Vielä ehtii erota kirkosta!
Kommentit (47)
kirkon oppeihin, nekä heidän toimintaansa hyväksy.....
siinä sivussa on se hyötykin että säästää rahaa!!!!!!!
uskotteko edes kirkon oppeihin?? tai edes jumalaan?? siis mihinkään???miksi annatte rahaa sellaiseen mihin ette usko??
lapset voivat itse isompina päättäää mihin uskovat.
Tykkään, että Jeesuksen rakkauden kaksoiskäsky on viisas, mutta niin on moni muukin asia maailmassa.
mutta samapa tuo. Jos kuulun niin en kauan koska tod. näköisesti vaihdan uskontoa. = ))
Onhan se nyt näyttävämpää ja mahtipontisempaa mennä kirkossa naimisiin, ja nimenanto lapsellekin sujuu " arvokkaammin" kun pappi vähän heiluttelee huuliaan ja loiskuttaa vettä.
Mutta onhan se kiva halventaa tuolla tavoin toisen uskonnon pyhiä toimituksia. Tosikristitytkään eivät asiaa vastusta, tuohan kirkon suuri kannattajamäärä enemmän rahaa kirkolle - viis siitä uskooko vaiko ei.
Naurettavaa ja minusta kirkko kaivaa tässä asiassa omaa hautaansa.
Minusta on ihanaa kuulua kirkkoon ja maksaa kirkollisveroa, ei se niin paljoa ole loppujen lopuksi.
Mikä on paljon kullekkin. Netistä löytyvällä laskurilla laskin että alle keskituloisena maksan 400 e vuodessa kirkolle. Olen ateisti enkä käytä palveluita. Meikäläisellä löytyy kyllä parempaakin käyttöä tolle rahalle kuin jonkun fakin lähetystyön tukeminen. Sitäpaitsi uskon ennemmin joulupukkiin kuin jeesukseen. Pukki sentää tuo lahjoja kerran vuodessa, todistettavasti.
noin 2000e bruttokuukausipalkastani. jumaliste.
täytettyäni 18.
erosin nimenomaan siksi, kun uskon. on kuvottavaa, että kirkollisverot menevät toisiaan naivien pappien palkkoihin!
niin kuin se piispa viime talvena, yäk!
Mutta suhdettani Jumalaan se ei ole muuttanut mitenkään. Se on mielestäni mun ja Jumalan välinen asia, en tarvitse kirkkoa tukemaan uskoani.
Vain koska erosin kirkosta. Sillä pääsee vaikka etelään viikoksi :)
Jos olisit eronnut ennen marraskuun loppua tilanne olisi ollut eri.
Kiinnostaa kovasti kun ei kiinnosta kirkon toiminta sitten yhtään, tekevät mitä luulevat ihmisten haluavan. Uskon vain raamattuun, en kirkkoon. Kertokaapas oikeesti hyötyjä kirkosta eroamiselle?
Entäs kun minulla 14 vuotias lapsi, jos nyt eroan saako hän käydä rippikoulun jos niin haluaa?
Vierailija:
Kiinnostaa kovasti kun ei kiinnosta kirkon toiminta sitten yhtään, tekevät mitä luulevat ihmisten haluavan. Uskon vain raamattuun, en kirkkoon. Kertokaapas oikeesti hyötyjä kirkosta eroamiselle?
Entäs kun minulla 14 vuotias lapsi, jos nyt eroan saako hän käydä rippikoulun jos niin haluaa?
kuin hengailla samanikäisten kanssa? Sitä voi kai tehdä muillakin leireillä? En ole ikinä ymmärtänyt rippikoulun käymisen arvoa sellaisille, jotka eivät edes ole kiinnostuneet " hengellisistä" asioista. " Pitäähän se nyt vaan käydä" ... Miksi??
Jos tietenkin et ole töissä, tai saat tosi pientä palkkaa, se on aika vähän, jos tienaat paljonkin, summa on aika sievoinen.
Ja kyllä lapsesi saa silti mennä riparille jos on kastettu. Ja vaikka ei olisikaan kastettu, niin silti voi mennä riparille, ja antaa kastaa itsensä siellä ja käydä sitten sen rippitoimituksen ihan normaalisti. Maksuista en sitten tiedä, voi olla että koko homma on kirkkoon kuulumattomille sitten kalliimpi.
Ja muista, myös Prometeus leiri on yksi vaihtoehto.
Niin muuten, Raamattuun saa uskoa ihan ilmatteeks, siihen ei kirkkoa tarvita :-)
--- niin paljon menee sitä muuhunkin paskaan. Kirkkoon kuuluminen on ainakin minulla osa perusturvallisuuden tunnetta. Mutta kukin tavallaan!
Meillä isä kuuluu kirkkoon, minä en, ja olen käsittänyt, että lapset voisi liittää kirkkoon.
Että kirkko ei elä ja toimi enää raamatun mukaan vaan muuttelee raamatun sääntöjä miten tykkää...
eronnut kirkosta aikoja sitten. Myöskään mieheni ei kuulu kirkkoon, eikä myöskään lapsemme. Ja ärsyttää suunnattomasti, kun niitä Jeesus-juttuja pitää kaupungin perhekerhoissa hokea.