Ensireaktiosi, kun kuulit uutisen...
WTC torneista 11.9.2001? (sori saman tyyppinen aloitus kun tuo Estonia, mut mielenkiinnon vuoksi laitoin :)
Kommentit (44)
ja vastasin: "Oops..." Luulin siis onnettomuudeksi. Sitten pomo huusikin jo minuutin kuluttua, että nyt törmäsi toiseenkin lentokone, ja silloin meni kyllä sydän kylmäksi ja haukoin henkeä jotain että "jumaLAUTA".
kuulin joltain nuorisokanavalta (NRJ) ja kuvittelin vitsiksi kunnes tuli kanavalla uutiset... sitten pitikin melkein juosta bussipysäkiltä kotiin telkkaria tuijottamaan. Onneksi sentään BBC näkyi meidän taloudessa...
Én koskaan kuuntele kotona radiota. Jostain syystä laitoin tuolloin radion päälle, olin esikoisen, 8kk kanssa äitiyslomalla.
Kuulin ett'ä "pienkone on törmännyt WTC torniin jne.." laitoin telkkarin päälle. Kesti hetken ennen kuin tajusin mistä on kyse (TV1 oli todella pihalla, näytti eduskunnan täysistuntoa).CNN ja MTV3 olivat tilanteen tasalla. Soitin miehelle töihin juuri silloin kun toinen kone törmäsi toiseen torniin.
Kun eka torni romahti, en meinannut uskoa katsovani live TV-lähetystä.
Rupesin laittamaan ruokaa ja mies lähti kaupasta hakemaan jotain puuttuvaa.
Kun se tuli takasin hämmentyneenä ja selitti että "jenkeissä on taphtunut jotain ihan kummaa, siellä lentelee lentokoneet päin taloja ja vaikka mitä...", ajattelin eka että radiosta on tietty tullut joko "Maailmojen sota"-tyyppinen kuunnelma.
Laitettiin telkkari auki, ja sieltähän sitä tuli tuutin täydeltä. Eka ajatus, joka mulle silloin tuli, oli että "maailma on tullut hulluksi". Sen jälkeen muistan ajatelleeni että kolmas maailmansota on viimeinen asia mitä tähän kurjuuteen enää kaivataan...
No, ihme kyllä, siellä äidin kuolinvuoteen äärellä moinen kauheus lohdutti oudolla tavalla ja antoi muuta ajateltavaa siihen omaan surkeuteen.
oli jo siinä vaiheessa siis hieman "vanha" tieto, mutta toki ihan äimänä olin.
Kuvia törmäyksistä alkoi näkyä ja työkaveri tokaisi: "Mitä paskaa se Renny nyt on tekemässä". Jatkettiin juttua ja hetken päästä valkeni totuus.
Toinen elokuva on world trade center ja toinen kertoo tapahtumista koneissa, nimee en muista?
Mietiin ekana uutisen kuulessani, e mikä ihmeen WTC. Täytyy sanoa, että sen verran olen erakkona perheen kaa elänny, etten edes tienny mistä puhutiin.
...etenkin sitten, kun kertoivat toisenkin tornin saaneen lentokoneesta. Kotona telkkaria tuijotin suu auki seisoaltaan vissiin 20 minuuttia.
arkeen oli romahdusmainen, kun näimme ostarin käytävän screeniltä tapahtumat "livenä". Emme ensin olleet uskoa todeksi, jotenkin tuntui vielä kammottavammalta ja rumemmalta tuo tapahtuma juuri tuona päivänä, kun ensin olimme valmennuksessa täynnä tulevaisuudentoivoa ja iloa yhteisestä elämästä.
oli juuri sillä hetkellä Manhattanilla työmatkalla. Itse asiassa hänellä olisi ollut tapaaminen siellä tornissa samana aamuna, mutta se oli peruuntunut. Meni aika monta tuntia, ennen kuin saimme viestin, että hän on elossa ja voi hyvin.
estoniastakin kysyttiin ajatuksia....t.ap
Olin tullut n. puoli tuntia aikaisemmin koulusta kotiin ja ajattelin kattella telkkaria, joten laitoin töllön päälle ja sieltä sitten tulikin Ykköseltä suorana Nykin tapahtumia. Mä katoin haavi auki, kun se toinen kone törmäs.
Mun isä istui keittiössä kahvilla naapurin ukon kanssa ja mä huusin ne kattomaan telkkaria. Ja ne vaan tokas, että mitäs tieteisleffaa sä oikein katot?? Juu, ei ollut leffaa ei.. Ja se, kun tornit sortu, se oli jotain uskomatonta.
Mä olen aina miettinyt niitä 343 palomiestä, jotka kuolivat turhaan, jos informaatio olisi kulkenut kunnolla, palomiehiä ei olisi menehtynyt noin paljoa. Sitä miettii vaan, että nuo miehet heräsivät normaalisti sinä aamuna ja lähtivät töihin ja se olikin heidän viimeinen hälytyksensä :(
Meidän koulussa oli tuolloin jenkkiläinen vaihtari, jonka isä oli liikennelentäjä. Likkahan oli tietty ihan pihalla kuin lumiukko seuraavana päivänä, koska kukaan ei ollut osannut selittää sille mitä Nykissä oli tapahtunut. Me sitten jouduttiin vääntämään sille asia rautalangasta.
Joku kysyi noista leffoista. World Trade Center on aivan uskomaton leffa, suosittelen. United 93 ja Lento 93 leffat on myöskin katsomisen arvoisia.
...olin kotiäitinä kahden vanhemman lapsemme kanssa silloin ja lastenohjelmien jälkeen tuli uutiset kakkoselta eli pari tuntia tapahtuman jälkeen. Tuijotin ruutua ja mietin, että millos tommonen on ollut...ihme kun ei oo jääny mieleen paremmin, nyt on varmaan joku vuosipäivä. Aivot kieltäytyi uskomasta, että tapahtuma on ihan tuore.
Samantapainen reaktio seurasi silloin, kun imetin esikoistani ja telkkaruudun yläreunassa alkoi kiertää teksti, että Prinsessa Diana on menehtynyt auto-onnettomuudessa. Hassua, mutta en kyennyt pitkään aikaan saamaan päähäni, kuka on kyseinen prinsessa...
sinä päivänä.Järkyttävä uutinen;(
sit kattomaan telkkarista odotusaulasta, näin tokan lentokoneen ilmeisesti suorana
meni aika pitkäksi se työpäivä ennen kuin malttoi lähteä kotiin
jotenkin epätodelliselta tuntui
Ja nyt sain siitä varmuuden
Ei siellä kuollut pelkästään jenkkejä! Olipahan joukossa myös pari amerikansuomalaistakin!
pilvenpiirtäjiin. En muista tarkkaan mitä sanoi, koska en pitänyt asiaa kovin kummoisena. En meinannut pitkään aikaan uskoa asiaa todeksi. Katsoin ja luin kaiken mitä aiheesta löytyi.