Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitin duuniin, että mulla on yrjötauti (oksensin neljä kertaa aamulla)

Vierailija
15.12.2005 |

ja pomo alkoi marmattaa, että mistä saa nyt sijaisen ja enkö mä pysty tulemaan. Sitten kun taivuin ja sanoin, että kai mä sitten pystyn, se sanoi marttyyrimaisesti, että ei nyt sitten tarvi....

Vituttaa kun tulee huono omatunto sairastamisesta!!!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun normaali ruumiinlämpöni pyörii 36,4 asteen hujakoilla, joten jos mulla on 37,4 " lämpöä" , on se jo aste enemmän kuin monella muulla. Yli tuon minulla ei nouse kuume oikeastaan koskaan. En edes muista milloin minulla olisi ollut enemmän kuumetta ja noihinkin lukemiin päästään onneksi todella harvoin.

Näin ollen en siis ole koskaan oikeasti sairas, mitä nyt milloin postiontelontulehduksessa tai keuhkoputkentulehduksessa...

Vierailija
2/32 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on lääkärin määräämä sairasloma ja jos menee esim. ennen sen loppumista töihin ja sattuu joku vahinko niin vakuutus ei korvaa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että jos on lääkärin määräämä sairasloma ja jos menee esim. ennen sen loppumista töihin ja sattuu joku vahinko niin vakuutus ei korvaa???

Ja te, jotka ette saakaan käyttää työterveyshuoltoa, ilmiantakaa työnantajanne lääninhallitukseen!

Vierailija
4/32 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai että heidän lapsensa on sairaana, minä toivotan pikaista paranemista, käsken olla huolehtimatta työasioista, mutta samalla sanon, että ota yhteys työpaikkalääkäriin. Hän nimittäin bongaa myös lusmuilijat eikä kirjoita saikkua, ellei aihetta tosiaan ole.

Kovin moni alaisistani ei enää yritä jäädä maanantaina rokulipäivälle, kun tietävät, että jäävät kiinni. Toisin sanoen, voin noin 96-prosenttisesti luottaa siihen, että kun joku soittaa ja sanoo olevansa sairas, hän myös on sitä.

Paranemista ja töistä huolehtimattomuutta toivotan vilpittömästi, sillä työasiat saadaan aina hoitumaan!

Vierailija
5/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että nyt alko yrjöttämään, se on moro jos pomo mäkisee ylimääräsiä.

Vierailija
6/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo teidän ehdotukset oikein kannustavat kehittämään hyvää esimies-alaissuhdetta.

Olen esimiehenä naisvaltaisella allalla ja lisäksi yrittäjänä miesvaltaisella alalla. Miehet eivät ole sairaslomilla kuin hyvin harvoin ja silloinkin pitää suurin piirtein jalan olla poikki ja silloinkin on kovasti tulossa töihin kesken sairasloman. Naiset sitten... kynsi lohkeaa niin ollaan sairaslomaa hakemassa. Sitten ihmetellään, kun työnanantaja ei usko sairauteen.

Lakisääteinen työterveyshuolto ei käsitä käytännössä mitään. Lähinnä vain työkyvyn arviointeja, mahdollisesti jotain rokotuksia yms. ennakoivaa toimintaa. Eli flunssaa potevan työntekijän lääkärikäynnit eivät ole mitään lakisääteisiä vaan se on työsuhde-etu. Ärsyttää, kun sitä ei osata arvostaa jos sellainen etu on, yksisin työntekijäni haukkui minut pystyyn kun työnantajani ei maksanut hänen fysioterapiaa, työnantaja ei kuulemma maksa mitään, vaikka juuri olin maksanut hänen lääkärikäyntejään lähes 1000¿.

Vierailija
7/32 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu välillä, että se on joiltain henkilökohtaisesti pois, kun minä olen sairaana. Kyllähän siinä vuoroja joutuu järjestelemään jne. mutta kaiken saa rahana tai vapaana. Ja olen kunnalla naisvaltaisella alalla töissä.

Meillä vaaditaan aina lääkärin todistus, jos on viikonlopusta poissa, mutta viikolta ei... Lähe siinä nyt sitten terveyskeskuspäivystykseen jonottamaan jonkun nuhakuumeen takia 4 tunniksi, että saat sen todistuksen, kun työterveyskeskus ei oo auki. Ja viet sen lääkärin ajan siellä päivystyksessä, vaikka tiedät, että parantuisit ilman lääkäriäkin siinä 3 päivässä. Vähän luottamusta toivoisi työnantajalta.

