Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä ehtii erota kirkosta!

Vierailija
14.12.2005 |

Vältä verot! Aikaa joulukuun loppuun!!!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä itse ole homo enkä hoidoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä näe syytä erota.Vaikka kuinka ehtisi.

Vierailija
4/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. hoidoissa oleva luterilainen, joka tosin ei maksa mitään kirkollisveroja.

Vierailija
5/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyttä voi harrasta paljon paremmin muuta kautta!

Vierailija
6/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotilasvalassakin mainita jotain jumalajuttuja.kirkko hyväksyy asein puolustautumisen ja jeesus se vaan ois toista poakea tarjonnu.kirkko on musta tekopyhää...vaikka kyllä ne köyhiäkin auttaa.mä en vaan jaksa kuunnella niitä jumalasatuja ym hourailuja.olen siis pakana..jo muutama vuos kokemusta takana ilman kirkkoa

Vierailija
7/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en oo ikinä kuulunutkaan kirkkoon. Sen verran fiksut vanhemmat mulla että antoivat mun itse miettiä ja päättää että haluanko kuulua kirkkoon ja mihin.

Vierailija
8/47 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkööt 300e vuodesa kirkolle,eipä tuo kauhea summa ole. Lapsi saa päättää myöhemmin haluaako erota vai ei,kastettu samaan uskoon kanssani kuitenkin nyt on. En ole ahkera kirkossa käyjä mutta silloin tällöin tulee käytyä.

Vierailija
9/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasen yrittäjien verottaminen.hassulta kans kuulostaa et esim islaminuskoset pizzerianpitäjätjoutuu maksaa ev lut kirkolle veroja...ei mee yksiin.ei mee kyl muutenkaa oli minkä uskonen yrittäjä tahansa

Vierailija
10/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittivät sitä oikeudessa kumota, mutta hävisivät.

Vierailija
11/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhottomia summia maksettiin meilläkin, kunnes tajusimme kirkosta erota. Mutta verotaakkamme ei keventynytkään yrityksemme osalta. Olemme siis agnostikkoja, yrityksellämme ei ole mitään tekemistä uskonnon tai hyväntekeväisyyden kanssa, mutta siitä huolimatta yrityksemme tulosta ulosmitataan kirkon parhaaksi katsomiinsa tarkoituksiin. Ei paljoakaan paina yrittäjä vakaumus eikä tunne siitä, että mihinköhän ajatukseen oikeudenmukaisuudesta tuo kirkollisverojen kerääminen yrityksiltä oikein perustuu.

Vierailija
12/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saataisiin puitua? Kuka uskaltaa nousta kirkkoa vastaan?

Vierailija
13/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryttyäni työelämään järkytyin kuinka paljon todella tuloistani napsahtaa automaattisesti taholle, jonka toimintaan en osallistu. En ole käynyt nykyisen kotiseurakuntani kirkossa 5,5 vuoden aikana kertaakaan, enkä edes tiedä missä se on. Toiminta ei kiinnosta, seurakunnan lehti on ahdistava. Miksi siis maksan? Tähän asti olen roikkunut mukana sen takia, että olen pelännyt työnsaantini hankaloituvan tulevaisuudessa. (Olen opettaja.) Näin ei kuitenkaan onneksi ollut, joten nyt aion erota.

Mieluummin maksan tästedes pienistä tuloistani sen 240 euroa vuodessa vaikka Unicefille, Amnestylle tai Planille, joiden toimintaa kannatan. En taholle, jonka koen ahdistavana.

Vierailija
14/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi eronnut enemmän, ja jälleen uskonnollinen tasa-arvo kasvaa!

Vierailija
15/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla valitettavan pieni niiden poliitikkojen määrä, jotka uskaltavat julkisesti asiasta puhua. Kirkkoon kuuluminen kun on perinteisesti kuulunut " kelpokansalaisen" , etenkin kansanedustajan toimenkuvaan. Eipä taida kauan olla siitä polemiikista mikä nousi Tarja Halosen avoliitosta ja jos oikein muistan, niin kirkkoon kuulumattomuudesta. Korjatkaa, jos jälkimmäisen suhteen olen väärässä. On tuhottoman paljon asioita, joita ei voi eikä kuulu järjellä ja faktoilla selittää. Ihmisen kun kuuluu olla jotakin siksi, koska aina on niin ollut.

Vierailija
16/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuuko yrityskin maksamaan kirkollisveroa

Vierailija
17/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astuu voimaan vasta seuraavana vuonna.

Vierailija
18/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tarkoitti, että kun eroaa nyt ennen vuoden vaihdetta, niin ei tarvitse maksaa vuoden 2006 kirkollisveroja. Jos eroaa vasta tammikuussa, niin joutuu maksamaan koko vuoden 2006 verot.

Ns. harkintakuukautta ei enää ole, vaan ero astuu voimaan heti.

Vierailija
19/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät automaattisesti eroa vanhempien mukana. Laki muuttui tällaiseksi 1.8.2003.

Kun eroat kirkosta vuoden 2005 puolella, vältät vuoden 2006 kirkollisveron. " Katumiskuukausi" poistui uuden uskonnonvapauslain myötä, joten riittää, kun eroat ennen 1.1.2006.

valtio antaa osan yhteisöverosta kirkoille, koska valtio ostaa sillä hautauspalvelun kirkoilta (ev.lut ja ort.), joilla ainoastaan on oikeus tähän, hautapaikka maksaa kaikille saman verran juuri tästä syystä, siis kuulutpa kirkkoon tai et, ainostaan sotaveteraanit taitavat saada ilmaisen hautapaikan ja ulkopaikkakuntalaisille maksu saattaa olla, suurempi, mutta sillä kuulutko kirkkoon ei ole merkitystä.

Vierailija
20/47 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos olisit eronnut ennen marraskuun loppua tilanne olisi ollut eri.

Ja mitä itse aiheeseen tulee, eroaisin kyllä mielelläni, mutta olen eronnut jo useampi vuosi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi