HELSINKILÄINEN/TAMPERELAINEN, oletko jo ostanut köyhälle lapselle lahjan?
Ja vienyt sen paketoituna pisteeseen josta toimitetaan eteenpäin?
Jos et, niin TOIMI!
Kommentit (31)
mietin tuossa vaan, että intouduin ostamaan enemmän taaperokansan leluja kun itsellä on samanikäinen. Saakohan yli kymmenvuotiaat ja varsinkin pojat mitään.... :-(
Noille pienille kun on niin helppo ostaa...
jotain kivaa eri ikäisille lapsille.olikos siinä mitä se lahjan pitää maksaa??
Otin periaatteeksi, että vien kaksi pakettia, ikäänkuin lahjoina omilta lapsiltani (5v ja 1v), vaikka tietenkään lahjoittajan nimi ei tule esiin.
Tampereella keräys on ilmeisesti ensimmäinen, mutta esim. Porissa oli jo viime vuonna. Vein silloin sinne samalla periaatteella, kun satuin asiasta tutun kautta kuulemaan ja sinnepäin oli muutenkin menoa.
Ja kuulin juuri eräältä Treen sos.tt:ltä, että kukin oli saanut etukäteen antaa omien tuttujen asiakkaidensa nimiä, joista oli kerätty ikä- ja sukupuolitiedot, joten sosiaaliasemille tulee " oikeat paketti" , jolloin perhe itse ne sosiaalitoimistosta hakee. Näin säilyy vaitiolovelvollisuuskin. Osallistukaamme kaikki!
Minusta etenkin yli 10 vuotiaalle pojalle on vaikeaa keksiä ostettavaa. Toivottavasti hekin jotakin lahjaa saavat.
Kukin voi laittaa omien mahdollisuuksiensa ja auttamishalunsa mukaisella summalla. Jo kohtalaisen pienellä summalla voi saada ihan kivan lahjan esim. kirjoja voi löytää muutamalla eurolla näin joulun allakin.
nuken, paketoin sen ja vien sinne kuusen juurelle niin mistä ne tietää antaa sen juuri tytölle?
Tai ylipäätään mistä ne tietää mitkä lahjat on tytöille ja pojille tai minkä ikäisille?
Samoin työpaikkojen receptioneista saa kortteja.
Eikä mikään estä itse kirjoittamasta korttia. Itse olen kirjoittanut että: 5-7 vuotiaalle tytölle
tai 1-3 vuotiaalle pojalle
tai 1-8 vuotiaalle tytölle tai pojalle ja sulkuihin laitoin vielä, että sisältää ison pehmokoiran
minkäikäiselle ja mitä sukupuolta olevalle lahja on osoitettu. Toivoisin myös, että ihmiset huomaisivat lahjoa myös vanhempia lapsia. Suurin osa varmaan ostaa lahjan pienelle lapselle.
Itse muistamme lahjalla henkilökohtaisesti tuntemaamme lasta, jonka oma elämä on tuen tarpeessa.
Meillä ei ole varaa ostaa lahjoja edes omille lapsille:)
Itse laitoin hopeisen kaulakorun ja ikähaitariksi 11-16 vuotiaan tytön
:)