Lisäisin vielä, että mulla on astma ja joudun olemaan sairaslomalla pienestäkin hengitystietulehduksesta, ettei menisi keuhkokuumeeksi. Olen jo normi nuhasta yleensä niin tukossa, etti työnteosta tule mitään.

Vierailija
8/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

t.kohtalotoveri

Vierailija
9/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt sairastumisesta ilmoittaa mielellään jo edellisenä päivänä, vaikka olisi vasta esim. yöllä sairastunut!!!

Mene ihmeessä lääkäriin ja hanki sairaslomatodistus!

Vierailija
10/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin kerran jäämään saikulle selästä ja kun soitin pomolle mut haukuttiin ja sainpa varoituksenkin etten ilmoittanut ajoissa että menen lääkärille.Kaaduin ja selkä meni.

Jos meet töihin ni muista se että jos jotain tapahtuu,sitä ei korvaa mikään vakuutus vaan sinä.esim tulipalo ym..

Vierailija
11/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän koko pulju ole kohda taudissa pomoa myöten. Miettiipähän sitten seuraavalla kerralla pidemmälle.

Vierailija
12/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kuitenkin hyvä ajatella, että mukava ettet mene tartuttamaan tautiasi kaikkiin työpaikalla. Voisi tulla pomolle vielä isompi ongelma kun puolet on pois oksentelemassa ;D

Vierailija
13/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysy joku oksennusastia siihen pöydän viereen.

Vierailija
14/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa saada huono omatunto kun on muutenkin kurja olo jo taudin takia. Mielestäni se on työnantajan asia hoitaa henkilöstöasiat niin ettei katastrofia synny jos joku sairastuu.

Vierailija
15/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, esim tavallinen flunssavirus on tosi vaarallinen tauti jos sitä ei hoida. Ja sitten jos olet flunssassa kotona niin sua pidetään lorvailijana. Ihan käsittämätöntä.

Vierailija
16/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän ei ole työntekijän ongelma!

Vierailija
17/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienehkössä firmassa. Ja voin sanoa, että ei sitä henkilökuntaa tuosta vaan repäistä sairastapauksen tullen. Ymmärrän jos pomoasi vaikka ärsyttääkin sairastumisesi, vaikka ei pitäisi.

Itsekin olen " tuurannut" kuumeisena ja räkäisenä työntekijää, joka on ollut sairaslomalla samasta syystä. Muuta vaihtoehtoa ei ollut, kun ei ollut ihmisiä! Ei silloin hampaita naurattanut :(

Vierailija:

Mielestäni se on työnantajan asia hoitaa henkilöstöasiat niin ettei katastrofia synny jos joku sairastuu.

Vierailija
18/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai että heidän lapsensa on sairaana, minä toivotan pikaista paranemista, käsken olla huolehtimatta työasioista, mutta samalla sanon, että ota yhteys työpaikkalääkäriin. Hän nimittäin bongaa myös lusmuilijat eikä kirjoita saikkua, ellei aihetta tosiaan ole.

Kovin moni alaisistani ei enää yritä jäädä maanantaina rokulipäivälle, kun tietävät, että jäävät kiinni. Toisin sanoen, voin noin 96-prosenttisesti luottaa siihen, että kun joku soittaa ja sanoo olevansa sairas, hän myös on sitä.

Paranemista ja töistä huolehtimattomuutta toivotan vilpittömästi, sillä työasiat saadaan aina hoitumaan!

Vierailija
19/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on ilmeisesti poskiontelotulehdus ja olen tosi kipeä. Olen tänään menossa lääkäriin näyttämään sitä. Olen myös raskaana, joten luulen, että lääkäri kirjoittaa aika automaattisesti saikkua. Hirvittää jo etukäteen mitä töissä sanotaan! Viimeksi kun jäin (lääkärin kirjoittamalle) sairaslomalle, suhtautuminen oli ainakin sellaista, että katsoin parhaaksi palata töihin kesken sairasloman.

On ihan kamalaa, kun itse tietää olevansa todella levon tarpeessa, eikä työnteostakaan tule mitään näin kipeänä, mutta pomot suhtautuvat ihan kuin koko firman pystyssäpysyminen olisi minun työpanoksestani kiinni. Ja kyllä, olen pikkufirmassa töissä.

Vierailija
20/32 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toki töihin, koske kaikkiin pintoihin, käy kahvihuoneessa ja lähde sitten lääkäriin. Saatte kaikki jäädä sairaslomalle, oksennustauti nimittäin tarttuu tosi herkästi. jopa viikon oireettomuuden jälkeen pinnoilta;)