Miksi jotkut äidit tulee puistoon piukoissa farkuissa, navan paljastavassa takissa
ja viimesen päälle meikissä? Sitten kun siellä lasten perässä kyykitään niin stringit ja persvako paistaa.
Ei sillä, että se mua haittais. Luulis vaan et olis paljon mukavampi ulkoilla lapsen kanssa kun itselläkin olis lämpimät ja asianmukaiset vaatteet. Eikä tarvis miettiä et leviikö meikit kun taivaalta tulee räntää.
No kukin tyylillään! Yleensä kyllä pustoissa on äidit asianmukaisesti pukeutuneena, mutta välillä kyllä törmää näihin, jotka ei voi edes roskapussia viedä ilman tälläytymistä =)
Kommentit (53)
mutta jos ollaan jostain muualta tulossa ja samalla mennään puiston kautta, niin olen vähän tyylikkäämmissä vaatteissa(stringit ei kuitenkaan paista koskaan) ja silloin saan muilta mammoilta kuolettavia katseita. Sitten kun menen sinne itse " tuulipuvussa" niin jutellaan ystävällisesti, joten taitaa mammat olla kateellisia.
että jos pukeudun lämpimästi kun lähden lapsen kanssa ulos, että olen kateellinen ja ylipainoinen? Joopa joo
Minä en edes omista mitään toppavaatteita tai tuulipukuja! Miksi minun pitäisi muuttaa koko imagoni äidiksi tulon jälkeen? Eikö tosiaan ole pääasia, että lapset voi hyvin ja niiden kanssa touhutaan, vaikka minihame päällä talvipakkasilla? Onko se niin rankkaa, jos toiset viihtyy kylmässä?
tuntuu kaivelevan aika paljonki !!!! sinäkö siinä vieressä palellut jos sinne joku tulee vähissä vaatteissa!?
Mutta on se outoa kun pitää noin ihmetellä toisten vaatetusta. Ei siitä oikein voi tulla mieleen muuta kuin kateus. Tai suvaitsemattomuus siitä kun joku tekee toisin, pitää heti katsoa nenän vartta pitkin.
Mutta jos arvostelet muita, se kertoo jotain omasta tyytymättömyydestäsi.
Ei se merkitse kateutta vaan se, että päivittelet täällä muiden pukeutumista ja silti samaan aikaan väität, että sinulle on yks lysti miten muut pukeutuu! Ole hiljaa sitten!
eikö sun näppikseltä löydy pistettä? Viljelet niin paljon tuota huutomerkkiä (jos kysymysmerkki ei tilanteeseen sovi).
Kuinka pieni elämä teillä tuulipukumuoreilla on, jos todella ehditte puistossa vetää henkilökohtaisen herneen nenään siitä, onko toisilla aikuisilla ihmisillä siellä tarpeeksi lämpimästi päällä?!?
Minä olin ensimmäisen lapsen kanssa puistossa aina vyötärömittaisessa takissa ja farkuissa. Ei kyllä stringit vilkkuneet. Kasvoilla oli meikkiä ja tukka siististi, joskaa nyt ei kovin pyntätysti. Kertaakaan ei tarvinnut palella, sinne lyhyenkin takin alle saa villapaidan jos on tarvis.
Ai miksi en ollut tuulipuvussa? Samasta syystä kun itse ette ole hiekkalaatokolla trendivaatteissa. En omista tuulipukua, eikä ole koskaan ollut tarvetta moista mammaunivormua hankkia. Talvella muuten ulkoilen lasteni kanssa suhteellisen trendikkäässä lautailupuvussa. Mitäs siitä keksitte kommentoitavaa?
