Käyttekö esim. tuttavapariskuntien kanssa alasti saunassa?
Mökkeiltiin viikonloppuna tuttavapariskunnan luona, ja tarkoitus oli mennä saunaan. Kun lähdön hetki tuli, nousin samaan aikaan kun ukot, et nyt lähdetään kaikki. Tää naispuolinen tuijotti mua kuin vähä-älyistä ja sanoi et miehet menee ekana, sit me. Jaahas. Ollaan kyllä useimmissa paikoissa yhteissaunottu, nyt sit ei.
Kommentit (51)
No eihän sitä enää lasten kanssa voi tuntitolkulla saunoa, kun alkoholiakin silloin yleensä otetaan. Eli nyt tehdään niin, että naiset menevät ensin saunaan ja lapset tulevat mukaan tai odottelevat miesten kanssa. Sitten naiset laittavat ruokaa sillä aikaa, kun miehet ovat saunassa ja syövät lasten kanssa. Miehet tulevat sitten kun tulevat ja syövät, jos jotain on jäljellä. Ei se kyllä yhtä kivaa ole kuin sillon ennnen. Nyt suurin osa illasta ollaan eri porukoissa.
Miehet erikseen ja naiset erikseen. Voisin kyllä saunoakin kimppasaunassa, jos raskaus, imetys, liikakilot ja niiden laihdutus ei olisi rupsauttanut mun tissejä ihan kauheiksi.. :-) Vielä kun puhutaan G-kupeista, niin saattaisi mieheni kavereilta päästä nauru. :-)
Kaikki mieheni ystävät ja heidän vaimokkeensa ovat lapsettomia tai sinkkuja.
Jotenkin olen kuvitellut, että sekasaunominen olisi hyväksyttävämpää, mutta niin sitä oppii uutta :)
40:lle
Tokihan sitä voisi käydä ennen miehiäkin saunomassa, ja joskus toki käynkin (tai käydään muiden paikalla olevien naisten kesken). Ei sekään naisten kesken saunominen nyt mitenkään vierasta siis ole. Kuitenkin todella usein asiassa käy niin, että kun joku äijistä hoksaa saunan olevan lämmin, hän hyökkää lauteille ja huutelee kaverit messiin, ja siitä se sit alkaa. En siinä viitsi alkaa purnaamaan, että MINUN vuoroni olisi kuulunut olla ensin; tai no itse asiassa kerran purnasin (sillon oli menkat), ja sain vastaukseksi että " sekaan vain" .
Miehet odottaa kyllä kiltisti saunan lauteilla niin kauan kunnes naisväki on peseytynyt, ja tunnetusti sauna maailman epäeroottisimpana paikkana ei luo hyviä puitteita toisen tuijottelulle. En ymmärrä ihan täysin, että mikä tuossa sekasaunomisessa on se ongelma? Pitäisikö naisten jotenkin hävetä itseään, ja vetäistä uikkarit päälle, vai mistä tässä on pohjimmiltaan kyse? Ollaan vähän vanhempia kuin " mä näin sun tissin, tsihihihih" ..
Me asutaan maalla, ja meillä sauna lämpiää joka toinen päivä vähintään. Jos lauantai-iltana ollaan lähdössä bailaamaan, niin useinkin kutsumme ystäviä jo päivällä kylään, ja siinä sitten grillataan, juodaan ja pelataan ehkä jotain. Sauna on ihan ehdoton juttu ennen biletystä, ainakin mulle! :) Saunan jälkeen kun kuorii ihon ja lyö kunnon rasvat, niin iho on ihan uskomattoman pehmoinen ja raikas, ja meikki näyttää paremmalta. Jos vietetään koko ilta meillä, yleensä saunotaan pariinkin otteeseen.
44:lle
Älä huoli, en minä tunge sellaisten seurustelevien miesten kanssa saunaan, joiden puolisoita en tunne. Meitä on kaikkiaan 3 naista porukassa, ja kyllä kenet tahansa heistä voisin päästää mieheni kanssa vaikka kaksistaan saunaan! Saa sitä saunomisesta tykätä ja sekasaunan hyväksyä ilman, että samalla on tökerö eikä kunnioita toisten parisuhdetta. Jos joku vastustaisi sekasaunomista nakkena, niin kai sitä voi sen pyyhkeen sinne ottaa siinä tilanteessa.
terkuin 35
Ei todellakaan. En tosin tykkää saunoa ollenkaan, saati sitten joidenkin "tuttavien" kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen ihan pokkana ängennyt sinne saunaan mukaan, eikä kukaan ole suhtautunut siihen mitenkään epänormaalina ilmiönä. Mä en kovinkaan paljon tykkää kovista löylyistä, joten yleensä käyn semmosen max 10 minuuttia saunomassa ja sitten meen suihkun kautta pois -miehet saunoo yleensä yli tunnin.
Enpä ole tosiaan koskaan ajatellut, että sekasaunoissa ois jotain hirvittävän epänormaalia..
No on se hieman epänormaalia. Ei 15 vuotias tyttökään sauno isänsä ja veljiensä kanssa alasti.
Mä en ole koko elämäni aikana tuntenut yhtäkään pariskuntaa joka harrastaisi sekasaunomista ystäviensä kanssa. Kuulostaa lähinnä äijien mielikuvituksen tuotokselta.
Olen viettänyt juhannusta aikuisessa porukassa ja käytiin porukalla myös alasti saunassa ja loppujen lopuksi se tuntui ihan luontevalta eikä siellä saunassa kukaan ainakaan ihan avoimesti toisten vartaloita tuijotellut ja arvioinut.
Sekasaunottu on monenlaisissa kokoonpanoissa vuosien varrella. Ihan kenen tahansa kanssa en saunaan lähtisi, mutta edelleen on joitakin vastakkaisen sukupuolen edustajia, joiden kanssa voisin saunaan mennä, on puoliso paikalla tai ei. Tärkeintä on, että sekasauna on kaikille osapuolille ok, jos jonkun mielestä ratkaisu ei tunnu hyvältä, niin sitten saunotaan sellaisilla kokoonpanoilla, että kaikilla on hyvä ja turvallinen olo.
Sairasta!