoinen tyrkky (vaikkei sitä itse myöntäiskään) että on pakko tunkea 10 minuutiks nakuileen miesten eteen. Kiva, jos siitä jotain kiksejä saa, mutta mun mielestä aika white trashia.
Tietty jos on pienestä tuntenu ja aina samalla porukalla saunoo, on eri juttu. Mutta uusia kumppaneita ei ehkä kannattais edes ajatuksen tasolla pakottaa sekasaunaan alasti.
joskus sekasauna mutta osa naisista laittoin päälle vaatetta jolle känniset miehet alkoivat laukomaan
Vai että tyrkkyjä sitä ollaan ;) Kävikö mielessä, että minäkin ehkä tosiaan haluan peseytyä ja saunoa? Ja jos jäisi odottelemaan sitä päivää, että miehet sieltä viimein selviävät saunomasta, niin siinä saisi kyllä odotella.
Yleensä saunaillat ajoittuvat siten, että ollaan menossa kaupungille jatkamaan iltaa, joten ihan luonnollistakin on, että käyn siinä alkuun piipahtamassa ja hiukset pesemässä, että ehdin laittamaan hiuksia ja ehostautumaan. Eipä tuosta ole koskaan mitään negatiivista palautetta tullut; sama taktiikka on silloinkin, jos useamman jätkän tyttöystävä on paikalla -tytöt käväisee saunassa ja saavat suihkuvuoron ensinnä, äijät hakatkoon toisia vastoilla kunnes olut loppuu :)
Onneksi meidän porukoissa saunomiseen suhtaudutaan luonnollisesti, eikä mitenkään ihmetellen. En silti tuomitse sinunkaan tapaasi (uikkarin/pyyhkeen käyttö), ennen kaikkea kai kyse on siitä, että millä tavoin tuntee itsensä saunassa rentoutuneeksi.
Saunalämpöisin terkuin 23
Meillä aina ja kysytään miten vieraat haluavat. Mennäänkö kaikki yhdessä, vai haluatteko erikseen. yleensä tämä yhteissauna saa kannatusta.
voishan sitä peseytyä pikaisesti ennen miesten saunaan menoa jos haluaisi...
Kuka näkee lapsissa jotakin eroottista?
Minusta sekasauna on ihan outo juttu. En ikinä menisi vieraitten miesten kanssa saunaan, en mielelläni edes naisten kanssa. Eikö teistä peseytyminen ole intiimiä puuhaa? Itse en voisi kuvitellakaan mitään alapesua toisten nähden. Meillä ei ole lapsiakaan pakotettu saunomaan vanhempien kanssa enää sen jälkeen, kun itse eivät ole halunneet, suunnilleen 10 ikävuoden jälkeen.
Sinun on pakko siis päästä saunaan juuri silloin, kuin miestenkin?
Ja kyllä minä ainakin osaan ajoittaa menoni niin, että peseydyn jo ennen vieraiden tuloa, tai kylään lähtöä.
Vai vaaditko joka kerta saunomisen ennen bileisiin lähtöä?
aina saunailtoja ja aina vaan saunaa saunaan! Ja jos sinne ei halua mennä, niin sit katsotaan kieroon!
Antakaa ihmisten olla rauhassa. Kaikki eivät todellakaan halua saunoa ollenkaan! Tai vielä vähemmän vieraiden ihmisten kanssa!
ehdottomasti toppavaatteet päälle! pari kertaa ollaan jätetty sukat pois, mutta ei nyt alasti kuitenkaan saunaan, herranjestas!
Kyllä sinne saunaan ehtisi ennen miehiäkin. Miksi et ihan aidosti tunnusta, että sinusta on niin kivaa olla mehiläiskuningatar.
En kyllä itse tykkäisi, jos mieheni olisi jossain saunomassa ja sinne tunkisi nainen joukkoon...Ei ole todellakaan normaalia esiintyä alastomana ystävän puolison edessä!!!
Nykyään sitten on miesten- ja naistensaunat erikseen.
Ei kai kukaan suomalainen mene uimapuku päällä saunaan?
Yleensä on käyty sekasaunassa, mutta kerran kävikin niin, että mökkinaapurit kutsuivat heidän saunaansa, kun heillä oli muitakin vieraita. Oli kyllä sekasauna, mutta kaikilla muilla oli uimapuvut mukana, minulla ei, kun on näiden naapureiden kanssa saunottu monta kertaa ennenkin, eikä kenelläkään mitään uimapukua ollut. En sitten uimaan kehdannut mennä ainoana alastomana. Saunoin kyllä pikaisesti. Jotenkin luonnollisesta asiasta tulee luonnoton, jos muut pitävät alastomuutta epäsopivana. En kyllä itse asiassa muista, oliko muilla saunassa uimapuvut vai ei.
Yleensä mennään miten enenmistö haluaa, jos joku porukasta ei halua seka saunaan niin käydään erikseen. Mikä kama asia alastomuudessa on? saatan olla joskus mies porukan ainoa nainen saunassa. Minua ei voi pitää minään isona uhkana kun on tuota läskiä kertynyt sen verran.
Selasin heidän esitettään ja siellä ovat todella kaikki alasti puuhamassa arkeaan leirintäalueella.
siksi emme koskaan sitä ala tyrkyttämään. Jos mennään saunaan niin yleensä kysytään että mennäänkö perheittäin vai nais- ja miesporukoissa vai miten? ja vieraat saavat sitten valita mikä tuntuu parhaalta.
Minä luulen että meillä sekasaunat alkoivat siitä, kun naiset aina laittoivat ruokia ym. ja odottelivat sitten tuntitolkulla saunovia miehiä, sillä meidän tuttavapiirissämme ainakin miehet voivat istua saunassa hyvinkin kolme-neljä tuntia... Tylsää istua koko ilta eri porukoissa, jos on kuitenkin tarkoitus viettää iltaa yhdessä. Eli siis sekasaunat tulivat luonnollisesti mukaan, ilman mitään seksiajatuksia. Meidän porukkamme muutenkin koostuu jos jonkinlaisesta pallerosta ja pullerosta, eli ei siinä kovinpaljon katselemista loppujenlopuksi edes ole... ;D