En omista toppapukua, koska en ole löytänyt sellaista joka tuntuisi mukavalta päällä ja olen niin laiska sovittelemaan. =D Ihan siis oikeasti. Menen farkuissa usein -tietenkin säästä riippuen- mutta stringejä en pidä koska ne tuntuvat ärsyttäviltä. Varusteisiini kuuluu kiva ja tyylikäs takki, mukavat ja hyvännäköiset kengät, meikkiä hieman (tukkakin on jotenkuten laitettu), sekä tietysti lapaset, hattu ja ehkä housujen alle pitkikset tms. Eikä palele. Ja jos ollaan tulossa vaikka kaupasta tms, ja jäädään pihalle vähäksi aikaa, niin enpä viitsi vaivautua sisälle vaihtamaan vaatteita.
Voisinhan tietysti minä kysyä, että miksi meidän pihan mammat ovat lähes kaikki reippaasti ylipainoisia, tukka hapsottaa miten sattuu, ei meikkiä koskaan, aina (jopa kaupungilla ostoksilla käydessä) tuulipuku tai toppavaatteet päällä. Naamakin pitää olla nurinpäin, ja pitää arvostella muita ilkeään sävyyn.
Mutta eihän se minua haittaa... silti jaksan käydä lapseni kanssa pihalla leikkimässä, vaikka tuollasia näkyykin. =D
kaikki viestit tästä ketjusta niin ehkä tajuatte mitä tarkoitetaan?!
T. Joskus tuulipuku välillä farkut
Jos joku haluaa pukeutua paljastavasti niin pukeutukoot. Omahan on perseensä minkä palelluttaa.!
Paleleminenkin on niin yksilöllistä. Kaverini hyvin harvoin käyttää hanskoja/lapasia, koska ei näpeistä palele. Mulla taas päinvastoin.
Ihanaa, tulihan se sieltä! Pihavaatteista kirjoitusasuun, se on jo hyvä saavutus. Kun ei enää mitään muuta sanottavaa ole niin eikös tää sama ainainen " pilkut-pisteet-kielioppi" -väittely!
Piste löytyy, mutta olen vain tottunut huutomerkkien paukuttaja! Sekös sinua riipii!
Mun mielestäni normaali aikuinen ihminen osaa pukeutua tarkoituksenmukaisesti eri tilanteisiin. On aika ...hmmm...en nyt osaa valita oikeaa sanaa, mutta ehkä typerää hengata jossain kurasessa leikkipuistossa stretchfarkuissa ja merkkitakissa, kun ei ne oikein sinne sovellu, vain siis sen takia, että on niin tärkeää näyttää hyvältä joka paikassa. Vai olenko mä ainoa joka joutuu aika ajoin kantamaan kainalossa kuraisia lapsia tai ottamaan ne syliin kun on tullut pipi?
Mulla ei pitkään aikaan ollut mitään kunnon ulkoiluvaatteita, mutta kyllä oli hintansa väärti kun sellaset hommasin. Nyt on paljon kivempi peuhata kunnolla pihalla lasten kanssa, kun ei tartte varoa vaatteita, joita pitäisi käyttää " ihmisten ilmoillakin" . Eikä sellaiset normaalit ulkoiluvaatteet mitään Tarjoustalon tuulipukuja ole, vaan ihan siistit ja hyvät vaatteet.
Mutta! Mä tässä rupesin miettimään, niin en mä tosiaan muista nähneeni yhtään tuulipukua, saati jotain megatrendikuteita puistoissa tai hiekkalaatikoilla oikeestaan koskaan. JOhtuu ehkä siitä, että mä en todellakaan kiinnitä huomiota toisten ihmisten vaatteisiin. Hyvä kun aina omiinikaan : )
pue lämpimästi päälle kun lähtevät lasten kanssa ulkoilemaan.
Minulle se on ihan sama onko vaatetus farkut ja toppatakki vai tuulipuku. Mutta jos ulkona tuulee ja sataa räntää niin varmasti on kylmä jos on paljasta ihoa vilkkuu jatkuvasti.
Lisäsin ton meikin tohon alkuperäiseen viestiin, koska se kuuluu tuollaisen äidin vakiovarusteisiin. Ei minua meikki ja laitetut hiukset häiritse. Kyseessä tässä oli siis pukeutuminen lämpimästi.
ap