Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahettavatko kaikki perheelliset joulukortteja, jotka on tehty lastensa kuvista? Kylla on taas jo tana vuonna tullut parit sellaiset kortit ipanoista ja koirista etta huh huh.

Vierailija
14.12.2005 |

Mulle alkaisi kelvata jo ne Tiimari-kortitkin. Ei millään pahalla.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kummilapselta kortin, jossa oli mun ja sen kuva viime kesältä, mutta mulle oli liimattu tonttulakki päähän ja parta ja sitten ympärillä oli paljon lahjoja, siis paperista leikattuja ja piirrettyjä. Minusta tosi hauska ja läheinen tervehdys, vai olikohan tossa joku vinkki lahjojen määrästä....;)

Vierailija
62/79 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi tänä vuonna ja tää oli hyvä tapa ilmoittaa nimi ja kuulumiset. Kuva ei ollut jouluinen, vaan ristiäisistä. Samalla ikään kuin kiitoskortti. Korttien saajamäärä oli hieman tavallista isompi. Etäisemmille tutuille laitoin vanhaan tapaan tavallisen kortin, kirjoitin mukaan vaan lapsenkin toivottajaksi.

Jatkossa aion sorvata kuvakortin vain lähisuvulle ja läheisimmille ystäville, jotka muutenkin kiiinostuneita lapsemme kehityksestä. En aio syytää kuvakortteja tusinakamana.

Aiemmin lapsettomana tulin jollain lailla surumieliseksi joulun kuvakavalkaadista, vaikka toisaalta tykkäsin niistä korteista kovasti. Hmm.. ristiriitainen yhdistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienen huono ihminen, mutta minua ei toisten lapset kiinnosta niin paljoa, että liimailisin kuvia albumiin. Omienkin lasten kuvat ovat tuuliajolla...

Vierailija
64/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ja meille tuli viime vuonnakin reippaasti lapsikuvia korteiksi.Sehän tuli radiossakin just että ainavain suurempaan suosioon tulee sellaiset joulukortit joissa itse kuvattu kuva :) Nää jotka laittaa negatiivista tästä asiasta kirjoittavat sen pariin kertaan!!

Vierailija
65/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä joulukortissa täytyy olla jotain persoonallista. Inhoan Tiimari yms. kortteja, mieluumin vaikka tekstiviestejä.

Vierailija
66/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetän todellakin kuvan lapsistamme kaikille niille joille kortin yleensä lähetän. Se mitä kukin joulun jälkeen kuvalle tekee, on taas kortin saajan ihan oma asia! En todellakaan soittele parin vuoden välein ja varmista, että " onhan teillä se meidän lasten kuva vuodelta se ja se varmasti tallessa...." Ja kun likipitäen kaikki (joille kortin lähetän) asuvat sen verran kaukana, etteivät meidän lapsia tai aikuisiakaan näe kuin ehkä kerran vuodessa, niin olen ajatellut muistaa kivalla valokuvalla näitä henkilöitä. Ja jostain syystä (?!) lähetän mieluummin kuvan lapsistani kuin itsestäni ja miehestäni tonttulakit päässä.... =D Hmm... ehkä teenkin sen ensi vuonna!

Itselläni ei muutenkaan ole tapana arvostella tai laittaa " paremmuusjärjestykseen" kortteja tai ihmisiä sen perusteella millaisen kortin sain (itse tehty / lasten kuva / enkeli / joulupukki / tiimari / stockmann...), vaan eikös joulukorttien lähettämisessä enää nykyään olekaan tärkeintä se, että sen kortin yleensäkään lähettää?? Ja tuskinpa kukaan tarkoituksella (omasta mielestään) rumaa korttia lähettää - jättänee silloin kokonaan lähettämättä?

Mutta itse otan vastaan kaikki kortit - erittäin mielissäni olen juuri noista kuvakorteista. Ja minun lähettämäni kortit saa ihan vapaasti siis heittää roskiin vaikka samana päivänä, kun ne postiluukusta kolahtavat!

Ja ne, joita nämä lapsi- ym aiheet suunnattomasti inhottavat, niin avatkaa herrantähden suunne, ja ilmoittakaa niiden lähettäjille, että otatte mieluummin vastaisuudessa vastaan tavallisia kaupan kortteja tai ei niitäkään! Hyvähän se on täällä suutaan aukoa kun ei kehtaa suoraan sanoa. Sori.

