Minkälaiset sisävaatteet talvella kerhoon/päiväkotiin?
Kyseessä siis 3-vuotias lapsi, joka aloittaa " laitosuransa" vuoden vaihteessa. Mitä sinne toppahaalareiden alle puetaan. Jotain collegevaatteitako? Voiko laittaa sammarit/farkut reppuun ja tädit sitten vaihtavat ne sisällä pitkien kalsareiden tilalle? Vai pitääkö haalareiden alla olla valmiina ne sisävaatteet? (farkut vaan helposti jäykät, jos tungetaan haalareihin...)
Kotona poika pomppii lähes aina arkena talvella pitkissä kalsareissa. Mutta päiväkodissa pitää kai olla jotakin fiksumpaa...
t. avuton äitee
Kommentit (7)
tteet on helposti puettavia, että esim. 3-vuotias osaa laittaa itsekin ainakin osan vaatteista päälle ja voi käydä pissalla ilman että tätien pitää tulla aukomaan vyön solkia, ym.
ELI hengittävät ja helppopukuiset sisävaatteet. :-) Esim. college- ja fleecehousut on hyvät. Ne jätetään talvihaalarin alle myös ulos lähtiessä, jos kalsareiden ja haalarin väliin ei ole villavaatekertaa.
ON! ja lapset kyllä riisuvat itse itsensä..
Nyt, kun pakkasta on alle -5 astetta lapsellani on päällä:
sisällä: aluspaita ja pitkähihainen T-paita + housut (college, farkut, sammarit)
Vaihtaa kalsarit jalkaa toppapuvun alle. Muuten on samat vaatteet päällä kuin sisällä.
Hän on niin kuumaverinen, että tulee kuuma, kun hän siellä touhuaa.
Kun pakkasta tulee enempi, hän laittaa alle college tai fleece puseron sekä villahousut tai fleecehousut.
Mutta toiset lapset ovat vilukissoja ja tarvitsevat enemmän vaatetta...
Nytkin lapsellani olisi ihana uusi talvihattu. Oli yksi päivä päällä ja sanoi, että en halua sitä, kun siinä tulee niin kuuma!!!
eli vaatteita ei VAIHDELLA! Tai ei ainakaan niissä kolmessa päiväkodissa missä mä olen ollu!
Lapset on pljon lattialla joten kylmä saattaa olla, eikä laitoksissa aikataulut anna myöden lisäillä lapsille vaatekertoja ulos lähtiessä. Ne farkut ja sammarit voit unohtaa, ei siellä mitään vaatteita vaihdella:D