Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitin duuniin, että mulla on yrjötauti (oksensin neljä kertaa aamulla)

Vierailija
15.12.2005 |

ja pomo alkoi marmattaa, että mistä saa nyt sijaisen ja enkö mä pysty tulemaan. Sitten kun taivuin ja sanoin, että kai mä sitten pystyn, se sanoi marttyyrimaisesti, että ei nyt sitten tarvi....

Vituttaa kun tulee huono omatunto sairastamisesta!!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen, että työpanoksesi on tärkeä! Voit olla aika varma työsi säilymisestä!

Vierailija:

mutta pomot suhtautuvat ihan kuin koko firman pystyssäpysyminen olisi minun työpanoksestani kiinni. Ja kyllä, olen pikkufirmassa töissä.

Vierailija
22/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sulla on lääkärin kirjoittama sairastodistus tietylle ajalle.

Jos sulle sattuu joku tapaturma, saat sydänkohtauksen tmv. niin mikään vakuutus ei korvaa kun olet kerran ollut sairaslomalla töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanakin vääntäydyttävä töihin...ainoastaan ehkä oma kuolema olisi ollut hyväksyttävä poissaolon syy, eikä sekään niin hyväksyttävä.

Vierailija
24/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt pidemmällä saikulla ja takaisin ei varmasti ole menemistä enää, bonukset pois, eikä kutsua pikkujouluihin. Koskaan ennen en tässä firmassa ollut saikulla, 4 vuotta siis ilman päivänkään poissaoloa.

Eräskin työntekijä perui leikkauksensa, kun ei uskaltanut jäädä 2 viikon sairaslomalle.

Älkää valittako pikkuasioista!

Vierailija
25/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein pomolle kun on ajanut työntekijänsä liian ahtaalle. Työntekijöillä pitäisi olla oikeus mennä ilman mutinoita lääkäriin ja hammaslääkäriin ynnä tarvittaviin tutkimuksiin työaikanakin, koska kaikilla ei ole varaa ottaa ilta-aikoja yksityisiltä vaan on pakko mennä 8-16.00 aikana kunnalliseen terveyden huoltoon.

Meillä otettiin lain vaatima työterveyshuoltokin ja sitten kiellettiin menemästä sinne, kun se on liian kallista.

Vierailija
26/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en valita pikkuasioista mutta todellakin olen kotona sairastamassa jos mulla on flunssa tmv. Ihan omaa hölmöyttäsi mennä kipeänä töihin tai olla sellaisessa lafkassa töissä jossa " ei saa" sairastaa. Kuvailemasi touhu työpaikassasi vaikuttaa jo lainvastaiselta.

Eräällä tutullani pumppu posahti kun oli kipeänä vaan raatanut töissä.

Lekuri oli todennut että vastaavia tapauksia näkee nykyään enemmän ja enemmän. Eli ihmiset eivät sairasta rauhassa ja lopulta pumppu ei enää kestä...

Että olkaa vaan kipeänä töissä jos koette sillä jonkun symbolisen pyhimyksen kruunun tai mitalin itsellenne saavan!

Vierailija
27/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä otettiin lain vaatima työterveyshuoltokin ja sitten kiellettiin menemästä sinne, kun se on liian kallista.

Joo, ihan sama meillä! Kuulemma sitä saa käyttää VAIN äärimmäisissä hätätapauksissa! Paljon hyötyä, että laki vaatii työterveyshuoltoa, jos sitä ei saa kerran käyttää.

Vierailija
28/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisit iloinen, että työpanoksesi on tärkeä! Voit olla aika varma työsi säilymisestä!

Joo, jotain positiivista tässäkin... Saan käydä töissä tässä riistofirmassa! Jopa sairaana!

Vierailija
29/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni yritys ja kokoajan yli viikon mittaisia sairaslomia (selästä, raajoista, ihottumista, ym ) Osa luultavasti kiireapulaisina muissa töissä paremmalla palkalla.

Vierailija
30/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ei ole kenenkään käydä töissä, lähde kävelemään siitä riistofirmasta!

[/quote]

Joo, jotain positiivista tässäkin... Saan käydä töissä tässä riistofirmassa! Jopa sairaana!

[/quote]

Vierailija
31/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä sairaanhoitajana. Sairastuin aivan järkyttävään räkätautiin, nenä vuoti kuin Niagaran putoukset, sain minuutteja kestäviä yskäpuuskia, jolloin tuntui, että keuhkonpalasia irtoaa yskiessä ja kaiken lisäksi ääni lähti. Vain pientä pihinää sain aikaiseksi, kun yritin puhua. Jouduin tekemään ylitötöitä ja pari vuoroa putkeen töitä, kun osastolta hoitajat sairastuivat pahemmin kuin minä, oma olo paheni pahenemistaan. Lopulta tuntui etten enää jaksa ja menin työterveyslääkärille, että saisin sairauslomaa ja pääsisin vihdoin lepäämään. Mutta kuinka ollakaan en saanut sairauslomaa, koska olin työkykyinen, minullahan ei ollut kuumetta. Ei muuta kuin takaisin töihin ja maski naamalla yrität tehdä töitä että ei potilaat saa tartuntaa. Osastonhoitaja vaan kohautteli olkapäitään ja voivotteli, että et sinä nyt voi poissa olla töistä, kun lääkäri katsoo sinun olevan työkykyinen, yritähän jaksaa. Onneksi oli jouluviikko ja saatuani viikon työputken vihdoin päätökseen jäin lomalle ja sairastelemaan. Jälkitaudiksi sain sitten kivasti keuhkokuumeen ja siihen jopa työterveyslääkäri totesi, että nyt saan sairauslomaa..

Vierailija
32/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mene ihmeessä lääkäriin ja hanki sairaslomatodistus!

ja pomolla ei pitäisi olla minkäänlaista sanomista enää asiaan. Mun eka sairausloma koko neljän vuoden aikana ja nytkin vain päivä... Pahalta siltikin tuntuu.

ap