Vierailija
67/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eivätkö nuo lainkaan välitä lapsistaan! Ja näin siis tuumin jo silloin, kun itsellä ei vielä ollut lapsia. Nyt lähetetään kuva lapsista. Tietysti!

Vierailija
68/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyjä kortteja ja kuvakortteja on miljoona kertaa mukavampi saada kuin Tiimarin halpoja tusinakortteja.

Vierailija
69/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten todella kauan näitä kuvia ja ovat tosi kiitollisia.

Vierailija
70/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kyse joulukorteista, ei koko elämästä. Rauhoitus vähän ja ota iltalääkkeesi.

Vierailija
71/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä kortteja, joita odotan innoissani nähdäkseni, miltä ystäviemme lapset tätä nykyä näyttävät. :0)

Vierailija
72/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kostakaa niille, jotka lähettävät teille lastensa kuvia!

Pistäkää digikamera sopivalle korkeudelle johonkin tasolle (koska teillä ei varmasti ole ketään kuvan ottajaa huushollissanne) ja menkää itse kuvaan tonttulakki päässä, iloinen ilme naamalla (paitsi että silloinkin näytätte pelottavan kärsivältä). Tehkää näistä kuvista kortteja, joita lähetätte lapsellisille ystävillenne.

Hyvää joulua kurttunaamat!

Vierailija
73/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät taida ihan älyttömän läheisiä ystäviä olla, kun ihan jännittää nähdä, miltä lapset näyttävät.

Ja hei, kaikki lapsikorttien vihaajat eivät ole lapsettomia. Täällä yksi sellainen.

Vierailija
74/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on tehty siis kiiltokuvia viimeisen päälle. Jotenkin halutaan antaa sellainen kuva, että aijaijai kun nämä meidän pikku enkelit on sitten maailman kaikista ihanimpia tenavia. Eikö vain meillä ole oikeita Joulun Lapsia!

Jos mä joskus lähettäisin lapsikuvakortin, yrittäisin saada siihen huumoria. Siis tenavat vaikka yltäpäältä jauhoissa ja taikinassa, tukka sekaisin ja tonttulakki väärinpäin. Mutta eipä ole tullut otettua sellaisia kuvia. Tykkään värkätä joulukortteja itse ja lasten kanssa.

Vierailija
75/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kuvaan heitä, toivottavasti joulumieli tarttuu. Onko väliä, onko kortin tonttu " oikea" vai piirretty? Ymmärrän, jos lasten kuva ei herätä erikoisempaa ihastusta, mutta sitä en käsitä mitenkään, että ne peräti ärsyttävät joitain... Kyllä täytyy olla päässä vikaa, jos joku joulukortti on niin merkityksellinen, että ihan noin suuria negaatioita herättää.

Te arvostelijat, muistakaas itsekin lähettää jokainen kortti vastaanottajan maun mukaan valittuna!

Vierailija
76/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä akat on sitten ronkeleita! Olisitte iloisia, kun teitä ylipäätään muistetaan.

Vierailija
77/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään ei väliä millainen kortti tulee, mutta kortteja roskiin heittäessä niistä kuvallisista tulee huono omatunto. En tule ikinä säästämään joulukortteja-vieläkin on tuoreeessa muistissa mummon vintillä lojuneet korttikeot-why oh why??

Vierailija
78/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole koskaan mitenkään erityisemmin lapsia asetelleet, mitä nyt ottaneet kivan kuvan ja siihen jouluterveiset mukaan. Sukua ja tuttuja asuu kaukana ja heitä tavataan harvoin. Miksi siis ei kuvallista tervehdystä?

Itse heitän pois joulukortit, mutta kuvakortit liimaan albumiin kuten valokuvatkin. On mukava katsella tuttujen lasten kasvamista.

Vierailija
79/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten joku ei voi tykätä? Siinähän sitä voi seurata samalla lasten kehitystä, jos ei muuten ennätä näkemään. Me asutaan ulkomailla ja eka vauva tuli tänä vuonna ja TOD. lähetitettiin itetekemät kortit jossa vauva puuhastelee juttuja. Enpä tiennytkään et joku ei niist tykkää. Mut tuskin olet mun ystäväpiirii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi